Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

    За сега съм в начален стадии на замисъла, но имам всичко налично, което ми трбва. Сега правя профилактика на кутията, т.е отворих я и тъмън да река да отвия болта на 5-та предавка и той сам си излезе скъсан. Как не се е случило нещо повече си е чист късмет. Маслото беше доста черно.
    Имам един въпрос към по запознатите ако могат да помогнат.
    Та защо се къса този болт, забелязах, че зъбчатката на 5-та не влиза плътно в шлиците на вала на който се захваща а играе малко, това ли е причината за късането на болта или е прегряването причината?
    Мисля да сложа датчик за следене на температурата на маслото и един да пуска помпата която да охлажда маслото през радиатора. За сега ми е наложително да оправя кутията, а после ще е останалото.

  • #2
    От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

    Колко се сгрява това масло, та трябва охлаждане?

    Коментар


    • #3
      От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

      Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
      За сега съм в начален стадии на замисъла, но имам всичко налично, което ми трбва. Сега правя профилактика на кутията, т.е отворих я и тъмън да река да отвия болта на 5-та предавка и той сам си излезе скъсан. Как не се е случило нещо повече си е чист късмет. Маслото беше доста черно.
      Имам един въпрос към по запознатите ако могат да помогнат.
      Та защо се къса този болт, забелязах, че зъбчатката на 5-та не влиза плътно в шлиците на вала на който се захваща а играе малко, това ли е причината за късането на болта или е прегряването причината?
      Мисля да сложа датчик за следене на температурата на маслото и един да пуска помпата която да охлажда маслото през радиатора. За сега ми е наложително да оправя кутията, а после ще е останалото.
      Болта ми е познат до болка....-и на моята беше скъсан.Как може на такова натоварено място да сложат болт 10мм. направо незнам?Още повече,че почти всяка Нива има големи луфтове в трансмисията,а те хич не са полезни,особено пък за "едва закрепената 5-а предавка".Та затова се къса и болта-това става много лесно също и като се поохлаби с времето.
      Последно редактирано от Янко Желязков; 09-09-10, 21:30.

      Коментар


      • #4
        От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

        В Нива не виждам подходящо безопасно място за такъв радиатор, а ако се сипва в СК по-качествено масло, няма и нужда от такова охлаждане.
        ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

        Коментар


        • #5
          От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

          Като замисъл е добре,но осъществимо ли е ?Руснаците имат ли модел или вече изработен такъв проект.Звучи интересно а ефикасно ли е?

          Коментар


          • #6
            От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

            Този болт и аз съм го късал. Оригиналният освен всичко друго беше от някакъв гаден метал (на главата нали пише до колко тона натоварване държи, та тоя беше от по-лабавите, които продават в магазина). Много кофти работа е като се скъса - практически те оставя на място като ти изтече маслото. Ти си изкарал късмет. При мен също - станало е буквално на метри преди влизането в сервиз. От майсторът чух, че това става често при продължително каране на 5 скорост.

            Коментар


            • #7
              От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

              Не виждам каквато и да е причина да слагаш радиатор на скоростите. Проблемите им не са от прегряване. При 5-степенната причината е малоумна конструкция, а при 4-степенната, неблагоприятен режим. Същата кутия на Жигулата работи наистина безгрижно много години.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #8
                От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                ...(на главата нали пише до колко тона натоварване държи, та тоя беше от по-лабавите, които продават в магазина)....
                На главата пише твърдост. Иначе няма как и 6мм, и 20мм болт да издържат все 10.9 тона.

                За другото - сипете и хубаво масло пълна синтетика, и проблем с маслото поради загряване няма да има. Вярно че такова масло може да струва колкото кутията 2-ра ръка по моргите, ама...

                Наскоро гледах някакъв Fiat, на който тръбата от изходящия колектор минава, и дори е закачена, под двигателя, много близо до картера. "Интересно" решение според мен.

                А 5-тата скорост явно руснаците я разбират по-иначе. Самарата ми някога на 5-та и със 140 издаваше някои странни звуци. Какво значи "проблем при продължително каране на 5-та предавка"??? Че тя си е за това бре?
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #9
                  От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                  Именно самият луфт в снадката на вала и на зъбчатката на 5-та скорост ме притеснява и този болт понася голямо услилие. Та си мисля дали да не се набие една втулка, за да стане по стегната самата сглобка и болта само да пристяга зъбчатката? Или да се разпробие самия вал и да се сложи по-голям болт?
                  А от къде мога да си намеря найстина здрав болт? Стругар може ли да ми го направи?
                  А за самото нагряване, според замервания на Ясен температурата на СК при продължително движение на 5-та се награвя до 160 градуса и предвид разположението на кутията не може да се охлади достатъчно. При тези температури самото масло не знам колко остава да е масло и колко чорба. Та варианта е да се сложат 2 щуцера, единия долу на корпуса да може да се засмуква маслото от помпата и да минава през радиатор, който ще стои отпред пред водния. От там вече охладеното масло ще се влива в кутията, но не знам къде още, мисля да олива 5-та предавка, но не знам. Разбира се ще има и датчик за температурата да се следи.
                  Всичко това го правя, защото ми предстои поставяне на турбо и не искам неприятни изненади.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    На главата пише твърдост. Иначе няма как и 6мм, и 20мм болт да издържат все 10.9 тона.
                    Хъх тъй де... Явно маркировката не е дурако-friendly за хора като мен.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                      Първоначално публикуван от toni188 Преглед на мнение
                      Именно самият луфт в снадката на вала и на зъбчатката на 5-та скорост ме притеснява и този болт понася голямо услилие. Та си мисля дали да не се набие една втулка, за да стане по стегната самата сглобка и болта само да пристяга зъбчатката? Или да се разпробие самия вал и да се сложи по-голям болт?
                      А от къде мога да си намеря найстина здрав болт? Стругар може ли да ми го направи?
                      А за самото нагряване, според замервания на Ясен температурата на СК при продължително движение на 5-та се награвя до 160 градуса и предвид разположението на кутията не може да се охлади достатъчно. При тези температури самото масло не знам колко остава да е масло и колко чорба. Та варианта е да се сложат 2 щуцера, единия долу на корпуса да може да се засмуква маслото от помпата и да минава през радиатор, който ще стои отпред пред водния. От там вече охладеното масло ще се влива в кутията, но не знам къде още, мисля да олива 5-та предавка, но не знам. Разбира се ще има и датчик за температурата да се следи.
                      Всичко това го правя, защото ми предстои поставяне на турбо и не искам неприятни изненади.
                      Виж дължината и резбата и оригиналната твърдост (това, дето пише на главата). После иди в някой по-зареден магазин за болтове и гайки (евроболт например) и си купи болт с по-висока твърдост. Никакви стругари тук нямат място. Стругаря ще ти направи просто болт от стомана 45, а той честно казано не знам с каква твърдост е, но е под 10.9, ако съдим по това как се отрази върху стомана 45 въртенето на гайка М22 така, щото да извадя оста от ушите на току що заварен от мен носач, то твърдостта и е под 10.9 със сигурност.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                        На главата пишеше 8.нещо на счупения, а този, който дадоха в магазина, беше 10.нещо. И "юзъра" (аз) реши, че е по-здраво А буквата "T" приех за "тон". Извинявам се за невежеството и тъпотията, която излях.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                          8.8 е бил единия, а са ти дали 10.9. Има и по-здрави ама не е много желателно, щото материала, в който ги навиваш си е все тоя, а колкото по-твърди, толкова повече го хапват за закуска при всяко навиване/развиване.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                            Добре болта го оставям такъв какъвто си е, но да е 10.9. Така може ли да се направи някакво решение да не се къса този болт или просто самата конструкция на кутията е такава. Това както си го обяснявам ,че заради наклонените зъби, незнам кога точно сега при подаване или при отнемане на газта, зъбчатката иска да се отмести и единственото,което я спира е този болт. Така правилно ли си го обяснявам? И поради по-тежкото купе и двойното задвижване този болт неиздържа особенно дълго в сравнение с нормалната лада.

                            Единствено което ми идва на ума е по-голям болт и разбира се по-здрав.
                            А вие как мислите?

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проект: Маслено охлаждане на 5-степенна СК

                              Колега, освен да внимаваш какъв болт слагаш - трябва да е с по-голяма твърдост на стоманата, с една дума по-устойчив на срязващите усилия. Този десетката, както казват колегите е достатъчно здрав. Няма начин да не се скъса - има една пружинна шайба отпред, която се смачква и цялата ос започва да играе напред назад и по някое време се къса и болта. Взимаш си го това наум и си караш. Вземе ли да ти прави ядове я поправяй, че има лихва за тия работи - колкото повече чакаш, толкова повече правиш после. Маслото че е черно не виждам проблем - то ако седи бистро след 10К значи не е никакво масло.
                              Александър

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X