Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Напрежение в Нива 21214

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Напрежение в Нива 21214

    Интересно, какво ли може да му стане на един алтернатор, че да е за "всичко ново"?

    Коментар


    • #47
      От: Напрежение в Нива 21214

      Да е ударен от мълния. Упс, шегичка!
      Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
      Из "Златния телец"

      Коментар


      • #48
        От: Напрежение в Нива 21214

        Всъщност, може просто да е опечен. Стават такива работи. Този алтернатор живее обгърнат от изпускателните тръби

        Коментар


        • #49
          От: Напрежение в Нива 21214

          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
          Интересно, какво ли може да му стане на един алтернатор, че да е за "всичко ново"?
          Ако беше проявил този интерес до тая заран, щеше да научим. Вече е късно...
          ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

          Коментар


          • #50
            От: Напрежение в Нива 21214

            Първоначално публикуван от trapper Преглед на мнение
            Ами ти, защо чака 43 постинга, за да ни светнеш?
            Днес, вторник, "готините пичове" на axlastro от сервиза на Св.Наум се бяха разработили. Свалиха алтернатора за преглед, и после се обадиха: купувай всичко ново... като че ли аз не си знаех...
            Затова, развали ли се агрегат на Нива - никакъв ремонт, купувай нов - ще излезе много по-евтино.
            Ами и аз стигнах до този извод преди време и сега си имам един развален стартер в мазето. Иначе за сервиза - съжалявам, ако съм те подвел. Случвало ми се е примерно Ясен да каже за даден сервиз, че е читав и после да ми иде да ги накарам да си изкопаят по една дупка и да ги застрелям. Просто колкото по-малко ходиш по сервизи, толкова по-добре.

            П.П. Ми какво искаш, Вторник- Сряда, те тогава се правят и читавите Ниви, за които чуваме легенди, че не се развалят. А ти им ходиш Събота след Петък и се чудиш, че пиели кафета - ами как искаш да изтрезнеят, армеева чорба ли да пият

            Сега е момента да си вземеш един 90А алтернатор.
            Александър

            Коментар


            • #51
              От: Напрежение в Нива 21214

              Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
              ... за сервиза - съжалявам, ако съм те подвел. ...колкото по-малко ходиш по сервизи, толкова по-добре...Сега е момента да си вземеш един 90А алтернатор.
              Не си ме подвел, работят толкова, колкото им е изгодно.
              До скоро никога не ходех по сервизи, но остарях и взе да ме мързи.
              ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

              Коментар


              • #52
                От: Напрежение в Нива 21214

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PV_Battery.jpg
Прегледи:1
Размер:206.9 КБ
ID:5286005На Ладите алтернатора е слабо място понеже диодния блок с четките не е качествен. Това го установих след преход 180 000 км с Лада 2107 т.е. многократно сменях този блок с некачествен. Пазара изобилстват от ментетата и в сервиза поставят това което им занесеш като част. В София свалих алтернатора на улицата и го носих на майстор - смени лагерите по мое искане и ми поставиха купен от мен менте диоден блок който бързо даде дефект. Точно този блок аварира в Гърция на 1000 км от София и там в сервиза изписаха тази част от Италия и за 25 евро с труда нещата си отидоха на мястото. Трябват грижи за захранването на Лада Нива с електроенергия от алтернатора и акумулатора. Добре е след като се свали алтернатора да се провери състоянието на лагерите му и да се поставя само качествен диоден блок с четки. Най-добре е винаги да я има тази част като резервна в Нивата. Може да се направи допълнително зареждане на акумулатора чрез изнесен механичен регулатор на напрежението, но четките на алтернатора трябва да се сменят редовно с качествени. Pb-киселия акумулатор винаги трябва да е зареден, а това става при движение на Нивата с изправен алтернатор т.е. трябва да се следи с мултицет състоянието на зареждащата система и акумулатора. Презареждането също е опасно като започва да кипи акумулатора и горят лампите. Полезно е да се постави на таблото волтметър за да се следи визуално процеса на зареждане на акумулатора и веднага да се вземат мерки, а не изцяло да се разчита на компютъра. При продължителен престой е най-добре да се изключи масата към акумулатора. Утечките и саморазряда са пагубни за акумулатора при неподвижна Нива. Може да се постави малък фотоволтаичен модул зад предното стъкло при спряла Нива, да се свърже с запалката и когато е светло ще зарежда акумулатора. Така винаги ще има зареден Pb-кисел акумулатор за стартиране на Нивата.
                Лада Нива 4Х4 1.7 i ГИ; Лада 2107; Лада 2103; Dacia Logan II MCV TCe 0.9l 90 Hp ГИ

                Коментар


                • #53
                  От: Напрежение в Нива 21214

                  На 2107 алтернаторът няма никакви проблеми със самия изправителен блок. Когато те изобщо възникнат, то е заради леворъки спойки по диодите (те загряват). Калпави спойки правят както руснаците в завода (но по-малко), така и нашите жичкаджии - защото точно това място си има трик. Явно гърците са си свършили работата както трябва, за разлика от тези, които са ти го сменяли тук.

                  Коментар


                  • #54
                    От: Напрежение в Нива 21214

                    Да попитам само, някой правил ли е сам упражнението смяна на лагери на алтернатора на Нива и как е като сложност, има ли някакви изненади, които мога да срещна.
                    Александър

                    Коментар


                    • #55
                      От: Напрежение в Нива 21214

                      Нищо сложно няма. Скоба ще ти трябва, разбира се. А защо набеди лагерите?

                      Коментар


                      • #56
                        От: Напрежение в Нива 21214

                        За каква скоба говориш? Не питай за лагерите - сигурен съм, слушано е със стетоскоп.
                        Александър

                        Коментар


                        • #57
                          От: Напрежение в Нива 21214

                          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                          За каква скоба говориш? Не питай за лагерите - сигурен съм, слушано е със стетоскоп.
                          И без такова "съоръжение" може да разбере кога лагерите са за смяна.Просто откачаш ремъка и завърташ шайбата на динамото на ръка.
                          За скобата щом питаш по-добре не се занимавай и закарай генератора на човек,който се занимава с такива неща да ти смени лагерите-/няма да ти вземе кой знае колко пари/.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Напрежение в Нива 21214

                            Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
                            И без такова "съоръжение" може да разбере кога лагерите са за смяна.Просто откачаш ремъка и завърташ шайбата на динамото на ръка.
                            За скобата щом питаш по-добре не се занимавай и закарай генератора на човек,който се занимава с такива неща да ти смени лагерите-/няма да ти вземе кой знае колко пари/.
                            Знам, не е за парите. Просто човека, който ще го прави е зает тази седмица и свободен другата, а при мен се получава обратното. Освен това гледам да си правя някои по-елементарни неща сам, но това не е от тях. За скобата ми стана интересно - в ръководството за ремонт дават менгеме и тръба за набиване на лагерите, скоба не видях.
                            Александър

                            Коментар


                            • #59
                              От: Напрежение в Нива 21214

                              Със скоба е по лесно, не, че не може без нея. Гледай капачката на предния лагер къде се държи, да не омажеш нещата, внимаваш да не изскубнеш жиците на статора от диодния блок и май това е. А, и не слагай китайски лагери от най-евтините - "капачките" им са малко ... странни и ще се скапят за нула време.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #60
                                От: Напрежение в Нива 21214

                                При един от моделите алтернатори, по руското ръководство за ремонт, се казваше, че предния лагер се сменява заедно с капачката. Не знам какъв начин на смяна практикуват жичкаджиите. Може да е измислено и "по български". Успех с ремонта.
                                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                                Из "Златния телец"

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,310 в 20:45 на 05-12-25.

                                Зареждам...
                                X