Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Спирачна система?-ръчна спирачка с челюсти и дискове...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Спирачна система?-ръчна спирачка с челюсти и дискове...

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20200413_190803.jpg
Прегледи:1084
Размер:519.2 КБ
ID:6591751 Колеги,разбрах че само на вашите машини я има тая магария,а именно за спирачната система в задния диск освен дисковите спирачки има вътре скрити челюсти за ръчната.
    Честно казано до сега не бях и сънувал че съществува такова нещо.
    Та....карам китайското БМВ и понеже не ми държи ръчната,регулирахме я от магарето под купето,но не стана...като разглобихме задните колела,намерих това и разбрах че само TOYOTA го има.
    не се смейте много...(явно задния мост е тойотов???щото предния е на Мицубиши?май,или поне двигателя и скоростите са такива)
    ***Въпроса ми е много разновидности ли са тези челюстни накладки за различните TLC та, или по скоро не???
    Знам че е най добре с челюстите в магазина,но нямам възможност...
    Благодаря предварително (и не ме хулете за китаеца,на който не му се пише,да не пише)
    Прикачени файлове
    Последно редактирано от lakatnika; 21-04-20, 16:32. Причина: Снимки
    Shuanghuan S Ceo 2.4i/128Hp
    Краси
    "машината обича Ласка,грижливо гледане и Смазка"

  • #2
    Хич не е само на Тойота така има и при други, включително Мицубиши. Можеш да пробваш по картинка и размери в сайтовете за авточасти(лесно излизат с бързо търсене в Гугъл, за "накладки ръчна спирачка Пажеро"...или друг модел джип).
    Естествено, най-добре сравнение на място в магазина, предполагам и без тия накладки може да караш за малко(като и без това не работят), за да ги ползваш за мостра.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      ПО-новите КИИ и Хюндаи и те са така.

      Коментар


      • #4
        И Nissan-и има с такива, например Terrano 1 3.0V6.

        Системата, макар и изглеждаща странно, си има едно много сериозно предимство - на практика имаш 2 чифта спирачки на задния мост, абсолютно независими една от друга.

        Неприятното понякога е тружното намиране на челюсти за ръчната, по обяснимата причина че понякога животът им надхвърля тоя на возилото, поне по отношение на износване.

        В тая връзка, какво им е на челюстите? От снимките не личи да са износени почти хич, и със сигурност не са износени неправилно. Защо решихте че проблема е в тях?
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          И Рав 4 е така и Паджеро, и много други. Има доста клипове в ютюб, може пък там да ги познаеш на някое возило. https://youtu.be/2-aIcBOv9TA
          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

          Коментар


          • #6
            Като гледам са същите като на 100/105/7X, за 80 не съм съвсем сигурен. И на мен накладките ми изглеждат ок. Самата система е малко трудна за настройване правилно, а ръчните спирачки изглежда никога не са били силна страна на тойота.

            Ето ти оригиналната инструкция как се настройват.


            Нахлупваш диска.
            Разкачаш жилото от задната страна на главината.
            Пак там има две пружинки - разкачаш ги.
            Пак там разхлабваш болта, който опъва жилото.

            На диска има запушалка на отвор, през който се бърка и се върти нзаъбеното колело, което наглася неутралното положение на челюстите
            Навиваш го, докато не можеш да завъртиш диска на ръка.
            Връщаш го 8 зъба назад.

            Дърпаш на ръка рамото отзад, докато обереш хлабавината в механизма и навиваш болта с гумената глава, докато опре в главината и фиксира рамото в тази позиция, след това връщаш оборот назад.

            Закачаш 2те пружини, закачаш и жилото.

            Повтаряш и на другата главина, обираш хлабавината в жилото, което идва от ръчката.

            Коментар


            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              На гърба на главината има гумен маншон, през който едно рамо (bellcrank) влиза в барабана. Това рамо се връща от 2 пружини. Има един огрнаичителен болт с гумена шапка (ако е оцеляла през годините), който регулира крайното положение на рамото (bellcrank adjusting bolt/stopper bolt). Него съм писал по-горе като "болта, който опъва жилото".
              Да не се бърка с 2те (от общо 4) пружини вътре в барабана, които връщат накладките.

            • MoridinBG
              MoridinBG коментира
              Редактиране на коментар
              https://lc100e.github.io/manual/ - От менюто вдясно - Repair Manual -> Brake -> Parking Brake - там имаш диаграма на компонентите, процедурата от картинката в поста ми тук, инструкции за сглабяне и разглабяне. За 100 е, но конструктивно е същата, като тази, която ти имаш.
              Има и нютонметри на болтовете и гайките, но за тях не мога да гарантирам, че съвпадат с твоята.

            • lakatnika
              lakatnika коментира
              Редактиране на коментар
              Мнооого благодаря,златен си.
              Остава да го пробвам....
              Лека вечер

          • #7
            На 7х ,80 , 100 спирачния апарат е отпред и задействането е по съвсем друг начин.
            Последно редактирано от New hope; 21-04-20, 18:10.
            Toyota Land Cruiser RJ77 , Nissan Patrol TD42, Suzuki Samurai ,Yamaha WR 450F
            New hope garage о886/44-36-5о , о898/48-11-46

            Коментар


            • #8
              Има 7Х със същата ръчна спирачка. Не ми се рови сега 76 ли беше, 78 ли...
              rusev съм сигурен може да каже точен модел.

              Коментар


              • New hope
                New hope коментира
                Редактиране на коментар
                Като на този китаец не е! Имам 77-ца и мога да ти заявя , че няма нищо общо.

              • MoridinBG
                MoridinBG коментира
                Редактиране на коментар
                Сега потърсих видео за процедурата по настройване - 79 със сигурност е с такава спирачка. Почти съм сигурен, че и останалите по-нови 7Х с 5х150 междуболтово също я ползват.

            • #9
              И Исузу трупъра (2001 ) е с такива спирачки .

              Коментар


              • #10
                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:1455297.jpg Прегледи:0 Размер:24.3 КБ ID:6592052
                Ето ти накладките, а това е номер по който да ги търсиш, 0986487615, стават за доста тойоти, но не и за 80,100 и т.н. ,(и за някакъв странен за мен китаец CHERY Tiggo)
                Все пак послушай колегите и започни с реглаж на твоите. Провери механизма който трябва да ги отваря да не е клеясал, че го има това в играта.
                Последно редактирано от Pat-rolll; 21-04-20, 23:49.
                TLC 100
                TLC 120

                Коментар


                • #11
                  Благодаря на всички ви за отговорите.
                  Стигнах до няколко истини за мен:
                  -щом казвате че тая система я има и на Мицубиши,взимам си думите назад,за писанието ми по горе,че задния мост ми е Тойотов,а предния Мицубиши(хахаха,ужас-не ми се сърдете...),сега съм сигурен че всичко е Мицубиши...(е,поне отдолу
                  -опитвахме с реглаж,но явно е специфичен тука,защото ние обрахме първо жилата от магарето,после свалихме барабана и като видяхме какво има вътре,видя ни се че накладките са доста изтъняли (но пък някак много равномерно?.,и ни стана странно-казахме си че може и да са си такива-фабрични?)
                  -за Реглажа който правихме сега разбирам че е бил грешен (Благодарности на колегата MoridinBG,където е описал подробно реглажа)
                  -инак регулирахме на свален барабан и въртяхме зъбчатката отдолу,отваряхме ги и нахлузвахме барабана,Но нищо не сме направили явно...
                  И според вас ???,не са износени ...по принцип са си тънки ли?
                  Shuanghuan S Ceo 2.4i/128Hp
                  Краси
                  "машината обича Ласка,грижливо гледане и Смазка"

                  Коментар


                  • gy6ter
                    gy6ter коментира
                    Редактиране на коментар
                    А ,барабана може ли да е износен ?

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Единствения вариант нещо да е износено е системно задържане на ръчната. Данни за такова на снимките не виждам, обаче. Обикновено такова нещо е придружено поне с изпечени накладки, а тия видимо никога не са виждали жега. И даже когато има задържане, пак трудно се износват, "дискобарабана" също.

                • #12
                  Трудно ще се износят, както накладките, така и барабана! Все пак това е спирачка дето не се ползва в движение!
                  Нещо не се справяте с реглажа, според мен.

                  Коментар


                  • lakatnika
                    lakatnika коментира
                    Редактиране на коментар
                    така е явно,благодаря ти Пенчо!

                • #13
                  google.com/search?q=handbrake+system+in+car&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=nd73vgnwi_vpaM%253A%252CYzi8EdJwpIeo3M%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRdHrdnqQsCnhXNjXQi-6y4uYIyhg&sa=X&ved=2ahUKEwjbmqDM6PvoAhU1xMQBHTVtByoQ9QEwAHoECAgQHA#imgrc=Ph9cAJ7NH8jiGM

                  Коментар


                  • #14
                    Ако системно задържа ръчната, може и да се износи. На теория.
                    Съботата ми вървеше добре докато не осъзнах, че е понеделник.

                    Коментар


                    • #15
                      Тая система за ръчната си е много добра. Имал съм Вектра А и W124, и двете с такава ръчна. На Опела му се разлепи феродото, че беше вече на 20 години. Свалих челюстите и за 10-20 лв. ми залепиха ново феродо. После ръчната беше убиец. При Опела не помня, май бяха саморегулиращи, нямам спомен за реглаж да съм правил при монтажа. На 124-ката има някакво регулиране, но ми го правиха в сервиз и не знам точната процедура.
                      Ford Maverick II 2.3 XLT
                      Ford Mondeo MK5

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X