Обява

Свий
Няма добавени обяви.

LJ-70 регулира ли се напрежението на заряд?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • LJ-70 регулира ли се напрежението на заряд?

    Искам да попитам регулира ли се напрежението на заряд на тВа магаре?При движение с висока(като за модела)скорост стрелката,която показва заряда е в горния сектор,но в градско при вкл.светлини е на минимума.Замервах го с мултицет,като уреда е професионален(и скъп)-показва на празен ход 12.8 В,при 2000об./мин-13.2 В,което си е малко!Добре,че акумулатора е нов!Ако трябва да се кара само на фарове из града няма да го бъде,май...
    Или да проверя и четките на алтернатора?
    много автомати-слаби резултати!

  • #2
    До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

    До колкото имам спомен, след алтернатора има едно реле, което ако е оригиналното, след неопределен период от време ( в зависимост от начина на ползване на автомобила ) се скапва и спира напрежението и съответно тока към акомулатора. Решението бе смяна на релето или ел. техник да се намеси в него и с това се отстранява проблема! Почти всички 70ки го имат този проблем.

    Коментар


    • #3
      До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

      Първоначално публикуван от getdown Преглед на мнение
      До колкото имам спомен, след алтернатора има едно реле, което ако е оригиналното, след неопределен период от време ( в зависимост от начина на ползване на автомобила ) се скапва и спира напрежението и съответно тока към акомулатора. Решението бе смяна на релето или ел. техник да се намеси в него и с това се отстранява проблема! Почти всички 70ки го имат този проблем.
      Къде да го търся това реле...?Абе ще се ходи на майстор,така или иначе.Дотук съм изминал близо 10000км.,и съм нямал проблем,но ако съм все на фарове(от 01.Октомври ли беше?)ще бера ядове!
      много автомати-слаби резултати!

      Коментар


      • #4
        До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

        Какво става на празен ход (под 1000)оборота след включване на фарове+нагреватели и други големи консуматори?

        Коментар


        • #5
          До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
          Какво става на празен ход (под 1000)оборота след включване на фарове+нагреватели и други големи консуматори?
          Тогава си остава напрежението на акумулатора,или под него дори-около 12.5 В.Както казах-добре,че е нов,голям(85Ач),и читав-инак усещам как досега да съм имал ядове!Знам нормалните стойности-13.8 до 14.2 В,които трябва да се поддържат независимо от оборотите и вкл. товар.
          много автомати-слаби резултати!

          Коментар


          • #6
            До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

            Леко продължение по темата,ако на някой му е интересно,де...!
            Вчера се вторачих под капака и бързо открих релето на подгр.свещи на десния подкалник-то си пише ясно на кутията му,ама трябва да се чете!Разкачих шесткабелната букса,напръсках с контактен спрей клемите,свалих релето,разглобих го,почистих внимателно с шкурка 2000 пъпките на двете релета без да прекалявам,с четчица намазах спойките от двете страни на платката с тънка грес(имаше леееки зачатъци на окисляване),сглобих всичко,ама файда-йок!На празен ход без товар 12.8В,на 2000об./мин.-13.2В,при 3000об./мин-13.8В.,ама без товар!С товар-0.5В надолу...според мен четките на алтернатора са за смяна.Тези дни ще довърша темата(надявам се),и ще пиша!
            много автомати-слаби резултати!

            Коментар


            • #7
              До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

              Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
              Леко продължение по темата,ако на някой му е интересно,де...!
              Вчера се вторачих под капака и бързо открих релето на подгр.свещи на десния подкалник-то си пише ясно на кутията му,ама трябва да се чете!Разкачих шесткабелната букса,напръсках с контактен спрей клемите,свалих релето,разглобих го,почистих внимателно с шкурка 2000 пъпките на двете релета без да прекалявам,с четчица намазах спойките от двете страни на платката с тънка грес(имаше леееки зачатъци на окисляване),сглобих всичко,ама файда-йок!На празен ход без товар 12.8В,на 2000об./мин.-13.2В,при 3000об./мин-13.8В.,ама без товар!С товар-0.5В надолу...според мен четките на алтернатора са за смяна.Тези дни ще довърша темата(надявам се),и ще пиша!
              Здравей колега. Ще следя темата с интерес, защото и аз имам същия проблем. Преди малко замерих с мултицет напрежението с което се зареждат акумулаторите /при мен са 2бр./ и ето какво отчете уреда:
              на 2000об./мин. без товар - 13.00V
              на 2000об./мин. на къси светлини - 12.70V
              Аз също смятам, че това не е нормално-даже вече веднъж се зачуди дали да запали. Според мен защото от около седмица, сутрин карам на фарове до работата. Ще питам и аз един майстор, ако открие нещо ще пиша.

              Коментар


              • #8
                До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                След малко я карам на майстор-добре,че познавам читав такъв!
                Довечера ще споделя какво-що е било.
                много автомати-слаби резултати!

                Коментар


                • #9
                  До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                  Аз сега идвам от майстора. Той замери без товар, после с товар и ми каза че релето си работи. Според него причината била в изправителния блок- вероятно пробил диод. Та ми каза след понеделник да сваля алтернатора и да му го нося. Дано твоя човек да намери повредата и да реши проблема, че... иде зима. Успех и пиши

                  Коментар


                  • #10
                    До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                    абе що си мисля, че разковничето е в четките?

                    Коментар


                    • #11
                      До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                      Имах същия проблем с Витарата,оказа се в диодния блок на генератора,майстора каза че много често се появява проблема след като подаваш ток на някой чрез щипки,тогава скачал ампеража рязко и унищожава платката,каза също че трябва като запали колата на която подаваш ток,трябва да се огаси и тогава да се махат щипките, инак ставала белята.Ама аз все така не го спазвам тоя съвет.
                      LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                      Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                      Коментар


                      • #12
                        До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                        Първоначално публикуван от belata Преглед на мнение
                        Имах същия проблем с Витарата,оказа се в диодния блок на генератора,майстора каза че много често се появява проблема след като подаваш ток на някой чрез щипки,тогава скачал ампеража рязко и унищожава платката,каза също че трябва като запали колата на която подаваш ток,трябва да се огаси и тогава да се махат щипките, инак ставала белята.Ама аз все така не го спазвам тоя съвет.
                        И в двете няма нищо вярно, ама нейсе. Алтернатора така или иначе може да подава ограничен ампераж. Беля от махане на щипки също не може да стане, понеже акумулатора има навика да го играе малко като кондензатор, и голям консуматор, когато напрежението е голямо.

                        За да стане белята по принцип, трябва да има нешо не съвсем в ред, и тръгнало си. Иначе при напълно изправна система и напълно изправен акумулатор, не би трябвало да стане. В противен случай при всяко дърпане с лебедка ще заминават я диоди, я друго нещо.

                        В тоя смисъл, и аз никога не съм го спазвал, а проблеми не съм имал.

                        Сега за конкретния случай, то по принцип си е четки, регулатор, диоди. Другите пакости се случват крайно рядко, като например изгоряла намотка на алтернатора или нещо от сорта. Ако регулатора не е на самия алтернатор, си струва да се провери и окабеляването между двете, както и наличието на маса навсякъде. Ама това ще ти го каже всеки електротехник, без въобще да погледне колата ти.

                        ПП: Всеки, правещ се на жичкаджия, трябва поне да знае "Закона на Ом-а.", а често говорят такива неща, дето са несъвместими с него.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #13
                          До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Всеки, правещ се на жичкаджия, трябва поне да знае "Закона на Ом-а.",

                          това въобще не е верно - практиката го доказва

                          Коментар


                          • #14
                            До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                            Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                            това въобще не е верно - практиката го доказва
                            Е ха сега де! Да не обува диелектрични галоши, преди да пипа по колата?

                            Коментар


                            • #15
                              До: LJ-70 регулира ли се U на зареждане?

                              не бе...

                              имам предвид многото самоуки мастори - електродърводелци, за които този закон е непозната материя..

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X