Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Да разнищим фантомните TLC-105?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Да разнищим фантомните TLC-105?

    Отдавна ми се ще да се разчекне темата за тази екзотика. Тyк, във форума, няма кой знае колко писано по въпроса.
    Май само темата на Веско е по същество и дава няква информация от първа ръка. Всичко останало са дребни споменавания и намеци.

    Това което досега знам (е че нищо не знам), е че е черешката на тортата- твърдят хора с опит. Мелез между TLK80 и TLK100 съчeтаващ най-доброто и от двете. До колко това е така, намирам отговор косвено по отзиви и коментари от чужди форуми. Дали са обективни и изчерпателни не мога да знам.

    Ще е интересно, ако някой тук се включи и с лични впечатления. Например на мен ми е интересно защо оставят на арното добиче едва и само базовия мотор, атмосферката с 131 к.с.? Самата ТЛК100 електронно и механично (посредством турбото) е раздута вече до 204 к.с. Базовата 80ца и тя в последствие е турбинирана. В тази насока доста хора (австралиици) правят доработки с допълнителни турбокитове. Веско в темата си също е прибягнал до това решение.

    Освен това се различават 2 верси: африканска /3тия свят/ и европейска. Разликата е в наличието на климатик, респективно отопление според зависи от вариант. Така също африканските мисля, че имат и допълнителни резервоари.

    Откъм екстри е окастрено тотално- няма такива. В оптималния вариант има климатик и ABS(ако въобще). И до там. Другото си е механика. Което аз лично намирам за перфектно и съвършенно, дори мечтая. Варианта (последните от 2004-2005, ако не се лъжа) се приема за краен и най-добър модел- при него са и 3те блокажа и всички екстри по предавки и ходова част измисляни от Toyota (за времето си).
    Предлага се само с ръчни скорости, автоматици поне аз не съм срещал, за разлика от чистата 100, които са 90% автомати. Предвид кубатурата и теглото си, достигат сравнително малък разход- според отзивите около 12-13/100 при нормални обстоятелства.

    Споменатата европейска версия е малко тип бяла лястовица. Имало я е, ама никoй не я е виждал. В смисъл, че реално в Европа този модел с лупа да го търсиш. Дори едно моментно отваряне на могилето например дава да се разбере, че актуално се продават едва 6 бройки за цяла Европа. Една от тях дори не е в Европа, а в Габон, а половината от другите не е с европейски документи. А другата половина струват 2-3 повече отколкото са стрували като нови. Друг е въпроса, че се продават като топъл хляб в момента когато се пуснат на нормална цена и с документи.

    Апропо европейски документи- когато и където да съм чел за тази машина, винаги се опира до тоя проблем. Все нямали европейски документи, не можело да се регистрират в Европа и т.н. Е хуу де, ама все пак тук-таме има някви (ето и Веско си има , та даже и с БГ номера) та каква е драмата тука?
    Всъщност има ли хора в България / във Форума, които да имат преки впечатления от 105ците? Колкото и да са съвaршенни сигурно и те си имат някви дертове и болежки, специфика и особености характерни за тях?

    Ще се радвам и на Вашите впечатления, отзиви и мнения.
    Поздрави на всички!
    Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

  • #2
    От: Да разнищим фантомните TLC-105?

    ако тлк105 е най-доброто, то тлк76 която все още се произвежда и отново е с цели мостове, 3 блокажа, има я с различни двигатели включително и 4.2 дизел ще е второто най-добро след 105.

    Въпросът сега е кое е по-добро 105 или 76? в аутоскот и мобиле.де си продават дори чисто нови ТЛК76.

    Коментар


    • #3
      От: Да разнищим фантомните TLC-105?

      В не си спомням коя тема, Венци Петров или Яро споменаха, че тея новопроизведените Toyota от 7х серия, не са като предишните от онова време, когато са се произвеждали. Предполагам, че е заради материалите и качеството. И сегашното производство се явява нещо като реплики на предишните, като не са забравили да им вкарат и болежките на съвременното автомобилостроене. Докато 105ците нямат реплики. Те така или иначе са сравнително нови като години на производство- 2000-2005г.
      Без да претендирам за личен опит бих казал 105 е по-добра. При равни други условия предлага повече kомфорт. Но и това е малко относително. 105 идва по удачна като експедиционна за големи разтояния и пътешествия. 7х нещо като локален работен кон. Сега любителите да не ми скачат- вариации и от двете колкото искаш.
      Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

      Коментар


      • #4
        От: Да разнищим фантомните TLC-105?

        за това че 105 може да е по-качествена не споря. Ето брошура за всички ТЛК 70 серии които се произвеждат в момента. Ако някой успее да намери спецификацията на ТЛК 105 ще е супер да ги сравним http://www.toyota.co.za/Media/Defaul..._cruiser70.pdf

        Коментар


        • #5
          От: Да разнищим фантомните TLC-105?

          Аз също нямам личен опит със 105-ца, но мисля, че тя е по-добрият избор, сравнена с новите 7-ци на Тойота. Най-вероятно е отчетено като грешка производството на безпроблемната 70-та серия и сега се предлага модифициран вариант, който залага повече на легендарността на модела, отколкото на техническото му усъвършенствуване. С покупката му хард феновете на Тойота ще платят сметката на безгрижните ползватели на модела до 1996г. Аз лично притежавам KZJ 70 и ако сега трябваше да избирам - бих предпочел ЛК 105 пред новия ЛК 7-ма серия.

          Коментар


          • #6
            От: Да разнищим фантомните TLC-105?

            Първоначално публикуван от kartechar Преглед на мнение
            Аз също нямам личен опит със 105-ца, но мисля, че тя е по-добрият избор, сравнена с новите 7-ци на Тойота. Най-вероятно е отчетено като грешка производството на безпроблемната 70-та серия и сега се предлага модифициран вариант, който залага повече на легендарността на модела, отколкото на техническото му усъвършенствуване.
            И аз подозирам същото.

            Първоначално публикуван от kartechar Преглед на мнение
            С покупката му хард феновете на Тойота ще платят сметката на безгрижните ползватели на модела до 1996г.
            Не знам дали ще им се получи- като гледам вече се е разчуло. От друга страна пазар сигурно ще си намерят де. Има доста Хора, организации, които не отдават толкова внимание на тези неща и са приели даденостите на съвремието, третират модела като всички останали коли и предполагам нямат свръх очаквания.

            Първоначално публикуван от kartechar Преглед на мнение
            Аз лично притежавам KZJ 70 и ако сега трябваше да избирам - бих предпочел ЛК 105 пред новия ЛК 7-ма серия.
            Не си единствения. Ама въпроса е откъде? Най-близкото място където има сносно предлагане е ... Австралия (а и логично с десен волан!).
            Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

            Коментар


            • #7
              От: Да разнищим фантомните TLC-105?

              Аз не разбирам защо ТЛК 105 е черешката на тортата според хората с опит, но това е мое скромно мнение.
              Шаси и драйв трейн на 80 с купе на 100, но пък парт номерата отдолу са почти винаги различни от парт номера за 80тка. Тоест цените са като за 100ца. ... Доста бедни комплектации - 4.2д атмосферен и 4.5 бензин, ако въобще излезе някъде. По мое наблюдение от премеждията на Веско, този автомобил няма анти-корозионното покритие и обработка като на 80-та серия например.

              Относно критиките към новата 7-ма серия, аз не бих се съгласил напълно с тях. Недостатъците на новата 7-ма серия са в голяма степен недостатъците и на старата 7-ма серия. Малки изключения са в посока поевтиняване според мен - с монтаж на малките скорости и диференциали на комплектация като за тежка серия и големите мотори. Като оставим това настрана, Тойота не са направили нищо в повече, освен пружини отпред (от 2000г. насам), опция за новите дизел и бензин, а не само за 1HZ и 1FZ, и леко осъвременяване на салона, включително и да покрива някакви секюрити норми.

              Сравнения между 7-ма серия (работен автомобил) и 80/100/105 е като да сравняваме Дифендър и Рейндж Ровър при Ленд Ровър. Можем да сравняваме дълго, но за мен особен смисъл няма.

              Ако аз съм на етап покупка на нов 4х4 автомобил, ТЛК 76 е един от много вероятните избори за мен.

              Коментар


              • #8
                От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                Един комшия имаше 105 . Много добър "камион" , добра возия , но не ставаше за пресечени месности (прекалено голям и тежак). Разхода му е прекалено голям (от Казанлък до Велико Търново и обратно по асвалт на пълна гас 75-80л.).Изклучително здрав и дуракоустоичив джип.

                Коментар


                • #9
                  От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  Аз не разбирам защо ТЛК 105 е черешката на тортата според хората с опит, но това е мое скромно мнение.
                  Предполагам се е получил малко коктейл: легенди + реалност + субективен личен опит + повтаряне на мантри.
                  Което директно кореспондира с това:
                  Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                  Сравнения между 7-ма серия (работен автомобил) и 80/100/105 е като да сравняваме Дифендър и Рейндж Ровър при Ленд Ровър. Можем да сравняваме дълго, но за мен особен смисъл няма.
                  ИЛИ
                  Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                  Но и това е малко относително. 105 идва по удачна като експедиционна за големи разтояния и пътешествия. 7х нещо като локален работен кон.
                  -стъпва реално на земята и иде да покаже, че няма универсално най-добро.

                  Първоначално публикуван от niki_86112576 Преглед на мнение
                  Един комшия имаше 105 . Много добър "камион" , добра возия , но не ставаше за пресечени месности (прекалено голям и тежак). Разхода му е прекалено голям (от Казанлък до Велико Търново и обратно по асвалт на пълна гас 75-80л.).Изклучително здрав и дуракоустоичив джип.
                  Това идва като разход на стар ЗИЛ бре?!

                  П.П. Впрочем знае ли някой, който познава Веско, а най-добре самия Веско , откъде е неговата 105ца (мисля че беше нова) и как е уреден въпроса с регистрацията в БГ (Европа)?
                  Последно редактирано от Dagobar; 18-06-15, 11:57.
                  Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                    ТЛК 105, 78, 76 и 79 са с съвършенно еднакви трансмиси и двигатели. Старите Хеви Дути парт-тайм трансмисии и стария атмосферен предкамерен 4,2 дизел.
                    ТЛК 105 е с опоскано купе от ТЛК100. Какво му е хубавото а това купе не ми е ясно.
                    ТЛК 80 е много по-добър избор - Яро е казал защо.
                    ТЛК 76 в максималната си комлектация хич не е евтина(около 100 000лв), а и трудно се регистрира в ЕС.

                    Ако ще си говорим за черешката на тортата, за мен това е ТЛК 80, а вишничката е ТЛК 76 в изпълнение за Австралия с V8 дизела от ТЛК 200, но дефорсиран и с едно турбо - 205к.с. и 430Н.м. Познайте защо така е орязан въртящият момент?
                    И друг интересен факт- предната следа на великите Тойоти е с 60мм по-широка. За мен това е пълна простотия когато установих този факт бях много възмутен. Отговориха ми, че това всъщност било много хубаво, защото само така можел да се монтира V8 дизела. Ама мойта беше с шест цилиндъра...

                    И последно- астматичния 4,2 без турбо е много слаб. Слагането на турбо е смърт за него. Единственото решение е двигател от ТЛК 80. За предимствата на фул-тайм пред парт-тайм тансмисиите не ми се говори.

                    И така пак опираме до великата осемдесетка! Все още се намират но става все по-трудно. Скоро ще се радваме само на скъпи десняци...
                    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                    Коментар


                    • #11
                      От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                      ТЛК 105, 78, 76 и 79 са с съвършенно еднакви трансмиси и двигатели. Старите Хеви Дути парт-тайм трансмисии и стария атмосферен предкамерен 4,2 дизел...
                      Всъщност не е точно така. Скоростите на 105, както и на по-новите 74 и 76 (за другите не знам) са малките, тоест от леката серия. Следователно австралийците препоръчват човек да се запаси с голямата кутия (от 80 или 7*) ако ще турбинира 105ца или новите 7-мици. Така направи и Веско. Новите 74ки (на пружини отпред) са преобладаващо с малък диференциал отзад, за разлика от старите 73ки.


                      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                      ... Ако ще си говорим за черешката на тортата, за мен това е ТЛК 80, а вишничката е ТЛК 76 в изпълнение за Австралия с V8 дизела от ТЛК 200, но дефорсиран и с едно турбо - 205к.с. и 430Н.м. Познайте защо така е орязан въртящият момент?...
                      Аз съм на същото мнение.

                      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                      ... И последно- астматичния 4,2 без турбо е много слаб. Слагането на турбо е смърт за него...
                      Аз не бих бил толкова категоричен. Според Сафари, ресурса на двигателя (както и на TD42 при Патрол) се намалява с 15% след монтаж на техните продукти за турбиниране. Но съм съгласен, че ако имам избор бих предпочел заводски турбиниран дизел от 80 серия пред това да турбинирам 1hz.

                      Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                      ... И така пак опираме до великата осемдесетка! Все още се намират но става все по-трудно. Скоро ще се радваме само на скъпи десняци...
                      Във форума в момента се продават две на куп, и то и двете VX, което не се е случвало от мнооого време.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        ТЛК 76 в максималната си комлектация хич не е евтина(около 100 000лв), а и трудно се регистрира в ЕС.
                        Всъщност е именно така. На практика базовата цена е около 25-30000. НО: за да мине в европейски вид (EURO 4/5) + течхически допуск (нещо като технотест) = едни пари + базовя вариант да се приведе в що годе цивилизован вид и оборудване (климатик и др. подобни благинки) пак едни пари и накрая се стъпва именно на 100000 и ++.

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        И последно- астматичния 4,2 без турбо е много слаб. Слагането на турбо е смърт за него. Единственото решение е двигател от ТЛК 80.
                        Е добре де, 4,2 на TLK80 с турбо ~170к.с. не е ли именно обикновен предкамерен атмосферник като на 105 или на първите 80тки, с добавено заводски/оригинално Турбо? Или е модифициран и малко по-различен двигател? Сори за лаишките въпроси

                        Първоначално публикуван от rusev Преглед на мнение
                        За предимствата на фул-тайм пред парт-тайм тpансмисиите не ми се говори.
                        Т.е. 105 не е фул-тайм като 80? Или май чак 105 GX вече е
                        Кой'т не скача е червен, кой'т не скача е червен!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                          105-цата е старият двигател, новото купе но в "хеви дюти" вариант, т.е. навсякъде пластмаса, силно редуцирано всичко което може да мине за някакъв лукс. За съжаление външните работи са редуцирали, най-важното не, именно всякакви светлини и прочие, бутони, не са директно свързани ами минават през електроони контролери... Един сигнал за отворена врата да искате да вземете и се вкарвате в IT сферата... Никакво антикорозионно покритие..., никъде, няма шаси, няма купе. Купето е по-тежко, с ако помня добре 150-на кг.

                          Най-голямото разочарование поне за мен е промяната в трансмисията, старата скоростна кутия е заменена с тази от Тойота 70 с малкият двигател. Умни хора като Веско разбира се, са си купили истинската скоростна кутия, ама защо да е така.

                          Цената на която се купуваше тази Тойота е почти забранителна, регистрацията минава през немска фирма, в България е невъзможна... тук сме по стриктни и спазваме повече правилата отколкото в Германия... По спомен приблизително 90 000 евро.

                          Турбото се държи добре на този двигател, Веско вече му направи много години и много по много километри... Не всяко турбо е така.... трябва си истинско... то пък струва едни пари... Впрочем като страничен ефект, турбото намалява разхода на гориво с почти 30%... Разходите посочени по-горе не отговарят на истината. 105-цата харчи ни повече, ни по-малко, отколкото всички сходни 4х4 с подобен двигател... Напълно сравнима е включително с Патрул с дизелов 2.8 мотор....


                          Както колегата Русев написано по-горе, алтернатива на 80-ка няма и никога повече няма да има. За всички философи, моля да сами да си направят справка, кой 4х4 автомобил струва на старо повече отколкото когато е бил нов. Моделът е един единствен... има защо.

                          За голямо съжаление, читави 80-ки се намират все по-трудно, да не кажа невъзможно. Възстановяването на такъв автомобил е нещо скъпо, сложно и времеемко. Ето тази тук:

                          http://adv-bulgaria.com/forum/main-c...86%D0%B8%D1%8F

                          сме я правили 6 (шест) години, за средства няма да отварям въобще дума. Работата е много, повярвайте ми.

                          Скоро такива автомобили ще се гледат само в стари теми на форумите.
                          VPetrov.photography

                          Коментар


                          • #14
                            От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                            Първоначално публикуван от Dagobar Преглед на мнение
                            ... Е добре де, 4,2 на TLK80 с турбо ~170к.с. не е ли именно обикновен предкамерен атмосферник като на 105 или на първите 80тки, с добавено заводски/оригинално Турбо? Или е модифициран и малко по-различен двигател? Сори за лаишките въпроси
                            Всъщност атмосферният 4.2д (1hz) и турбинираните 4.2тд (1hd-t и 1hd-ft) нямат нищо общо помежду си. Първият е сравнително прост предкамерен дизел. Вторите са изцяло механичен дизел с директно впръскване...

                            Коментар


                            • #15
                              От: Да разнищим фантомните TLC-105?

                              ТЛК 76 се произвежда все още и то в различни нива на оборудване. Наскоро колега от Пловдив купи такава с всички екстри, включително и с лебедка, като колата му излезе малко под 100 000лв с докарването пот Грузия. Успя да я регистрира.
                              25-28 000USD струват най-голите , които са само с климатик, шнорхел и нищо друго.Което пак си е цифра за такъв кош.
                              Пак казвам, че тази кола е мъка за каране заради слабия двигател, ако е с 4,2 дизела. С V8 ще върви, но незнам как ще се вземат завоите...

                              Колега Dagobar, купи си една ТЛК80 и си я "стегни". Така, на цената на гарсониера в Люлин ще имаш вечна кола, която си пази парите винаги.
                              Ако пък си падаш по "непреходния" дизайн на стотицата си купи една около 2000г. с всички екстри. Не е никак лоша кола а и вече се намират на цената на осемдесетка.
                              Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X