Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Още една тема за блокажа...

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Още една тема за блокажа...

    Здравейте, днес се качвахме на един баир след Бистрица (мисля, че поне 30 градусов наклон), на леко разкаляно (една мазна глинеста кал) и едри камъни, нивата взе да боксува на задния мост и пуснах блокажа и преминах. Неприятното се случи след това - не искаше да се изключи по никакъв начин. Давах назад напред - не иска, гасих, дори поставих лоста на бавните в средно (неутрално) положение. Накрая се отказах на 10 метра преди върха и се върнах на задна. Долу, на равното, докато аз се завирах да видя дали всичко отдолу си е на мястото, жена ми го изключи просто без проблем. Единственото ми обяснение е , че заради наклона + сериозни луфтове нещо е блокирал лоста. Направи ми и впечатление, че въпреки блокажа, не успях да изкатеря, може би вече ВЛИ-та та са поизносени, може и газ да не съм подавал достатъчно (жалим я, че е след ремонт 5000 км)...
    Александър

  • #2
    От: Още една тема за блокажа...

    Не се учудвай много. Просто раздатката е била натоварена от наклона, от леко навъртян волан и за това по- трудно се изключва. При повечето ( и при моята ) е така.
    За да изключа блокажа - прав волан,малко газ и с едновременно натискане на съединителя изключвам блокажа. Става леко и неусетно. Свикнах вече .
    Освен това - при включен блокаж опасното е да навъртиш много волана и да форсираш рязко, друго няма .

    Коментар


    • #3
      От: Още една тема за блокажа...

      Ами аз гледах почти да не го въртя. Просто стигнах до едно място, където въпреки блокажа, колата започна да боксува заради калта и поизносените вече гуми. Тогава реших да спра блокажа, и да атакувам наклона под ъгъл (т.е. да извъртя волана) и затова реших да махна блокажа. И аз си го обясних с наклона това блокиране...

      От половин час гледам схемите, но нещо ми убягва - как точно се включва блокажа на междуосевия диференциал - т.е. какво премества вилката, за да се включи?
      Последно редактирано от axlastro; 26-09-10, 17:01.
      Александър

      Коментар


      • #4
        От: Още една тема за блокажа...

        Аз пък изключвам блокажа като я лашна колата на задна 1во и после на предна и си изключва, но не всеки път става някой път като покарам повечко на блокаж и си се изключва лесно, някой пък не ... късмет
        За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
        Honda Dominator 650
        088ЧЧ93979-->Борис
        0878956Ч38-->Борис

        Коментар


        • #5
          От: Още една тема за блокажа...

          Виж ограденото с червено - при преместване на муфата на ляво блокира изхода към предния мост и касетата на междуосевия диференциал. Така не позволява превъртане на сателитите и планетите на дифа, а от там и въртенето на изходите към предния и задния мост се въртят с еднакви обороти.
          Прикачени файлове

          Коментар


          • #6
            От: Още една тема за блокажа...

            Ето ви гарантирана рецепта за изключване на блокажа:
            навивате докрай волана наляво или надясно, дръпвате лоста към положение за изключване на блокажа и както го дърпате, тръгвате метър-два напред. Ако не стане, сменяте посоката и пак метър-два.

            А какъв е механизмът на този блокаж - вилката мести муфа, която зацепва касетата на диференциала към вала за предния мост.

            Коментар


            • #7
              От: Още една тема за блокажа...

              Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
              Здравейте, днес се качвахме на един баир след Бистрица (мисля, че поне 30 градусов наклон), на леко разкаляно (една мазна глинеста кал) и едри камъни, нивата взе да боксува на задния мост и пуснах блокажа и преминах...
              Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
              Накрая се отказах на 10 метра преди върха и се върнах на задна...
              Ха, днес бях там, но карах към Плана.

              А това баирче да не е точно при знака за край на Бистрица в дясно? Ако е то - с мен там се случи преди месец абсолютно същото. Някъде по средата се наложи да спра и да превключа на бензин (причината - заради "свършили" кабели колата ми вървеше много зле на газ). Продължих смело, но някъде на 15-20 метра преди върха започнах да буксувам. Хвърлях камъни назад, та пушек се вдигаше... и ставаше все по-зле. И блокаж не помогна. Обърнах в една шипка и безславно се върнах обратно

              Коментар


              • #8
                От: Още една тема за блокажа...

                Баира е след Бистрица, но не е този малкия, където е до водното стопанство - него го минавам без блокаж - а следващия - малко преди разклона за военната база в посока Железница. Първо има един малък наклон и после около 500-800 метра нагоре, та точно там, на 10 метра от върха, и се отказах... От гумите + калта е боксуването - имаше следи от други джипки, качвали са се там... Другата седмица ще се атакува пак. То е широко достатъчно за да се движиш под ъгъл и да намалиш наклона, но не посмях с включен блокаж да въртя волана, та оттам и темата...

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:bistrica.jpg
Прегледи:1
Размер:143.4 КБ
ID:5212583
                Мисля , че този с червеното беше, забравих да пусна да записва трака. Със синьото е този до водоема - много хубава гледка се открива оттам...
                Последно редактирано от axlastro; 26-09-10, 19:32.
                Александър

                Коментар


                • #9
                  От: Още една тема за блокажа...

                  Е не знам по картата не се ориентирам. "Водното стопанство" и "военната база" са ми неизвестни Помня, че онзи с многото камъни, на който се прецаках беше точно при табелата за край на Бистрица.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Още една тема за блокажа...

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Ето ви гарантирана рецепта за изключване на блокажа:
                    навивате докрай волана наляво или надясно, дръпвате лоста към положение за изключване на блокажа и както го дърпате, тръгвате метър-два напред. Ако не стане, сменяте посоката и пак метър-два.

                    А какъв е механизмът на този блокаж - вилката мести муфа, която зацепва касетата на диференциала към вала за предния мост.
                    Това шега ли е ?

                    Коментар


                    • #11
                      От: Още една тема за блокажа...

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      Ето ви гарантирана рецепта за изключване на блокажа:
                      навивате докрай волана наляво или надясно, дръпвате лоста към положение за изключване на блокажа и както го дърпате, тръгвате метър-два напред. Ако не стане, сменяте посоката и пак метър-два.

                      А какъв е механизмът на този блокаж - вилката мести муфа, която зацепва касетата на диференциала към вала за предния мост.
                      Ясене.. То май не трябва да се кара продължително с блокаж, даже да се завива ?? Или се бъркам ?? Но нива с включен блокаж от София до Якоруда е идвала и нищо и е нямало
                      За Лада НиВа--->Имам СаМо ДвЕ ДуМи---->НяМаМ ДуМи....!!
                      Honda Dominator 650
                      088ЧЧ93979-->Борис
                      0878956Ч38-->Борис

                      Коментар


                      • #12
                        От: Още една тема за блокажа...

                        Аз не бих пробвал с навит докрай волан... Въпреки, че скоростта на въртене на колелата би следвало да е една и съща око колата не се движи в завой, а само на кратко разстояние... Знам ли. Може и да се бъзика нещо Ясен
                        Александър

                        Коментар


                        • #13
                          От: Още една тема за блокажа...

                          Никакъв майтап не е това. Следва от механизма на раздатъчната кутия. Не казвам дълго да се кара в кръг с включен блокаж, това е начинът междуосевия диференциал да се освободи, за да може да се премести муфата.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Още една тема за блокажа...

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            Никакъв майтап не е това. Следва от механизма на раздатъчната кутия. Не казвам дълго да се кара в кръг с включен блокаж, това е начинът междуосевия диференциал да се освободи, за да може да се премести муфата.
                            Може да е лош късмет, но аз така счупих раздатката - пълен волан и един метър назад . Макар да имаше кал и колелата да пребуксуваха - раздатката "изчатка" и едвам се прибрах на самоход.
                            Ако е кално ( а то тогава ти трябва блокаж ) може да навиваш волан , но не пълен и в никакъв случай ме рязко потегляне.
                            Пак казвам - това ми е личен опит ..... или лош късмет, не знам. Все едно - помислих , че се майтапиш за пълния волан с блокаж ?
                            Карането с блокаж не е проблем дори на дълги разстояния - просто сте 50/50 преден/заден мост. Проблем е ако въртите голям волан и давате напън на колата. Особено, ако сте на асфалт и никое колело не може да пребуксува .
                            Пак споделям личен опит - блокирах преден диференциал. Свалих една полуоска , включих блокажа и така си карах три дни нонстоп - и по асфалт и по черен път с много зор на раздатката . Освен, че протече семеринг на заден мост друг проблем не се случи .
                            Иначе всеки да си направи своя избор и да знае - един пълен ремонт на раздатка (лагери, семеринги,гайки) и труд - 250 лв. Това ако няма поражения по кожуха или блоковата ос (тя е скъпа ).
                            Още много ще си коментиране нашите Ниви . Хайде - леки и безаварийни километри ви пожелавам !

                            Коментар


                            • #15
                              От: Още една тема за блокажа...

                              Карането на дълъг път по твърдо с блокирана раздатка е възможно, но в никакъв случай не е безвредно. Работата е там, че не съществуват в природата 4 еднакво износени, напомпани и натоварени гуми. На моята Нива, например, при 80 км/ч предният и задният кардан правят пълен оборот един срещу друг веднъж на 3-4 секунди поради неизбежната асиметрия между предния и задния мост. Ако я блокирам, ще получа циркулираща мощност през трите диференциала, която вероятно ще е повече от мощността на двигателя. И нещата ще загряват и ще се износват като за толкова.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X