Здравейте, искам накратко да ви покажа снимки от смяна на предавателни числа на light duty 70-тка.
Малко предистория:
Имам RJ73.
Всичко започна преди около 7 месеца, когато при 80км/ч започна да се чува едно тракане.
Отначало си мислех, че е от гумите, след това от задните накладки, докато накрая остана време да я повдигна трупчета и със свалени гуми да я развъртя с достатъчна скорост (мисля от заглавието се разбира точно от къде идваше тракането).
Още преди да я купя, когато я оглеждах забелязах, че има лек теч от семеринга на пиньона на задния диференциал и силикон около прасето, т.е. беше ми ясно,че е имало интервенции. Естествено въпреки това се надявях всичко да е наред.
Започнах с източване на маслото. Ето какво се появи .
След като видях парчетата в маслото ми беше ясно какво ме очаква.
Тъй като, както споменах по горе ,течеше семеринга, се бях позачел в сервизното ръководство какво точно трябва да се направи, за да се смени. В търсене на почвече информация попаднах на "енциклопедията" за смяна на корони и пиньони на тойота: www.gearinstalls.com (JoroG и Цанко са дали линк към него в състематизирана информация).
Когато отворих задния диференциал заварих следното положение:
Лиспва цял зъб на пиньона и около 22 от зъбите на короната са изядени отстрани.
Това определено не се покрива с количеството боклуци извадени от маслото. Според мен, преди да пристигне в България се е бил счупил зъб на пиньона
след което е сменяно маслото и тези парчета са били извадени.
Когато купих колата смених маслото (с такова за LSD) и тогава нямаше такива парчета.
След това 8-9000 км не съм имал проблеми, но не съм я и напъвал, до момента в който не теглих една друга 73ка назад от едно поточе. Тогава се чу някакво щракане, което аз реших, че е от LSD-то. Явно тогава лиспващия зъб е задрал тук там по короната и са се откъртили едно две парчета. В последсвтвие тези парчета са откъртили още едно две и така.
Определено има следи, че е използвана за теглене на тежки товари- пукнала се е гредата на която е бил закачен теглича (последната напречна греда на шасито) и в последстивие е усилена с по- дебел профил от задната страна.
И естествено нямайки съвсем ясна представа какво точно ме очаква реших да се пробвам да си ги сменя аз )
Разбира се, за да е по интересно - така и така ще сменям 1 двойка корона с пиньон, защо не сменя и предавателното число. Хоп и станаха два диференциала за ремонт . (от 4.56 (бензинова) на 4.88 (2.4 2LT дизел)дизел).
Първото което направих беше все пак да позвъня на обяви за части за преден и заден диф комлплект (цели прасета). Цената на която намерих беше по 500 лв. броя, което не е чак толкова зле , но все пак се замислих, че незнам в какво състояние са, вият ли и дали ще ми се наложи да сменям лагери, както и най важното - 4.88 прасетата (според Zuk от gearinstalls, а и според други писания в интернет) са различни от всички останали (пиньона е разположен по-близо до короната и короната е по-тънка). Това на практика означава, че ако счупиш 4.88 диф трябва да си купиш корона и пиньон от тойота.
Това последното тотално ме отказа- още повече, че в щатите нова корона и пиньон са по 200 долара. (е разбира се има транспорт и след това около 25% оскъпяване - мито + ддс, но все пак става въпрос за нови части срещу стари в неизвестно състояние на неизвестни "оригинални" 100-250 хиляди км. за работен дизелов автомобил на около 20г. ).
И така набързо събрах частите (доставката от щатите отне под 20 дни) и края на януари вече имах готовност да започна да ги правя. Лощото е че нямах свободно време, а само готовност. След доста време (около 6 месеца) най- накрая започнах.
Малко предистория:
Имам RJ73.
Всичко започна преди около 7 месеца, когато при 80км/ч започна да се чува едно тракане.
Отначало си мислех, че е от гумите, след това от задните накладки, докато накрая остана време да я повдигна трупчета и със свалени гуми да я развъртя с достатъчна скорост (мисля от заглавието се разбира точно от къде идваше тракането).
Още преди да я купя, когато я оглеждах забелязах, че има лек теч от семеринга на пиньона на задния диференциал и силикон около прасето, т.е. беше ми ясно,че е имало интервенции. Естествено въпреки това се надявях всичко да е наред.
Започнах с източване на маслото. Ето какво се появи .
След като видях парчетата в маслото ми беше ясно какво ме очаква.
Тъй като, както споменах по горе ,течеше семеринга, се бях позачел в сервизното ръководство какво точно трябва да се направи, за да се смени. В търсене на почвече информация попаднах на "енциклопедията" за смяна на корони и пиньони на тойота: www.gearinstalls.com (JoroG и Цанко са дали линк към него в състематизирана информация).
Когато отворих задния диференциал заварих следното положение:
Лиспва цял зъб на пиньона и около 22 от зъбите на короната са изядени отстрани.
Това определено не се покрива с количеството боклуци извадени от маслото. Според мен, преди да пристигне в България се е бил счупил зъб на пиньона
след което е сменяно маслото и тези парчета са били извадени.
Когато купих колата смених маслото (с такова за LSD) и тогава нямаше такива парчета.
След това 8-9000 км не съм имал проблеми, но не съм я и напъвал, до момента в който не теглих една друга 73ка назад от едно поточе. Тогава се чу някакво щракане, което аз реших, че е от LSD-то. Явно тогава лиспващия зъб е задрал тук там по короната и са се откъртили едно две парчета. В последсвтвие тези парчета са откъртили още едно две и така.
Определено има следи, че е използвана за теглене на тежки товари- пукнала се е гредата на която е бил закачен теглича (последната напречна греда на шасито) и в последстивие е усилена с по- дебел профил от задната страна.
И естествено нямайки съвсем ясна представа какво точно ме очаква реших да се пробвам да си ги сменя аз )
Разбира се, за да е по интересно - така и така ще сменям 1 двойка корона с пиньон, защо не сменя и предавателното число. Хоп и станаха два диференциала за ремонт . (от 4.56 (бензинова) на 4.88 (2.4 2LT дизел)дизел).
Първото което направих беше все пак да позвъня на обяви за части за преден и заден диф комлплект (цели прасета). Цената на която намерих беше по 500 лв. броя, което не е чак толкова зле , но все пак се замислих, че незнам в какво състояние са, вият ли и дали ще ми се наложи да сменям лагери, както и най важното - 4.88 прасетата (според Zuk от gearinstalls, а и според други писания в интернет) са различни от всички останали (пиньона е разположен по-близо до короната и короната е по-тънка). Това на практика означава, че ако счупиш 4.88 диф трябва да си купиш корона и пиньон от тойота.
Това последното тотално ме отказа- още повече, че в щатите нова корона и пиньон са по 200 долара. (е разбира се има транспорт и след това около 25% оскъпяване - мито + ддс, но все пак става въпрос за нови части срещу стари в неизвестно състояние на неизвестни "оригинални" 100-250 хиляди км. за работен дизелов автомобил на около 20г. ).
И така набързо събрах частите (доставката от щатите отне под 20 дни) и края на януари вече имах готовност да започна да ги правя. Лощото е че нямах свободно време, а само готовност. След доста време (около 6 месеца) най- накрая започнах.
Коментар