Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вентилатори

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Вентилатори

    Значи за да не чакаме 10 минути /които не са толкова, ако по охладителната система всичко е ОК/ двигателя да работи на място докато спрат вентилаторите /ако са се включили/ ще слагаме ел. водна помпа, втори акумулатор, разни датчици и т.н. Купуването на друг автомобил с въпросната работа на вентилаторите ми се вижда по-лесна работа...
    Последно редактирано от blackfirefly; 29-03-12, 09:33. Причина: 1
    Only after the last tree has been cut down,
    Only after the last river has been poisoned,
    Only after the last fish has been caught,
    Only then will you find that money cannot be eaten.

    Коментар


    • #32
      От: Вентилатори

      Охлаждането на изправна инжекционна Нива е достатъчно мощно и на практика всичките тия разправии са напълно излишни.
      Моята хем е с по-слабото охлаждане /постоянно-зацепена перка/,почти 4 години я карах с повреден радиатор из калища и снегове.
      За този период съм я кипвал поне 20 пъти,докато тази година ми дойде кефа да и взема нов радиатор.
      Мотора е на 170 000км.
      За този период,при тези издевателства веднъж е сменяна гарнитура на главата и това е......
      П.П.Кахърите се за едно от най-здравите неща в Нива,а именно двигателя.

      Коментар


      • #33
        От: Вентилатори

        На инжекционната Нива охлаждането е направено идиотски. Управлява се от компютъра, по температурата на излизащата от двигателя вода. Поради това температурата винаги превишава регулацията на термостата, преди да се включат перките, а после вият сума време на умряло, далеч след като вече няма нужда. За сметка на това нямат ниска степен, а бушоните им са завряни някъде. Всичко това щеше да е приемливо, ако беше на лека кола, ама Нива има известни претенции за джип.

        От друга страна, двигателят на Нива е практически неуязвим към характерното за други агрегати пукане на главата след спиране, поради което да работят перките след спиране на двигателя е излишно. Той ще си изстине.

        От трета страна, за да работят перките след спирането на двигателя, те трябва да се управляват по друг начин, защото ако компютърът се остави включен, двигателят също ще работи.

        От четвърта страна, тези перки харчат едни добри 30 ампера, които на по-умрял акумулатор за 10 минути ще осигурят бутане после. Отделно какво ще стане, ако залепне някое реле.

        От пета страна, казус с водната помпа нямаме. Перки и електрическа водна помпа, работещи след спиране на двигателя, се поставят на турбинираните машини. При атмосферните, топлинната конвекция на водата в двигателя е достатъчна за пренасянето на топлината към радиатора при работещи перки. Даже и без перките, спрян двигател се охлажда главно оттам.

        Изобщо казано, има какво да се направи по нивовските перки, но то не е да се оставят да работят след спиране на двигателя. В други теми съм описал какво аз съм направил.

        Коментар


        • #34
          От: Вентилатори

          Благодаря за изчерпателните отговори. Аз не съм казал, че тази манипулация е нужна, дори част от въпроса м ие необходимо ли е всичко това и т.н. Само още едно не ми е ясно защо е така:

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение

          От друга страна, двигателят на Нива е практически неуязвим към характерното за други агрегати пукане на главата след спиране, поради което да работят перките след спиране на двигателя е излишно. Той ще си изстине.
          Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

          Коментар


          • #35
            От: Вентилатори

            Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнение
            Благодаря за изчерпателните отговори. Аз не съм казал, че тази манипулация е нужна, дори част от въпроса м ие необходимо ли е всичко това и т.н. Само още едно не ми е ясно защо е така:
            Ми щото не си правят сметка за матряла. Отливат си на воля.

            Коментар


            • #36
              От: Вентилатори

              Т.е. е достатъчно дебел, за да поеме скоростта на топлинните деформации
              Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

              Коментар


              • #37
                От: Вентилатори

                Сметките за материала са все същите - в този двигател няма повече материал, отколкото в други двигатели със същия обем или мощност. Просто проектирането на тези двигатели не е абсолютен процес и някои неща проличават едва при дълга експлоатация. Е, на този за 50 години са му проличали много работи, но не и страх от леко прегряване.

                Коментар


                • #38
                  От: Вентилатори

                  Първоначално публикуван от Петър Пенчев (tyto_) Преглед на мнение
                  Т.е. е достатъчно дебел, за да поеме скоростта на топлинните деформации
                  Ахъ.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Вентилатори

                    Ясно. Благодаря за всички мнения и съвети !
                    Лада Нива 21214 1,7i a.k.a. Магаренцето :)

                    Коментар


                    • #40
                      От: Вентилатори

                      п.п. другият двигател на ВАЗ, 21083 (Самара 1.5) пък щатно работи с температури между 95 и 105 градуса. Той ИМА такъв проблем и при него оставянето на перката включена след изгасяне реално намалява вероятността за духване на гарнитурата (идея нямам защо тя страда). Същият двигател, версия 1.3 и 1.1 няма този проблем, което наистина навежда на мисълта за недостатъчно дебел метал някъде вътре.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Вентилатори

                        В много случаи включването на парното също помага да се охлади работещ двигател. Преди да построят магистрала Хемус в неделя следобяд се катереше Витиня по стария път и много често съм ползвал помощта на парното посред лято.
                        Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

                        Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X