Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

    Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
    Маслото че е черно не виждам проблем - то ако седи бистро след 10К значи не е никакво масло.
    Черно масло в раздатка, скорости или дифове значи само и единствено едно - износване. И на двете ми джипки от подписа при смяната всичките масла отдолу бяха сувсем бистри, при минати доста повече от 10000км с тях.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #17
      От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
      Черно масло в раздатка, скорости или дифове значи само и единствено едно - износване. И на двете ми джипки от подписа при смяната всичките масла отдолу бяха сувсем бистри, при минати доста повече от 10000км с тях.
      Може и да си прав.. Това с черното масло май важи само за двигатели. И все пак, не му е проблема в маслото най вероятно...
      Александър

      Коментар


      • #18
        От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

        Първоначално публикуван от axlastro Преглед на мнение
        Може и да си прав.. Това с черното масло май важи само за двигатели. И все пак, не му е проблема в маслото най вероятно...
        Именно. Там, сажди, бензинец, едно, друго, пък и има доста повече триещи се части. В скоростите при най лошия случай има 2 двойки работещи зъбни колела с циментация. Там такова износване, от което да почернее маслото, значи яко износване, паднала циментация (или каквато друга обработка има), и яки луфтове. И впрочем такова износване трябва да се случи по някаква извънредна причина, за каквато аз не се сещам, еле пък за 10000км.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #19
          От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

          Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
          Именно самият луфт в снадката на вала и на зъбчатката на 5-та скорост ме притеснява и този болт понася голямо услилие. Та си мисля дали да не се набие една втулка, за да стане по стегната самата сглобка и болта само да пристяга зъбчатката? Или да се разпробие самия вал и да се сложи по-голям болт?
          А от къде мога да си намеря найстина здрав болт? Стругар може ли да ми го направи?
          А за самото нагряване, според замервания на Ясен температурата на СК при продължително движение на 5-та се награвя до 160 градуса и предвид разположението на кутията не може да се охлади достатъчно. При тези температури самото масло не знам колко остава да е масло и колко чорба. Та варианта е да се сложат 2 щуцера, единия долу на корпуса да може да се засмуква маслото от помпата и да минава през радиатор, който ще стои отпред пред водния. От там вече охладеното масло ще се влива в кутията, но не знам къде още, мисля да олива 5-та предавка, но не знам. Разбира се ще има и датчик за температурата да се следи.
          Всичко това го правя, защото ми предстои поставяне на турбо и не искам неприятни изненади.
          много ми е интересно ЯСЕН как ги е направил тез замервания на температурата.Неможах да разбера по коя скала целзии или фаренхайт.

          Коментар


          • #20
            От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

            Не ми мислете измерванията, верни са. Трябва само жега и магистрала. Е, и пета предавка.
            И почернялото масло е дълга и сложна тема, може да е от много работи.

            Но да, ако се сглоби грамотно, проблемите на тази кутия са САМО от прегряване. Което може да се сбори или с масло, което издържа тия 150+ градуса (75W140 е добро начало, ама като кажеш да покрива GL4 и GL5 едновременно и цената отиде у ряката), или като свалим градусите.
            Последно редактирано от Ясен; 10-09-10, 23:13.

            Коментар


            • #21
              От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

              намалете градусите 160;150 не са ли много.ще затегнат лагерите.

              Коментар


              • #22
                От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                Ами те си затягат понякога. Но - трудно, защото са в масло и нямат локално прегряване. Затягането става, когато ролките се нагреят много повече от черупките, а не изобщо от нагряване.

                Коментар


                • #23
                  От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                  Точно искам да си я сглобя грамотно кутията и да знам че няма да ми прави проблем. Сега мисля как да реша проблема с болта на петата скорост и той да се задържа по дълго здрав на нея. Колко ще успея това времето ще покаже. После ще направя и охлаждането.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                    Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                    Точно искам да си я сглобя грамотно кутията и да знам че няма да ми прави проблем. Сега мисля как да реша проблема с болта на петата скорост и той да се задържа по дълго здрав на нея. Колко ще успея това времето ще покаже. После ще направя и охлаждането.
                    Колега,моите уважения към плановете ти,но честно да ти кажа,ако Нивата ще я ползваш по предназначение,/т.е. честичко извън пътя/ нито турбо и трябва,нито пък 5-ст.ВАЗ-овска кутия.Общо взето ще си навлечеш куп ядове и въпроси,когато я пуснеш в експлоатация.Ладовите 1.6 и 1.7 мотори като цяло излязоха сполучливи и дълговечни-/при грамотна подръжка/ и едва ли има смисъл да се съсипват за нула време с поставяне на турбо.
                    Последно редактирано от Янко Желязков; 14-09-10, 18:37.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                      Ето как върви замисъла. Датчик за вода свален на 14х1.5 и в два щуцера като маслото ще се влива върху 5-та скорост. Маслен радиатор и помпа.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                      • #26
                        От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                        Я, каква е тази помпа?

                        Коментар


                        • #27
                          От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                          Помпата ми остана при смяната и в другата ми кола БМВ 525Д, подкачваща към помпата на комън рейла, мисля че до 3 бара е. Ще видя колко ще издържи в новота си работа.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                            Полезно сведение.

                            Хитро ще е да я сложиш на маркуча на връщане от радиатора, а ако имаш начин - и на понижено напрежение.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                              Сега се чудя кога да се пуска помпата, мисля за два варианта. Единия е когато дигне температура, другия е когато се включи 5-та скорост.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                                Означението на главата на болта (3,6 ; 4,6 ; 8,8 ; 10,9) е класа на якост за болтове от въглерони стомани. Цифрата преди точката показва стойността на границата на якост при скъсване/100 в MPa. Цифрата след точката е отношението между границата на провлачване и якостта на опън, умножено на 10, в MPa. В случая за болт с клас на якост 10.9 значи,че границата на якост до скъсване е 10х100=1000 MPa , границата на провлачване е 9х10х10=900 MPa. Границата на провлачване е максималното работно натоварване за болта. Обикновено при пресмятане на болтови съединения се залага коефициент на запас по якост 0,5. Т.е. ако максималното работното натоварване върху болта е 5 тона, то се подбира болт, който да издържи 10 тона. Презапасяване 50%.

                                Мисля,че охлаждането на маслото на скоростите на Нивата е ненужно. Безсмислено е,защото ефекта ще е нулев. Маслото в тая кутия не вижда голям зор и при най-жестокото юркане/натоварване. Излишни усилия ще са това.
                                диф сеуянин със самоует - www.rif4x4.bg

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X