Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шофиране на Нива на хлъзгава настилка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

    Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
    Правилото е да караш бавно.Като прецениш че терена е лош блокирай раздатката.Правилно са ти казвали отпускай газта.Премини на по малка предавка.Това име НИВА е дадено не случайно.
    Или изобщо да не я караш - така със сигурност няма да изпаднеш в никакви ситуации. Между другото съм забелязал, че в повечето случаи когато съм губил сцепление съм отпускал газта напълно - както казах, проверих го опитно днес. Движейки се с плъзгане и настъпен до край педал на 2-ра бавна имам пълен контрол на посоката на движение и в момента в който отпускам газта - почти никакъв. Дайте идеи за свободен и през почивните дни паркинг подходящ за целта, мисля да си импровизирам и някакви маркери за да не е просто безцелно връткане.
    Александър

    Коментар


    • #17
      От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

      Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
      Или изобщо да не я караш - така със сигурност няма да изпаднеш в никакви ситуации. Между другото съм забелязал, че в повечето случаи когато съм губил сцепление съм отпускал газта напълно - както казах, проверих го опитно днес. Движейки се с плъзгане и настъпен до край педал на 2-ра бавна имам пълен контрол на посоката на движение и в момента в който отпускам газта - почти никакъв. Дайте идеи за свободен и през почивните дни паркинг подходящ за целта, мисля да си импровизирам и някакви маркери за да не е просто безцелно връткане.
      За да не поднася на заледено като начало НЕ блокирай средния диф,намали скороста и ако все пак се случи да поднесе НЕ отпускай педала на газта докрай и с контролирано подаване на газ и внимателна работа с волана в посоката на поднасянето ще овладееш ситуацията...колкото до дрифта колегите са ти го обяснили,но според мен Нивата не е най подходящия автомобил за това.
      VEREYA MOTORSPORT TEAM

      Коментар


      • #18
        От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

        Първоначално публикуван от Бакалов Преглед на мнение
        За да не поднася на заледено като начало НЕ блокирай средния диф,намали скороста и ако все пак се случи да поднесе НЕ отпускай педала на газта докрай и с контролирано подаване на газ и внимателна работа с волана в посоката на поднасянето ще овладееш ситуацията...колкото до дрифта колегите са ти го обяснили,но според мен Нивата не е най подходящия автомобил за това.
        Това ме интересуваше точно. Ясно е, че целта на занятието не е "бързи и яростни" а изцяло учебна. Не мисля, че е лошо да знаем възможностите на автомобилите които караме и разбира се да не се самозалъгваме.
        Александър

        Коментар


        • #19
          От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

          По-добрата управляемост при натискане на газ е напълно илюзорна за вас. Точно толкова добра е, колкото при отпускане на газта и насочване само, че по-бързо излизате от ситуацията. А виж - при сериозно хлъзгане газта няма да помогне, а ще навреди. Затова при хлъзгане газта се отпуска. При такива пътища трябва да има тенденция към спиране, а не обратното.

          Коментар


          • #20
            От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

            Поднесе ли-отпускаш газта,волана по посока на поднасяне и изправяш с газ,това е по-трудния вариант,лесния-въртиш волана по посока на поднасяне с натиснат съединител,спирачките ги забравяш докато машината не застане устойчиво на пътя.
            Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

            Коментар


            • #21
              От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
              Поднесе ли-отпускаш газта,волана по посока на поднасяне и изправяш с газ,това е по-трудния вариант,лесния-въртиш волана по посока на поднасяне с натиснат съединител,спирачките ги забравяш докато машината не застане устойчиво на пътя.
              Воланът се върти ОБРАТНО на посоката на поднасяне... Иначе отиваш точно там където не искаш.

              Коментар


              • #22
                От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                Колеги, да уточним образно посоките на въртене на волана. Ако колата тръгне с левите врати напред, то волана се завърта на ляво и обратното. И съответно колкото по-голямо е занасянето толкова по-голям е и ъгъла на завиване с волана. При сегашното натоварено движение просто няма време и място за спасителни маневри, но те трябва да са отработени за най-крайните ситуации, когато дори и предпазливото каране не е помогнало и колата се е занесла опасно. Един пример - заледен завой на вътрешноквартална улица. И както казват по всички филми особено през зимата - очаквай неочакваното и бъди готов за него.
                Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                Из "Златния телец"

                Коментар


                • #23
                  От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                  Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                  Воланът се върти ОБРАТНО на посоката на поднасяне... Иначе отиваш точно там където не искаш.
                  Ако го завъртиш, обратно няма ли да се завъртиш на място??
                  За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                  Honda Dominator 650
                  088ЧЧ93979-->Борис
                  0878956Ч38-->Борис

                  Коментар


                  • #24
                    От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                    Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                    Ако го завъртиш, обратно няма ли да се завъртиш на място??
                    Точно това ще стане.
                    0887632135-Краси

                    Коментар


                    • #25
                      От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                      Воланът се върти ОБРАТНО на посоката на поднасяне... Иначе отиваш точно там където не искаш.
                      Мисля,че бях достатъчно ясен,поднасяш на дясно,контрираш с десен волан и обратно.Ако искаш пробвай по твоя начин,гаранция за пълни кръгове и среща я с дърво я със някой стълб,при по-голяма скорост,може и през таван!
                      Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                        Отпускаш газта, навиваш бързо волана в посока ...
                        Ако е наистина хлъзгаво, думата "бързо" не присъства никъде.

                        Нивата, а и май всички коли с перманентно 4х4, имат една гадна особеност при движение по терен с различно сцепление: от твърда на хлъзгава настилка, при движение напред, далеч не винаги колата "подсказва" колко точно е хлъзгаво. Понякога го разбираш чак когато се опиташ да завиеш или среш...
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #27
                          От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          Ако е наистина хлъзгаво, думата "бързо" не присъства никъде.

                          Нивата, а и май всички коли с перманентно 4х4, имат една гадна особеност при движение по терен с различно сцепление: от твърда на хлъзгава настилка, при движение напред, далеч не винаги колата "подсказва" колко точно е хлъзгаво. Понякога го разбираш чак когато се опиташ да завиеш или среш...
                          Точно така е! Аз съм поднасял при 30 км/ч на 3-та предавка на слизане от вр. Шипка през зимата - току що беше завалял сняг. Карайки нагоре не усетих никъде поднасяне. Още на първия завой надолу с обратен вираж започна да танцува и добре че нямаше никой насреща. Когато караш кола със задно предаване всяко по-рязко подаване на газ по прав хлъзгав участък води до поднасяне.
                          Специално нивата поради ужасно късата база поднася винаги с по-леката задница. Веднъж успях да я накарам да изгуби сцепление на предницата на асфалт но бях с изтъркани гуми. Та въпроса е именно в тези непредвидени ситуации - а такива има много когато караш един автомобил не само събота и неделя на лов.
                          Мислях си и за някакви по специални тактики, но те май остават само като теория - газ+спирачка или само "изкуствен АБС" - може ли да помогне или само ще влоши нещата. Веднъж зимата пък ми се случи на слизане по бул. Черни връх малко преди "Сребърна" да ме задмине една бяла нива с доста висока скорост. След това шофера реши да натисне спирачка и пооознайте какво стана... Завъртя се като пумпал и спря със задницата напред на 1 метър от улична лампа.
                          Александър

                          Коментар


                          • #28
                            От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                            ...Веднъж зимата пък ми се случи на слизане по бул. Черни връх малко преди "Сребърна" да ме задмине една бяла нива с доста висока скорост. След това шофера реши да натисне спирачка и пооознайте какво стана... Завъртя се като пумпал и спря със задницата напред на 1 метър от улична лампа.
                            Това е защото на Нивата спирачките отпред и отзад действат с почти еднакво усилие. На мен това ми е първа зима с нея и много се учудих колко лошо спира на сняг това чудо на руската техника. И най-лошото е, че при всяко по-енергично натискане на спирачката първото нещо е да започне да те изпреварва задницата, което по натоварен заснежен път или в градски условия е крайно опасно...

                            Коментар


                            • #29
                              Re: От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                              Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                              Колеги, да уточним образно посоките на въртене на волана. Ако колата тръгне с левите врати напред...
                              Какви са тези чешения на езика "колата върви с левите врати напред"?!? Това само и единствено означава, че колата е тръгнала да върви надясно, а вие искате наляво. Естествено, че ще завъртите волана наляво...

                              Първоначално публикуван от petroffbg Преглед на мнение
                              Мисля,че бях достатъчно ясен,поднасяш на дясно,контрираш с десен волан и обратно.Ако искаш пробвай по твоя начин,гаранция за пълни кръгове и среща я с дърво я със някой стълб,при по-голяма скорост,може и през таван!
                              Ясно - ти имаш предвид, че ЗАДНИЦАТА е поднесла. То е все едно предницата да се извърти в другата посока. Ако задницата поднесе наляво от гледната точка на шофьора предницата ще се изнесе надясно. Моето "обратно" е "обратно на предницата", а твоето "по посока" е "по посока на поднасяне на задницата".

                              Коментар


                              • #30
                                От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                                Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                                Точно така е! Аз съм поднасял при 30 км/ч на...
                                Понякога и едно леко подаване на газ на неправилно място е достатъчно да "си видиш стоповете". Абе каквото и да си говорим, истината е, че трябва практика и осмисляне.
                                А понякога и всичката практика не помага. Пример: видимо заледен, хоризонтален, прав участък. Движа се с около 10-15 км/ч. В един момент минавам през някаква неравност, съвсем лека, дори не я усетих, но ... колата се завъртя на място, съвсем бавно и плавно и също толкова плавно се спря в близкия стълб със задницата напред. Опита ми помогна до толкова, доколкото да преценя, че трябва да карам наистина бавно и съответно нямаше поражения (освен леко накърненото ми самолюбие), но никаква реакция не би променила ситуацията - нито газ, нито спирачки, нито кормило.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X