От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Най после имам тента с размери на конструкцията 3 метра, платното е 2.80 на 2.30 метра. Освен маркизата от София си купих таванен люк, даже се чудя дали да не поръчам още един за още по-добра вентилация
Втората от долу нагоре.
Към маркизата получих чисто нов комплект Фиамма за монтаж (планки външни, вътрешни, манивела, колчета и т.н.)
Когато се пооправи времето мисля да я разглобя и боядисам с полиуретанова боя, с която боядисах надстройката. Чудя се дали да не боядисам и капака на люка за да няма разлики в цветовете.
Вчера успях да отделя цялата неделя за теникиджийска работа по купето. Добрите резултати изискват правилни инструменти. Хидравлична станция с различни накрайници за разпъване.
Спотер за издърпване на натиснати места.
Не е идеално, но беше много гадно натиснато. Останалото ще оправя с кит.
За да оправим натиснатото на средния ляв панел се наложи да разточкувам и демонтирам вътрешната гредичка.
С помоща на колега от Кемпер форума "дограмата" вече е готова за монтаж. Ремонта протече по следния начин:
1. Почистване с обезмаслител и премахване на остатъците от старото лепило.
2. Промазване на повърхностите с 3M Primer 94
3. Залепяне на двойнолепящата лента, притискане на двете части и нагряване с пистолет.
4. Напълване на фугата с прозрачен силикон за херметизация.
5. Пастиране на външната част.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Свий
X
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Винаги си добре дошъл
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Ванка, засега само гледам ... разчиствам един гараж, и чакам хубаво време ... и ще ти досаждам ...
Поздрави и спорна работа!
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Напоследък нямах много време за проекта, но започвам да наваксвам. Изгубих два дни в чистене на стария полиуретан от долния ръб на надстройката и един ден шкурене на самата надстройка. Имаше няколко дупки, които попълнихме със стъкломат и смола.
Демонтирах старата капандура, която се оказа тотално изгоряла от слънцето и пластмасата се разпада.
Ще търся вариант да я сменя с друга.
Днес времето беше спокойно и подходящо за боядисване, забърках пластификатора и пръснах две ръце. За лош късмет започна да роси на края на втората ръка и никаква не я свърших. Когато се оправи времето ще изтъркам всичко с водна шкурка и пак отначало :cry
Когато не мога да работя навън, продължих в гаража. Преди полагането на новия полиуретан, купето се маже със специален грунд (Sika Primer 209 G), който прониква в боята и метала. Върху него полиуретана залепва уникално.
Освен проблемите с люка, след демонтажа на термо прозореца разбрах защо се получава изпотяване в него. Двата детайла са били залепени с нещо като двойно залепяща лента, която с годините е изгоряла и лепилото е "изветряло" Някой ще даде ли идея с какво да залепя двете части една към друга ? Мисля да пробвам със Сика 256, която се ползва за залепяне на автомобилни стъкла ако някой няма по-добра идея :biggrin
Утре продължавам...
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Знам че сте нетърпеливи, но има технологично време за съхнене на цингата и епокси грунда :mhihi
Вчера пристигна химията за подготовка и слепване на надстройката към купето. Когато стигна до тази операция, подробно ще опиша последователстта на използваните продукти. Цената на това кашонче е 300 лв. Качеството струва пари а Сика са едни от най-добрите на пазара. Част от продуктите са малко "екзотични", понеже рядко се продават (заради цената) и се наложи да изчакам за доставка. Благодарности на http://www.bns-commerce.com, които си свършиха перфектно работата, направиха добра цена за проекта и не на последно място любезното им отношение и много добра комуникация.
След като приключих с външната част на лайсната, обърнах средния ръб с който ще се защипе надстройката и се заех с почистване, подцинковане и грундиране. За да си улесня работата направих следния инструмент.
А това е другото приспособление с което почистих стария полиуретан от външния ръб. Ламарина малко над милиметър, двустранно заточване и здраво стъргане.
Наложи се да повторя част от точковите заварки.
Надстройката вече е на операционната, следва почистване със скочбрайт, обезмасляване и боядисване с полиуретанова боя.
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Наскоро имаше една синхро линейка за продажба във форума, защо не я взе Пласирах я на един приятел в София
Да рапортувам как се развива проекта.
Два дни нискотехнологичен труд, дрелка, четири стопени четки от търкане, перфектно почистена външна водобранна лайсна.
След изчистването, две ръце Цинга с 24 часа почивка да изсъхне както трябва. В началото се чудих, с какъв пистолет да пръсна химията в това тясно местенце, но нищо подходящо не измислих и го направих нискотехнологично с четка.
След като изсъхна цингата, днес я затворих с две ръце епоксиден грунд, утре отварям средната ламарина навън и се заемам с вътрешния канал, където ляга основата на надстройката.
След тази обработка се надявам поне десетина години да няма проблеми.
Докато търках лайсните се наложи да направя няколко заварки, но уви...след 5 години експоатация телоподаващото ми направи номер. Отворих, няколко замервания и се оказа че мощния контактор е със стопени пластини, за късмет са сложили трифазен и прехвърлих кабелите на следващите две крачета. Включвам, доволен че съм отстранил проблема и пак няма никой. Не достига ток на управляващата бобина на контактора. Пак мерене, проследяване на кабели и накрая се оказа че и управляващото реле е сгънало. Замостих го и машината заработи. Демонтирах го и утре ще купя три по-качествени (не ми се чака и другите да направят проблем), с което се надявам да приключа с ремонтите. Телоподаващото е Струна Лидер 200, ако и при вас се случи подобна авария, да си знаете как да отстраните проблема :th_up
Китайското реле:
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Следя темата с интерес, голям фен съм на Т3-ката, еле па 4х4.
Остави коментар:
-
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Ванка, какви са ти идеите за вътрешното обзавеждане?
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Използвах хубавото време и бързам да споделя какво свърших днес.
Като за начало реших да демонтирам задните странични алуминиеви панели, които си мислех че са хванати само с нитове. Да ама не, германеца не прощава и кората се оказа залепена за ламарина с дебелина 2 мм. която на свой ред е заварена за купето. Все едно разглобявах инкасо бус :eek
Тук се вижда още един масивен детайл с неясно за мен предназначение.
Изпилих заварките, свалих ламарината и се зарадвах на перфектни панели, без никаква ръжда.
Следващото което премахнах е преградата зад предните седалки.
След като приключих с рязането, реших да сглобя рамката под надстройката.
Следва поставяне и залепяне на надстройката.
Поръчах химията, с която ще залепя надстройката, реших да заложа на най-доброто: Sikaflex
Доставка след 2 седмици
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Благодаря Андро, продължаваме с проекта.
След като огледах внимателно закрепването на надстройката, прецених че ще е най-добре да я отрежа 5 см. над лайсната и след това да отстранявам остатъците.
След като премахнах остатъците от надстройката, обърнах внимателно берта, който ще ползвам да притисна другата надстройка. Утре ще почиствам остатъците от полиуретана.
Много съм доволен, че няма никаква корозия по ламарините където ляга надстройката, след почистването им ще намажа с Цинга и епоксиден грунд.
На някой да му се кара кабрио :mrgreen
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Месец след раждането на близнаците, днес най-после намерих време да вкарам проекта в гаража. Започна подготовката за смяната на надстройката :mhihi
Ето необходимите инструменти.
Започнах с демонтаж на задната врата и багажника, който сглобих за събора в Сърбия.
След това продължих с отстраняване на полиуретановото лепило с което е залепена надстройката. Започнах с макетен нож, рязане, след това стъргах с длетата, голям филм, почистването на двете страни 2.5 часа :cry С полиуретан е пълна цялата водобранна лайсна.
Освен лепилото са се подсигурили с вътрешно парче ламарина, което са обърнали върху долния ръб на надстройката.
След това се преместих вътре, започнах демонтаж на панелите (алуминий), които първо са намазани с полиуретан и след това занитени за купето а на места и с винтове неръждавейка. Всичко това е правено без компромиси, заслужавал си е всеки лев. Високото качество е голяма пречка за лесен демонтаж :mhihi
Едно улеснение, основите на гредичките са идентични като форма и разположение на другата надстойка, ще ми спести време :th_up
За пет часа успях да стигна до тук.
Утре продължавам с предната част и ще се опитам да демонтирам корубата.
Остави коментар:
-
От: VW T3 Syncro Westfalia - бърз проект
Павлине, намери координати на собственика на синия да го каним с нас по съборите, гледам че си го е оборудвал като кемперче, ще е от нашите
Още красоти за буса, случайно попаднах на това барче за Т3 и то на Kamei, веднага го взех и монтирах
Оползотворих задната част на надстройката и направих голям багажник. Ако се постави динапренен матрак, може да се ползва и като спалня за щерката.
Интериор:
Заиграх се със скоростния лост, беше направен от някакво плътно желязо и така заварен че не можеха да се сменят пластмасовите ябълки, които бяха износени. Поради тази причина взех решението да ползвам лост от турбо дизел и да го преправя като оригиналния.
За съжаление, долната част на лоста се оказа малко къса и днес се наложи сваляне и леко преправяне за да включват нормално скоростите.
Докато си почивах, реших да удължа бусовия крик, че с тези гуми и лифтове ми дойде къс :mrgreen
Не остана време за монтиране на долните защити, но ще имам едно на ум ако излизам от пътя. Надявам се да ни закара безпроблемно до Сърбия и обратно :beer
Остави коментар:
-
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
Остави коментар: