Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Rav 4 2.2 D-CAT 2009 г.Въпроси.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Rav 4 2.2 D-CAT 2009 г.Въпроси.

    Здравейте,колеги.Вчера си купих въпросната колица. Имам няколко питанки.
    1.Каква марка моторно масло да и сипя?
    2.Колата е автомат,до скоростния лост има копче на което пише SHIFT LUKE, или нещо подобно . Та,за какво се ползва това? 3.Опитвам да сваля теглича,има си ключе, върти се напред,опъвам настрани,лашкам...Няма сваляне.
    ​4.Добавчици в нафтата(освен Бардал жълтата кутия)да слагам ли и други,нещо за дюзи,за дпф-а и какви марки да са,ако трябва?
    Човека от когото купувам колата е в Белгия,опълномощен беше друг човек и за това не можа да ми отговори на много въпроси .
    Иначе джипчето е много свежо,много гледано.На реални 224 000 км.Купуван е от Белгия,има сервизна история.Кукла е,много му се радвам .
    Кажете,ако трябва и нещо друго по-специфично да се прави при обслужване на двг.,кутия,диферинциали?Досега карах Гранд чероки и тази марка автомобили не ми е позната.Със фолцваген,марцедес и фиат съм си имал работа през годините,с тойота се сблъсквам за сефте.

  • #2
    Честито и безавариини. С копчето можещ да данеш на неутрална примерно без да си запалил при някакъв проблем. Отключва лоста тоест. Теглича отключваш натискаш бутона наляво и тогава въртиш да може да се свали. Масла много.

    Коментар


    • Здравко1982
      Здравко1982 коментира
      Редактиране на коментар
      Благодаря.

  • #3
    Маслото гледай да отговаря на спецификацията според сервизното ръководство, марка си избери. Аз последно време се убеждавам, че оригиналите части са си най-добре. Освен ако не са да не познават парите, ама аз карам Форд, там оригинални идват понякога по-евтино от алтернативата. Всяка марка автомобили си работят с определени масла, аз се придържам към това. В резервоара освен нафта друго не ти трябва.
    Ford Maverick II 2.3 XLT
    Ford Mondeo MK5

    Коментар


    • #4
      Честито колега, добър избор на марка !

      ​​​​​От този мотор малко се оплакват по форуми и групи от дюзи най-вече, по-особени били (не се сещам точно), имай го на предвид. За маслата по кутия, раздатка и диф препоръчително е да са оригинални на Тойота, не са толкова скъпи стига да не ги купуваш от ТМ ауто, щом е пък автомат там задължително такова си вземи. За раздатката и дифа 1 литър общо те оправя 75W90 е маслото GL-5, смяна на всеки 30 хил. км или 48 месеца.
      За мотора 5w30 слагай и вероятно си с ДПФ, та да отговаря на стандарта ACEA C2 или C3 .
      Който търси , намира !
      Човекът е човек, когато е на път !

      Коментар


      • FiveFinger
        FiveFinger коментира
        Редактиране на коментар
        Оплакват се от дюзи, за моделите преди фейса, т.е до 2008. НО, проблема в 90% от случаите не са дюзи, а клапана за регулатора на рейла. Като видят да клати обороти, и веднага се хвърлят на дюзи да правят.
        Дюза се гледа на стенд. Всичко друго е алабализми. Трябва да е толкова зле, че да я хванеш на диагностика.

      • cnc82
        cnc82 коментира
        Редактиране на коментар
        FiveFinger Благодаря за разяснението ! 🙂

    • #5
      Благодаря за отговорите,момчета.Човека,от когото я взех ми обясни,че дюзите били по-различни.Не се рециклират...Здраве да е,аконим дойде времето ще се сменят и те тва е .Това за този клапан на рилейла ще си го запиша,че въобще не знам за какво става въпрос )).

      Коментар


      • FiveFinger
        FiveFinger коментира
        Редактиране на коментар
        Не всичко се рециклира, това е така. Но, има и ремонтни комплекти разбира се, но пак зависи какво е заминало.
        Пишеш в нета SCV-клапан рав4, сядаш и четеш.
        Аз знам едно, дизел страда от не сменяване на филтри(горивен и въздушен), лошо гориво и кофти масло. Ако успяваш да ги сведеш до минимум тези неща, проблеми с колата няма да имаш.

    • #6
      Принципно,досега всичките ми коли, без фиата,са били дизели.Никога не са страдали от дюзи.Дано тенденцията се запази .Всяка смяна на масло винаги е преди 10 000 км.и задължително сменям и горивен филтър.
      Сега ще се поразровя и за тоя клапан.
      Благодарско.

      Коментар


      • FiveFinger
        FiveFinger коментира
        Редактиране на коментар
        Не си спомням дали при Тойота горивният филтер се сменя специфично, с програма, която да обезвъздуши с подкачваща помпа.
        Ваговете и повечето европейски коли с така. Ако не я пускаш през програмата, започват стружките, и после в кофата замианват дюзи, помпа и т,н.

        Коагто ние имахме равката, помня че горивният филтър беше заврян, и трудно се сменяше. Майсторите взимаха пари че са го сменили, но всъшност не са. като спря да пали го разбрахме.
        Сменявай веднъж в годината филтъра, и не би трябвало да има драми.

    • #7
      Да,майстора ми каза,че ще ми струва 40 лв.смяната на горивния филтър,а самия филтър струва на половина .Не ми спомена,че трябва специална програма.....Каквото такова,колкото толкова,важното е всичко да е наред.Аз и без това за година ще и въртя 10 000 км.Това ще ми е семейна кола,имам си работно магаре за града.

      Коментар


      • #8
        Програма няма ,филтъра има помпичка отгоре ,ръчна. Страдат от гарнитура глава ,скорости(ръчни) и маховик/съединител. Поне това са моите наблюдения.
        Калин Владов,09РСПБЗН

        Коментар


        • FiveFinger
          FiveFinger коментира
          Редактиране на коментар
          За главата и гарнитурата, мога да потвъдя от първо лице. До колкото аз знам, след 2010 фейса е оправен проблема. На тези преди фейса, преди 300к км са цъфнали.

      • #9
        Колеги,изниква още един въпрос за друго копче в колата .Асистента за спускане по накло.Натискам копчето,на таблото почва да примига зелената лапичка със знака за асистента,пускам се по наклона,но не усещам никаква асистенция. Колата си набира яко надолу,не забавя ход.Та въпроса ми е,каква му е работата на тоя асистент?Как да разбера действа ли?Какво трябва да се случи,когато е активиран?
        Между другото,мисля,че имам счупена пружина отзад,но това ще се установи на 20-ти примайстора .

        Коментар


        • Двигателист
          Двигателист коментира
          Редактиране на коментар
          Доколкото си спомням тази функция работи само ако кутията е ограничена на първа предавка (положение на лоста 1, или L)

        • ogimaster
          ogimaster коментира
          Редактиране на коментар
          Намери си "Ръководство на потребителя" и там ще откриеш отговори на още много други незададени въпроси ;-)
          Повярвай ми има смисъл да го прочетеш/прегледаш цялото.

      • #10
        Че то за какво са ни тогава форуми,като ще четем ръководства ?

        Коментар


        • #11
          Както са казали класиците “половин ден експерименти спестяват един час четене на упътването”.

          Коментар


          • #12
            Първоначално публикуван от Здравко1982 Преглед на мнение
            Че то за какво са ни тогава форуми,като ще четем ръководства ?
            Сверяване на данните от двете места е най-сигурно, че и ръководствата не винаги са полезни на 100%. Личен опит от моята кола. Добре, че в местното представителство има кой да ми каже това-онова. Все си активирам разни странни функции, дето разбирам след ден-два, а не знам как съм го направил.
            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • #13
              Първоначално публикуван от m_markovski Преглед на мнение
              Както са казали класиците “половин ден експерименти спестяват един час четене на упътването”.
              Или девиза на българина "ай ша им чета упътванията, аз да не съм малоумен да не се оправя"
              Ford Maverick II 2.3 XLT
              Ford Mondeo MK5

              Коментар


              • #14
                Или, може би дават на най-голямите тъпанари да пишат упътванията, и те не могат да обясняват добре.Накрая го превеждат с Гугъл на български.Чета,чета, и нищо не разбирам.Когато ми загубят така времето, разбираемо е защо предпочитам сам да открия как работи.Все по-рядко откривам добре написано ръководство за експлоатация

                Коментар


                • #15
                  Когато някой се е сблъскал с даден проблем,или може да ти отговори на конкретен въпрос и го направи, тогава на човек не му се налага да търси,да рови,или сам да открива топлата вода.Просто е по-леано от упътване.Нищо повече.Нали затова са подобни форуми,или бъркам?
                  А пък,ако на някой не му се пише,просто да не го прави.Много разводнихме темата вече Така и не ми стана ясно за този асистент,но явно ще е по трудния начин .
                  Весели празници на всички.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X