Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гърнета -с тях или без тях..

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Гърнета -с тях или без тях..

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    А дали знаеш защо се шашка.
    Заради промяната на обтичането на кислородния сензор (ламбдата).

    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
    Тефчо, мразя те. Как можеш да дадеш гърмялката на някого, различен от пункта за скрап...
    Ако знаеш колко са ми писнали, като стане 9 вечерта и се почва една, fast & furious ряпа да ядат. И така до към 1. Ако искаш вярвай, Ремуса е 10 пъти по-тих от селските тунинги с 10" (това сериозно) водопроводна тръба, а тук повечето са такива, не знам как е при вас.
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

    Коментар


    • #17
      До: Гърнета -с тях или без тях..

      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
      Ако знаеш колко са ми писнали, като стане 9 вечерта и се почва една, fast & furious ряпа да ядат. И така до към 1. Ако искаш вярвай, Ремуса е 10 пъти по-тих от селските тунинги с 10" (това сериозно) водопроводна тръба, а тук повечето са такива, не знам как е при вас.
      Кротнаха напоследък. Май някой взе радикални мерки...

      Коментар


      • #18
        До: Гърнета -с тях или без тях..

        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
        Заради промяната на обтичането на кислородния сензор (ламбдата).
        Пробвал ли си го, или предполагаш?
        Мерил ли си кислородния сензор с гърнета и без гърнета? Ламбда с корекции дали ще помогне?

        А мощността с гърнета и без, мерил ли си?

        Коментар


        • #19
          До: Гърнета -с тях или без тях..

          момчета,темата която пуснах няма общо с мераците за гърмене на автомобила-казах че звука не ме притеснява тъй като колата се ползва само за лов и риба,за каране си имам друга..
          по принцип предпочитам да не чувам колата....въпросът беше за това дали ще се промени работата на мотора,сега нали реве като мечка,щот задното го няма.....не ми се мисли кво ще стане на дълъг път..
          куче или вълк?
          в клетка ,или свободен?
          въпрос на личен избор.
          Вихрен Илиев
          0888249888
          blood:[COLOR=red] [B]B[/B][/COLOR] Rh ([COLOR=red][B]-[/B][/COLOR])
          Pajero 2 exeed[SIGPIC][/SIGPIC]

          Коментар


          • #20
            До: Гърнета -с тях или без тях..

            Най добре дасие както го е измислил японеца.На някой коли дори когато махнеш само опашката на последното гьрне-колата недьржи малките обороти.
            Последно редактирано от todor georgiev; 05-10-09, 09:21. Причина: п.г.

            Коментар


            • #21
              До: Гърнета -с тях или без тях..

              Дали точно на тези коли ще се промени работата на двигателя е относително.
              Но ако изпускателната с-ма не беше от значение,защо тогава ще е нужно да бъде изчислявана и оразмерявана, да бъдат слагани разни мегафонични гърнета и т.н. Както всичко останало и това си е цяла наука.
              Човек и комин да прави,пак трябва да се съобразява с определини изисквания
              И малко ОФ ама да го кажа. Тия гофрети дето някои ги слагат на шнорхелите - ужас. Губи се ламинарния поток и насила създадената турболенция направо спъва пълненето на двигателя на по-високи обороти.

              Коментар


              • #22
                До: Гърнета -с тях или без тях..

                Основната функция на гърнетата е подтискането на звука, но активното му подтискане - с противофазен http://auto.howstuffworks.com/muffler4.htm, а другото е да подобри пълненето.

                Колегите авиомоделисти могат да споделят за какво са резонансните тръби на двигателите на моделите и колко по-висока мощност се постига
                Subaru Legacy Outback '98 2.5 AT

                Коментар


                • #23
                  До: Гърнета -с тях или без тях..

                  Да, но ако все пак там става дума за двутактови двигатели,влиянието на ауспуха е още по голямо. Не случайно на някои 2тактови машини се правят резонансни гърнета с променлива дължина за да се гонят оптимални режими при различните обороти.
                  Ние с нашите коли не гоним максимални резултати, но и в никой случай не трябва да допускаме да спъваме двигателя с калпави гърнета или зле направени ауспуси.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Гърнета -с тях или без тях..

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    Пробвал ли си го, или предполагаш?
                    Мерил ли си кислородния сензор с гърнета и без гърнета? Ламбда с корекции дали ще помогне?

                    А мощността с гърнета и без, мерил ли си?
                    На стенд не съм качвал, ако за това питаш. Разликите на ламбдата си играх веднъж да ги меря, но не заради гърнета, а заради катализатор.
                    Опитната постановка: на газ и с изключени байпас на въздуха, TPS и дебитомер, иначе компютъра веднага замазва разликите. Разлика има, но поне при мен е достатъчно малка и си останах без катализатор.
                    За по-големи кубатури (не се смей, за мен 2.5 вече е голям мАтор) на скъсана мека връзка компютърът започва да се сърди и дава прецакан кислороден датчик като грешка след известно време, но дали на всички е така - нямам идея.

                    @navar: сори, че ти пооспамих темата.Спирам.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #25
                      До: Гърнета -с тях или без тях..

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      ...на скъсана мека връзка компютърът започва да се сърди и дава прецакан кислороден датчик като грешка след известно време, но дали на всички е така - нямам идея.
                      Меката връзка е близо до сондата. Тук говорим за задно гърне.

                      А и има значение къде е сондата - дали на самия колектор, или по-надолу. А също и броя сонди.

                      Ако сондата е в края на самия изходящ колектор - където търбите се събират в едно, е малко вероятно сондата да се шашка и компютъра да рИве, дори с права тръба от там до отзад, стига тръбата да не е с прекалено голям диаметър, и сондата да е само една, или две, но на колекторите - при V образен двигател.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        До: Гърнета -с тях или без тях..

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        Меката връзка е близо до сондата. Тук говорим за задно гърне.

                        А и има значение къде е сондата - дали на самия колектор, или по-надолу. А също и броя сонди.

                        Ако сондата е в края на самия изходящ колектор - където търбите се събират в едно, е малко вероятно сондата да се шашка и компютъра да рИве, дори с права тръба от там до отзад, стига тръбата да не е с прекалено голям диаметър, и сондата да е само една, или две, но на колекторите - при V образен двигател.
                        Ъъъ... да де. Просто това последното беше в отговор на Кинекс, не за гърнетата. И с две не е болка за умиралка, само дето чек-а започва да свети постоянно и да мрънка "де ми е каталозатора" и така нататък, ама верно оспамих яко и наистина се спирам
                        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                        Коментар


                        • #27
                          До: Гърнета -с тях или без тях..

                          Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                          Особено ако караш повече от половин час си е направо задължително
                          На мотора нищо му няма, на него му е по-добре без гърнета, но увеличената с половин конска сила мощност не си заслужава гютултията, освен ако не караш само по състезания, но за там е друга бира.

                          Това , което пише dyak се отнася за двутактови двигатели, той Траяла го е написал по-нагоре.
                          Това което съм писал не е само за двутактови двигатели иначе щях да го отбележа.
                          Разгледай малко диаграма на газорзпределение и виж че има момент когато и двта клапана са леко отворени.Това е момента в който изпускателния се затваря а всмукателния отваря ,за всеки двигател е различно аз гледах диаграма на рено застъпването е 21 градуса .
                          Изпускателния затваря 10 градуса след ГМТ а всмукателния започва да отваря 11 градуса преди ГМТ. Това означава че има момент в който и двата клапана са отворени.
                          Това се прави с цел да се даде първоначална посока на въздушния поток тъй като да кажем преди 3 цилиндър е работил 1 и въздушният поток е насочен към него ако няма кой да го поведе преди да е започнало буталото само да се движи надолу и да го засмуче ще се наруши пълненето както и ще намалее мощността.
                          В този случай ако няма нужното съпротивление на изпускателната система изгорелите газове ще излязат твърде бързо и ще повлекат със себе си прясна горивна смес преди да е затворил изпускателния клапан . Естествено тази смес при следващия такт ще се запали от изгорелите газове и се чува гърмеж или пукане в изпускателния колектор.
                          Така всеки цилиндър помага на следващия по ред на работа да се освободи от изгорелите газове по бързо и да даде посока на прясната горивна смес или на въздуха постъпващ в цилиндъра.
                          Изпускателната система не е никак проста и лесна за да се подценява ,не е само няколко тръби и накрая шумозаглушител.
                          Ако някой се съмнява в това което съм написал нека пробва да запали двигател без колекторни тръби( имам предвид изгорелите газове да излизат директно от главата без никакъв колектор) и да покара малко за да види колко много пада мощността и колко неравномерна е работата на ДВГ.
                          Dimitar Dyakov

                          Коментар


                          • #28
                            До: Гърнета -с тях или без тях..

                            Първоначално публикуван от dyak Преглед на мнение
                            ...
                            Да, за всичко си прав. Обаче, тук ставаше дума за задното гърне - последното, а неговия принос в цялата работа е минимален. В тоя смисъл, от махането му, освен чисто звуков ефект, често няма никакъв друг. А голфаджийчетата си мислят че е голямата работа. Да състезателните са с едни други изпускателни системи, ама и с други всмуателни, с други разпределителни валове, с други компютри, често дори с други глави, а всичко това работи заедно.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              До: Гърнета -с тях или без тях..

                              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                              Да състезателните са с едни други изпускателни системи, ама и с други всмуателни, с други разпределителни валове, с други компютри, често дори с други глави, а всичко това работи заедно.
                              За рали шампионата говориш.
                              В Българския офроуда такива промени не вярвам да видиш.
                              Иначе всички с бензинови двигатели са с "отпушена" генерация.
                              Причината да не се променя газоразпределянето е че никой няма нужда от повече мощност на високи обороти, за сметка на ресурса на двигателя и намалената мощност на ниски обороти.

                              Когато се увеличи дебита на изпускателната система(в малки граници, а не съвсем да я няма) се увеличава мощността на ниски обороти и се намаля мощността на високи. Дори не е нужен стенд за да усетиш разликата. Достатъчно е да можеш да се абстрахираш от шумът.

                              Светне ли сондата след като махнеш тръбите след нея, значи е за смяна.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Гърнета -с тях или без тях..

                                Ако не се лъжа на Сама задното гърне е единственно(пред него има катализатор или резонансно гърне).А по метода проба-грешка се оказа,че огромна разлика с три различни по проходност гърнета няма(само разхода с оригиналното беше най-малък)...и забравих-на разходка до рилските езера на Сама на Хънтара се скъса тръбата преди гърнето,в резултат изгуби тотално мощност,след последвала заварка на същата си вървеше нормално.Нямам си и идея защо-теорията малко ми куца...
                                Сузуки Самурай-старт от скрапа
                                0885192667

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X