Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ТЛК200 автоматик - неутрална

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: ТЛК200 автоматик - неутрална

    Ама че бута, бута. И е далеч по-комфортно на светофар да дадеш неутрална и да нямаш напрежение в педала на спирачката. Мен лично това много ме дразни и редовно си "плъзгам N". Както и доста често при наклони ползвам ръчните скорости. Икономия на феродо - не, колата се държи далеч по-стабилно в обороти. Дори при завой с газ, автомобила "стои на пътя", отколкото на автоматик-а на 5 скорост, например. Не споря дали е правилно или не. Никъде и не пише. Поради това техническите аргументи са добре дошли.
    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

    Коментар


    • #17
      От: ТЛК200 автоматик - неутрална

      Първоначално публикуван от valyon Преглед на мнение
      Хората избягват ръчка да карат на нулева....
      Това пък защо?

      И ръчка, и автомат е противопоказно да ги търкаляш на спрян двигател - остават без мазане (при ръчката обикновено е плискане, ама се задвижва пак от първичния или междинния вал, при автомата си е помпа). Обикновено нищо не им става, защото освен че не се мажат, не се и много товарят, ама ако човек продължително упорства - ще ги повреди.

      Автомат на Д спира малко по-зле от автомат на Н не толкова заради побутването, а заради по-малкия вакуум в спирачния усилвател - това за коли с вакуумен усилвател. Тия с АБС или без никакъв усилвател не би трябвало да се броят.

      Коментар


      • #18
        От: ТЛК200 автоматик - неутрална

        Първоначално публикуван от nikita66 Преглед на мнение
        Ама че бута, бута. И е далеч по-комфортно на светофар да дадеш неутрална и да нямаш напрежение в педала на спирачката. Мен лично това много ме дразни и редовно си "плъзгам N". Както и доста често при наклони ползвам ръчните скорости. Икономия на феродо - не, колата се държи далеч по-стабилно в обороти. Дори при завой с газ, автомобила "стои на пътя", отколкото на автоматик-а на 5 скорост, например. Не споря дали е правилно или не. Никъде и не пише. Поради това техническите аргументи са добре дошли.
        За това ,че ви е некомфортно ... Въпроса е реално дали скъсява спирачния път??
        До колото разбрах , това е да използваш мотора за спирачка,за това съм съгласен. Въпреки че съм виждал в сервиз Паджеро увъртяно добре,карано така на заледено.

        Коментар


        • #19
          От: ТЛК200 автоматик - неутрална

          При моя варел (2000 Караван 3,0л ) се получава нещо леко подобно .. при процеса на спиране от време навреме автомата включва на по-ниска предавка и се получава нещо подобно .. така наречения jerking ефект. Някъде четох че определени модели и ск кутиии го имат това и се води "естествено". При интензивно спиране не се забелязва, а точно преди да съм спрял и съответно намалявам натиска върху педала на спирачката го има това чат-пат, но не мисля че спира по-лошо.

          Потърси из нет-а за този ефект, може да има лек по въпроса. Мен не ме притеснява.

          Коментар


          • #20
            От: ТЛК200 автоматик - неутрална

            Защо да няма мазане? Двигателят работи, колелата въртят.
            За спирачен път не може да става и дума, включвам N на 2-3 метра преди спиране, но при бавно каране, задръствания и т.н. Просто колата спира много по-леко последните 5 метра. При интензивни условия не пипам ръчката въобще. Това с неутрална е за "мързеливо" каране.
            Ефекта на скоростите обаче влия категорично на спирачния път. Ако мога давам от 5 надолу и помощта на двигателя оказва своето влияние.
            Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

            Коментар


            • #21
              От: ТЛК200 автоматик - неутрална

              Маже в зависимост от оборотите на мотора,някои оплювани коли имат и 2 помпи та може и да го теглиш с определена скорост на определена дистанция,но ДА - не маже на наутрална най-общо казано,торка да му мисли там.
              TOYOTA SEQUOIA ‘11
              W140 S420 '99

              Коментар


              • #22
                От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                Първоначално публикуван от nikita66 Преглед на мнение
                Защо да няма мазане?
                Няма мазане при спрян двигател. Ако работи, даже и на празен ход - би трябвало да маже достатъчно.

                Коментар


                • #23
                  От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                  С оборотите на мотора,а те са едни никакви ако го пускаш по баирчето на Витиня.За градско пьк сьвсем не се врьзва,смяна на масло много повече ще помогне от изключването на градско каране,а и нормално скорости дьржат по някакви -3-400 000 без особенни проблеми ако ги гледа човек.
                  TOYOTA SEQUOIA ‘11
                  W140 S420 '99

                  Коментар


                  • #24
                    От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                    Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнение
                    С оборотите на мотора,а те са едни никакви ако го пускаш по баирчето на Витиня.За градско пьк сьвсем не се врьзва,смяна на масло много повече ще помогне от изключването на градско каране,а и нормално скорости дьржат по някакви -3-400 000 без особенни проблеми ако ги гледа човек.
                    Говоря за нови коли, закупени директно, едната на 49 000 км., другата вече на 74 000 км. Рано е да сменям каквото и да е.
                    По-скоро навик! Чувстваш как двигателя иска до понапъне колата, а като изключиш става перфектно. Когато се кара в интензивен трафик, трудно се прилага айляшката неутрална. Просто, газ - спирачки, ели пък на натоварена магистрала.
                    Сьс загасен мотор не съм си и помислял да се правят експерименти, дори на ръчка .
                    Както и да е! Според мен поставянето в неутрална при тази ситуация не е проблем.
                    Малко по-опасно ми се струва при висока скорост и вече успокоен двигател. Със сигурност ще се чуе някакво "туп". Дали обаче е вредно за скоростната кутия тази рязка промяна? Все пак има приплъзване.
                    Няма безнадежни ситуации; има единствено хора, които гледат безнадежно на тях.

                    Коментар


                    • #25
                      От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                      С Тойота Авенсис 99г-автомат съм изключвал в движение на Н при скорости от 1 до 200км/ч и съм включвал след това без никакви удари в кутията.Със същата съм минал по инерция хиляди километри по пътя от София към Враца, при тунелите и на други места.Продадох я на 170 000 км в отлично здраве на автомата и всичко друго.И да- наистина бута при спиране,когато е на Д,но нека правим разлика между различните автомати,на Авенсиса е с хидротрансформатор.След това имах възможността да карам Пасат 6 с DSG кутия с два съединителя,ами съвсем различно е-не бута въобще при спиране,но и не те държи при потегляне по нагорнище.Сега пък покарвам от време на време едно Фолксваген СС,то пък има опция,която е като фрайлауфа на Варбурга от едно време, т.е. като пуснеш газта отделя мотора от трансмисията, незавимо на коя скорост си.Лично за мен е неприятно, особено по голямо надолнище,защото трябва крака постоянно да ми е на спирачката. Между другото,в книжката на Авенсиса пишеше при продължително стоене на светофар да се изключва на Н, за да се намали разхода на гориво.
                      Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                      Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                      Враца

                      Коментар


                      • #26
                        От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                        DSG-то държи на баир, но трябва крака ти да не е на спирачката.
                        edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                        Коментар


                        • #27
                          От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                          Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                          DSG-то държи на баир, но трябва крака ти да не е на спирачката.
                          Е да,като подадеш газ вече държи,или като активираш функцията за движение с ремарке,но тогава пак държат спирачките,а не кутията.
                          Тойота Ленд Крузер RJ 73 22R-E,LPG
                          Субару Форестер 2.0 ХТ,253к.с.
                          Враца

                          Коментар


                          • #28
                            От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                            Първоначално публикуван от genadi.tsvetkov Преглед на мнение
                            Е да,като подадеш газ вече държи,или като активираш функцията за движение с ремарке,но тогава пак държат спирачките,а не кутията.
                            Явно са различни системите. При няма такова поведение. пуснеш ли спирачката, почва да наема...
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #29
                              От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                              Брей. Ще ме накарате да си купя и някой автомат.

                              Коментар


                              • #30
                                От: ТЛК200 автоматик - неутрална

                                Бе и аз не бях карал автомат. Карах 1 седмица Чероки 4.0л автомат, ми бута говедото...яко. Буташ N и олеква много. Странна работа и малко неприятна си беше.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X