Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още една тема за блокажа...

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Още една тема за блокажа...

    На моята Нива изключвам блокажа най-лесно, когато колата е на равно мясно, с прав волан. Ако не ще, давам леко напред-назад и с натиснат съединител пробвам пак. Важно е раздатката да не е натоварена. Обикновено става лесно.
    На дълги и наклонени кални участъци колата се движи по-стабилно с блокаж. Това се усеща особено добре при големи напречни наклони.
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • #17
      От: Още една тема за блокажа...

      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      Карането на дълъг път по твърдо с блокирана раздатка е възможно, но в никакъв случай не е безвредно. Работата е там, че не съществуват в природата 4 еднакво износени, напомпани и натоварени гуми. На моята Нива, например, при 80 км/ч предният и задният кардан правят пълен оборот един срещу друг веднъж на 3-4 секунди поради неизбежната асиметрия между предния и задния мост. Ако я блокирам, ще получа циркулираща мощност през трите диференциала, която вероятно ще е повече от мощността на двигателя. И нещата ще загряват и ще се износват като за толкова.
      Нали говорим за блокаж на раздатката . Разликата с включен и изключен блокаж на РК е само в съотношението преден -заден мост .При включен - 50/50 , при изключен -около 30/70 .
      Когато нямаме блокаж в моста (диференциала) разликата от въртенето на двете колела се поема от паразитните ролки (не знам дали правилно се изразявам ). Това значи дори с разлини гуми (което не е желателно ) няма да е проблем .
      Това което предполагам вярно ли е или не ?

      Коментар


      • #18
        От: Още една тема за блокажа...

        Ами не е. Съотношението без блокаж е 50/50, а с блокаж - каквото дойде, може да е 240/-140 (сборът пак е 100), зависи от гумите и пътя.

        Коментар


        • #19
          От: Още една тема за блокажа...

          По наклон се усеща най-добре работата на блокажа - преди да го пусна, колата се стремеше да се завърти, като го пуснах боксуваше на едно място, а с повече засилка можеше и да издрапа, но не исках да я моря над 4000 оборота не смея още...
          Александър

          Коментар


          • #20
            От: Още една тема за блокажа...

            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
            Ами не е. Съотношението без блокаж е 50/50, а с блокаж - каквото дойде, може да е 240/-140 (сборът пак е 100), зависи от гумите и пътя.
            точно като включиш блокажа става 50/50.

            Коментар


            • #21
              От: Още една тема за блокажа...

              Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
              точно като включиш блокажа става 50/50.
              Нали уж това е и предназначението на блокажа.. Да ЗАЦЕПИ 2та дифа. да въртят еднакво Това го пробвах.. Като ни се изрониха зъбите на главата и на външните карета на предния диф.И от дясната страна превъртя, чувашесе едно ронене на зъбчатки, аз в тоя момент си помислих, че са скоростите или най-лошото раздатката, но преди това в дясен завой почваше да вие( и да скърца), когато се кареше на право нямаше или в ляв завой .. И като превъртяха тези ми зъби на предна дясна главина, а нямам блокаж на дифовете и раздатката си прехвърли движението на предния, тя нали прехвърля където и е по лесно...А задния диференциал изобщо не се помръдна, но като включих блокажа, тогава си се прибрах без проблем до сервиза и пътя на там го знаете ......Та от тука идва и извода, че блокажа блокира 2та дифа. да въртят едновременно..Може и по друг начин да се провери, не ви се е ли случвало като качвате голями наклони накрая на извозката на самият наклон да ви пребоксуват предните гуми, направо оставате на място ако дадете повече газ и превъртят предните гуми повечко, а това с включен блокаж не може да стане..
              П.П Може и по друг начин да разберете дали дава 50 на 50 блокажа, махате задния кардан и потегляте, да ама не . Трябва първо да включите блокажа за да тръгнете..
              Последно редактирано от Борис Хаджиценев (bob4oo); 28-09-10, 22:24.
              За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
              Honda Dominator 650
              088ЧЧ93979-->Борис
              0878956Ч38-->Борис

              Коментар


              • #22
                От: Още една тема за блокажа...

                Служебните Ниви и Дефендри/особенно тях/ при счупен диф и липса на пари за ремонт се карат доста със свален кардан и включен блокаж.

                Коментар


                • #23
                  От: Още една тема за блокажа...

                  Първоначално публикуван от Борис Хаджиценев (bob4oo) Преглед на мнение
                  Нали уж това е и предназначението на блокажа.. Да блокира 2та дифа. да въртят еднакво Това го пробвах.. Като ни се изрониха зъбите на главата и на външните карета на предния диф.И от дясната страна превъртя, чувашесе едно ронене на зъбчатки, аз в тоя момент си помислих, че са скоростите или най-лошото раздатката, но преди това в дясен завой почваше да вие( и да скърца), когато се кареше на право нямаше или в ляв завой .. И като превъртяха тези ми зъби на предна дясна главина, а нямам блокаж на дифовете и раздатката си прехвърли движението на предния, тя нали прехвърля където и е по лесно...А задния диференциал изобщо не се помръдна, но като включих блокажа, тогава си се прибрах без проблем до сервиза и пътя на там го знаете ......Та от тука идва и извода, че блокажа блокира 2та дифа. да въртят едновременно..Може и по друг начин да се провери, не ви се е ли случвало като качвате голями наклони накрая на извозката на самият наклон да ви пребоксуват предните гуми, направо оставате на място ако дадете повече газ и превъртят предните гуми повечко, а това с включен блокаж не може да стане..
                  П.П Може и по друг начин да разберете дали дава 50 на 50 блокажа, махате задния кардан и потегляте, да ама не . Трябва първо да включите блокажа за да тръгнете..
                  нещо не си наясно.блокажа не блокира двата дифа.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Още една тема за блокажа...

                    Първоначално публикуван от токарев Преглед на мнение
                    нещо не си наясно.блокажа не блокира двата дифа.
                    Не, че ги блокира имах предвид а че ги зацепва да въртят заедно не съм се изразил добре..
                    За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                    Honda Dominator 650
                    088ЧЧ93979-->Борис
                    0878956Ч38-->Борис

                    Коментар


                    • #25
                      От: Още една тема за блокажа...

                      С една дума - рецепта как да изключим блокажа, когато сме под наклон, няма. Аз поне не успях, и се наложи да слизам на заден ход по над 30 градуса наклон. Въртим малко волана, даваме назад напред и току успял да се изключи

                      П.П. Малко офтопик - като пусна на бавни и се движа с 20-30 км/ч, се чува едно особено виене, което преди сякаш не го чувах (преди ремонта на скоростната кутия и събирането на всички агрегати).
                      Александър

                      Коментар


                      • #26
                        От: Още една тема за блокажа...

                        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                        С една дума - рецепта как да изключим блокажа, когато сме под наклон, няма. Аз поне не успях, и се наложи да слизам на заден ход по над 30 градуса наклон. Въртим малко волана, даваме назад напред и току успял да се изключи
                        Съвсем ясно горе написах рецептата. Ако искаш по-радикална рецепта - повдигаш едното колело на крик. Тогава всякак ще изключиш блокажа.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Още една тема за блокажа...

                          Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                          С една дума - рецепта как да изключим блокажа, когато сме под наклон, няма. Аз поне не успях, и се наложи да слизам на заден ход по над 30 градуса наклон. Въртим малко волана, даваме назад напред и току успял да се изключи

                          П.П. Малко офтопик - като пусна на бавни и се движа с 20-30 км/ч, се чува едно особено виене, което преди сякаш не го чувах (преди ремонта на скоростната кутия и събирането на всички агрегати).
                          По такъв наклон трябва да си неопитен за да си без блокаж . Или да си по асфалт . 30 градуса си е за блокаж. Който смята обратно - да го снима да го видим .
                          А сега за блокажа на РК :
                          Първо - блокажа зацепва по равно двигателното усилие към двата дифа. И ако забуксува единия диф (няма значение кой ) другия си има зацепване (50% от цялото ). Това е смисъл на този блокаж на раздатката .
                          Когато не е включен - ако едно колело забуксува цялото двигателно усилие се прехвърля към това колело и си оставате където сте, да си въртите едното колело.
                          Второ - блокажа се включва преди препятствието, наклона и се изключва след това , на равното. По наклона смисъла да го изключите е само един - да пробвате колко сте силни с малкия лост и да пробвате как се чупи раздатъчна кутия.
                          Не въртете пълен волан при включен блокаж ! (е - може да въртите разбира се , просто предлагам ........)
                          Успех в начинанието !
                          Последно редактирано от bgbul; 29-09-10, 13:49.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Още една тема за блокажа...

                            Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
                            ..................
                            П.П. Малко офтопик - като пусна на бавни и се движа с 20-30 км/ч, се чува едно особено виене, което преди сякаш не го чувах (преди ремонта на скоростната кутия и събирането на всички агрегати).
                            Нормално е от да вие, все пак малко ли са редукторите И нашата е така
                            За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                            Honda Dominator 650
                            088ЧЧ93979-->Борис
                            0878956Ч38-->Борис

                            Коментар


                            • #29
                              От: Още една тема за блокажа...

                              Първоначално публикуван от bgbul Преглед на мнение
                              блокажа зацепва по равно двигателното усилие към двата дифа.
                              Ей в това няма нищо вярно и нататък са криви и изводите.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Още една тема за блокажа...

                                Аз затова пуснах блокажа - защото беше голям наклона, а , в момента, в който трябваше да завивам реших да го спра, защото не исках да форсирам и едновременно да съм навъртял волана.
                                Александър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на Днес.

                                Зареждам...
                                X