Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Еми, сам си си отговорил на въпроса. Пукат глави. Как става - с малко повече талибанщина и силно желание - няма невъзможни неща. Ако знаеш кога колко да настъпваш и мяташ по един поглед върху термометъра при критични режими, малко вероятно е да се стигне до пукане по твоя вина. Лошото е че не си застрахован какви ги е вършил предишния собственик.
    Благодаря за отговора, може ли малко по-добробно да ми разясниш какво се случва в двигателя при подобни ситуации?

    Коментар


    • #32
      От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

      Здравейте
      Бях малко в чужбина, без достъп до интернет, затова не можах да пиша.
      Пламен го е написал най-точно горе за моята кола, а и Андро е намерил цитат, където съм описал.

      При мен има 1KD мотор, на който са насадени помпа и турбина от механичен 1KZ, дюзи от Паджеро 3.2 и интеркулер от БМВ Х5. Всичко е правено от Тони.
      Моето мнение е следното:
      За кола за гората - например 70-тка, абсолютно си заслужава. Просто, надеждно, с предостатъчно мощ за каквото и да било при леката 70-тка, дори при факта, че 1KD в този си вид е дефорсиран и губи някакви коне надолу от 163кс. Който не вярва може да заповяда да пробва. При тази комбинация автомобила върви много повече от стандартна 70-тка с 1KZ и гори принципно по-малко. Знам, че не е за вярване, но в София тази кола не ми е харчила над 11-12.

      НО.
      За автомобил като ТЛК 120, това е напълно излишен и глупав ход. ТеНеМеТо е значително, не всеки ще се справи, труда е много, парите съответно също и накрая защо???... Вие преценете дали си заслужава да се търси всичко това, ако отговора е само заради дюзите на 1KD. Имайте предвид, че помпа и турбина от 70-тков 1KZ (а не от 90-тков) ще се намери доста трудно.

      Коментар


      • #33
        От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

        Първоначално публикуван от mihovassen Преглед на мнение
        Някой може ли да ми даде телефона на този човек Тони, който е направил Тойотата на Явор?
        Аз мога да ти го дам, ще те заведа при човека даже, но отсега ти казвам, че Тони няма да се захване да го направи отново И защото ти няма да си склонен да дадеш адекватните пари за тази промяна. За съвети и препоръки кое как ще си добре дошъл.

        Между другото, Тони направи същата кола като моята (70-тка), но като запази цялата електроника от 120-ката. За който е наясно за какво става дума, знае, че това е епохален труд.

        Коментар


        • #34
          От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
          Мишо, и аз мисля че идеята не е добра. В смисъл, с тази кола и целите за който се ползва.
          По скоро има смисъл да се мисли за такива преработки на експедиционна машина, където надеждноста е преди всичко. Но там пък 4,2 Д е истината.
          За мен е интересна съпоставката на 1KZ и 1KD в "бойни" условия.
          Съпоставката на стандартен KZ и стандартен KD или KZ и KD, преработен по начин, по който обсъждаме тук? В никакъв случай не бих бързал да отпиша KD-то и в двата случая. Факта, че Тойота го слагат този мотор вече второ поколение на ЛК, също и на ХайЛукс (който им е флагмана по продажби в Австралия например) за мен не е случаен.

          Между другото KZ също търпи интересни преработки, крайния резултат от които не е за пренебрегване. Пример - съзтезателната 70-тка на Тони, за който говорим тук. Малък жокер - разпръсквачи и турбина от 80 Series 1HD-T.
          Последно редактирано от Yaro; 14-11-10, 08:43.

          Коментар


          • #35
            От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
            ... Имайте предвид, че помпа и турбина от 70-тков 1KZ (а не от 90-тков) ще се намери доста трудно.
            И аз това си мислих. Въпросния 1KZ-T, в справочниците го дават в периода 93-96 г., само на 70-сетка и 4-Рънър.
            Може ли да се разбира, че горивната система на 1KZ-T e с напълно механично управление?
            В смисъл, компютър не управлява системата?

            Коментар


            • #36
              От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

              Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
              И аз това си мислих. Въпросния 1KZ-T, в справочниците го дават в периода 93-96 г., само на 70-сетка и 4-Рънър.
              Може ли да се разбира, че горивната система на 1KZ-T e с напълно механично управление?
              В смисъл компютър не управлява системата?
              Точно така за текста в червено.

              Коментар


              • #37
                От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                Точно така за текста в червено.
                Благодаря, много си любезен!
                Има и други интересни работи. 1КЗ-ТЕ е с микропроцесорно управление.Тоест, компютъра и сензорите много прецизно следят горенето в различните режими и го управляват. На теория трябва да се получи повече мощност, намален разход и вредни емисии. За разхода и емисиите не-знам, ама мощноста я дават 124кс. Срещу 125 на 1КЗ-Т.

                Коментар


                • #38
                  От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                  Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                  ... Има и други интересни работи. 1КЗ-ТЕ е с микропроцесорно управление.Тоест, компютъра и сензорите много прецизно следят горенето в различните режими и го управляват. На теория трябва да се получи повече мощност, намален разход и вредни емисии...
                  Това е именно заради вредните емисии и тенденциите при тези двигатели в края на 90-те. Същото се случва с други чисто механични двигатели като RD28T при Патрул и 300tdi при ЛР.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                    Съпоставката на стандартен KZ и стандартен KD или KZ и KD, преработен по начин, по който обсъждаме тук? В никакъв случай не бих бързал да отпиша KD-то и в двата случая. Факта, че Тойота го слагат този мотор вече второ поколение на ЛК, също и на ХайЛукс (който им е флагмана по продажби в Австралия например) за мен не е случаен.

                    Между другото KZ също търпи интересни преработки, крайния резултат от които не е за пренебрегване. Пример - съзтезателната 70-тка на Тони, за който говорим тук. Малък жокер - разпръсквачи и турбина от 80 Series 1HD-T.
                    Това са много интересни "работи", които според мен си заслужават дискусията.
                    Мисълта ми беше в няколко посоки - един път сравнение като надеждност на 1КЗ-ТЕ и 1КД като стандартни агрегати, втори път като възможности за тунинговане и надеждност в бойни условия, тоест на коя база да направим "бегачка".
                    Беглия поглед на двата агрегата дава следната информация: 1КЗ-ТЕ - разпределителна помпа тип VE и дюзи с микропроцесорно управление, индиректно впръскване на горивото. Тоест, на база стария двигател и помпа е разработено микропроцесорно управление на горивния процес. Изпълнението е стандартно за тия системи - електронно следене и управление на ъгъла на впръскване и дозатора на помпата и сензори - "умна дюза", датчик на коляновия вал, разходомер на въздуха и още един куп, които докладват на компа. Срещу цялата тая какафония, както се вижда, нямаме повишаване на мощноста.
                    От другата страна е 1КД - директно впръскване, комън рейл. ГНП-то вече не изпълнява разпределителни функции и теоретично е по надеждно. В повече имаме гориво-подаваща помпа някъде по системата. Налягането в рейла се следи от датчик, четири дюзи с електронно управление и датчик на разпределителния вал. Другите датчици са идентични със старата система. Тоест, пак "какафония" но като че ли по смислена. Отгоре на това даваща в случая 50-тина коня отгоре.
                    На базата тия набързо нахвърляни данни е интересно да дискутираме двете системи. Поне на мен ще ми е интересно.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                      Ако посадиш интеркулер на 1KZ-TE, може да се изстиска повече от него. Не помня дали имаще и чип за него. Някъде беше дискутирано. От 1KD-FTV има +20 коня "фабричен" чип.

                      Поразрови се и ще намериш темата. Директното впръскаване обаче си е по-икономично още по дефиниция.

                      Както се каза, едното страда от главоболие (1KZ), другото - от дюзи (1KD). Обаче със смислена и грамотна експлоатация мисля че и двете могат да се отложат доволно дълго във времето, а и Джамбазов каза че дюзи се правят срещу 700 кинта, след което би трябвало да изкарат доста.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Ако посадиш интеркулер на 1KZ-TE, може да се изстиска повече от него. Не помня дали имаще и чип за него...
                        Чипа не би трябвало да е проблем. За кулера обаче трябва да се мисли как ще реагира компа. Може да се наложат нестандартни настройки, в смисъл извън стандартните за чипосването.
                        Може да има и проблеми с греене. Тоя двигател е известен с такава склонност.
                        Кулера и преработки по охлаждането може да решат донякъде проблема. Но, както казах трябва да се мисли за компа.
                        Простия 1КЗ-Т в това отношение е по благодатен. Там може да се изграе с дюзи и турбина, както каза Яро.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Ако посадиш интеркулер на 1KZ-TE, може да се изстиска повече от него. Не помня дали имаще и чип за него. Някъде беше дискутирано. От 1KD-FTV има +20 коня "фабричен" чип.
                          Не е вярно, че ще се изтиска повече от 1KZ. С кулера идва към 150к.с. С чипа конете при 1KD са повече. Всъщност 1KD е усъвършенстван и изтискан доколкото смислено може 1KZ. Освен всички предимства, има и подобрена глава. Моя никога не е качвал температура над средата. А съм го подлагал на издевателства, преди това Тони също.

                          Първоначално публикуван от Аndro 160 Преглед на мнение
                          ...Простия 1КЗ-Т в това отношение е по благодатен. Там може да се изграе с дюзи и турбина, както каза Яро.
                          Въобще за съпоставка или за бегачка, както стана дума, по-добре да се обсъждат 1kz и 1kd, като при първи да отпадне варианта 1kz-tE.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                            Не е вярно, че ще се изтиска повече от 1KZ. С кулера идва към 150к.с. С чипа конете при 1KD са повече. Всъщност 1KD е усъвършенстван и изтискан доколкото смислено може 1KZ. Освен всички предимства, има и подобрена глава. Моя никога не е качвал температура над средата. А съм го подлагал на издевателства, преди това Тони също.
                            Имах в предвид че може да се изстискат още над заводските му кончета, което не е за пренебрегване. А че не може да се стигне до над 180 като при 1KD - ясно.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #44
                              От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                              Супер, вече ми е доста по-ясно. Май се получи интересна и полезна дискусийка.

                              Спорна и хубава седмица на всички.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Може ли на TLC 120 да се сложи горивната система от 1KZ?

                                Причината да пусна темата е че ми се иска тази кола да има механично подаване на горивото. Такава модификация замислям с идея автомобила да се използва като експедиционен при лоши условия и с лошо гориво на далечни преходи. Загубата на мощност не ме притеснява особено. Но дали ще работи с автоматика и с другите системи?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X