Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нива и Vpower 100

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Нива и Vpower 100

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    Нива 1.7 карбураторна - какви са плюсовете и минусите при употребата на 100 октанов бензин. Стреляйте на воля.
    Все още не е произведен бензинов двигател който да се "плаши" от високооктанов бензин,напротив-чуства се по-добре.А до колко изписаният октан на колонката отговаря на истината,само може да гадаем.100 октана на ОМV например са със жълт оттенък и миризма на разредител МРТ,изобщо не мирише на бензин,но е по-добър от 95Н.Изобщо никакъв контрол и плащаме за някакъв бълвоч с наименование бензин.Коригирай аванса и си ти.Прегорели клапани и разтопени бутала се получават от нискооктанов бензин и голям аванс,така,че ако не те бърка бюджета наливай смело!
    Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

    Коментар


    • #17
      От: Нива и Vpower 100

      Предвид че изобщо не знаеш какъв бензин ти сипват по бензиностанциите упражнението скъп бензин на лада е леко безумно.
      По технически причини също, ама айде да не навлизам в дебрите.
      И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

      Коментар


      • #18
        Re: От: Нива и Vpower 100

        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
        В крайна сметка има ли някакви рискове за двигателя ако не се пипа центровката - няма да я карам постоянно с високооктаново гориво поне за сега.
        Рискове няма никакви. Ако не направиш центровка, то колата няма да върви по-добре. А може дори да върви малко по-злe.

        Коментар


        • #19
          От: Нива и Vpower 100

          Да бе, от детонационно горене няма никви рискове, как не.
          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

          Коментар


          • #20
            От: Re: От: Нива и Vpower 100

            Първоначално публикуван от Filthy@JvruceR Преглед на мнение
            Рискове няма никакви. Ако не направиш центровка, то колата няма да върви по-добре. А може дори да върви малко по-злe.
            С неправилна центровка със сигурност ще върви малко по-зле , ако ще и 104 октана да сипе . И рискове реални има .
            А иначе ако мотора е пригоден за безоловен бензин - с точната центровка и 100 октана определено ще е по-добре . И в мощност и в икономия .
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #21
              От: Re: От: Нива и Vpower 100

              Колеги, истината е че аз предпазливо сипах Vpower 100 смесен с малко 95, в съотношение 2:1 в полза на по-високо октановия. Резултата беше много по-добро вървене на колата - неоспоримо по-добро. Ъгъла на запалване е настроен според заводските изисквания, т.е. смятайте, че 95 бензина реално е най-много 90, а 100 октановия горе-долу го докарва до 95 октанов. Що се отнася до MRT - наистина гори по-добре, но има доста по-ниска температура на кипене от бензина, което си е проблем през лятото. Скоро ми чистиха резервоара, а по принцип сипвам от "реномирани" бензиностанции, никога от малките. За Еко и ОМВ със сигурност слагат доста MRT в горивата си, шел сякаш не толкова.

              П.П. Има ли подръчни средства за измерване на октановото число на бензина на място, на бензиностанцията?
              Александър

              Коментар


              • #22
                От: Re: От: Нива и Vpower 100

                Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                Колеги, истината е че аз предпазливо сипах Vpower 100 смесен с малко 95, в съотношение 2:1 в полза на по-високо октановия. Резултата беше много по-добро вървене

                П.П. Има ли подръчни средства за измерване на октановото число на бензина на място, на бензиностанцията?
                Няма такова нещо, уред и т.н. Меренето на октан е трудно упражнение.И освен това има значение начина на измерване.
                Защо си тормозиш главата?

                Коментар


                • #23
                  От: Нива и Vpower 100

                  Май много често взеха да ми задават този въпрос... Мисля, че и самата тема се поизчерпа, аз поне разбрах това, което ме интересуваше.
                  Александър

                  Коментар


                  • #24
                    От: Нива и Vpower 100

                    Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                    Да бе, от детонационно горене няма никви рискове, как не.
                    При точна настройка на запалването за бензин 95 и сипване на 98 няма да има детонации. А да караш колата си без центровка тъй или иначе не е добре. Изобщо карането на автомобил, на който който и да е от основните за движение и спиране чаркове нещо не му е в ред, за мен е неразбираемо.

                    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                    Резултата беше много по-добро вървене на колата - неоспоримо по-добро.
                    Илюзия колега. Може да е по-добре (примерно ако си достатъчно "сраснат с колата" да я усетиш наистина малко по-тиха), но "много" въобще не може да е.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Нива и Vpower 100

                      Истината е в добавките и антидетонационните съставки.За стандартни мотори няма проблем,но ако са преработвани без добавки си намираш буталата в картера.На времето се намираше тетраетил-олово,вършеше перфектна работа,сега ползваме бардал,пази мотора но е много скъп и като количество се налива много,на 10л от 30 до 50мл,а тетрата по грам на литър.
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Нива и Vpower 100

                        Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                        Истината е в добавките и антидетонационните съставки.За стандартни мотори няма проблем,но ако са преработвани без добавки си намираш буталата в картера.На времето се намираше тетраетил-олово,вършеше перфектна работа,сега ползваме бардал,пази мотора но е много скъп и като количество се налива много,на 10л от 30 до 50мл,а тетрата по грам на литър.
                        Прав е колегата за оловния-тетраетил..
                        Защото бензинът, който се получава от преработката на суровия нефт излиза с по-малко ОЧ(октаново Число), отколкото е необходимо за съвременните автомобилни двигатели. За неговото повишаване се излозуват "антидетонатори", най-разпространеният от които е оловния тетраетил Pb(C"на 2ра степен"H"на 5та" )4.Прибавен в много малко количества - от 0,2 до 0,4 % към бензина, той повишава октаново му число(ОЧ) с 8-12 единици...Но оловния тетраетил е силно отровен, поради което трябва да се избягва вдишването на парите на бензина или миенето на ръцете с автомобилен бензин..

                        Колкото до появата на детонации. Основната причина за появата на детонация е несъответстивето на качеството на използувания бензин и конструкзията на двигателя..
                        За всеки автомобилен двигател, заводът-поизводител определя точно каква трябва да бъде детонационната устийчивост на бензина, с който той ще работи.Като критерий за детонационната устойчивост служи октановото число.
                        За да провериш октановото число на бензина трябва много мъка..
                        Октановото число на който и да е бензин се определя, като се сравнява детонационната му устойчивост с тази на Еталонна смес от изооктан и нормален хептан.Процентното количество изооктан в еталонната смес, при което започва да се появавя същата детонация, както и при сравняваното гориво, показва какво е октановото му число..
                        Ето и 3те вида детонации на бензина..
                        1вата колонка е за---> Нормално горене
                        2рата колонка е за---> детонационно горене
                        3тата колонка е за---> Самозапалване

                        П.П
                        Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                        Да бе, от детонационно горене няма никви рискове, как не.
                        Както е казал колегата..
                        Има опасност от детонационно горене..
                        Защото при някой обстоятелства обаче, преди пламъчния гронт да е обхванал цялата горивна камера, започва спонтанно взривно изгаряне на горивната смес-- появява се детонация (2рата колонка)
                        Количеството толпина (а това е и енергията), което се отделя при детонационното горене, е малко, защото изгаря само водородът от бензина, докато въглеродът почти не реагира и се отделя във вид на сажди..Но поради огромната скорост, с която протича реакцията на детонацията -- за по малко от една милионна част от секундата-- налягането нараства скокообразно. Образува се мощна ударна вълна, която със скорост 2-3 km/s се удря в стените на горивната камера и може да предизвика бързото им разрушение
                        Прикачени файлове
                        Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 07-02-11, 12:03.
                        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                        Honda Dominator 650
                        088ЧЧ93979-->Борис
                        0878956Ч38-->Борис

                        Коментар


                        • #27
                          От: Нива и Vpower 100

                          Преди доста годинки карах лада 2107 , с 1500 кубика мотор. С Б115 така наречения авио бензин не ме питаите как се здобивах с него.С центровка за газ вьрвеше като луда.След 120000 км се наложи да отворя мотора за доработки,на клапаните им нямаше нищо и на буталата като нови бяха.
                          0898774443-Пламен.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Нива и Vpower 100

                            На "времето" и аз карах Вартбурга на тъста ми с авиобензин, щото ми беше без пари и купувах (рядко) само масло. Това, обаче, не значи, че е добър за коли. до колкото помня, оч беше около 50.
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #29
                              От: Нива и Vpower 100

                              Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                              Прав е колегата за оловния-тетраетил..
                              Защото бензинът, който се получава от преработката на суровия нефт излиза с по-малко ОЧ(октаново Число), отколкото е необходимо за съвременните автомобилни двигатели. За неговото повишаване се излозуват "антидетонатори", най-разпространеният от които е оловния тетраетил Pb(C"на 2ра степен"H"на 5та" )4.Прибавен в много малко количества - от 0,2 до 0,4 % към бензина, той повишава октаново му число(ОЧ) с 8-12 единици...Но оловния тетраетил е силно отровен, поради което трябва да се избягва вдишването на парите на бензина или миенето на ръцете с автомобилен бензин..

                              Колкото до появата на детонации. Основната причина за появата на детонация е несъответстивето на качеството на използувания бензин и конструкзията на двигателя..
                              За всеки автомобилен двигател, заводът-поизводител определя точно каква трябва да бъде детонационната устийчивост на бензина, с който той ще работи.Като критерий за детонационната устойчивост служи октановото число.
                              За да провериш октановото число на бензина трябва много мъка..
                              Октановото число на който и да е бензин се определя, като се сравнява детонационната му устойчивост с тази на Еталонна смес от изооктан и нормален хептан.Процентното количество изооктан в еталонната смес, при което започва да се появавя същата детонация, както и при сравняваното гориво, показва какво е октановото му число..
                              Ето и 3те вида детонации на бензина..
                              1вата колонка е за---> Нормално горене
                              2рата колонка е за---> детонационно горене
                              3тата колонка е за---> Самозапалване

                              П.П

                              Както е казал колегата..
                              Има опасност от детонационно горене..
                              Защото при някой обстоятелства обаче, преди пламъчния гронт да е обхванал цялата горивна камера, започва спонтанно взривно изгаряне на горивната смес-- появява се детонация (2рата колонка)
                              Количеството толпина (а това е и енергията), което се отделя при детонационното горене, е малко, защото изгаря само водородът от бензина, докато въглеродът почти не реагира и се отделя във вид на сажди..Но поради огромната скорост, с която протича реакцията на детонацията -- за по малко от една милионна част от секундата-- налягането нараства скокообразно. Образува се мощна ударна вълна, която със скорост 2-3 km/s се удря в стените на горивната камера и може да предизвика бързото им разрушение
                              .Само че мощната ударна вълна се увеличава в цилиндрите.Не в горивната камера.За това детонацията е свързана със звъннко чукане вследствие на ударите на взривните вълни в стените на цилиндъра.Те започват да трептят.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Нива и Vpower 100

                                Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
                                .Само че мощната ударна вълна се увеличава в цилиндрите.Не в горивната камера.За това детонацията е свързана със звъннко чукане вследствие на ударите на взривните вълни в стените на цилиндъра.Те започват да трептят.
                                Така де и в цилиндрите се удря
                                За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                                Honda Dominator 650
                                088ЧЧ93979-->Борис
                                0878956Ч38-->Борис

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X