Един бъдещ проект....
Изходните данни за задачата са:
двигател 22R
2400сс
8.5 степен на сгъстяване
105кс/4800 оборота
184Нм/2800 оборота
карбуратор aisin - двукамерен с механично отваряне на втора клапа
газова уредба с горна двукамерна плочка
Важни детайли за този двигател се сравнително ниската степен на сгъстяване и много добра охладителна система, два фактора които са го правят много подходящ за свръхпълнене.
Целта на проекта е повишаване на мощноста и въртящя момент. Джипа се ползва основно за пътешествия (засега). Без хард изпълнения.
Първия въпрос е турбо или компресор.
Турбо: Основен недостатък е модификацията на изходящия колектор. Иначе турбото като такова си има и нормалните недостатъци - прегряване на горивната смес,турбо лаг, нужда от мазане и респективно намаляне на живота на маслото. При конктретния двигател има и сериозен недостатък, че изходящи и входящи колектори са от различни страни на главата и въздуховодите стават дълги и сложни. Плюсове са по-високото КПД спрямо винтовия компресор и по лесното намиране втора ръка(което е относително разбира се).
Много минуси и един плюс - по-високо КПД.

Компресор: Недостатъци са обема, допълнителната ремъчна предавка и по-ниското КПД.
Ремъчната предавка не налага изменяне на оригиналната конструкция, така че отпада като минус.
Обема на компресора е решим проблем - коша на двихателя е доста обемем.
Обиконовенно се прилага схемата карбуратор - компресор - двигател, която обаче изисква специален входящ колектор:


Аз обаче съм се спрял на схемата компресор-(кулер)-карбуратор-двигател. Минуса е че трябва специален карбуратор (изпарител).
Плюсовете са: не иска мазане, напълно отделен агрегат, саъздава налягане от ниски обороти.
Регулира се лесно с ремъчната предавка.
До тук имаме избран винтов компресор и схема компресор-(кулер)-(изпарител)-карбуратор-двигател.
To be continued...
					Изходните данни за задачата са:
двигател 22R
2400сс
8.5 степен на сгъстяване
105кс/4800 оборота
184Нм/2800 оборота
карбуратор aisin - двукамерен с механично отваряне на втора клапа
газова уредба с горна двукамерна плочка
Важни детайли за този двигател се сравнително ниската степен на сгъстяване и много добра охладителна система, два фактора които са го правят много подходящ за свръхпълнене.
Целта на проекта е повишаване на мощноста и въртящя момент. Джипа се ползва основно за пътешествия (засега). Без хард изпълнения.
Първия въпрос е турбо или компресор.
Турбо: Основен недостатък е модификацията на изходящия колектор. Иначе турбото като такова си има и нормалните недостатъци - прегряване на горивната смес,турбо лаг, нужда от мазане и респективно намаляне на живота на маслото. При конктретния двигател има и сериозен недостатък, че изходящи и входящи колектори са от различни страни на главата и въздуховодите стават дълги и сложни. Плюсове са по-високото КПД спрямо винтовия компресор и по лесното намиране втора ръка(което е относително разбира се).
Много минуси и един плюс - по-високо КПД.
Компресор: Недостатъци са обема, допълнителната ремъчна предавка и по-ниското КПД.
Ремъчната предавка не налага изменяне на оригиналната конструкция, така че отпада като минус.
Обема на компресора е решим проблем - коша на двихателя е доста обемем.
Обиконовенно се прилага схемата карбуратор - компресор - двигател, която обаче изисква специален входящ колектор:
Аз обаче съм се спрял на схемата компресор-(кулер)-карбуратор-двигател. Минуса е че трябва специален карбуратор (изпарител).
Плюсовете са: не иска мазане, напълно отделен агрегат, саъздава налягане от ниски обороти.
Регулира се лесно с ремъчната предавка.
До тук имаме избран винтов компресор и схема компресор-(кулер)-(изпарител)-карбуратор-двигател.
To be continued...






 
							
						
 СХемата ще е турбо-чарджкулер-карбуратор
 СХемата ще е турбо-чарджкулер-карбуратор  Ако мога да ти бъда полезен с нещо питаи насреща съм , моята не съм я почнал само защото нямам време за нея инак до сега да е готова
Ако мога да ти бъда полезен с нещо питаи насреща съм , моята не съм я почнал само защото нямам време за нея инак до сега да е готова  
							
						
 Температурите на въздуха при двата вида надув зависят основно от количеството , тоест ако и вкараш студен въздух примерно през шнорхел и двата вида компресори надуват на 0.5 като налягане температурите би следвало да са близки като с една идея е по висока при турбото по разбираеми причини
 Температурите на въздуха при двата вида надув зависят основно от количеството , тоест ако и вкараш студен въздух примерно през шнорхел и двата вида компресори надуват на 0.5 като налягане температурите би следвало да са близки като с една идея е по висока при турбото по разбираеми причини  
							
						
Коментар