Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за 4runner 335000 км

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за 4runner 335000 км

    Здравейте колеги,
    Замислям се за 2/ра кола в нашите "прекрасни" зимни условия тук в северна Норвегия и понеже не ми се затварят излишно много пари се загледах по този екземпляр.
    94 г 335000 км
    Приложените снимки бяха изпратен преди огледа.

    Това което мин аправи впечателние е следното:
    Виене от зад вдясни / вероянто лагер на главина / предполагам няма да ми е скъпо да го оправя.
    Нивото на маслото на таблото постоянно стои на около 1/3 . т,е около под и малко над първото деление. Това нормално ли е?
    При тестовото каране съм я карал предимно градско (20-50 км ) около 10 км и няколко км извънградско около 80км в час
    Лампата на турбото свети постоянно. Според продавача свети от както е на 200 000 км но мен ме съмнява да е точно така.

    хидравликата присвирва при въртене на място което също се надявам да мсе оправи със смяна на хидравличната течност.

    Всичко по колата работи като изключим повдигача на задното стъкло който нямаше как да пробвам на -10 градуса и прясно запален автомобил.
    Като цяло за годините си изглежда запазена. Вози стегнато макар и леко да лашка. До сега подобна кола съм карал само Ford Ranger 3.2 2017 г . карах о около година и малко но там нямаше и помен от лашкане. Тук колата се усеща една идея по нестабилна но предполагам и това се очаква за тези години.
    Гумите са добри и стойката на колата също. Клиренса ме впечатли признавам си.

    Негатива за мен е че колата като цяло ми допада и ще върши прекрасна работа в преспите по нашите ширини но пък реално градското каране не е оптималната и среда а аз предимно карам на къси разстояния.

    Благодаря предварително за мненията.
    Прикачени файлове

  • #2
    Как така няма ръжда по тая кола,в Норвегия не хвърлят ли сол зимата?Направо мечта!
    Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
    Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
    Враца

    Коментар


    • bullet_pk
      bullet_pk коментира
      Редактиране на коментар
      Сигурно от 94-та е стояла само в топъл гараж... Вярно, не е истина в какво състояние е.

  • #3
    Взимай,всичко това се прави във всеки свестен гараж,а повечето и на улицата с 3 бири.

    Километрите не и гледай,тия вървят
    TOYOTA SEQUOIA ‘11
    W140 S420 '99

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
      Как така няма ръжда по тая кола,в Норвегия не хвърлят ли сол зимата?Направо мечта!
      То се хвърля там дето леда може да се разтопи

      В северна Норвегия сигурно 6 месеца няма температури около нулата

      Кара се с шипове.
      Land Rover Discovery II, V8 4.0
      VW Golf VI variant
      Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

      Коментар


      • #5
        Благодаря. Писах му на момчето че ще я взема.
        Четейки по форумите мигаща лампа на турбото полазва претоварване на самото турбо но не намирам информация за постоянно светеща лампа. ?
        Намерих обяснение за датчика на маслото. Явно датчика това му е нормалното състояние на работа.

        Коментар


        • #6
          Честито, със здраве да я караш Хубава кола, наистина в завидно състояние откъм ръжда. Стрелката за налягането на маслото стои нормално, не се притеснявай, така са всички. Червената лампа за турбото показва неизправност в него, трябва да се види. Относно люлянето, на кадрите ми се вижда, че е с OME амове, но може да са от много отдавна и да са посдали, провери ги. Механизма на задното стъкло е типичен проблем за тези коли, най-добре не го ползвай, да не земе да те зареже някъде с отворен джам в студа, гадно е за ремонт. Пробега не е голям за тези коли. В задния диференциал- само масло за LSD диф. Внимавай на лед при включено 4х4, парттайм е и можеш да се пребиеш. Гледам няма я резервната гума отдолу, а манивелата за свалянето на гумата стои под задната седалка, ако е там още де... Успех !
          0899 шест5313нула
          За всекиго по нещо

          Коментар


          • #7
            Хубаво де престраших се да почвам проектчето. Ще трябва помощ така черще се радвам да споделите откъде мога да си поръчвам части. Ясно е че няма да е от тук че цените са свездни. От Бг има ли как да се вземат читави части . Транспорта не ми е проблем 2 -3 пъти годишно си ходя.

            Смятам че може да стане страхотна кола ако се реставрира бавно и внимателно
            Последно редактирано от dan3ata; 02-03-20, 23:39.

            Коментар


            • #8
              Аз бих я взел само заради това, че някой се е грижил да гресира карданите...

              Коментар


              • #9
                Колата е чудесна !
                По-мязаВ В  на 1kzt , отВ  колкото на 2LT . Kлиматика й за кво й е
                Скоро ще видят темата Мето и сина му....за тях няма тайни в тая машинка (иВ  сВ  лични такива возила са се заредили яко).
                За оригинални части в България , ти препоръчвам да потърсиш ,подвизаващия се тук " Patrol fan " . Ако не го намериш , ще ти пиша на лични
                TLC: LJ70 2LT ; FJ80 3FE

                Коментар


                • #10
                  Първоначално публикуван от didooo Преглед на мнение
                  Колата е чудесна !
                  По-мяза на 1kzt , от колкото на 2LT .
                  Е мяза, защото си е такова

                  0899 шест5313нула
                  За всекиго по нещо

                  Коментар


                  • #11
                    Честито! Аз харесвам трета генерация много повече, но каквото такова понякога.
                    От Бъглария - препоръчвам да се свържеш с Люцкан - във форума е Patrol fan. 100% оригинални части, добри цени, отлично отношение.

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от dan3ata Преглед на мнение
                      ..Нивото на маслото на таблото постоянно стои на около 1/3, т.е. около под и малко над първото деление. Това нормално ли е?
                      По принцип, не е нормално, но при мен е така от години. Освен това, имай предвид с такъв стар 4runner следното в тази връзка. Генератора (алтернатора) е куплиран с вакуум-помпата. Законите на физиката важат дори и за химиците и с годините не прощават никому ...с две думи: с течение на времето и вследствие на триенето, в генератора (алтернатора) започва да навлиза двигателно масло, респ. двигателя започва да губи масло. Ако проблема не бъде решен кардинално (демек, нов генератор, което си е наистина скъпо, говоря за наистина нов оригинален), то тогава започваш постоянно да си носиш в багажника литър-два масло и периодично да доливаш. Ако сте маниаци - не се лъжете по "рециклирани", "refurbished", "remanufactured" генератори за 250-300лв. - с такъв карам в момента ... никой не си е играл при тях да доведе шийката на вала до точния диаметър и семерината/О-пръстена винаги "отърват" ...


                      Първоначално публикуван от dan3ata Преглед на мнение
                      ...Лампата на турбото свети постоянно..
                      И при мене е така още откакто я купих от scorpion1972 на 20 Октомври 2014г. Само понякога, най-често в студени зимни сутрини, за няколко километра след потегляне двете светлинни индикации работят "нормално"

                      Първоначално публикуван от dan3ata Преглед на мнение
                      .. повдигача на задното стъкло..
                      Има известна вероятност един или и двата повдигача да са в плачевно състояние. Ако дори има леко изоставане (накланяне) при повдигането/свалянето в някоя от страните (ляво/дясно) - разглоби го и виж дали не е както беше при мен - https://offroad-bulgaria.com/forum/%...19#post4172670https://offroad-bulgaria.com/forum/%...19#post4172670

                      p.s. нещо не успях да разбера - все пак, купил ли си го този Runner, или още му се чудиш ?
                      ______________________________________
                      4Runner 2L-T О87879393пет

                      Коментар


                      • #13
                        Здравейте колеги!Нямам опит с Рънер 2-ра генерация, но относно казаното за ''Нивото на маслото на таблото постоянно стои на около 1/3'', това според мен не се отнася до количеството масло в картера, а до налягането което маслената помпа създава и до качеството на отчитащия датчик преобразуващ сигнала от налягане в електрическо показание..Чел съм че при тези по стари Тойоти, датчиците(както и този за количеството гориво и температурата на водата) не са така чувствителни, не отчитат вярно или отчитат с голямо закъснение.
                        Колегата andonoff споменава за вакуумната помпа, че е отзад на алтернатора, но това не е ли при 2LT и някои други по-стари двигатели? Мисля, че на 1KZT тази помпа е куплирана със помпата за хидравликата и се задвижват от зъбното колело на инжекторната помпа.Разбира се, теч на масло оттам е възможен, но не би било основното място на течове на този двигател.
                        Относно колата, която колегата оглежда за купуване, бих споменал да обърне основно внимание на охладителната система и да подмени всичко по нея с ново оригинално, като термостат, капачка и радиатор(ако има възможност за по голям радиатор би било плюс) и виското на перката.Известно е, че Тойота има проблеми с оразмеряване на каналите за охлаждане в главите на първите 1KZT, до 1996г, а и с размера на отворите за болтовете, притягащи главата.Проблемите се проявяват главно при съчетаване на доста от условията, за да се стигне до прегряване и спукване на глава.Например като използван ниско качествен антифриз или вода с повишено съдържание на минерали, водещо до отлагания в радиатора, мързелив термостат и скапана капачка и натоварването на автомобила в горещо време, с товар и дълго изкачване на неподходяща предавка.Т.е.-твърде богата смес, която доизгаря напускайки цилиндрите и така вдига температурата на главата над критичното.
                        За повдигача на задното стъкло(една много ценена от мен екстра на Рънерите и Секвоите) мисля, че има една две теми във форума с описано възстановяване на този възел.Не е непостижимо трудно и бих добавил, че смяната на външното уплътнение на задното стъкло и периодично смазване на карантиите, ще направят механизма да работи дълго и безпроблемно.
                        На бричките които съм купувал сменям всички уплътнения на вратите и стъклата, разликата е огромна и става като нова кола що се отнася до намаляване на шума в купето при движение и при затваряне на вратите.
                        Иначе откъм тенекии изглежда много добре и според мен си заслужава да се похарчат някакво количество пари след покупката, както за гуменяци по окачване и купе, така и за оригинални чаркове или консумативи по двигател и предаване, за да служи дълго и безаварийно.
                        Колега dan3ata, успех ако решиш да я взимаш и не пести пари за оригинални части!
                        Мето
                        Последно редактирано от metotem; 06-03-20, 02:09.
                        1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                        Коментар


                        • #14
                          Задния джам се РЕМОНТИРА в гаражни условия ако не е хептен сдал багажа мотора. Но и така да е, нов мотор е 90 лева в България орг. Японски. Освен в механизма има и типичен проблем в електронния блок за управлението му. Там се подменят 4 микро релета (има ги във всеки магазин тим Елимекс, Викиват и тнт.) цената им е макс лев за бр. Смяната става с поялник и сръчни ръчички. След това си имаш работещ заден джам за още 20+ години.

                          На моята също не работеше. мисля че заради това и италианеца я е продал, багажното отделение беше като ЧИСТО НОВО, не съм виждал 25+ годишна кола, хеле пък джип с такова багажно отделение . Е късмет за мен . Мислех си, че стъклото ще е голям проблем, но напротив, много удобно нещо е. А колко пъти са ме питали къде съм счупил стъклото вече непомня .

                          Също така е удобно да се кара на отворена задна врата по-обемни товари, без да се притесняваш за каквото и да било, тъй като стъклото е на сигурно във вратата

                          Поздрави, честито и още два пъти по толкова километри да и навъртиш

                          Коментар


                          • #15
                            Първоначално публикуван от metotem Преглед на мнение
                            ... но това не е ли при 2LT и някои други по-стари двигатели? ...
                            Благодаря за корекцията! Да, имах предвид 2L-T мотора на Тойота. Съжалявам, докато пишех забравих, че колегата ще купува/е купил 3-литровия 4runner (1KZ-T мотор) който разбира се е много по-добрия избор; просто бързах да споделя откъде би било възможно да има ниско налягане на маслото на база на моя опит. И си прав за сензорите - много по-вероятно е това да е причината, отколкото нещо наистина съществено.
                            Все пак, за 25-30 годишни джипове, тези Тойоти наистина са изненадващи, в добрия смисъл на думата Като цяло се държат добре, макар и да си имат своите странности, понякога и "козметични" - стъклото на предната ми пасажерска врата от нейното 'копче' може само се сваля, докато от панела на шофьорската врата може и да се вдига .... Голям проблем е намирането на специфични части, предназначени само за модела... или аз не съм 'ровил' както трябва - преди време си ремонтирах предното дясно огледало, но от миналото лято шофьорското също се предаде и този път не подлежи на ремонт. Бандажирал съм го с изолирбанд, но не си е работа. И не мога да намеря заместител. Дори и от али-то не успявам да го намеря това огледало, откъдето пък наскоро ми дойдоха комплект два патрона с два /еднакви/ ключа, на цена ~20 лв. общо, и преди три дни ги сложих на шофьорската и пасажерската врата, че макар и вече да не се краде така здраво както преди години, не е много приятно да си мъкна чантата с лаптопа докато слизам да си купя цигари или нещо друго

                            ______________________________________
                            4Runner 2L-T О87879393пет

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X