Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Шофиране на Нива на хлъзгава настилка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Шофиране на Нива на хлъзгава настилка

    Здравейте, от доста време се чудя - как е правилно да се кара нивата да речем на утъпкан сняг или друга хлъзгава настилка, какво трябва да се прави при поднасяне в завой и т.н. Преди са ми казвали, ако поднесе да отпусна газта и да насочвам с волана. На няколко пъти ми се е случвало и съм правил точно така, но ми се струва, че това не е най-доброто решение.
    Предвид това, че е на практика AWD ми се струва, че при поднасяне на задницата може да се помогне малко с газта. Днес пробвах на един празен паркинг и се получи нещо такова

    Знам, че има писано по този въпрос и в други теми в общите раздели, но ми се струва, че ще е добре да се синтезира специално за ВАЗ 4х4.
    Александър

  • #2
    От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

    Според мен, както съм слушал, от старите шофьори, най-добре е с малко газ и с лекота на волата, да я вкараш в пътя, но не винаги е възможно, първата реакция, поне на мен, е волана по посока на хлъзгането и газ..
    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
    Honda Dominator 650
    088ЧЧ93979-->Борис
    0878956Ч38-->Борис

    Коментар


    • #3
      От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

      Аз обикновено пускам газта и насочвам с волана, но май не е най-удачното. Май пак ще ходя да се тренирам на паркинга ако остане време. Определено трябва да участва и газта.
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

        Много зависи от условията при които се е допуснало подобно залитане, подхлъзване, поднасяне и т.н.
        Волана може за отрицателно време да ти строши и двете ръце без да се усетиш.
        Това което е на клипа си е чиста проба опит за "дрифт" от накой, който се чуди как да си счупи нивата.

        п.п Питането ти е как да правиш "дрифт" с нивата или как да се спасиш в случай на поднасяне на заледен участък?
        Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
        Dacia Duster 4WD

        Коментар


        • #5
          От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

          Първоначално публикуван от stankovich Преглед на мнение
          Много зависи от условията при които се е допуснало подобно залитане, подхлъзване, поднасяне и т.н.
          Волана може за отрицателно време да ти строши и двете ръце без да се усетиш.
          Това което е на клипа си е чиста проба опит за "дрифт" от накой, който се чуди как да си счупи нивата.

          п.п Питането ти е как да правиш "дрифт" с нивата или как да се спасиш в случай на поднасяне на заледен участък?
          Отделно впечатлението ,че е с неподходящи гуми(щатните руски не стават).Въобще на Нивата скоростта не е най-силната и страна(с тоя висок център на тежестта).С кротце,со благо и с малко....кютек
          МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

          Коментар


          • #6
            От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

            Кютека е важен. както казва колегата и яваш яваш както казват французите.

            Винаги когато карам не обгръщам волана е палци, защото при рязко развъртане на волана ще си ги търся по пода.
            В случай на лед, каквото и да направиш да включваш 4x4 или 16x16 няма спасение (освен шипове донякъде). Единствено ставаш по-религиозен .
            Винаги търся бордюр ли нещо подобно за да се спра в случай на невъзможност с цел да се избегнат други поражения по други.
            Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
            Dacia Duster 4WD

            Коментар


            • #7
              От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

              Преди години посещавах лекции на Владо Илиев /баща на рали-пилота Димитър Илиев/ на тема автомобилно дело и автоспорт. Там той обясняваше азовете на автоспорта или по-точно казано, най-първите неща, които трябва да заучи начинаещия състезател. Едно от тях беше имено зажващането на волана. То трябва да бъде с цяла ръка вкл. и палците да обхващат колелото. Така точно при удар на някое от предните колела в камък, възоснова на болката от ударения палец кормилото се стисва по-здраво и се изключва хващането на произволна посока от колата. При непредвидени поднасяния при обикновено шофиране с нормална НИВА/без блокажи/ е по-удачно да се процедира като при кола със задно. Отпускане на газта и завъртане на волана в посока на занасянето. Владо казваше, че трябва предните колела винаги да са успоредни на осовата линия. Така след две-три заклащания колата си влиза в пътя.
              Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
              Из "Златния телец"

              Коментар


              • #8
                От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                Ами питането е и за двете - дрифт със цел да се науча да овладявам колата в сложни ситуации. Просто карането на AWD през зимата е малко по-особено от карането на непълноприводен автомобил - бил той лека кола с предно или джип с парт-тайм. Иначе в момента го правя с доста подходящи за целта гуми и се получава добре. Не знам обаче с Ласса или Вли-5 как ще се държи в подобна ситуация - поне с вторите ми се е случвало да поднесе на мокър път и единственото което съм правил е отнемане на газта и контриране с волана (придружено с молитви). Последно ми се случи на подбалканския със зимните гуми и тогава не отпуснах газта напълно, което имам чувството допринесе за по-бързото овладяване на ситуацията. Това при влизане в много остър завой със 70. Що се отнася до "кютека" - не мога без, постоянно така карам и не знам как още съм цял.

                П.П. И мен ме е удрял през палеца волана - боли и оттогава внимавам много.
                Александър

                Коментар


                • #9
                  От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                  Искам да доуточня, че наистина педала на газта не се отпуска изцяло. На теория той трябва да се отпусне до положението при което на колелата почти не се предава въртящ момент от двигателя. Все едно колата се движи по инерция. Така най-бързо се прекратява занасянето, когато то е непредвидено. Друг е случая, когато се прилага контролирано плъзгане с цел преминаването на завой с максимално възможна скорост. Тогава след вкарването на машината в завой с вратите напред имено с газта се регулира радиуса на дъгата по която завива автомобила. Най-лесната тренировка е да се подкара колата по затворен кръг с диаметър около35-40м. и да се увеличава скоростта докато започне поднасянето. Тогава се започва контролиране на занасянето с контракормило и пулсиращо подаване на газ. Целта е преминаване по целия кръг с вратите напред. Естествено за това упражнение трябва празен и достатъчно заснежен паркинг или площадка.
                  Чужбина - това е митът за задгробния живот. Който попадне там, не се връща.
                  Из "Златния телец"

                  Коментар


                  • #10
                    От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                    Първоначално публикуван от коко келеша Преглед на мнение
                    Искам да доуточня, че наистина педала на газта не се отпуска изцяло. На теория той трябва да се отпусне до положението при което на колелата почти не се предава въртящ момент от двигателя. Все едно колата се движи по инерция. Така най-бързо се прекратява занасянето, когато то е непредвидено. Друг е случая, когато се прилага контролирано плъзгане с цел преминаването на завой с максимално възможна скорост. Тогава след вкарването на машината в завой с вратите напред имено с газта се регулира радиуса на дъгата по която завива автомобила. Най-лесната тренировка е да се подкара колата по затворен кръг с диаметър около35-40м. и да се увеличава скоростта докато започне поднасянето. Тогава се започва контролиране на занасянето с контракормило и пулсиращо подаване на газ. Целта е преминаване по целия кръг с вратите напред. Естествено за това упражнение трябва празен и достатъчно заснежен паркинг или площадка.
                    А на практика?
                    Всяка кола си има "чалъми" и всеки водач си ги знае.
                    А когато за реакция са ти нужни 0.2 сек кое точно ще направиш първо! Говоря за реална ситуация, на паркинга е ясно - пергели ол найт лонг.
                    Техниката в ръцете на дивака е парче желязо.
                    Dacia Duster 4WD

                    Коментар


                    • #11
                      От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                      Всичко е въпрос на изграждане на навик - не подценявай тренировките на паркинга. Благодаря на колегата за идеята с големия кръг - ще се пробва в най-скоро време. Преди си спомням, че като ходихме на картинг ни обясняваше един чичко при навлизане в завоя никога да не отпускаме газта напълно, но точно колко - май е до усет.
                      Александър

                      Коментар


                      • #12
                        От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                        Според мен истината при Нива-та е газ и хладнокръвие.
                        През последните 5-6 години съм имал вземане даване с поне 6-7 служебни Ниви за различни периоди от време и в различно състояние.
                        Без засегнати, но аз лично винаги съм бил с вярването че Нивата гази добре офроуд единствено защото я мразиш и я юркаш душманската.
                        Мисля че това, за което говори axlastro, го постигам на 48-мата секунда от това видео:

                        http://www.geodesy-bg.net/GeoRT/PICS/MISC/sWNIVA.wmv

                        Газ и влиза в маневрата.
                        На това видео, за повече "комфорт" предната лява гума е лятна, останалите са щатни, руски "кални" гуми, на две години всесезонно каране.
                        На понижаващи предавки съм.
                        Георги Тонев

                        Коментар


                        • #13
                          От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                          Отпускаш газта, навиваш бързо волана в посока обратна на занасянето, след което изправяш, но плавно.

                          Има една много ефективна техника за избягване на сблъсъци на лед - навиване на волана с дърпане на ръчна спирачка. Колата се завърта на място като пумпал. Аз (като твърдо неопитен шофьор) го бях направил по случайност на колелото на Йорданка Николова (добре де - Журналист) с фиестата. Натиснах спирачките - няма никой. Тръгнах да завивам, за да избегна сблъсъка - започна плахо да занася, но посоката беше пак лоша. В паниката дръпнах ръчната (тя освен всичко беше и сравнително слаба) и колата се завъртя почти на място докато спря в някакво положение.

                          Човекът до мен започна да ме поздравява "брей, ти откъде ги знаеш тия трикове бе?". Не ги знаех... После разпитах насам-натам по-знаещи хора какво съм направил и разбрах, че е било правилно...

                          П.С. Написаното по-горе важи за ниски скорости. Карате ли бързо - Господ да ви е на помощ...

                          Коментар


                          • #14
                            От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                            Моят опит в управлението на Нива е предимно оф-роуд (е, не че не съм се въртял и по шосетата). За да е управляема, колелата трябва да драпат и колкото по-малко боксуват - толкова по-добре. Ако при въртене по терена пуснетета газта и я оставите да се изправи сама (както се прави понякога при лека кола) - до там сте, по-точно до първата дълбока дупка или кал. Е, иска малко практика, но не е трудно. И както са ме учили "большая дырка - большая газ"
                            ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Шофиране на нива на хлъзгава настилка

                              Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                              Здравейте, от доста време се чудя - как е правилно да се кара нивата да речем на утъпкан сняг или друга хлъзгава настилка, какво трябва да се прави при поднасяне в завой и т.н. Преди са ми казвали, ако поднесе да отпусна газта и да насочвам с волана. На няколко пъти ми се е случвало и съм правил точно така, но ми се струва, че това не е най-доброто решение.
                              Предвид това, че е на практика AWD ми се струва, че при поднасяне на задницата може да се помогне малко с газта. Днес пробвах на един празен паркинг и се получи нещо такова

                              Знам, че има писано по този въпрос и в други теми в общите раздели, но ми се струва, че ще е добре да се синтезира специално за ВАЗ 4х4.
                              Правилото е да караш бавно.Като прецениш че терена е лош блокирай раздатката.Правилно са ти казвали отпускай газта.Премини на по малка предавка.Това име НИВА е дадено не случайно.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X