Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

    Колеги,от 8 месеца карам нов пикап Хай лукс и скоро се натъкнах на проблем с шпилките на джантите.
    след 1-та смяна от летни на зимни гуми всичко беше нормално ,но наскоро ми се наложи да демонтирам предна лява джанта и при вулканизатора след като я демонтираха и балансираха естествено последва монтаж,при който още на първата гайка остана в пистолета на гумаджията и така от 6 гайка скъсаха 4 шпилки.

    Понеже колата е гаранционна тези от официалният сервиз на Тойота ми твърдят,че някои модели на Тойота трябвало да се развиват и завиват гайките само с динамометричен ключ, .....О.К. никой не ме предупредил майната му, но някакси не го намирам за нормално.И най-малкото в комлекта за резервната гума има нормален тръбен,а не динамометричен ключ!!!
    Държа да подчертая,че при вулканизатора при който ходя вече повече от 10 години и никога не съм имал некви ядове, а доста коли които карам си въртя зимни -летни всяка година.

    Някой знае ли за проблеми с шпилките при тези модели на Тойота?!

    Прегледайте си и вашите,защото не е задължително да се скъсат на момента при монтажа ,а се разтягала шпилката посинява и не се вижда ,метала се къса по време на движение и там вече знаете какво следва
    Can-AM ,Renegad 800 X
    ,Mercedes ML320 CDI
    Mercedes SL 55 AMG
    Toyota HiLux 3.0

  • #2
    От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

    Колега, аз три години карах такъв. Редовно сменях гумите според сезона и никога не съм имал подобен проблем. Написаното от теб ми звучи невероятно. Ти сигурен ли си, че гумаджиите не са пресилили пистолета? Преди ми се е случвало да не мога да си сваля спукана гума след "професионална" интервенция от подобни майстори, така че вече внимателно ги подбирам. Между другото, в гумаджийницата където аз си сменям гумите наистина правят финалното притягане на гайките с динамометричен ключ.

    Коментар


    • #3
      От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

      Незнам как е по другите сервизи но тия в ТМ Ауто се държат сякаш им взимат от заплатите гаранционните ремонти в двоен размер.

      Дори да са прави трябваше да ти препоръчат и подарят по-добри шпилки.

      А тези с пистолетите.... и там е една, ръгайййй а кой ще отвива после.....
      Т5
      Crossrunner

      Коментар


      • #4
        От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

        Един мейл до Тойота Европа ги прави доста сговорчиви и готови да помогнат Това е изпробвано при гаранционна дизелова Корола Версо със задрала помпа и съответно увредени инжектори след отказа им да я поемат по гаранция се стигна до адвокат които написа писмо и го изпратихме до централата им за България и тази до Европа . На другият ден сами намериха собственика дадоха му кола да кара и му смениха абсолютно всичко от резервоар през горипроводи помпа дюзи и т.н. дори и нов акумулатор , че старият беше пооомекнал от трудните сутрешни стартове Та ако не ти уважават гаранацията , просто бъди лош и кисел клиент тях винаги ги уважават
        2012 GL350 Bluetec & 2012 Audi A6 Quattro 3.0T & 2013 Audi S6 Quattro 4.0 Biturbo
        ex-Toyota Land Cruiser FZJ-80 Triple Locked 4.5EFI 1FZ-FE petrol/lpg

        Коментар


        • #5
          От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

          Авенсис, спукан хромиран пръстен на скоростния лост. Колата беше на 1 година, лоста дереше жестоко, хрома се оказа бакелит със залепено отгоре домакинско фолио. Скандали, молби и накрая се оказа, че имали пръстени на склад защото много ги търсели. Всичко за 3 лв, ама излагацията ме спря от Тойота в БГ.
          Т5
          Crossrunner

          Коментар


          • #6
            От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

            Първоначално публикуван от ivanhou Преглед на мнение
            Колеги,от 8 месеца карам нов пикап Хай лукс и скоро се натъкнах на проблем с шпилките на джантите.
            след 1-та смяна от летни на зимни гуми всичко беше нормално ,но наскоро ми се наложи да демонтирам предна лява джанта и при вулканизатора след като я демонтираха и балансираха естествено последва монтаж,при който още на първата гайка остана в пистолета на гумаджията и така от 6 гайка скъсаха 4 шпилки.

            Понеже колата е гаранционна тези от официалният сервиз на Тойота ми твърдят,че някои модели на Тойота трябвало да се развиват и завиват гайките само с динамометричен ключ, .....О.К. никой не ме предупредил майната му, но някакси не го намирам за нормално.И най-малкото в комлекта за резервната гума има нормален тръбен,а не динамометричен ключ!!!
            Държа да подчертая,че при вулканизатора при който ходя вече повече от 10 години и никога не съм имал некви ядове, а доста коли които карам си въртя зимни -летни всяка година.

            Някой знае ли за проблеми с шпилките при тези модели на Тойота?!

            Прегледайте си и вашите,защото не е задължително да се скъсат на момента при монтажа ,а се разтягала шпилката посинява и не се вижда ,метала се къса по време на движение и там вече знаете какво следва
            Виж в книжката на колата (Owners Manual). Гугъл твърди, че стягането е 83 ft-lbs или 113 Nm. Тук навсякъде където съм сменял гуми стягането на края е с динамометричен ключ!

            Ключа за резервната гума не е динамометричен, но дължината/рамото е съобразено със средна човешка сила-не би трябвало да ги къса. Ясно е, че ако го използваш неправилно (тръба метровка за удължител и здраво скачане с двата крака) и с него може да ги скъсаш.

            И аз храня съмнение за грешно настроен пистолет.
            Toyota Land Cruiser BJ70 1985
            Lexus LS430

            Коментар


            • #7
              От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

              Много от моделите на тази марка късат шпилки,като се почне от края на 80-те!Дори бих обобщил като цяло всички японски коли!
              мисля, да зема а се замисля...

              Коментар


              • #8
                От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                Първоначално публикуван от evos Преглед на мнение
                Много от моделите на тази марка късат шпилки,като се почне от края на 80-те!Дори бих обобщил като цяло всички японски коли!
                Не е баш всички японски .На моя Кантер отначало като го взех вместо да развивам завивах и даже счупих 2 ключа накрая се наложи да ги развиват с пистолета за камионите -така ги бях стегнал БЕЗ да се счупи ни една шпилка.
                Grand Vitra ddis 2008
                SEAT Althea XL tsi 2010
                Mitsubishi Canter

                Коментар


                • #9
                  От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                  По принцип не е невероятно да се скъса шпилка.Лично си скъсах една с пневматичен гайковерт, който знам как да настроя.
                  Дори е в реда на нещата при петнадесетина годишен автомобил, като моя.Четири шпилки обаче, при едногодишен автомобил биха ме навели над мисълта за кофти пистолет/механик/компресор.Изобщо не съм чул за масов проблем с шпилки при Тойота.Което не значи, че няма...Ама нещата си се разбират.А шпилката, която скъсах си я купих от ТМ, и не беше скъпа.А смяната е елементарна.
                  Хайлукс-а с шест на колело ли беше?Просто питам...
                  Младежи, уважавайте старостта - тя е вашето бъдеще...
                  0887/осемпет 66 4осем

                  Коментар


                  • #10
                    От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                    Първоначално публикуван от ivanhou Преглед на мнение
                    ...последва монтаж,при който още на първата гайка остана в пистолета на гумаджията и така от 6 гайка скъсаха 4 шпилки.

                    ...
                    Кажи ми моля те дали правилно съм те разбрал:

                    - Гумаджията ти е затягал гумите с пневматичен пистолет (нямам претенции да критикувам, работил съм само в една гумаджийница като студент, не в България, но там за такова нещо шефа биеше после с пистолета. Затягането беше винаги на ръка и накрая с динамометричен, после докара някакво слабо пистолетче регулирано на минумум с което ги завивахме със скорост все едно ги въртим на ръка, и после дозатягане с динамометричен).

                    - Гумаджията е скъсал първата шпилка и със сълзи на очи, непознаващ понятието "завиване на ръка", треперещ пред неминуемо горчивата, трижди предизвестена развръзка, е продължил да ти къса шпилките до четири на брой. Тук - срам не срам - започва да ме гъделичка едно такова леко критично чувство, каращо ме да се чудя тоя пич ако се беше паднал на Павлов в лабораторията вместо кучетата - дали в наши дни Павлов щеше да е известен с нещо.

                    Барем почерпи ли те че две са издържали ?

                    Забележи че нямам мнение дали са дефектни шпилките, дали са калпави и въобще. Просто впечатленията ми винаги са били че гума с патлак не се затяга (ако и всички да го правят). А това за динамометричния ключ (ако и всички - напротив - да не го правят) е правилната (пожелателна) процедура.
                    Издъних се на Тюринг теста

                    Коментар


                    • #11
                      От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                      Здравейте на всички.Аналогичен случай с ЛК-120. Четири или пет ,сега не си спомням точно колко бяха, шпилки се късаха като все едно, че са от кашкавал,развиваше и завиваше майстора с пистолет.Лично за мен, аз си го обяснявам така.Отначало на пролет и есен когато сменяхме гуми от зимни на летни и обратно ползвахме услуги на майстор който развиваше и завиваше с пистолет,после на края само притягаше с ключ,така продължаваше някъде 5 или 6 години, и след всяко затягане с пистолет шпилките леко се усукваха докато дойде момент да се скъсат.След това гумите се сменят на сервиз който не ползва пистолет за гуми,развива се и завива се само на ръка.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                        Здравейте колеги!При все че vento5 е прав за Канада и и всички сте прави за затягането с динамометричен ключ, моя опит тук в Масачузетс сочи друго.Тук много ги е страх да не се случи на клиент да му изпадне колелото след смяна на гума, и затова пренатягат направо с пищова.То и пищова може да се регулира донякъде, но много по-грубо и никой не го прави.През 1999 като закарах за първи път Королката(само 4 шпилки) да ѝ сменят гуми, и след това се пробвах да отвия с ключа от багажника-няма отвиване.Оттогава в гумаджийницата се подписвам на протокола, че си искам бричката със завити на ръка гайки, отначало се пулеха, но нали подписът ми ги освобождава от отговорност, свикнаха накрая...После аз си ги завивам както си пише и никакъв проблем с Тойотите които съм обслужвал в къщи за доста смени на гуми през годините.С ключа от багажника не е редно да се скъса шпилка, ако не се ползва тръба или ритник с крак.Но той си е за спешни случаи само!
                        Иначе всички модели на Тойота и всеки уважаващ себе си производител на коли, изисква затягането на болтове да е с динамометричен ключ.И това не се отнася само за шпилките на колелата, а за почти всяко болтче по каквато и да е машинария.Всеки има различен усет и сила, и за да се избегне пренатягането или оставянето на болт хлабав, са измислени тези инструменти.
                        Със здраве и успех на всички!
                        Последно редактирано от metotem; 28-01-15, 23:56. Причина: правопис
                        1999 4Runner 3RZ/ 4Runner 1KZT/ 4Runner 5VZ

                        Коментар


                        • #13
                          От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                          Аз също съм късал на ТЛК 200 ,беше на две години скъсаха се 3бр. Купих от ТМ ауто и за моя изненада струваха около 10лв

                          Коментар


                          • #14
                            От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                            Гумаджията е скъсал първата шпилка и със сълзи на очи, непознаващ понятието "завиване на ръка", треперещ пред неминуемо горчивата, трижди предизвестена развръзка, е продължил да ти къса шпилките до четири на брой. Тук - срам не срам - започва да ме гъделичка едно такова леко критично чувство, каращо ме да се чудя тоя пич ако се беше паднал на Павлов в лабораторията вместо кучетата - дали в наши дни Павлов щеше да е известен с нещо.
                            Здравейте,
                            разви първоначално с пистолета и 6 гайки,след като започна обратно монтажа с пистолета още първата се скъса и продължи внимателно да стяга останалите гайки,като сам недоумяваше как се случи това с първата гайка ,продължи с кръстачка без пистолет ,държа да подчертая че само бяха развити 6 гайки с пистолета ,а само 1 завита с гайковера.
                            Тея от сервиза на тойота са ви ясни философските им негарнционни размишления,че е от скороста на развиване се прегряват и разстяга метала на шпилката и после дори и при внимателен монтаж на ръка пак се късат поради нарушенията от прегряванията от развиването.

                            Като ги питаш защо скърца таблото .......отгаварят защото пътищата са ни такива и от това било,а аз му отговарям че дори на първите 1000 км от пробега на колата заминах до Германия и навъртях 6000 км в западна европа и пак скърца той замълча,но си знае отговора пред клиента никога Тойота няма дефекти и всичко е внушение от купувача.
                            Като ги пращат по обучения ,то не е да се научат на нещо по ремонтирането на колите,а как да обяснят че проблема е в главите ни а не в ТОЙОТАта .
                            Само да намеря малко време ще отскоча до сервиза в Русе в който ходя и ще ги накарам да ми демонтират и другите джанти да видим там о се случва с шпилките .

                            Вече си купих динамометричен ключ,който го държа в товарния отсег вместо бухалка,че да ми служи при нужда.

                            Това с писмото до Тойота Европа ще се случи скоро,само да проверя другите шпилки и един лек луфт във волана който и за него казват че не намират нищо по ходовата част.
                            Проблемите се трупат,жалко за тез които се набутваме за нови таратайки които явно го карат на стара слава.
                            Can-AM ,Renegad 800 X
                            ,Mercedes ML320 CDI
                            Mercedes SL 55 AMG
                            Toyota HiLux 3.0

                            Коментар


                            • #15
                              От: Тойота Хай Лукс 3,0 дизел 2014 година

                              Първоначално публикуван от Маркони Преглед на мнение
                              По принцип не е невероятно да се скъса шпилка.Лично си скъсах една с пневматичен гайковерт, който знам как да настроя.
                              Дори е в реда на нещата при петнадесетина годишен автомобил, като моя.Четири шпилки обаче, при едногодишен автомобил биха ме навели над мисълта за кофти пистолет/механик/компресор.Изобщо не съм чул за масов проблем с шпилки при Тойота.Което не значи, че няма...Ама нещата си се разбират.А шпилката, която скъсах си я купих от ТМ, и не беше скъпа.А смяната е елементарна.
                              Хайлукс-а с шест на колело ли беше?Просто питам...
                              Да 6 на колело е .
                              Can-AM ,Renegad 800 X
                              ,Mercedes ML320 CDI
                              Mercedes SL 55 AMG
                              Toyota HiLux 3.0

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X