Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ремонт на диференциали на 70 серия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ремонт на диференциали на 70 серия

    Здравейте, искам накратко да ви покажа снимки от смяна на предавателни числа на light duty 70-тка.

    Малко предистория:
    Имам RJ73.
    Всичко започна преди около 7 месеца, когато при 80км/ч започна да се чува едно тракане.
    Отначало си мислех, че е от гумите, след това от задните накладки, докато накрая остана време да я повдигна трупчета и със свалени гуми да я развъртя с достатъчна скорост (мисля от заглавието се разбира точно от къде идваше тракането).
    Още преди да я купя, когато я оглеждах забелязах, че има лек теч от семеринга на пиньона на задния диференциал и силикон около прасето, т.е. беше ми ясно,че е имало интервенции. Естествено въпреки това се надявях всичко да е наред.

    Започнах с източване на маслото. Ето какво се появи .

    След като видях парчетата в маслото ми беше ясно какво ме очаква.
    Тъй като, както споменах по горе ,течеше семеринга, се бях позачел в сервизното ръководство какво точно трябва да се направи, за да се смени. В търсене на почвече информация попаднах на "енциклопедията" за смяна на корони и пиньони на тойота: www.gearinstalls.com (JoroG и Цанко са дали линк към него в състематизирана информация).

    Когато отворих задния диференциал заварих следното положение:



    Лиспва цял зъб на пиньона и около 22 от зъбите на короната са изядени отстрани.

    Това определено не се покрива с количеството боклуци извадени от маслото. Според мен, преди да пристигне в България се е бил счупил зъб на пиньона
    след което е сменяно маслото и тези парчета са били извадени.
    Когато купих колата смених маслото (с такова за LSD) и тогава нямаше такива парчета.
    След това 8-9000 км не съм имал проблеми, но не съм я и напъвал, до момента в който не теглих една друга 73ка назад от едно поточе. Тогава се чу някакво щракане, което аз реших, че е от LSD-то. Явно тогава лиспващия зъб е задрал тук там по короната и са се откъртили едно две парчета. В последсвтвие тези парчета са откъртили още едно две и така.

    Определено има следи, че е използвана за теглене на тежки товари- пукнала се е гредата на която е бил закачен теглича (последната напречна греда на шасито) и в последстивие е усилена с по- дебел профил от задната страна.

    И естествено нямайки съвсем ясна представа какво точно ме очаква реших да се пробвам да си ги сменя аз )
    Разбира се, за да е по интересно - така и така ще сменям 1 двойка корона с пиньон, защо не сменя и предавателното число. Хоп и станаха два диференциала за ремонт . (от 4.56 (бензинова) на 4.88 (2.4 2LT дизел)дизел).

    Първото което направих беше все пак да позвъня на обяви за части за преден и заден диф комлплект (цели прасета). Цената на която намерих беше по 500 лв. броя, което не е чак толкова зле , но все пак се замислих, че незнам в какво състояние са, вият ли и дали ще ми се наложи да сменям лагери, както и най важното - 4.88 прасетата (според Zuk от gearinstalls, а и според други писания в интернет) са различни от всички останали (пиньона е разположен по-близо до короната и короната е по-тънка). Това на практика означава, че ако счупиш 4.88 диф трябва да си купиш корона и пиньон от тойота.

    Това последното тотално ме отказа- още повече, че в щатите нова корона и пиньон са по 200 долара. (е разбира се има транспорт и след това около 25% оскъпяване - мито + ддс, но все пак става въпрос за нови части срещу стари в неизвестно състояние на неизвестни "оригинални" 100-250 хиляди км. за работен дизелов автомобил на около 20г. ).



    И така набързо събрах частите (доставката от щатите отне под 20 дни) и края на януари вече имах готовност да започна да ги правя. Лощото е че нямах свободно време, а само готовност. След доста време (около 6 месеца) най- накрая започнах.
    LZ1GUS

  • #2
    От: Ремонт на диференциали на 70 серия

    Първи беше задния диф.
    Бях решил да съживя LSD -то и се поинтересувах за цената на дисковете - вече не я помня но беше около 1200-1600 лв в официалния вносител на тойота.
    Старите така или иначе бяха само с 0.01 мм под минималното - според документацията (1.73 мм) при това не всички и реших да не ги сменям.

    Взех само нова пружинка.
    Разликата със старата беше 2мм.

    Ето още снимки на касетата и дисковете




    Междувременно установих, че единия лагер на касетата е превъртял леко в леглото и може да се извади без особена трудност.
    Взех старата касета на Yaro, която SuperMax продаваше.

    Касетата готова за сглабяне- мерене на луф на сателити (в нормата са).


    След като сглобих касетата

    сложих короната - нагрях я във вода (така пише в сервизното раъководство) до 65-70 градуса след което влезе много лесно.

    След това син локтайт и затягане на болтовете с оригиналните планки - ограничители за за саморазвиване.

    Следва слагане на лагери на касетата.

    Това са снимките с номерата на всички лагери от задния диференциал, както и разликите им. Лагерите са посръчани като master install kit от щатите.



    има разлика в ъглите на ролките между нов и стар.

    Малкия лагер на пиньона.



    Не успях да изкарам големия лагер на пиньона - сепаратора щеше да се счупи.



    Стар и нов пиньон.
    LZ1GUS

    Коментар


    • #3
      От: Ремонт на диференциали на 70 серия

      Селдва избиване на старите черупки от прасето и след това слагане на нови.



      Първа проба
      Поставяне на големия лагер
      1.97мм подложка


      Сглабяне на всичко, настройка на луфт между корона и пиньон на средно 0.20мм и мацане с "gear marking compound" което дойде с комплекта за инсталиране (лагери, семеринг, боя, подложни шайби и четка за боята )


      Дълбоко е.
      Следва разглабяне, вадене на лагерите, смяна на дебелината на шайбите и отново сглабяне.
      1.73 мм

      Този път отпечатъка е по- добър.
      На мен ми изглежда съвсем малко дълбоко. Понеже нямам опит е ясно, че ще си поиграя повече с този диф
      Реших да пробвам с доста по малко.
      1.65мм

      Плитко.
      Връщам се полека към стара стойност
      1.70мм

      Изглежда съвсем леко плитко.
      Стремя се да го направя съвсем леко дълбоко.
      1.77мм



      Това ще е.
      Следва нова втулка между лагерите и нов семеринг.


      Почистване на Фланеца.

      Сглабяне и настройка натягането на лагерите на пиньона (preload), гайката е със син локтайт.


      Поставяне на касетата на място и стягане на гайките на касетата на 120Nm.
      (тук нямам снимка, но използвам ето този "инструмент")




      Последно мерене на луфта между котоната и пиньона (backlash) през един зъб.


      Последно мерене на контактното петно.


      Смачкване на гайката (снимката е от предния диференциал)


      Можеби е излишно да споменавам, но всички болтове и гайки по диференциала са стягани с дннамометрични ключове. (в мн.ч, защото гайката на пиньона се стяга с 1,5 - 2 Nm (до колкото помня), което изисква малък динамометричен ключ)
      LZ1GUS

      Коментар


      • #4
        От: Ремонт на диференциали на 70 серия

        С това задния диф е готов и е време да се премине към предния.
        (снимките от него са по малко на брой )

        Като за начало проба на оригиналните корона и пиньон (4.56)

        На снимките изглежда леко дълбоко.

        Следват снимки на лагерите на касетата.

        И на пиньона.

        Реших да ги сменя и тях.
        Новите поръчах от вносител от Варна- имаха ги на склад и дойдоха на следващия ден

        Това са новите лагери.


        Отначало пробвах със старата дебелина 1.95мм и беше много дълбоко
        (нямам снимки)

        След това с 1.72мм

        Изглежда като че това е дебелината на шайбите която ми трябва.

        За всеки случай пробвам със следващата възможна според останалите налични шайби.
        1.66мм

        Определено е плитко.

        Обратно на 1.72мм


        Следва последно сглабяне - със втулка и семеринг, настройка натягането на лагерите на пиньона и локтайт на гайката.

        След това натягане на гайките на касетата на 120Nm.


        Последна проверка на луфта между корона и пиньон.

        Всъщност средно е 0.21мм което също е в нормата.


        Последна проверка на контактното петно.



        Смачкване на гайката.
        LZ1GUS

        Коментар


        • #5
          От: Ремонт на диференциали на 70 серия

          Естествено след като е разглобено до тук е желателно да се сменят кечетата и семерингите отпред.

          Тъй като това е свързано с много голямо омазване и разход на поне 6 рула кухненска хартия, снимките тук са доста оскъдни и само при сглабяне.
          Махането на конусите на хъбовете и най-вече на knuckle (незнам думата на български) мисля че е за отделна тема

          Каретата- от едната страна е имало вода и едното е "леко поръждясало"


          За момент се почудих как да махна малкия семеринг на моста - щанга не може да влезе.
          Така ми се стори най- лесно.


          Следва чистене на сферите.

          И нови лагери



          Както личи от снимката ъгъла на ролките е различен.
          Лагерите отново са от Варна и бяха поръчани заедно с тези за предния диф. (т.е. и тях ги имаха на склад)

          За слагането на лагерите ползвах основа от един стар лагер и една муфа с болт.


          По подобие на SST то (специализирания инструмент) в документацията.
          Идеята я взех от един от многото сайтове които изчетох за преден мост. В момента не се сещам конкретно кой беше.

          В общи линии е това.
          Надявам се не съм ви досадил с толкова много снимки
          LZ1GUS

          Коментар


          • #6
            От: Ремонт на диференциали на 70 серия

            Това последното ме чака и мене. Колко е дълга муфата за изваждането на knuckles?
            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
            Lexus LS430

            Коментар


            • #7
              От: Ремонт на диференциали на 70 серия

              Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
              Това последното ме чака и мене. Колко е дълга муфата за изваждането на knuckles?
              В момента е в един приятел, ше го помоля да я премери.
              LZ1GUS

              Коментар


              • #8
                От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                Първоначално публикуван от gusa Преглед на мнение
                В момента е в един приятел, ше го помоля да я премери.
                Knuckle = шенкел, шенкелен болт.

                Не си досадил, още повече пък със снимки. Напротив.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • #9
                  От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                  Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                  Това последното ме чака и мене. Колко е дълга муфата за изваждането на knuckles?
                  10 см навито докрай, 13.5 см развито.
                  Горната част е болт с отрязана глава, гайка за контра и леко поизпилен, за да влезе в лагера. Долния болт е цял с втора гайка, за да се хване по-лесно с ключ. (мисля че бяха 16мм).
                  Двете страни са разпробити и стърчат щтифтове по около 5 мм които да го центрират горе и долу.

                  Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                  Knuckle = шенкел, шенкелен болт.
                  Благодаря.
                  LZ1GUS

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                    Тц,тц...брей какви хора имало,бе!Май не си ги правил тези операции преди?Хвала,ако е така-аз нямам сърце и кураж лично да се заема!
                    Много хубава тема,особенно заради снимковия материал!
                    И мен ме чака смяна на семеринги на преден мост,ама засега доливам чат-пат масло в диф-а,и грес в сферите!))И,при мен,като при теб от едната страна(отляво)избива кафява смес(явно от ръжда)от масло и грес,а от дясно е по-чист цвета.
                    много автомати-слаби резултати!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                      Първоначално публикуван от gusa Преглед на мнение
                      10 см навито докрай, 13.5 см развито.
                      Горната част е болт с отрязана глава, гайка за контра и леко поизпилен, за да влезе в лагера. Долния болт е цял с втора гайка, за да се хване по-лесно с ключ. (мисля че бяха 16мм).
                      Двете страни са разпробити и стърчат щтифтове по около 5 мм които да го центрират горе и долу.

                      Благодаря
                      Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                      Lexus LS430

                      Коментар


                      • #12
                        От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                        Поздравления колега за ръководството в картинки , което си сътворил и споделил. Със сигурност ще послужи на доста хора, които са технически грамотни да си ремонтират дифовете. Досегашните ръководства, които се намираха в нета бяха все на чужди езици. Това май е първото на български.
                        А ъглите на ролките на лагерите са от голямо значение за дълготрайността на лагера. Ако ъгъла е друг пак ще работи, но ще изкара по малко. Ама е трудно да се разбере кой ъгъл е правилния, защото старите може да са сменяни с неправилни.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                          Припомням си преди 3-4 месеца ситуацията,когато и аз минх през същия филм,първо предния,после задния диф,да ти кажа хлабината между короната и пинйона най лесно се хваща с лента от гланцирано списание,трябва да премине без да я скъса,и съответно да се отбелязват ясно зъбците.
                          LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                          Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                            Поздравления и от мен за труда, отношението към детайла и затова, че го сподели тук с останалите!

                            Един върпос - из между снимките пишеше, че оригиналните предавателни отношения са били 4,56. За 22R-E ли става дума? И пак ми е странно.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Ремонт на диференциали на 70 серия

                              Браво колега! Малко са хората, които могат да регулират главно предаване и то ПРАВИЛНО! Радвам се, че и аз спадам към тях. В момента се занимавам със същото, но на друга Тойота - 80-тка... Ще снимам и аз, та дано хората се научат, че това не е проста работа, а тежък и ПРЕЦИЗЕН труд! Адмирации!
                              Ето няколко снимки и от мен. С телефон са правени...

                              Тойота





                              Урунгел ъъъъъъъъъ Врангел ъъъъъъъ не! Беше Вранглер!





                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X