Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

    Първоначално публикуван от ArSey Преглед на мнение
    Означението на главата на болта (3,6 ; 4,6 ; 8,8 ; 10,9) е класа на якост за болтове от въглерони стомани. Цифрата преди точката показва стойността на границата на якост при скъсване/100 в MPa. Цифрата след точката е отношението между границата на провлачване и якостта на опън, умножено на 10, в MPa. В случая за болт с клас на якост 10.9 значи,че границата на якост до скъсване е 10х100=1000 MPa , границата на провлачване е 9х10х10=900 MPa. Границата на провлачване е максималното работно натоварване за болта. Обикновено при пресмятане на болтови съединения се залага коефициент на запас по якост 0,5. Т.е. ако максималното работното натоварване върху болта е 5 тона, то се подбира болт, който да издържи 10 тона. Презапасяване 50%.

    Мисля,че охлаждането на маслото на скоростите на Нивата е ненужно. Безсмислено е,защото ефекта ще е нулев. Маслото в тая кутия не вижда голям зор и при най-жестокото юркане/натоварване. Излишни усилия ще са това.
    И аз съм на същото мнение по въпроса за охлаждането.Така или иначе кутията ще издържи най-много 50-60 000км.Но нищо-щом има желание,време и парички нека се пробва колегата.

    Коментар


    • #32
      От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

      Първоначално публикуван от ArSey Преглед на мнение
      Означението на главата на болта (3,6 ; 4,6 ; 8,8 ; 10,9) е класа на якост за болтове от въглерони стомани. Цифрата преди точката показва стойността на границата на якост при скъсване/100 в MPa. Цифрата след точката е отношението между границата на провлачване и якостта на опън, умножено на 10, в MPa. В случая за болт с клас на якост 10.9 значи,че границата на якост до скъсване е 10х100=1000 MPa , границата на провлачване е 9х10х10=900 MPa. Границата на провлачване е максималното работно натоварване за болта. Обикновено при пресмятане на болтови съединения се залага коефициент на запас по якост 0,5. Т.е. ако максималното работното натоварване върху болта е 5 тона, то се подбира болт, който да издържи 10 тона. Презапасяване 50%.

      Мисля,че охлаждането на маслото на скоростите на Нивата е ненужно. Безсмислено е,защото ефекта ще е нулев. Маслото в тая кутия не вижда голям зор и при най-жестокото юркане/натоварване. Излишни усилия ще са това.
      еееееее най после един да мисли като мен.

      Коментар


      • #33
        От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

        Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
        Сега се чудя кога да се пуска помпата, мисля за два варианта. Единия е когато дигне температура, другия е когато се включи 5-та скорост.
        Само по температура. Иначе, как ще усещаш кога е пета скорост?

        Коментар


        • #34
          От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

          Технологично не е никакъв проблем да се направи охлаждане, въпреки безсмислеността на това начинание. Но... какво ли не правят хората само и само да не си купят нормален автомобил.
          Работната температура на коя да е трансмисия не се различава от нивовата, пък издържа...
          Има значение какво масло се налива. Между GL4 и GL5 има една съществена разлика. Едното е за трансмисии с бронзови синхронизатори а другото за такива със стоманени
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #35
            От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

            Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
            Технологично не е никакъв проблем да се направи охлаждане, въпреки безсмислеността на това начинание. Но... какво ли не правят хората само и само да не си купят нормален автомобил.
            Работната температура на коя да е трансмисия не се различава от нивовата, пък издържа...
            Има значение какво масло се налива. Между GL4 и GL5 има една съществена разлика. Едното е за трансмисии с бронзови синхронизатори а другото за такива със стоманени
            Ами да-в случая си много прав.Никакъв смисъл няма да се берат ядове с тази кутия,но колегите явно са доста упорити.Така или иначе нормалната скорост на Нива е 90км/ч.,т.е.3100об./мин. на 4-та предавка с 2101 кутия и дифове 3.9.При такова каране мотора е в съвсем нормален и икономичен режим.При тези обстоятелства моята изгаря 11л. газ на 100км.Карам си на директна предавка и това е-няма греене,няма скъпи масла и т.н.Какво повече да искам от машината???За тези,които се интересуват Жигулската ми кутия е заредена с масло Приста 85W140RS.Идеално е за поизносени механизми и струва 11лв.

            Коментар


            • #36
              От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Между GL4 и GL5 има една съществена разлика. Едното е за трансмисии с бронзови синхронизатори а другото за такива със стоманени
              Нивовската кутия е с бронзови, но от GL4 умират лагерите. За там си трябва GL5, от който пък ще пострадат синхронизаторите. Затова се наливат масла, които покриват и двата стандарта.

              И не, не работи като скоростите на другите коли. Зле е намислено охлаждането и.

              Първоначално публикуван от Янко Желязков Преглед на мнение
              Приста 85W140RS.
              А втора скорост прави ли вече хрррррт?

              Коментар


              • #37
                От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                Не Ясене-явно уцелих на кутия с добри синхронизатори.Имам проблем с превключването на предавките само в много студено време-/Зимата/.Отдавам го на маслото,което ползвам.Иначе малко да се постопли и предавките влизат много меко.Даже на няколко пъти ми се е налагало да премина от 4-та директно на 2-ра и въпреки това не съм чувал до сега хр-р-р.Това разбира се го избягвам.

                Коментар


                • #38
                  От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                  А това,че кутията ти хърка при преминаване от 3-та на 2-ра означава,че най-вероятно преди теб е карана от някой "състезател" и е яко ръчкана преди навлизане да речем в остри завои с висока скорост.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                    Не знам за синхронизаторите, но си попаднал на масло.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                      Колеги,за да няма хрррт при сваляне от 3-та на 2-ра.Подавайте малко "междинна" газ,нужно е съвсем леко натискане на педала на гаста и скороста си влиза сама
                      Последно редактирано от Rocco; 16-09-10, 23:40.

                      Коментар


                      • #41
                        От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                        Първоначално публикуван от Rocco Преглед на мнение
                        Колеги,за да няма хрррт при сваланя от 3-та на 2-ра.Подавайте малко "междинна" газ,нужно е съвсем леко натискане на педал на гаста и скороста си влиза сама
                        Това е временно решение, докато се износи дотам, че да почнеш да го караш с двойно амбриране. Иначе, ела и направи на моите скорости ХРРРРРТ. Ако щеш мини от 4-та на 1-ва с 80км/ч (само не пускай съединителя, че ще правим ремонти).

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X