Обява

Свий
Няма добавени обяви.

2LT на 4Runner - силно припушване при старт

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

    Първоначално публикуван от БАТ РАДИ Преглед на мнение
    Въздушния филтър е сменен,аз по принцип като правя смяна на масло и филтри сменям всичко на веднъж! А пък колата си вървеше перфектно преди престоя /като истинско 2L-T/,тя и сега предполагам ще върви ама нямам време да я разтрия.Турбото може ли да се скапе така подло от един престой не ми се вярва ама нейсе?Има малко масълце в смукателната система ама по думи на колеги и техници за този мотор май е нормално щот тръбата на отдушника влиза в тях.За бутане на масло мисля че е нормално 400-500гр. от смяна до смяна.Може нещо да е заяло обаче в момента нямам никакво време да проверявам,лошо Седларов лошо.Като се освободя ще я поразхвърлям малко щото искам да монтирам един колер от Мицубиши.По принцип казват че при правилна експлоатация турбото имало живот колкото мотора, ама не познавам предишния собственик да твърдя че е поддържал колата като мен.
    Не бой се бре човек..нищо и няма на колата!И аз съм с Ранър дизел...преди да включи турбото при рязко подаване на газ запушва черно,после изчезва,но си върви яко....нека си пуши!!
    0899 шест5313нула
    За всекиго по нещо

    Коментар


    • #17
      До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

      Свали маркуча от въздушния филтър, тогава ясно се чува работата на турбото,ако има такава.
      При автомобилите с турбо,когато то не работи, двигателят работи с обогатена горивна смес- съответно пуши черно!!!
      При гасене на двигателя след сериозно натоварване,без да поработи 2-3 минути ,маслото, което смазва турбината се изпържва от високата температура и образува нагар.Този нагар моге да не позволи на турбината да се развърти на следващото палене.Лично на мен ми се е случвало гася колата на паркинг на магистрала след продължително каранес 150-160 и след 30на минути паля, но вече нямам турбо-пуши яко черно и пищи на умряло.
      Последно редактирано от genadi.tsvetkov; 14-05-10, 22:19.
      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
      Враца

      Коментар


      • #18
        До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

        Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
        ...
        При автомобилите с турбо,когато то не работи, двигателят работи с обогатена горивна смес- съответно пуши черно!!!
        Генади, това е на теория. На практика не е баш така. Турбинирания дизел бачка с голям резерв на въздух от към обем. Два пъти повече, от колкото му трябва. Бая повечко гориво и натоварване ще му трябва та да почне да припушва (не да пуши).
        А тук става въпрос за пушене при много леко натоварване.

        Коментар


        • #19
          До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

          Все пак да изброим принципно повредите от които може да пуши черно:
          1 Затиснат въздушен филтър.
          2 повредено турбо
          3 грешна центровка на помпата/но не може да се промени сама /
          4подаване на повече гориво пак от помпата/пак не става без човешка намеса/
          5лоша нафта.
          Айде давайте вие натам.
          Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
          Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
          Враца

          Коментар


          • #20
            До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

            Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
            ...
            3 грешна центровка на помпата/но не може да се промени сама /...
            Сега, центровката на помпата като нищо може да се промени сама. Прескача ремъка ей така, уж без нищо.
            Може да се допълни с пикаещи дюзи, и незправност в самата помпа.

            Коментар


            • #21
              До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              Сега, центровката на помпата като нищо може да се промени сама. Прескача ремъка ей така, уж без нищо.
              Може да се допълни с пикаещи дюзи, и незправност в самата помпа.
              Може да прескочи зъб да и на късметлиите им прескача само с един!
              Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
              Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
              Враца

              Коментар


              • #22
                До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                Леле мале уплаших се бе хора!Аз тоя Рънър го имам от 3 години в смисъл че не се качвам сефте и знам как е.Относно този момент с турбото за гасене веднага го знам то на всяка от колите на сенника пише да се оставя минута две да работи на място след натоварено каране!Аз и когато е студена колата не тръгвам веднага.Помпата не е бутана до сега поне от мене.Ангренажа е сменен Компетентно с оригинални консумативи и тн.,по принцип не пестя от такива работи.Събирам вашите препоръки и мнения ,за което съм ви много благодарен и като почна да развалям ще проверявам тези възли и ще споделям кво съм открил.Дюзите са съмнително нещо и аз ги гледам лошо ама мойте хора викат да не ги барам, ама ша ги стендна за всеки случай , после ще видя и помпата и тн. При мене варианта тя/колата/ и така ще върви не съществува.

                Коментар


                • #23
                  До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                  Първоначално публикуван от БАТ РАДИ Преглед на мнение
                  Леле мале уплаших се бе хора!Аз тоя Рънър го имам от 3 години в смисъл че не се качвам сефте и знам как е.Относно този момент с турбото за гасене веднага го знам то на всяка от колите на сенника пише да се оставя минута две да работи на място след натоварено каране!Аз и когато е студена колата не тръгвам веднага.Помпата не е бутана до сега поне от мене.Ангренажа е сменен Компетентно с оригинални консумативи и тн.,по принцип не пестя от такива работи.Събирам вашите препоръки и мнения ,за което съм ви много благодарен и като почна да развалям ще проверявам тези възли и ще споделям кво съм открил.Дюзите са съмнително нещо и аз ги гледам лошо ама мойте хора викат да не ги барам, ама ша ги стендна за всеки случай , после ще видя и помпата и тн. При мене варианта тя/колата/ и така ще върви не съществува.
                  Ако няма читав дизелджия около теб забрави да бараш дюзите!А,и надали е от тях!
                  Споко-нямаш сериозен проблем!
                  много автомати-слаби резултати!

                  Коментар


                  • #24
                    До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                    Да оставим въпросната кола, там не се кара и не е ясно за какво "пушене" става въпрос.
                    Остава въпроса за връзката на турбото и "пушенето", който смятам е интересен. "Припушването" го оставяме, щото дизелите си припушват при натоварване. Че даже и съвременните, където горивния процес се управлява от комп.
                    И на мен ми беше интересно и съм се ровил. Общо взето и просто казано знам, че дизела работи винаги с бедна смес. Тоест няма дроселова клапа и смуче въздух винаги колкото може - обема на цилиндъра. За пълно изгаряне на 1-ца нафта са необходими 14 (закръглявам) теглови единици въздух. Малко са поради ред причини. Изчислено е че трябват минимум 18, за да има пълно изгаряне. Двигателя се смята с голям резерв и този обем е над 20-22 литра. Така работи атмосферния, смуче си тоя "много" въздух и си пуска малко нафта.
                    Турбинирания е с малко по ниска степен на сгъстяване. Горивната камера е с по голям обем. Например, Голф 1,6 - атмосферния е 23,5/1, турбинирания 23/1. Има и двигатели с по големи разлики. Фиат 1,7 - атмосферния 20,5, турбинирания 19. Но, както се вижда обема на цилиндъра става още по голям.
                    Сега, по някое време се развърта турбината и нагнетява въздух в целия тоя обем. Понеже е вече "нагнетен" в същия този обем и количеството въздух (кислород) е по голямо. От там, имаме вече по "експолозивно" изгаряне и по голяма сила върху буталото. По голяма мощност.
                    Е, като не работи турбото няма да е компресиран, няма да има тази мощност. Ама как ще пуши, като въздуха пак му е в много повече.
                    Още една зависимост има - турбинирания пуска по малко нафта. Затова е и по икономичен. Затова и като не работи турбото, върви по малко от атмосферния. По малко нафта и по ниска степен на сгъстяване.
                    Но не може да се каже, че ще пуши - да прави някаква димна завеса отзад.
                    Ако вкарва масло в цилиндрите е друга тема.
                    Последно редактирано от Аndro 160; 16-05-10, 13:41.

                    Коментар


                    • #25
                      До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                      Andro е прав,аз не съм дочел,няма как да е турбината,щом го прави само при стартиране,а после изчезва,наистна не е изключено някоя от дюзите да припикава по малко....
                      LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                      Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                      Коментар


                      • #26
                        До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                        Андро,пак не мога да се съглася с някои неща от написаното.
                        Дизела може да пуши и от други причини,дори да има достатъчно излишен въздух.А на практика,както и ти каза,винаги има повече от достатъчно излишен въздух,но при определени режими(и заради определени причини) се влошава смесообразуването,което води до непълното изгаряне на горивото и респективно до "пушенето" на дизела.

                        Разликите в степента на сгъстяване,между атмосферния и турбинирания дизел,обикновенно са пренебрежимо малки,а често и въобще липсват.(големи разлики има при бензиновите).

                        По-високата мощност на моторите с принудителмо пълнене(независимо дали е турбо или компресор) е в резултат на изгарянето на по-голямо количество гориво в същия работен обем.Вкарването на повече кислород,с повечето вкаран въздух,позволява впръскването и на повече гориво,което изгаряйки, създава и по-високи температури и респективно по-високо налягане,което пък вече води до по-висока мощност.
                        И за да се постигне на практика това,повечето дизели с принудително пълнене(абе,на практика почти всички) имат устройство,което отчита налягането на свръхпълнене(налягането в колектора),и коригира максимумът на горивоподаването.И на твоя Нисан,трябва да го има–една мембрана действаща върху регулатора на ГНП-то и свързана с маркуче с пълнителния колектор.
                        Така че не се впръсква по-малко гориво,а напротив–впръсква се повече,когато има необходимите условия то да бъде изгорено в ДВГ(а и ние имаме желание да го изгорим и натискаме здраво газта).При определени режими,може да се получи и описваното от теб–за една и съща мощност в турбомотора да се впръсква по-малко гориво,отколкото в атмосферния,но това са частни случаи.Друг път,може икономията на турбинирания мотор,спрямо атмосферния да идва и от различните обороти необходими за развиването на еднаква мощност.
                        Икономичността на турбодизеловия мотор идва от факта,че се оползотворява част от енергията на отработилите газове(която иначе се губи) за задвижване на турбо-компресора.Поради тази причина,този двигател има най-високият КПД от буталните ДВГ.
                        Принудително пълнене може да се осъществи и с механично задвижван от ДВГ компресор.Но в този случай,се постига само увеличаване на мощността но не и на КПД и икономичността.Такива варианти се използват при някои бензинови мотори,а даже и комбинация от турбокомпресор и механичен компресор(механичния компресор се задейства по-бързо при ниски обороти,защото връзката му с мотора е механична,а не газова).От друга страна пък,в някои дизелови двигатели(за товарни автомобили и подобни) се използва системата Turbocompound която пък представлява механична или хидравлична връзка между турбина(специално предвидена) от турбото и коляновия вал на мотора,с цел подобряване на КПД.
                        За да се сравнява коректно икономичността на двигателите се използва специфичният им разход на гориво(в g/kWh),което е пряко свързано с КПД на двигателите.

                        А като не работи турбото,може и да пуши мотора,зависи какво му е точно на турбото(и от съответния мотор).По същество,ако то не работи хептен(блокирало),се явява съпротивление в пълнителния колектор,което намалява количеството на всмуквания въздух.От друга страна,турбото на изправен двигател си работи винаги,дори и на празен ход–просто ефективността му е много малка).И ГНП на двигателя,е настроена за съответното предполагаемо налягане още преди да се здейства осезаемо турбината,и когато това налягане все пак е по-ниско от колкото трябва да бъде,пак може да се подава некоректно количество гориво и да се стигне до лошо смесообразуване и пушене.
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #27
                          До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                          Тук не говорим "защо пуши дизела", а защо не може да пуши извън нормалното турбинирания с неработещо турбо. То и това неработещо турбо е неясно кво значи. Аз го разбирам с отворен байпас и преминаващи газове покрай турбината. Такива и експерименти съм правил.
                          Тая мембрана, дето при повечко надув пуска повече гориво зависи от оборотите и натоварването. Ще пусне, ама извън параметрите на "икономичния" режим. Тоест, при един и същ "икономичен" режим турбинирания е по икономичен.
                          Отделно пък, ако няма надув нищо повече няма да пусне.
                          А че в определени обороти и натоварване тоя "повече въздух" не помага за пълното изгаряне и отзад става "димна завеса" е друга тема. Там даже турбинирания може да пуши повече.
                          Последно редактирано от Аndro 160; 16-05-10, 16:25.

                          Коментар


                          • #28
                            До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                            Така е,след тези уточнения съм съгласен.
                            Единствено отбелязвам,че турбинирания е по-икономичен по начало(заради оползотворяването на част от отработилите газове и тяхната енергия).
                            Коректора за свръхпълнене(тая мембрана на ГНП...) се влияе не от оборотите и натоварването а главно от налягането на свръхпълнене и действието му засяга само максималното възможно горивоподаване от ГНП.Както казваш–ще пусне повече гориво,но при достатъчно налягане от турбината и достатъчно натиснат педал.
                            А оборотите и натоварването са величини,които влияят на всережимния регулатор на ГНП–именно той управлява горивоподаването,спрямо тях.
                            Обобщавам:
                            Всережимния регулатор управлява горивоподаването спрямо оборотите и натоварването.
                            Коректора за свръх-пълнене променя само максималното възможно горивоподаване от всережимния регулатор,в зависимост от налягането на свръх-пълнене.(демек–точно както каза,ако не даваме много газ,и да се активира коректора,пак не се впръсква повече гориво).
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #29
                              До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                              Здравейте! А може ли въпросния байпас да е останал отворен?

                              Коментар


                              • #30
                                От: До: 2LT на 4Runner - силно припушване при старт

                                Колега, какво стана, установи ли се от какво е припушването вече? Пиши ,че е интересно да се разбере.
                                Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                                Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                                Враца

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X