Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

    Здравейте колеги!

    Става въпрос за Баленото на мой близък приятел. Мотора е G16B - 97г. Проблема е, че много тресе на празен ход. Проверени са тампоните на двг. Два от тях са сменени, но промяна няма.
    Забелязваме странно поведение от към ламбдата!
    1. Първо Engine Check не светва като я разкачим. Това нормално ли е за този двг?
    2. Гледахме я с осцилоскоп! Нивата са и добре 0.85V и 0.1V, но май е доста мудна, защото на празен ход за 1.5 секунда има едно изменение. Дали и това е нормално?
    3. Направихме бърза диагностика, като поставихме мосче(жица) в диагностичния куплунг, както е по ръководство и лампата Engine check си съобщава с мигане за грешките. Еми показа нормал, при разкачена сонда .

    Имаме още въпроси но да решим първо този. Благодаря!
    Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

  • #2
    До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

    Колко бърза очакваш да е една ламбда-сонда? 1.5 секунди си звучи нормално. Как сме с високото напрежение?

    Коментар


    • #3
      До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

      Ми на една Джета, такава сонда я обвиниха за мудна и я смениха в Юнитрейд. Новата правеше две изменения в секунда! Но дали и тук е така не знаем!

      Предполагам става въпрос за напрежението по свещите! Освен че свещите са изрядни, че кабелите не светят в тъмното и че колата върви като луда друго не мога да кажа. Не е мерено.

      Просто остава неприятната вибрация, която на 1000об. вече липсва напълно.
      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

      Коментар


      • #4
        До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

        Компресия?

        Ламбдата МОЖЕ и да е мудна за конкретния ЕКУ, но това вече трябва да се види в документацията. Различните ЕКУ имат доста различен толеранс към старееща сонда. Има ли отопление тази ламбда и какво му е съпротивлението?

        Коментар


        • #5
          До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

          Не сме мерили компресия, но свещите на 4-те цилиндъра са работили перфектно.

          Има отопление - 16ома!

          Мислим да свалим капака на клапаните, да ги проверим и тях, да не трябва пък някакъв реглаж!
          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

          Коментар


          • #6
            До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

            Вижте компресията и тогава реглаж. Проблемът възниква на топло, на студено? Това чудо с последователно впръскване ли е или всички дюзи в паралел? Има ли фазов датчик?

            Коментар


            • #7
              До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

              Проблема е само на топло! Мисля че няма фазов сензор, т.е. е с паралелен шприц.

              Прави впечатление и следното: Колата е на място. Подаваме рязко газ-през ауспуха духа здраво. Пускаме рязко газта и като чели се опитва да засмуче навътре. Дали е нормално?
              Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

              Коментар


              • #8
                До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                ...Колата е на място. Подаваме рязко газ-през ауспуха духа здраво. Пускаме рязко газта и като чели се опитва да засмуче навътре. Дали е нормално?
                Нормално е. Това е една от причините в тежкия офроуд да си слагат шнорхел и на ауспуха.

                Как сме с разхода? Каква е запалителната система - има ли разпределител или е с отделни бобини?

                Още малко и ще ви пратя да миете инжектори на ултразвук.

                Коментар


                • #9
                  До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                  Няма разпределител! Запалването е с две бобини. Искра има винаги в два цилиндъра! Колата се кара само на бензин.
                  Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                  Коментар


                  • #10
                    До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                    Ако и компресията покаже смислени работи, пускайте инжекторите в пищялката.

                    Да е възможно засмукване на въздух отнякъде? Откъм серво на спирачките - да пробвате без него?

                    Коментар


                    • #11
                      До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                      Това сме го проверили! Откачахме сервото, откачахме хидравликата, алтернатора, климатика - без промяна.

                      Хм, дюзи добре, ама оборотите са стабилни! Може да пробваме първо с добавка. Преди време друг колега си оправи доста бързо колата с добавка на горивото на Политрон, но при него работеше неравномерно. Даже на моменти работеше на 3 цилиндъра.

                      Все пак! Възможно ли е да не се индицира на таблото липсата на ламбдата? Да не е пипано ЕКУ-то!
                      Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                      Коментар


                      • #12
                        До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                        Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                        Все пак! Възможно ли е да не се индицира на таблото липсата на ламбдата? Да не е пипано ЕКУ-то!
                        1. Възможно е просто дреболии като ламбда да не се отразяват от това ЕКУ.
                        2. Може и да е пипано. Но, ще да е пипано много вещо, ако, когато има ламбда, все пак тя работи и дава промените през 1-2 секунди.

                        Добавки - аз ще съм последния човек, който да предложи.

                        Как установихте, че оборотите са стабилни, след като тресе?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                          ДВГ работи равномерно, оборотомера не помръдва! Мерихме оборотите и с осцилограф - стабилини са - 750об/мин. Толкова и дават и по книжка! Но цялото купе вибрира, особенно волана ще счупи ръцете. Върху самият двг като се пипне се усещат слаби вибрации.

                          Снощи какво се получи - както е на празен ход, започнах да помпам на спирачката и тя почти угасна. Подобен ефект има и като се развърти бързо волана. Като натисна изведнъж спирачка и задържа, оборотите падат и бавно отиват където трябва. След това пак така рязко пускам педала и двг леко се изфорсирва до около 1100об.

                          Един комшия има Суифт със същия двг но моноинжекция, прави същите мизерии.

                          Поздрави!
                          Panda Climbing 4x4 1,2MPI FIRE

                          Коментар


                          • #14
                            До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                            Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                            Не сме мерили компресия, но свещите на 4-те цилиндъра са работили перфектно.

                            Има отопление - 16ома!

                            Мислим да свалим капака на клапаните, да ги проверим и тях, да не трябва пък някакъв реглаж!
                            Ако мотора е който си мисля, май си иска регулиране на клапаните на определен пробег, нещо от сорта на 50 000 км. Имай предвид, че данните в Аутодатата са с печатна грешка! Преди да ги пипате, се порови по-сериозно, че в момента не помня колко трябваше да е дефакто разстоянитето.

                            Преди това обаче, що не проверите друго - дали не смуче въздух от където не трябва - например от гарнитурата на смукателния колектор (микропукнатина прави точно така) или на дроселната клапа.
                            Самата проверка е малко шибана история - или на опипване, ослушване и на късмет, или със спрей за палене на дизели (тоест етер), само че внимателно, да не направите някоя беля!

                            За проблема, който описваш, е достатъчна пукнатина на гарнитурата на колектора колкото косъм. Или недозатегнат болт, или някой да е спестил и да е сложил старата гарнитура или да е плескано със силикон.
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Възможен проблем с ламбда сонда или ЕКУ

                              Първоначално публикуван от Danchojn Преглед на мнение
                              Снощи какво се получи - както е на празен ход, започнах да помпам на спирачката и тя почти угасна.
                              Това е нормално само донякъде. Карбураторните правят така. Да не би да сте за МАП-сензор? Има ли такова нещо там?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X