Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Механизъм за изключване на предният мост??

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Механизъм за изключване на предният мост??

    Не разбрах какво точно си развалил на Нивата. Ако си демонтирал предния кардан, колата ще може да се движи само ако е блокиран средния диф. Това не води до никакви икономии - нито на гориво, нито на части и значително намалява проходимостта на колата. Но ако това искаш, по-добре я смени с жигули, пък и пари може да ти останат.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #32
      От: Механизъм за изключване на предният мост??

      Първоначално публикуван от Hasan_96 Преглед на мнение
      здравеите приятели имам лада нива 87год днес реших да изкарам предния кардан,но колата не варви докатo не вклуча блокажа.Има ли опасност да я карам така.
      Според мен по добре е да си сложиш кардана.

      Коментар


      • #33
        От: Механизъм за изключване на предният мост??

        Що не махнеш задния кардан ? Ако не тръгваш рязко няма да се счупи веднага
        ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

        Коментар


        • #34
          От: Механизъм за изключване на предният мост??

          Заден диференциал на Нива определено по-лесно се оправя, а и е малко по-здрав от предния (ама малко). Но пък само с предно по-лесно се кара. Правил съм ги и двете, докато ремонтирам карданите.

          За Хасан96: ако някой те е излъгал че така ще спестиш гориво - не му вярвай и за други работи. Тъй и тъй си свалил кардана, гресирай му двете карета и шлиците и го върни обратно. Докато единия кардан го няма, Нива върви само на блокаж. Ама не я карай много така, да не се пребиеш някъде и да не строшиш нещо. Освен задния диференциал, при такова каране заминава и раздатъчната кутия.

          Коментар


          • #35
            От: Механизъм за изключване на предният мост??

            Привет Нивовъди! До колкото съм се запознал с темата - това е изделието което монтират пловдивчаните:
            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000689.jpg
Прегледи:1
Размер:94.4 КБ
ID:5472384Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000681.jpg
Прегледи:1
Размер:120.0 КБ
ID:5472385Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000684.jpg
Прегледи:1
Размер:103.9 КБ
ID:5472386Натиснете снимката за да я уголемите

Име:P1000686.jpg
Прегледи:1
Размер:107.5 КБ
ID:5472387
            Принципно представлява отцепване на предния мост от оста на средния диф . На снимката остта с една зъбчатка е оригинала а с двете е доработката на пловдивчаните. По отношение на ефекта бих казал, че едва ли ще е голям - дори и моста да се изключи от двигателя - чарколяците продължават да се въртят от колелата...
            Поздрави!
            ... и аз искам Т- 98 ... :-) но и Нивята върши работа!

            Коментар


            • #36
              От: Механизъм за изключване на предният мост??

              Разбира се, че ще има ефект. Колата ще стане свръхзавиваща и ще може да се правят пируети. За диференциала вече обсъдихме. Но темата се повтаря.

              Коментар


              • #37
                От: Механизъм за изключване на предният мост??

                Честно казано наистина ми се иска да чуя някой, който го е сложил и пробвал... не че нещо... ама взе да ми дотяга да пионерствам :-)
                ... и аз искам Т- 98 ... :-) но и Нивята върши работа!

                Коментар


                • #38
                  От: Механизъм за изключване на предният мост??

                  Аз съм покарал известно време без преден кардан и известно време без заден. Мога да ти опиша доста точно какво ще стане.
                  Ама ето ти руски опит:http://www.niva-faq.msk.ru/tehnika/o...vod/Triton.htm

                  Коментар


                  • #39
                    От: Механизъм за изключване на предният мост??

                    Теоретично кола с двойно предаване следва да харчи по-малко от такава с предаване на единия мост при равни други условия. На практика обаче при автомобили с по-малка маса, като в дадения случай става обратното, но все пак икономията е незначителна. Тук може да прочетете по-подробно http://www.zr.ru/content/articles/51...nym_appetitom/
                    УАЗ 452АЭ 1975г.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Механизъм за изключване на предният мост??

                      Първоначално публикуван от botsko Преглед на мнение
                      Теоретично кола с двойно предаване следва да харчи по-малко от такава с предаване на единия мост при равни други условия. На практика обаче при автомобили с по-малка маса, като в дадения случай става обратното, но все пак икономията е незначителна. Тук може да прочетете по-подробно http://www.zr.ru/content/articles/51...nym_appetitom/
                      А на практика за да реализираме тая икономия ще трябва да си купим камион поне като оня на снимката.

                      Тия с мотор-колелата имат много здраве от мене, докато не покажат графики за КПД-то на моторите и въобще всички жици и електроника до там, при рзлични натоварвания. Щото аз веднага мога да им кажа че освен ако не са измислили мотори със свръхпроводници, загубите в 4 мотора, работещи при температура 40 градуса са малце по-малки отколкото в два, работещи при 60 (примерно) градуса. А отделно загубите в 2 мотора натоварени на 100% са повече от загбите в 4 мотора, натоварени на 50%, дори да са със съвсем еднаква температура, и дори да не въртят гуми, а железопътни колела, където значимо усукване няма. Та да бъдат така добри да сложат на непълноприводната двойно по-големи мотори, да пуснат до тях двойно по-дебели жици и двойно по-мъдеста електроника, пък после ако искат пак можем да си говорим за икономии.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Механизъм за изключване на предният мост??

                        Добре де, по теория нивата не върти едновременно и двата моста, едновременно и четирите колела.Разпределя се равномерно, като яко някое колело се захапе с нещо по заядливо на земята, въртящия момент се фръцва обидено и отива да си играе с ненатоварените колелета.Така че е логичо разхода да не се смъкне много.Ако тая лентяйска обосновка не помага, една обикновенна ладичка, харчи с два-три литра по малко от нивата-говориме за коли в изправност, нале, за повече яснота, нека и шофьора да е един и същ, нале... Или аре направо по книга да е.
                        Тъй че, не ми се вярва разхода да се смъкне достатъчно, че да си струва една читава нива да се разглобява за да се добави отцепваща муфа за предния мост.Затова пък, по същата теория, ако се сложат предна и задна самоблокираща касета, разхода би трябвало да скочи и то поне с няколко литра.

                        Тъй си размишлявам...

                        Коментар


                        • #42
                          От: Механизъм за изключване на предният мост??

                          Първоначално публикуван от botsko Преглед на мнение
                          Теоретично кола с двойно предаване следва да харчи по-малко от такава с предаване на единия мост при равни други условия. На практика обаче при автомобили с по-малка маса, като в дадения случай става обратното, но все пак икономията е незначителна. Тук може да прочетете по-подробно http://www.zr.ru/content/articles/51...nym_appetitom/
                          Няма такава теория.
                          Повишения разход се дължи на цялата железария която се върти от раздатката към предните гуми. Ако откачиш кардана, но не го свалиш /ако е възможно така/ абсолютно нищо не променяш откъм разход. Ако свалиш кардана разликата няма да я усетиш защото основното съпротивление идва от диференциала.
                          Както отбелязаха колегите по-горе ефект ще има ако има хъбове в главините и отключиш колелата от полуоските и те се въртят само на лагерите както при коли с един двигателен мост.
                          Въртят ли колелата полуоските, касетата с короната и пиньона - имаш или не кардан, все тая.
                          сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                          dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                          Коментар


                          • #43
                            От: Механизъм за изключване на предният мост??

                            Първоначално публикуван от Frysco Преглед на мнение
                            Тъй че, не ми се вярва разхода да се смъкне достатъчно, че да си струва една читава нива да се разглобява за да се добави отцепваща муфа за предния мост...
                            Точно!
                            Въртящия момент си излиза от двигателя и раздатката го разхвърля. Отцепващата муфа къса връзката с предния мост и раздатката го разпознава като буксуване на предния мост защото вала се върти свободно и колата стои на едно място. За да върви трябва да включиш блокажа на раздатката за да иде двежиние към задния мост. Какво се получава? Натоварване на раздатката, а от друга страна предния мост с цялата железария "подпира" защото се върти принудително от колелата. Икономия йок.
                            Аз имах Панда която беше само на предно и с един лост се включваше задното. Без раздатка. Разхода само на предно или на двойно беше един и същ. Повишен спрямо Панда само с предно без заден диференциал и полуоски и т.н.
                            сто: Тук нормално си подаваме топката като на тренировка и гледаме да не се контузим. Понеже сме от един отбор.
                            dembito: Хардуера можеш да го ритнеш, а софтуера само да го напсуваш

                            Коментар


                            • #44
                              От: Механизъм за изключване на предният мост??

                              Оф.

                              И повтаряме, повтаряме, повтаряме.

                              Повишеният разход на колите с постоянно зацепени два моста се дължи главно на двете допълнителни зъбни двоици в раздатъчната кутия, през които се предава мощността. Всяка от тези двоици си взема своите 5-7% и се получават 10-15%, колкото е и разликата между Нива и Витара примерно. Това че се въртяло още нещо, добавя 1-2%. Ако искаме да сравним Нива с Жигули, към разликата трябва да добавим и влошената аеродинамика, която се отразява на високите скорости. Това е и цялата интрига с разхода на Нива.

                              Ако искате да харчи по-малко, махнете РК и предния мост и сложете дълъг кардан до отзад, ще спестите всичките тия 15% и даже още 3-5% от олекване. Ще харчи почти колкото Жигули, освен на магистрала. И ще имате изключително безсмислена и опасна кола, склонна към занасяне и преобръщане - много по-зле от Жигули. Освен това, гимнастиката по преправянето ще струва колкото да си купите запазена шосейна колица, която ще ви е много по-удобна и ще харчи още по-малко, защото ще прави за каквото е мислена.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Механизъм за изключване на предният мост??

                                Здравейте, това ми е първи пост, дано е на място.

                                Монтирах тая гад на моята щом я изкарах от магазина, а резултата: може да влизаш с вратите напред в завой (искаш не искаш), разхода на гориво все си е един, а сега до съществената част - заден диференциал. За 30к километра счупих 2. Извадих муфата и я метнах някъде по гаража, сложих си оригиналната и от тогава нямам проблеми. Вече е на 120хк и определено с постоянно зацепване е по-добре
                                Land Rover Discovery 300Tdi ... и други без значение

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X