По молба на колегата Борис Хаджиценов пускам някоя друга снимка на една полезна "добавка" към старото класическо запалване с чукче,използвано при доста екземпляри от модела ВАЗ 2121-НИВА:
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Свий
X
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Мерси колега ЯнкоПървоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнениеПо молба на колегата Борис Хаджиценов пускам някоя друга снимка на една полезна "добавка" към старото класическо запалване с чукче,използвано при доста екземпляри от модела ВАЗ 2121-НИВА:
, поразпитах дятката какво, що е това нещо и той ми вика, че е изключително полезно нещо, хем предпазва чукчето от нагар, хем и при него няма непалене, защото усилвало искрата
Та така.. Трябва само да намеря от къде да си купя и готово..
За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
Honda Dominator 650
088ЧЧ93979-->Борис
0878956Ч38-->Борис
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Няма начин в Пловдив по магазините да няма-още повече,че там се правят и не са скъпи-/да са станали най-много по 30лв/.В Ямбол скоро ги гледах на един магазин за Руски авточасти.П.П.Гледай като купуваш да вземеш точно този модел,защото има и други електронни-някои от тях са пълни ментета,докато това Пловдивското ще те кара години наред.Моето на Жигулито е на над 150 000км.Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнениеМерси колега Янко
, поразпитах дятката какво, що е това нещо и той ми вика, че е изключително полезно нещо, хем предпазва чукчето от нагар, хем и при него няма непалене, защото усилвало искрата
Та така.. Трябва само да намеря от къде да си купя и готово..
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
А дали в магазините за Части за лади ще го има, би трябвало ???Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнениеНяма начин в Пловдив по магазините да няма-още повече,че там се правят и не са скъпи-/да са станали най-много по 30лв/.В Ямбол скоро ги гледах на един магазин за Руски авточасти.П.П.Гледай като купуваш да вземеш точно този модел,защото има и други електронни-някои от тях са пълни ментета,докато това Пловдивското ще те кара години наред.Моето на Жигулито е на над 150 000км.За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
Honda Dominator 650
088ЧЧ93979-->Борис
0878956Ч38-->Борис
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Това е просто комутатор, ползващ за сигнал чукчето и наковалнята, по което тече никакъв ток и от там - многократно удължения му живот. Допълнителна "екстра" е възможността да се сложи защита на бобината от прегряване при дълго време даден контакт при неработещ двигател.
30 лева е прилично смислена цена. Ако си го направите собственоръчно от магазина за радио части, с все радиатора вероятно ще излезе към 10.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
E, то ясно че може да енаправено всякак.Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнениеКарал съм със самоделен аналог,обаче не издържа много-вървя 8-10 000км. и нещо се прецака-явно не беше направено кадърно.
Затова има телевизори от 100 и от 100000лв.
Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Колеги в сайта на фирмата витях това:
Никаде не видят "ПЗЕТ" те еднакви ли са с по горе посочените ?? или не ?Запалителни модули:
ПЗЕ 4028, ПЗЕ 4022, ПЗЕ 4032
П.П После се поразчетъх и намерих това:
П.П2. Ето и Линк към специална страница със схемите: http://www.ael-bg.com/prod/prod_ae_z..._zm_4032i.htmlЗа монтаж и експлоатация на прекъсвач за запалване електронен транзисторен ПЗЕТ 4032
ПЗЕТ 4032 е предназначен за всички модификации автомобили ВАЗ, Москвич, Шкода, ЗАЗ, които са без електронно запалване, ГАЗ-21, ГАЗ-24, Фиат-125, Застава и други с класически запалителни системи.
Монтажът се извършва в моторното отделение на автомобила, на удобно за монтаж място, посредством два винта за метални листове. (Отворите на корпуса са 2 отв.ф6,2 с междуцентрово разстояние 87 мм.)
ПЗЕТ 4032 да не се монтира върху двигателя!
Преди монтажа на ПЗЕТ 4032, кабел 9 във фигурата, свързващ клема 1 (неозначена клема) на запалителната бобина, с прекъсвача на запалването, както и искрогасящият кондензатор 7, се демонтират.
Съединителните проводници се свързват съгласно фигура 1 ако запалителната бобина не е с добавъчно съпротивление (вариатор).
Ако запалителната бобина е с две клеми на корпуса, червеният проводник на ПЗЕТ 4032 се свързва към тази клема на добавъчно съпротивление, на което е свързан проводникът, идващ от контактния ключ, а синият проводник от ПЗЕТ 4032 се свързва към клема 1 (неозначена) на запалителната бобина. Свързването на белия и черния проводник става по същия начин както в случая за бобина без добавъчно съпротивление. – фиг.1Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 18-10-10, 14:18.За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
Honda Dominator 650
088ЧЧ93979-->Борис
0878956Ч38-->Борис
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Това е един единствен транзистор. Безкрайно половинчато решение - правилното е да се използва делко с датчик на Хол заедно с комутатора и бобината към него.
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Редно е да не е. Сигнала от чукчето/наковалнята трябва да формира импулс, ограничен по време. Така поне има защита на бобината. Нито е скъпо, нито е сложно, а модификациите по делкото - практически никакви.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеТова е един единствен транзистор. Безкрайно половинчато решение - правилното е да се използва делко с датчик на Хол заедно с комутатора и бобината към него.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
За малко пари - толкоз. Разтоварва чукчето и елиминира кондензатора. При мен свърши добра работа. Чукче не съм сменял.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеТова е един единствен транзистор. Безкрайно половинчато решение - правилното е да се използва делко с датчик на Хол заедно с комутатора и бобината към него.
- 1 like
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
При тази бобина не трябва да е ограничен по време. А ако сложиш другата - произволен едноканален комутатор допълва картинката, той освен срещу датчик на Хол може и срещу чукче да работи.Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнениеРедно е да не е. Сигнала от чукчето/наковалнята трябва да формира импулс, ограничен по време. Така поне има защита на бобината. Нито е скъпо, нито е сложно, а модификациите по делкото - практически никакви.
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
Разликата между прост транзистор и "не прост" е някви левчета, дето се броят на пръстите на едната ръка. То така или иначе най-скъпото в цялата работа е охлаждащия радиатор.Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнениеЗа малко пари - толкоз. Разтоварва чукчето и елиминира кондензатора. При мен свърши добра работа. Чукче не съм сменял.
Мда. Хем го има във всеки ладов магазин. Че и ако се скапе е ремонторпигоден, или поне старите бяха.Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнениеПри тази бобина не трябва да е ограничен по време. А ако сложиш другата - произволен едноканален комутатор допълва картинката, той освен срещу датчик на Хол може и срещу чукче да работи.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
От: Контактно-транзисторно запалване за класиката 2121
... а също и в голфов магазин, както и в много други.
Бонусът на купешкия комутатор е, че наистина дава фиксирана продължителност на импулсите, поради което няма нужда от радиатор. Реално спестява и средно 1-2 ампера.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Коментар