Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Това е нормално само донякъде. Карбураторните правят така. Да не би да сте за МАП-сензор? Има ли такова нещо там?
    ДА! Но диагностиката не го показа като проблем!
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

    Коментар


    • #17
      До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

      Тя нека не го показва, дали има откъде да се вземе здрав за проба? Ако той реагираше адекватно, спирачката трябваше да вдига обороти.

      Коментар


      • #18
        До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

        Здравейте Колеги!

        Аз съм човека с проблемното Сузуки Балено! Благодаря на приятеля ми Danchojn за темата която е пуснал! Искам да вметна, че автомобила ми е работил близо 2-3 години с магнити, които уж намаляват количеството на консумираното гориво и уж подобряват работата на двигателя! Казвам "Уж" , защото ефекта е доста съмнителен (т.е. не мога да потвърдя, че ефект от магнитите съществува).
        Всички консумативи сменям стриктно на определения интервал. Маслото е longlife, пълна синтетика - надхвърляща спецификация SM по API, американско производство, име няма да споменавам, за да не се сметне за реклама. Единствено не съм извършвал проверка и при нужда регулиране на клапаните. Автомобила е на реални 146000 км, лично преди 6 години си го докарах от гр.Утрехт, кралство Нидерландия. Няма катализатор, преди 2 години го замених с резонаторно гърне, но тогава подобни проблеми с вибрациите нямах.
        Благодаря Ви за интереса! Приемам всякакви логични идеи за локализиране и съответно за отстраняване на проблема!
        Ще Ви споделим, какво сме открили с приятеля ми.
        Аз винаги давам предимство на пешеходците! А Вие? Да направим заедно нашата родина По-Добра!
        Моля ВИ, колеги, Бъдете толерантни на пътя.

        LZ5FN

        "Доброто начало е наполовина свършена работа."

        Коментар


        • #19
          До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

          Здравейте колеги!

          Вчера регулирахме клапаните на сузукито. Наложи се да пипаме само изпускателните - направихме ги 0.15(бяха по 0.25), както е предписано. Сега има значително по-малко вибрации.

          Остава обаче актуален въпросът с ламбдата - все още не знаем ще светне ли лампата на таблото при разкачена сонда? В момента смятаме, че ЕКУ работи без нея.
          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

          Коментар


          • #20
            До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

            По-горе ти каза, че ламбдата прескача между двете състояния през 2 секунди. Това е сигурен признак, че ЕКУ се съобразява с нейния сигнал. Ако я изключиш, ще видиш, че остава в едното от двете положения.

            Коментар


            • #21
              До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

              Да, наистина! Но защо не се регистрира като грешка, когато я откачаме или закъсяваме. По-горе също споменах че има начин с лампата на таблото да се прочетат грешките - кода за грешка на ламбдата е 13, а 12 е нормално състояние. Еми казва си 12, т.е. не я брои за повредена пък тя липсва.

              Откачихме MAP сензора и се регистрира веднага. След това го закачихме.

              Друго странно, е че сега като се помпа на педала на спирачката си вдига оборотите, което е вече нормално. Вибрациите както споменах и преди са доста малки вече, че може да се приемат и за нормални. Но има една неравномерна работа на двг - чува се на ухо но оборотомера е стабилен, т.е. не я хваща. Не знам как да го опиша - на периоди е. Нещо като брум.......брум.......брум......и така. Иначе автомобила върви прекрасно.

              Още един въпрос! Странно ми се видя и това, че се наложи да се пипат само изпускателните клапани и всички бяха абсолютно еднакви като хлабини! Случвало ли му се е на някой в практиката?

              Поздрави!
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #22
                До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                Определено ми се е случвало само изпускателните клапани да са с неверни хлабини и ми се струва даже нормално. Те работят по-горещи и повече се износват. Само че, на мен ми изчезват хлабините, а не растат.

                Коментар


                • #23
                  До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                  Ако се износват самите клапани е нормално да изчезват хлабините. Този мотор е 16 клапана с един РВ. и кобилици. Вала видимо няма износване. Кобилиците като площ са по-малки от гърбиците на вала и ако има някакво износване щеше да има ръбчета. Остава кобилиците да са!

                  Вообще през колко пробек е необходимо да се настройват при положение, че се използват качествени масла? Има ли разлика при двг като този и например такъв с пулове!

                  Поздрави!
                  Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                  Коментар


                  • #24
                    До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                    През колко, през колко - на старата ми Нива препоръката е проверка след всеки 10000км.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                      Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                      Ако се износват самите клапани е нормално да изчезват хлабините. Този мотор е 16 клапана с един РВ. и кобилици. Вала видимо няма износване. Кобилиците като площ са по-малки от гърбиците на вала и ако има някакво износване щеше да има ръбчета. Остава кобилиците да са!

                      Вообще през колко пробек е необходимо да се настройват при положение, че се използват качествени масла? Има ли разлика при двг като този и например такъв с пулове!

                      Поздрави!
                      Писах ти по-горе - има грешка в Аутодата и от там в още няколко "тефтера" - разстоянията са дадени еднакви, а всъщност не са, още повече някъде дса дадени за студен двигател, някъде за топъл и стават грешки.
                      О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                        Ми от три места видяхме, че на студен мотор(25гр.) трябва да са 0.13-0.17 и за всмукателни и за изпускателни. Точно в Ауто Датата са дадени различни. Допитахме се и до човек, който се занимава само със Сузуки и той потвърди 0.13-0.17. Май и тук във форума съм ги срещал тези числа

                        Поздрави!
                        Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                        Коментар


                        • #27
                          До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                          В ръководството на Suzuki Vitara/Escudo пише:
                          всмукателни: при 15-25 градуса е 0,13-0,17мм а при температура от 60-68 градуса е: 0,23-0,27мм;
                          изпускателни: при 15-25 градуса => 0,16-0,20мм а при 60-68 градуса е 0,26-0,30мм. Аз по тези параметри си направих настройката на клапаните и не съм остановил проблем при вече приблизително изминати 500 км. Надявам се да съм бил полезен
                          Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                          0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                          /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X