Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Трудно включване на скоростите на Тойотa Ланд Круизер 7-ма серия

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Трудно включване на скоростите на Тойото Ланд Круизер 7-ма серия

    Здрасти Пламене!Смени я тази втулка, дето ти каза jja, но аз имам малко съмнения за цялата галимация.Защото съдейки според километража, кутията не би трябвало да е зле.Тези кутии са най-здравите в средния клас на Тойота.Или километражът не е верен и са минали 2-3 съединителя(за което време кутията може да стигне до ремонт) или някой зверски я е напъвал в първите 195К км, ако километража наистина е верен.И понеже си мисля, че отиваш натам, като я свалиш, огледай шлиците на вх вал дали има износване.И ако има в някаква подобна степен, ще си имаш работа по кутията.Това на снимката е H151.
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20171230_154210_1.jpg
Прегледи:1
Размер:540.5 КБ
ID:5777033
    И снимай повечко за архива, че това помага после на теб и на други!
    Весело посрещане на Новата година на всички колеги!
    Със здраве и умната, на пътя и извън него!
    Мето
    1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

    Коментар


    • #17
      От: Трудно включване на скоростите на Тойото Ланд Круизер 7-ма серия

      Благодаря за съвета! След приключването на сезона ще се заема с тази кутия. Весело посрещане и на теб (макар и малко по-късно) и успешна Нова година! Живи и здрави да сме всички, железа е имало преди нас, ще има и след нас!

      Коментар


      • #18
        Ха, попаднах случайно на моята тема и то след 5 години!
        Няма какво да ви лъжа - не се заех с кутията нито след края на ловния сезон, нито след втория,третия и т. н. Може би пък вече ще й дойде времето. Смених само пластмасовата втулка на скоростния лост, от което не последва никаква промяна към подобряване. За 5 години обаче няма и осезателно влошаване, но то пък установих, че за това време съм навъртял колосалните 8 000 км! Усеща се едно тънко жужене при движение на скорост, по инерция липсва. Четох в някаква тема за масла GL4 и GL5 и негативното влияние на втория вид върху синхронизаторите. Може би и в моя случай се касае за това. Маслото е FUCHS TITAN SINTIPOID 75W90. Предишната смяна не помня с какво е била.

        Коментар


        • #19
          Ползвам старата си тема, за да кажа, че дойде време за ремонт на кутията, както и да отправя едно питане към знаещите. Някой сменял ли е втулката на зъбното колело на понижаващата предавка в раздатката (изходящ вал) и намира ли се като отделна част? В моя случай излиза цяло зъбно колело комплект http://www.japan-parts.eu/toyota/eu/...nn=36204#36204 под номер 36204-60070. Колелото е здраво, но майсторът каза, че втулката е прецакана. Ще съм благодарен на споделилите мнения и опит!
          Последно редактирано от kartechar; 19-07-25, 14:48.

          Коментар


          • #20
            Пламене, здравей!Виждам, че има нов номер на това колело(substitution) 36204-60071 и можеш да го видиш тук https://partsouq.com/en/search/all?q=36204-60071, че тези юнаци имат много добри снимки на доста чаркове, а най-ниската цена преди доставката намерих в https://en.impex-jp.com/parts/new/se...No=+3620460071 Моето мнение е, че внимателно трябва да се премери вала в частта му където въпросната втулка се е въртяла и ако има износване, да се вземе правилно решение според степента.Другото е, че един добър стругар би следвало да може да изработи такава втулка от бронз и след като се набие(според допуска) в колелото, да се райберова до нужния диаметър на твоя вал, ако той не е износен критично.2-та канала за смазване също се правят на струга, малко по-дълбоки, така че след райбера да ги има все още.Знаеш ли диаметъра на вала върху който се върти тази втулка?
            Мето
            1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

            Коментар


            • #21
              Здравей, Мето и благодаря за полезното (както винаги) и очаквано от мен включване! Вчера ми се обади майсторът, за да ми каже за проблема, защото отсъствах от града. За утре имаме уговорка да отида и да обсъдим какво да се предприеме. Ще използвам да измерим точно вала и да се установи има ли износване. Майсторът е и много добър стругар и ми предложи да изработи втулката, но се притеснява дали ще издържи ако е от бронз, защото е много тънка - около 2 мм. По описанието му по телефона оригиналната е като стоманена с нещо като помеднено покритие (не претендирам, че точно предавам описанието му). Другото му притеснение при смяна на цялото колело на понижаващата предавка е контакта му със старото на нормалната - проблем често срещан в практиката му при работа на ново и старо зъбно колело. Може би направата на втулка в нашия случай да е по-удачно (ако е възможно), защото за смяна ще трябва да се поръчат и двете колела. Но това ще го обсъдим и преценим като се видим, а след като измерим вала, ще пиша за резултата. Благодаря за отделеното време и бъди здрав!
              П. С. Интересно, че под новия номер 36204-60071 колелото специално в Амаяма е с 90 долара по-евтино: https://www.amayama.com/en/cart.
              Последно редактирано от kartechar; 20-07-25, 08:59.

              Коментар


              • #22
                Така ми изглеждаше на снимката в партсоук-като метално полимерна втулка (DU bushing).Които обикновенно са стоманена черупка със вътрешен слой от износваща се сплав и често покрита с някакъв полимер с нисък коефициент на триене, като тефлон(PTFE) например.Но тези са обинковенно разцепени, а и нямат канали за вкарване на масло, тъй като основно се използват без външно смазване, но не винаги.Виж тук https://www.jxtisens.com/bimetal-bearings/ има една купчина втулки, някои от които изглеждат като помеднени отвътре/отвън, но това обикновенно не е мед.Хубавото е, че китайците са показали не само формулите на сплавта, но и техническите параметри.Медта в чист вид,няма добро поведение за изработка на втулки работещи върху стоманени валове, без значение в масло или на сухо и затова почти винаги е в смес със калай, олово, селен и др добавки, а те променят освен свойствата, но и цвета на сплавта и вече не изглежда точно като мед.
                За съжаление, мисля, че Тойота не продава отделно втулка за такова колело, но мога да питам дилъра ми, дали излиза нещо на неговите схеми.Това колело тук струва бая повече от Япония, с мойта отстъпка е около 615$
                1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                Коментар


                • #23
                  Ако не е проблем, може да се консултираш с твоя дилър, може и да има вариант за смяна само на втулката. Между другото майсторът ми обясняваше по телефона, че имало нещо като три зъбчета, които фиксират втулката към колелото, но това само по описание. Докато не я видя утре, няма как да знам какво представлява. Абе, казус си е и май ще се отива към поръчка на двете колела - на бързата и на понижаващата предавка. Сега откривам, че и колелото на бързата 60203-60050 го има под нов номер 60203-60051 https://partsouq.com/en/search/all?q=36203-60051, като пак в Амаяма под този номер е със 75 долара по-евтино.
                  Повече яснота ще има утре като се запозная със ситуацията на място.
                  Иначе по кутията са набавени за смяна 4 лагера по скоростната, 4 лагера по раздатъчната и очаквам до 3-4 дни всички оригинални семеринги (1 бр. на СК и 3 бр. на РК) и гарнитури 4 бр. за РК. Дано с тази втулка приключат изненадите по ремонта!

                  Коментар


                  • kartechar
                    kartechar коментира
                    Редактиране на коментар
                    Извинявам се за неточността - номерата на колелото на бързата предавка са 36203-60050 и 36203-60051 (нов)​.

                • #24
                  Ще гледам утре или вторник сутрин най късно да мина покрай него и да видим какво се показва на екрана.Мога да му пратя мейл, ама предпочитам да гледам с него на екрана.Ако има отделен номер за втулката, ще ти го пратя
                  1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                  Коментар


                  • #25
                    Благодаря че се ангажираш, ама това с отделния номер на втулката не ми се вярва, колкото и да ми се иска !

                    Коментар


                    • #26
                      Пламене, днес смогнах да стигна до дилъра ми, но за съжаление на неговите схеми тази втулка не беше посочена с отделен номер, та в случая не съм ти много полезен.
                      Другото което е странно, че въпросното зъбно колело въобще е налично в САЩ, защото според Тойота това колело е монтирано само в раздатка след 1HZ двигатели и само за General markets, които пазари не включват САЩ и Канада.Официално Ланд Крузер с 1 HZ не е продаван никога в САЩ, но освен колелото има и други, все още достъпни чаркове за този двигател.Тойота са продавали шасита с 1HZ, ръчна кутия/раздатка на компании които им добавят седалка/кабинка и ги използват като транспорт в мините в които се добива каменна сол за обработка на пътища.
                      А при теб тази раздатка е монтирана след 1KZT, с две думи, неведоми са пътищата Тойотски, но е добре да ни служат дълго и безаварийно
                      1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      Тук са 2 потребители онлайн. 1 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X