Здравейте отново. Имам следния проблем с ТЛК 70 2,4 ТД 2ЛТ мотора - 86-ти набор. След смяна на цял мотор машината отказва да загрее до работна температура. Сменени са : Термостат - нов, датчик за температура на охл.течност - нов, тестван е уреда на таблото ,като е даден на маса показва максимум температура.Датчика и той е тестван,въпреки,че е нов по показатели от книжката на Тойота е в перфектните норми. Поведението е следното - след 15 минути шофиране стрелката на температурата леко покрива най-долната черта от скалата,след което бавно спада пак надолу. И след още шофиране - пак така, но не влиза по-нагоре в сектора на отчитане. Парно има на 8-9тата минута и то наистина приятно топло. Мотора и горната част на радиатора след каране са горещи - не се пипат с гола ръка, но долната част на радиатора е хладка - с очевидна разлика в температурата. Друго,което се сещам е, че мотора "пие" охладителна течност около 250мл/100 км, но НЕ вкарва газове в нея. Това са ми наблюденията, ако някой има идеи защо не загрява моля да сподели. Благодаря .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Не може да загрее мотора
Свий
X
-
От: Не може да загрее мотора
А термостата сигурно ли е че работи правилно ? Да не си уцелил свирка без топчеЗа всеки случай без да го разглобяваш можеш да го провериш като запалиш на студен двигател и държиш ръката на горния маркуч към радиатора. Ако загрява бавно заедно със загряването на мотора, то термостата не работи коректно. Ако стои студен и от един път се загрее много при загрят вече мотор значи всичко е наред с термостата.
-
От: Не може да загрее мотора
Първоначално публикуван от victorio Преглед на мнениеДруго,което се сещам е, че мотора "пие" охладителна течност около 250мл/100 км, но НЕ вкарва газове в нея.
Това значи ли,че за една смяна на масло 10 000км., доливаш 25 литра антифриз?
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Първоначално публикуван от victorio Преглед на мнениеДруго,което се сещам е, че мотора "пие" охладителна течност около 250мл/100 км, но НЕ вкарва газове в нея.
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Ако мина 10 000 км. без да предприема нищо, сигурно ще се наложи да долея и 25 литра. В момента съм в "следсервизно" наблюдение на двигателя и събирам впечатления от смяната, като загубата на охладителна течност и незагряването до работна температура са установените до сега проблеми. А дали имат връзка очаквам да подскажете. Разширителното казанче НЕ бълбука с въздух независимо топъл или студен е мотора , както и от оборотите му,за това мисля, че не вкарва въздух или газове.
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Здрасти victorio!Колегите piron45 i Ясен са прави, но да вземеш да ни разкажеш приказката за този мотор който си пльоснал в коша на мястото на стария.И повечко за него, какво му е правено, защо и от кого.А така също дали термостата е тойотски или менте.Но най вече за мотора-дали гарнитурата на главата му е Тойотска и дали главата и блока са шлайфани преди да са съвъкуплени?
Със здраве и успех!1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Здравей metotem.Приказката за мотора е следната. Собственост е бил на колега от форума - Владо ли се казваше не съм сигурен, който е правил основен ремонт с оригинални части внесени от чужбина и бил вложил много старание в ремонта. Донора на този мотор ръждясваше в един двор на един ДАП във Равно поле - Софийско. Може някой да е чувал за тази кола и да знае повече и от мен за мотора. Този двигател ми го препоръча небезизвестният Тони от Княжево,който и официално се зае с монтажа му в моето купе. Държа да отбележа, че всякакъв открит дефект ще бъде отстранен от него и това си влиза в сделката по смяната.Човека е много коректен - потвърждавам. В момента - както писах по-горе набелязвам неща,които не ми харесват по работата на мотора и се старая,ако мога да ги отстраня сам / с Ваша помощ разбира се/.Та това е,което знам за този мотор. Само да добавя, че смених термостата със нов,закупен от магазин за японски части - уж - ,като обаче пише, че сработва на 82 градуса, а оригиналния е на 88 градуса / пише по хартиите,както се казва на Север/. Но едва ли 6 градуса са толкова фатални,че да не може стрелката да влезе в скалата за показания.
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
За да бълбука въздух в разширителното казанче нещата трябва да са напреднали.
Освен стрелката на таблото, измервал ли си температурата на двигателя с термометър?
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Ясене, той пише че не бълбука в казанчето.Victorio, ако имаш инфрачервен термометър е по-лесно.Но аз бих замерил температурата както препоръчва Ясен и компресията за да се види има ли разлики между цилиндрите.И компресията я мерите на топъл.Разбрах малко за ДВГ-то,но само толкова че има дълга и неясна история.И Владо може да е подходил с голямо желание(ако той си е правил ремонта)но понякога разни дребни трикове или подробности съчетани с неоригинална част(а купена за такава) могат да съсипят и най-доброто начинание.Въпреки че губи това сериозно количество антифриз-само по себе си признак за проблем В двг-то, не е зле да видиш и дали термостата затваря напълно като е студен.Най-добре смени с оригинален, капачката на радиатора също.
Кажи как си засякъл разхода на антифриз за 100км.Защото горещ не можеш да го премериш, поради налягането в системата и топлинното разширение.Според мен антифриза го глътва на студено и го издухва в началото на работата.Ако махнеш подгревните и го оставиш да истине и на следващия ден някой го развърти, докато ти гледаш и видиш че от някой цилиндър изхвърчи антифриз, за отваряне си на ДВГ-то.Може да е гарнитура, но може и да е по метала на главата или блока.
Ако нямаш инфрачервен термометър и компресомер, пиши телефон на лични, ще те свържа със сина ми, той е в София.
МетодиПоследно редактирано от metotem; 09-03-15, 18:00.1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Липсата на антифриз засичам като на студено отворя капачката на разширителното казанче след съответното каране и долея до чертата за максимум. Съответно проврявам под капачката на радиатора/тя не е точно върху радиатора, но е най-високата точка / дали има до горе течност т.е. да няма въздушен джоб. Антифриза изчезва от разширителното казанче, въздух в системата няма........Снощи направих опита препоръчан от piron45 и установих, че горния маркуч и горната част на радиатора загряват постепенно заедно с мотора, а не изведнъж. Това със чисто новия термостат. Смених го със един стар,който варих през деня и отчитах на какви температури отваря и затваря.Беше в нужните граници. Днес сутринта - същата история. 30 минути в задръстването - стрелката погали долната черта на скалата и пак падна .....
Коментар
-
От: Не може да загрее мотора
Докато въпросът със загуба на антифриз не се реши, гадаене по температура (еле па по температура по стрелката на таблото) са безсмислени.
Не че аз не карах година и половина с духната гарнитура (до Украйна ходих включително) докато разбера кое как. То намалява, аз досипвам. Ама не беше 250мл на 100км, а примерно на 1000км. И стрелката прави шашми, и парното прави шашми, ама аз пък - упорит. Казанче ми се спука - смених. Новото се спука - смених. Оригинално взех (+ капачка) - издържа. Двигателят надува, капачката изпуска - и така 15000км.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар