Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Внимавайте с въздушните филтри

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Внимавайте с въздушните филтри

    Наскоро в сервиз казах на майстора освен другите ювелирни дейности по газовата уредба на колата, да ми смени и въздушния филтър. Приех я, качих се, и си си я подкарах смело без да гледам много много какво е свършено. Вървеше добре...

    Да ама калъч - 40 литрова бутилка газ (реално събира 36) взе, че свърши на 180тия километър. Отивам на газ анализатор и им казвам да правят настройка. Цъкат, правят, струват и казват "чао".

    Да, ама последва второ зареждане - дублиране на резултата с разхода. И естествено ми стана притеснително. Карам колата на други (препоръчани) газаджии и им се оплаквам. Мерят с анализатора и нещо не им харесва. Проверка тук, проверка там - отварят карбуратора и колата директно угасва (създал се е нещо като вакум). Извадиха въздушния филтър и направо го хвърлиха в кофата за боклук. Пратиха ме да си купя нов.

    Взех новия (някакъв Филтрон от 7лв), извадих стария от кофата и ги сравних... Потресаващо... Изхвърления просто не беше филтър. Беше твърд, с три пъти по-малко ребра и определено не беше филтърна хартия, а картон.

    Цялата простотия (от доверие и незнание) ми струваше 25 лева (първи газ анализатор), 20 лева (втори газ анализатор) и 5 лева (стар изхвърлен филтър). И сега трябва да си купя сребърна обица за ухо. Спестени 2 кинта от някакъв тъп филтър докарват 50 лева излишен разход. Не смятам горивото, което съм изхарчил на халос

  • #2
    От: Внимавайте с въздушните филтри

    Всъщност правилните изводи са два:
    1. Филтрон, Шампион - стават, Noname с малко и гадна хартия - не става.
    2. Компенсаторът на налягането (това е един маркуч от тенджерата до изпарителя) също не е излишна екстра. От него зависи периодът за смяна на филтъра, като имаш газ. 5000км или 15000км, което е щатния период.

    Коментар


    • #3
      От: Внимавайте с въздушните филтри

      Ясенеее,
      ти направи ли я тази екстра с маркуча, че аз пробвах, ама не е толкоз лесно.
      Трябва да помагаш.
      Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
      Drag Grand Canyon Daily
      Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
      LZ1JYM

      Коментар


      • #4
        От: Внимавайте с въздушните филтри

        В тази връзка трябва да се внимава и с маслените филтри. По добре да се купи филтър от доказан производител и по каталог за съответната марка и да се отиде в сервиза за смяна на маслото. И за масла може да се пише, но ще се измести темата. Все още на места при майстори на Лада битува мнението, че щом пасва резбата и габарита значи става. Аз минах по този път и писах във форума. Цената не е висока на марковите. Но не ще рече, че марковите се продават само при дилърите на Лада. Не знам още, колко трябва да се набутам и да си губя времето в празни ремонти с менте части от такива вносители.
        А смени ли филтърчето на газта? Трябва да се сменя и то на около 10 000 км. Има и магнитче в чашката. Изпадне ли при смяна, може и да не го търси газаджията. Не се разбира веднага а в последствие. Трябва да се контролира процеса!
        Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

        Коментар


        • #5
          От: Внимавайте с въздушните филтри

          Филтърче на газта не съм сменял. И май му е време. Какво точно трябва да купя и лесно ли е да го направя сам?

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
            Ясенеее,
            ти направи ли я тази екстра с маркуча, че аз пробвах, ама не е толкоз лесно.
            Трябва да помагаш.
            Аз знам че не е съвсем лесно и затова ме мързи. Пък и всичката мара втасала, само ми е до маркуч сега. Ако ще работя по Нивата, ще оправям купе и трансмисия. Маркуча после.

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            Филтърче на газта не съм сменял. И май му е време. Какво точно трябва да купя и лесно ли е да го направя сам?
            Купува се филтърче за газ за твоя модел газов клапан (то се намира вътре в него). Продават го в магазина за АГУ в Дианабад - 2лв или 3лв. Сменя се, като се развинти болтът, който държи чашката на клапана за газ. Предварително трябва да се спре газта от крана на бутилката и по възможност да се изгори газта от тръбата. Бъди готов да се оцапаш до ушите в графит.

            п.п. Как се познава, че на това филтърче му е ред да се сменя - двигателят изгубва върховите режими, а като не го настъпваш много, си върви добре. Държи се като да свършва газта.
            Последно редактирано от Ясен; 13-08-10, 19:14.

            Коментар


            • #7
              От: Внимавайте с въздушните филтри

              Мисля, че всяко за модела си е. По магазините ги знаят. Наложително е и смяната на уплътнителя.
              Общо взето е така и трябва да се спазва:
              1. Спираш притока на газ от бутилката. Там са две кранчета. Едно за пълнене и едно към двигателя. Да спреш и двете не е проблем.
              2. Запалваш двигателя да изгори газта в системата.
              3. Наложително е отстраняване на акумолатора от автомобила.
              4. Слагаш ръкавици и очила и с гаечен ключ развиваш тялото за филтъра, или както и да се нарича.
              5. Ще изпусне малко газ и трябва да се внимава. За това са ръкавиците и очилата. Най-добре на открито.
              6. Монтираш филтърчето и уплътнителчето, което най-вероятно е гумено. Ако имаш на разположение вазелин го намажи. В краен случай го намокри. Изчистваш магнитчето от металните стружки. Сглобяваш по обратния път.
              7. Пускаш кранчетата от бутилката, ослушваш се и с гъбичка напоена с веро и вода проверяваш връзките. Ако няма мехурчета е добре.
              8. Запалваш двигателя и пак гледаш и проверяваш.
              Няма нищо сложно и е грешно да се харчат пари!
              Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

              Коментар


              • #8
                От: Внимавайте с въздушните филтри

                Започнах да ставам крайно негативен. Смяна на масла и филтри си ги извършвам сам и защо.
                По принцип е масова практика тази дейност да се извършва от чираците по сервизите и до колко сериозно се отнасят към нея. Не си сигурен, какво масло ти слагат. Имах един познат, който крадеше хубаво масло от варела в сервиза и доливаше обикновено за да не го хванат. Ама той не работеше сам и не се знаеше и другите, колко пипат. При смяна на масло на Нивата като нова, монтьора го домързяло да свали защитната ламарина на картера, а тя е и с някаква шумоизолация и през отвора го изпуснал. Цялата напоена, все едно накисвана. Причерня ми. Нова кола, цялата в масло от долу, карам и се изцежда. След една седмица я махнах. Където спра локва, и всеки си казва - Лада, те са си така.
                За газовите уредби да споделя още нещо:
                Ако е с изведено устройство за пълнене трябва периодично да се проверява и евентуално да се притяга гайката към штуцера. Ако се е отхлабила ще мирише при зареждане в купето и след това за кратко до проветряване. Там с веро не става. От смяна на температурата при пълнене след време започва да изпуска. По газстанциите при зареждане маркуча трябва да сочи на долу при зареждане за не развие устройството от тежеста си ако не е осигурено против развиване, което също е задължително, но никой от бензинджиите не го спазва а газаджиите по сервизите в не малко случаи претупват работата. Учудващо, но факт и всеки може да се увери сам.
                Случайността е съвпадение на обстоятелства, предварително обмислени и организирани!

                Коментар


                • #9
                  От: Внимавайте с въздушните филтри

                  За съжаление това е манталитета на българина. Внасям и евтини филтри от Полша и Колбеншмидт от Германия. Познайте кои се продават повече.
                  Аз със моя кола имах същия проблем със евтин филтър и не слагам такива. Спестените няколко лева от масло и филтри се връщат многократно увеличани после като износеност на двигателя и нерви след време.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Внимавайте с въздушните филтри

                    Новите сонди решават проблема с пълнача.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Внимавайте с въздушните филтри

                      Не го решават. Те решават други проблеми.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Внимавайте с въздушните филтри

                        Дублират възвратния клапан от пълнача и имат електронен клапан към газовата уредба, който прекъсва при изключване от контакт.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Внимавайте с въздушните филтри

                          Първоначално публикуван от Jimi Преглед на мнение
                          Ясенеее,
                          ти направи ли я тази екстра с маркуча, че аз пробвах, ама не е толкоз лесно.
                          Трябва да помагаш.
                          Я дай линк да видя за какво става въпрос. За пръв път чувам.
                          За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                          Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Внимавайте с въздушните филтри

                            Ами, линк. Така се слага по принцип газ на турбо-мотор, но не пречи и на атмосферния. Вместо голямата мембрана на изпарителя да е отворена към въздуха, запушват се дупките, слага се щутцер и се завежда до пространството над смесителя - за атмосферен мотор това е тенджерата на въздушния филтър. Така, колкото и да се задръсти филтърът, това не обогатява сместа. Същият фокус се прилага и при шнорхелите.

                            Някои изпарители този щутцер си го имат щатно. Продават се под кодовото название "изпарител за турбодвигател", но това им е всичката разлика.

                            При карбураторите връзката между поплавъковата камера и задфилтърното пространство играе същата роля.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Внимавайте с въздушните филтри

                              Хитро. Благодаря.
                              За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

                              Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X