Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Различни гуми при Витара?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Различни гуми при Витара?

    Първоначално публикуван от lazarlk Преглед на мнение
    Презумпцията е, че гумите трябва да са еднакви по тегло, за това трябва да са 4 еднакви. Ама нали не мислите, че ако измерите с кантар 4 гуми, те ще се окажат еднакви. Ами ако са еднакви, какво става ако предните джанти примерно са по-криви и се наложи повече тежести за баланс, или пък повече тежест има на едната.........
    Едва ли и различните гуми са и толкова различни по тегло. Така че........За това според мен е важно да са еднакви по размер и толкова. А и никъде не прочетох из форума-карах с различни гуми и п...ах трансмисията.
    Според мен не е важно теглото колкото диаметъра на гумите.Най важен е диаметъра,пък след това широчина ,тегло и граифер.
    Диаметъра може лесно да се сравни и като се премери по цялата окръжност с ролетка ,там малко износване се вижда почти в сантиметри !Като се убедим ,че размерите са близки, караме, докато съберем пари за еднакви гуми(възможно най бързо)!
    ГАЗ69,Fiat Dukato maxi бордово 3,40м.Omai4x4 тристранен самосвал и Витара в проект!

    Коментар


    • #17
      До: Различни гуми при Витара?

      Стга ве, скоро не се бях смял толкова.
      Няколко пъти се каза:
      Важен е диаметъра на колелата да е еднакъв!!!
      Каква марка и каква шарка не е важно, стига диаметъра и на четирите колела да е еднакъв. На едната главина може да се сложи и колело от каръца, стига диаметъра му да е еднакъв с този на останалите три колелета
      И обратното-даже и при четири еднакви гуми, ако едната е спаднала, а оттам и диаметъраи е намален-става лошо за трансмисията.
      Кое точно ще изгърми-зависи коя част е най-много износена, или коя има най-малка якостъ. Което не винаги е равнозначно. На някои джипове се развалят диференциалите, на други-карета, може хуб да се счупи, верига в раздатката-конкретно пти витарата, всичко до маховика не е застраховано.

      Отдавна се знае, че джип се кара с четири еднакви гуми, ако някой няма пари(или му свидят) за комплект гуми-по-добре да си вземе кола, или да кара само на задно. Което си е едно и също.
      Има ли желание-има и начин!

      Коментар


      • #18
        До: Различни гуми при Витара?

        ГЛЕДА ЧЕ СЕРИОЗНО СТЕ СЕ ЗАХВАНАЛИ С ТАЗИ ТЕМА ТА И ОТ МЕН ЕДНО ВАПРОСЧЕ можели нещо да стане ако на задния диф размера на гумите е еднакъф но граифера различен

        Коментар


        • #19
          До: Различни гуми при Витара?

          Първоначално публикуван от boby2 Преглед на мнение
          ГЛЕДА ЧЕ СЕРИОЗНО СТЕ СЕ ЗАХВАНАЛИ С ТАЗИ ТЕМА ТА И ОТ МЕН ЕДНО ВАПРОСЧЕ можели нещо да стане ако на задния диф размера на гумите е еднакъф но граифера различен
          Едва ли, но шансовете да се претрепеш скачат доста високо - пробвай да набиеш рязко спирачките на мокър асфалт, само гледай да си сам на пътя.

          Момчета, мислете малко, препоръчително е. Сигурен съм, че далеч не на всички им е интересно устройството на автомобила и няма нищо лошо в това. Но след като някой е приел, че ще бъде само потребител на автомобила, добра идея е да се съобразява с предписанията на производителя към същия този потребител. А там си пише - 5 еднакви гуми. Ако вярвате достатъчно на хората от Сузуки, за да се качите на творението им, повярвайте и на това, което са написали и не си правете скъпи експерименти.

          Техническата страна колегите са я обяснили достатъчно полулярно, предвид зададените въпроси.
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #20
            До: Различни гуми при Витара?

            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
            ...Важен е диаметъра на колелата да е еднакъв!!!
            Каква марка и каква шарка не е важно, стига диаметъра и на четирите колела да е еднакъв. На едната главина може да се сложи и колело от каръца, стига диаметъра му да е еднакъв с този на останалите три колелета...
            Пробвай тоя номер с колелото от каруца на автомобил с АБС. Като удариш спирачка (днес е четвъртък), някъде около събота ще си спрял.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #21
              До: Различни гуми при Витара?

              Примера беше заради диаметъра...
              А с такова колесо-не само спирането, и потеглянето ще е доста зор.

              Някъде из нета има снимка на една нива-с 4 колела от каруца. Даже и тук е показвана, ама не се сещам къде беше. Та може и с такива, ама да са еднакви!

              Намерих снимката. Ето я:



              Както се вижда-и четирите колела са еднакви
              Последно редактирано от Кольо; 28-01-10, 08:20.
              Има ли желание-има и начин!

              Коментар


              • #22
                До: Различни гуми при Витара?

                Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                Примера беше заради диаметъра...
                А с такова колесо-не само спирането, и потеглянето ще е доста зор.

                Някъде из нета има снимка на една нива-с 4 колела от каруца. Даже и тук е показвана, ама не се сещам къде беше. Та може и с такива, ама да са еднакви!

                Намерих снимката. Ето я:



                Както се вижда-и четирите колела са еднакви
                Малййййй!! Ей това са колелета!! Няма спиране с тях! Браво Кольо, умрях от смях
                Б. Бонев
                0осем88две6шест71три

                Коментар


                • #23
                  До: Различни гуми при Витара?

                  Ако се включва 4х4 само когато се налага, малките разлики в гумите не са от особено значение. Трансмисията при пресечен терен поема (и е оразмерена да поема) натоварвания много над породените от малки различия в гумите.
                  А за колегата на който му изключва 4х4 при натоварване мисля, че има нещо нередно!?...
                  Каквато и машина да използвам за движение сред природата, най-приятно си остава ходенето пеш...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Различни гуми при Витара?

                    Колега,не само гумите тябва да са енакви,но и еднакво износени, и ЕДНАКВО НАПОМПЕНИ ако караш 4х4 на сух асвалт!!!На сняг и меки настилки е по-малко натоварването от несъответсвието,защото гумите с по-малък диаметър преплъзват.Но това все пак не е нормално!!!
                    Последно редактирано от Kavasaki-KX500; 28-01-10, 09:48.
                    Mercedes G 230E

                    Коментар


                    • #25
                      До: Различни гуми при Витара?

                      Колега, има няколко публикации по твоя проблем /въпрос/ . Напиши в търсачката във форума /Сузуки/ "различни гуми" , отметни "всички публикации" и чети на воля! Не си спомням сега точни заглавия на теми,ама има много. Успех!
                      Б. Бонев
                      0осем88две6шест71три

                      Коментар


                      • #26
                        До: Различни гуми при Витара?

                        Първоначално публикуван от Niki 76 Преглед на мнение
                        Ако се включва 4х4 само когато се налага, малките разлики в гумите не са от особено значение. Трансмисията при пресечен терен поема (и е оразмерена да поема) натоварвания много над породените от малки различия в гумите.
                        А за колегата на който му изключва 4х4 при натоварване мисля, че има нещо нередно!?...
                        Ето това исках да чуя. Извода който си правя е че, не трябва да се кара с включено 4х4 на асфалт, то няма и да се налага. Ще се кара само със задно докато намеря еднакви гуми и за отпред.
                        Все пак събрах доста полезни съвети

                        Коментар


                        • #27
                          До: Различни гуми при Витара?

                          С включено 4х4 ще ти е доста трудно на асфалт,и няма да стигнеш далече. При фул-тайм с междуосев диф четирите гуми обезателно трябва да са един размер,желателно е и еднаква шарка,с еднакво налягане. Парт-тайма се ползва на тежки терени,на практика във всеки един момент има разлика в оборотите на четирите колела и някое от тях приплъзва. Трасмисията е разчетена за тези натоварвания. Ако караш с различни гуми, я товариш допълнително.
                          Животът е харизан кон според мен...

                          Теди

                          Коментар


                          • #28
                            До: Различни гуми при Витара?

                            Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
                            Стга ве, скоро не се бях смял толкова.
                            Няколко пъти се каза:
                            Важен е диаметъра на колелата да е еднакъв!!!
                            Каква марка и каква шарка не е важно, стига диаметъра и на четирите колела да е еднакъв. На едната главина може да се сложи и колело от каръца, стига диаметъра му да е еднакъв с този на останалите три колелета
                            И обратното-даже и при четири еднакви гуми, ако едната е спаднала, а оттам и диаметъраи е намален-става лошо за трансмисията.
                            Кое точно ще изгърми-зависи коя част е най-много износена, или коя има най-малка якостъ. Което не винаги е равнозначно. На някои джипове се развалят диференциалите, на други-карета, може хуб да се счупи, верига в раздатката-конкретно пти витарата, всичко до маховика не е застраховано.

                            Отдавна се знае, че джип се кара с четири еднакви гуми, ако някой няма пари(или му свидят) за комплект гуми-по-добре да си вземе кола, или да кара само на задно. Което си е едно и също.
                            На колегата му е смешно ,но ще дам един пример за диаметри!Човека кара с различни цолажи джанти ,предния мост 15-ки ,задния 16-ки и гумите съответно са различни!!!Не казвам ,че така трябва да се кара,просто човека е докарал диаметрите горе долу и кара.Ще се повторя и потретя ,но си трябва еднакви 4бр гуми та всичко да е наред!На който му се чете да прочете тази тема до края:
                            Последно редактирано от Светозар Стеев; 28-01-10, 20:39.
                            ГАЗ69,Fiat Dukato maxi бордово 3,40м.Omai4x4 тристранен самосвал и Витара в проект!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Различни гуми при Витара?

                              не се губете кой от вас кара джипа си на включено 4х4 по сух асвалт никакъв проблем няма аз лично съм карал витарата повече от месец с една значително по малка гума отзад

                              Коментар


                              • #30
                                До: Различни гуми при Витара?

                                Колеги не си правете екперименти с тези различни гуми- особено на витара. (за тези които не знаят). В раздатката има една верига ,която се разтяга когато се претоварва .Това става ,когато карате попо съхи терени и сте в режим 4х4. При другите автомобили(фул таим) има зъбни колела и се износват само гумите. Ако не ми вярвате пробвайте в реж.4х4 при пълен завой как инерцията ви изчезва.
                                899180483

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X