Отдавна ми се ще да се разчекне темата за тази екзотика. Тyк, във форума, няма кой знае колко писано по въпроса.
Май само темата на Веско е по същество и дава няква информация от първа ръка. Всичко останало са дребни споменавания и намеци.
Това което досега знам (е че нищо не знам), е че е черешката на тортата- твърдят хора с опит. Мелез между TLK80 и TLK100 съчeтаващ най-доброто и от двете. До колко това е така, намирам отговор косвено по отзиви и коментари от чужди форуми. Дали са обективни и изчерпателни не мога да знам.
Ще е интересно, ако някой тук се включи и с лични впечатления. Например на мен ми е интересно защо оставят на арното добиче едва и само базовия мотор, атмосферката с 131 к.с.? Самата ТЛК100 електронно и механично (посредством турбото) е раздута вече до 204 к.с. Базовата 80ца и тя в последствие е турбинирана. В тази насока доста хора (австралиици) правят доработки с допълнителни турбокитове. Веско в темата си също е прибягнал до това решение.
Освен това се различават 2 верси: африканска /3тия свят/ и европейска. Разликата е в наличието на климатик, респективно отопление според зависи от вариант. Така също африканските мисля, че имат и допълнителни резервоари.
Откъм екстри е окастрено тотално- няма такива. В оптималния вариант има климатик и ABS(ако въобще). И до там. Другото си е механика. Което аз лично намирам за перфектно и съвършенно, дори мечтая. Варианта GХ (последните от 2004-2005, ако не се лъжа) се приема за краен и най-добър модел- при него са и 3те блокажа и всички екстри по предавки и ходова част измисляни от Toyota (за времето си).
Предлага се само с ръчни скорости, автоматици поне аз не съм срещал, за разлика от чистата 100, които са 90% автомати. Предвид кубатурата и теглото си, достигат сравнително малък разход- според отзивите около 12-13/100 при нормални обстоятелства.
Споменатата европейска версия е малко тип бяла лястовица. Имало я е, ама никoй не я е виждал. В смисъл, че реално в Европа този модел с лупа да го търсиш. Дори едно моментно отваряне на могилето например дава да се разбере, че актуално се продават едва 6 бройки за цяла Европа. Една от тях дори не е в Европа, а в Габон, а половината от другите не е с европейски документи. А другата половина струват 2-3 повече отколкото са стрували като нови. Друг е въпроса, че се продават като топъл хляб в момента когато се пуснат на нормална цена и с документи.
Апропо европейски документи- когато и където да съм чел за тази машина, винаги се опира до тоя проблем. Все нямали европейски документи, не можело да се регистрират в Европа и т.н. Е хуу де, ама все пак тук-таме има някви (ето и Веско си има , та даже и с БГ номера) та каква е драмата тука?
Всъщност има ли хора в България / във Форума, които да имат преки впечатления от 105ците? Колкото и да са съвaршенни сигурно и те си имат някви дертове и болежки, специфика и особености характерни за тях?
Ще се радвам и на Вашите впечатления, отзиви и мнения.
Поздрави на всички!
Май само темата на Веско е по същество и дава няква информация от първа ръка. Всичко останало са дребни споменавания и намеци.
Това което досега знам (е че нищо не знам), е че е черешката на тортата- твърдят хора с опит. Мелез между TLK80 и TLK100 съчeтаващ най-доброто и от двете. До колко това е така, намирам отговор косвено по отзиви и коментари от чужди форуми. Дали са обективни и изчерпателни не мога да знам.
Ще е интересно, ако някой тук се включи и с лични впечатления. Например на мен ми е интересно защо оставят на арното добиче едва и само базовия мотор, атмосферката с 131 к.с.? Самата ТЛК100 електронно и механично (посредством турбото) е раздута вече до 204 к.с. Базовата 80ца и тя в последствие е турбинирана. В тази насока доста хора (австралиици) правят доработки с допълнителни турбокитове. Веско в темата си също е прибягнал до това решение.
Освен това се различават 2 верси: африканска /3тия свят/ и европейска. Разликата е в наличието на климатик, респективно отопление според зависи от вариант. Така също африканските мисля, че имат и допълнителни резервоари.
Откъм екстри е окастрено тотално- няма такива. В оптималния вариант има климатик и ABS(ако въобще). И до там. Другото си е механика. Което аз лично намирам за перфектно и съвършенно, дори мечтая. Варианта GХ (последните от 2004-2005, ако не се лъжа) се приема за краен и най-добър модел- при него са и 3те блокажа и всички екстри по предавки и ходова част измисляни от Toyota (за времето си).
Предлага се само с ръчни скорости, автоматици поне аз не съм срещал, за разлика от чистата 100, които са 90% автомати. Предвид кубатурата и теглото си, достигат сравнително малък разход- според отзивите около 12-13/100 при нормални обстоятелства.
Споменатата европейска версия е малко тип бяла лястовица. Имало я е, ама никoй не я е виждал. В смисъл, че реално в Европа този модел с лупа да го търсиш. Дори едно моментно отваряне на могилето например дава да се разбере, че актуално се продават едва 6 бройки за цяла Европа. Една от тях дори не е в Европа, а в Габон, а половината от другите не е с европейски документи. А другата половина струват 2-3 повече отколкото са стрували като нови. Друг е въпроса, че се продават като топъл хляб в момента когато се пуснат на нормална цена и с документи.
Апропо европейски документи- когато и където да съм чел за тази машина, винаги се опира до тоя проблем. Все нямали европейски документи, не можело да се регистрират в Европа и т.н. Е хуу де, ама все пак тук-таме има някви (ето и Веско си има , та даже и с БГ номера) та каква е драмата тука?
Всъщност има ли хора в България / във Форума, които да имат преки впечатления от 105ците? Колкото и да са съвaршенни сигурно и те си имат някви дертове и болежки, специфика и особености характерни за тях?
Ще се радвам и на Вашите впечатления, отзиви и мнения.
Поздрави на всички!
Коментар