Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч на антифриз от изходящи колектори - 1.6 16в (G16B)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теч на антифриз от изходящи колектори - 1.6 16в (G16B)

    Да напомня, накратко от предната тема : при нормално каране, автомобила е прегрян(хвърлил антифриз), долята му е охладителна течност, след което е каран около 10-12 км......
    Днес, късният следобед, успях да разгледам Витарата. На първо четене, маслото по щеката е добре - нивото не е мръднало(ни повече, ни по-малко), чисто и с нормален вискозитет и цвят. По капачката на капака на главата, няма отлагания и гняс. Погледнах антифриза в радиатора, но не видях нищо, както и в компенсационното казанче. Махнах термостата,(пак няма течност) долях вода на радиатора до горе, и взех да оглеждам за теч, но такъв нямаше, след което си викам: "ще пална за 20-30 секунди, да завърти водата, и после ще пусна от пробката на радиатора, да видя дали ще има оцветяване". Но, в момента в който запали(веднага запали,но работи на 3 цилиндъра), започна да пръска вода около изходящите колектори, а малко по късно и през ауспуха. Загасих, и източих водата от системата, като освен че антифриза беше по-блед(не розов,но най-вероятно от разреждането с вода), друго фрапиращо оцветяване не открих....
    Демонтирах радиатора и високо муфата с перката, разхлабих динамото и махна ремъка, разхлабих хидравличната помпа и махнах ремъка. Развих свещите, включих на 5-та и наместих белега на шайбата на КВ на 6°(после ще видя белега на зъбното колело на ГРВ, дали си е на белега). Взе да става тъмно, и оставих за сутринта останалата част от задачите. Напръсках изх. колектори(дано по лесно се развият).
    Проблем за сега ще видя, с демонтирането на входящите колектори, и инжекциона,.делкото! Кажете, кое след кое, и как се сваля??? Някаква схема, или някой да опише!?? Ще поровя в ръководствата за ремонт, но не съм добре с езиците, пък има и технически термини! Моля за помощ, поне до вечерта(преди да се върна в града) да мога да демонтирам главата, и да я взема за преглед!

  • #2
    Едва ли ще имаш проблем с изходащите колектори, ако никога не са махани. Преди няколко месеца го играх с 30 годишна Feroza. Изглеждат както изглеждат (ръждясали разбира се), дори топлинния щит при мен е на дупки от загниване, но с гайките на колектора, както и тия към ауспуха, нула проблем. Не знам от какво ги правят, защото особено тия на ауспуиха изглеждаха безнадеждно ръждясали, но всичко се отви без да скъсам нищо.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

    Коментар


    • kavi4a
      kavi4a коментира
      Редактиране на коментар
      За изходящите не се притеснявам. Там всичко е "джелезо", и да се скъса нещо(шпилка, гайка да превърти), като се свали главата ще го оправя. Проблема ми е инжекциона и входящите колектори, много кабелаци минават там, датчици разни, тпс-и, егр-и, вакууми....... Да не прецакам нещо по електрониката, ми е зора! Дайте съвети за там, кое след кое, и как се демонтира, тънкости разни, в ръководствата не виждам подобни стъпки описани!??

  • #3
    Откачи изпускателните, а смукателните ги свали заедно с главата и после ги отвиваш. Преди това откачи буксите.
    0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

    Коментар


    • #4
      Разбор на днешният ден. Сравнително лесно свалих изходящите колектори, но на 4-ти цилиндър колектора е спукан(заварка носи ли тоя чугун, или друг?). Наложи се да сваля разпределителният вал(без зъбното колело?), разхлабих всички кобилички(да се отпусне вала),свалих и шийките, чак тогава имах достъп до болтовете на главата, отпуснах ги на кръст(дали е правилно,ами на стягане после?). Разкачих всички букси и маркучи, доразвих болтовете на главата, и я демонтирах заедно с входящите колектори и инжекциона(благодаря, на ivan ivan popov за жокера!). На първо четене, се вижда издуханата гарнитура, и измитото до блясък бутало на 4-ти цилиндър. Направиха ми впечатление, фабричните отвори на гарнитурата за охл. течност-не повече от 4-5мм в диаметър. А, се вижда колко са големи отворите на главата и блока-около 3-4-5 пъти по големи! Да не казвам, че някой от тях бяха запушени съвсем! Не ми остана време, да огледам блока за пукнатини и да го зачистя(с какво обаче-с шабър,ситна шкурка или мека тел. четка?), и да направя замерване за кривини, но едва ли му има нещо, след като по главата няма видими пукнатини(въпреки това, ще я дам да я надуят), а гарнитурата освен, че беше и на разпадане, беше цъфнала к'ат "майска роза". Много се учудих, че на 2 и 3 цилиндри нямат ръб(с нокътя си минавам, въобще не закача!), пък последните 15 години машината си я знам-не е като да е шлайфан блока!? Взех да свалям входящите колектори(барабар с инжекциона), всичко върви добре, но една от гайките се закучи-заоблена(по закона на Мърфи, на най-терсене място!), но с "управителя" и секача бързо се предаде. Взе вече да се мръква, натоварих главата(кобилиците не съм ги свалял, ще трябва ли?), взех за всеки случай и разпределителният вал, и тръгнах обратно към града.

      Коментар


      • #5
        Единя цилиндър е пил яко вода, я буталото как свети. Това не е от 1-2 дни а от одааавна.Това е 16 винтилов мотор, той в повечето случай не обича прегряване.Много бързо пука глава и край. Все пак замерете блока за кривини, главата гарантирано е крива и то добре.

        Коментар


        • #6
          Так като гледам, двигателя в някой момент от живота си е каран само с нещо, само бегло приличащо на антифриз.

          Не му сипвай розов (G12/G13), като го сглобиш, че и маркучите не го обичат.

          По-малките отвори за охлаждаща течност спрямо отворите в главата/блока са нормални и нарочно са такива. Просто трябва да се кара с читав антифриз и никога няма да се запушат.

          И глава и блок аз чистя много внимателно с нов нож за макетно ножче. Но МНОГО внимателно и без бързане. Има и нарочни инструменти за това, купих си, но с ножа от макетен нож ми е по-удобно и мога да работя по-внимателно и финно с него.

          По канон кривина се мери с "косъм линия" + набор пластини. Не е тривиален и широко разпространен инструмент. Става и с всичко друго гарантирано право, но вариантите не са много.
          Последно редактирано от sparkybg; 30-03-20, 02:40.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #7
            Добра новина от днес! Главата е здрава, поне успяха да я тестват(един разход да отпадне!), пък за другото, имало шанс до края на седмицата да се получи. Повече ме притеснява, че нямах време да зачистя и замеря блока, та да не стане работата "на копчето, балтон да ушия"! Трябва да потърся и комплект гарнитури, имате ли идея какви да са, от къде да се закупят? Гледам в търговски партньори(по специално за Варна), колегата "Patrol fen", но нещо не го откривам на посоченият адрес, съобщение не мога да му пратя(?), тел. за връзка нямам? Търся си и изпускателни колектори, дали стават от 8 клапановия мотор, ако някой е пробвал да каже?

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от kavi4a Преглед на мнение
              Добра новина от днес! Главата е здрава, поне успяха да я тестват(един разход да отпадне!), пък за другото, имало шанс до края на седмицата да се получи. Повече ме притеснява, че нямах време да зачистя и замеря блока, та да не стане работата "на копчето, балтон да ушия"! Трябва да потърся и комплект гарнитури, имате ли идея какви да са, от къде да се закупят? Гледам в търговски партньори(по специално за Варна), колегата "Patrol fen", но нещо не го откривам на посоченият адрес, съобщение не мога да му пратя(?), тел. за връзка нямам? Търся си и изпускателни колектори, дали стават от 8 клапановия мотор, ако някой е пробвал да каже?
              нещо не си догледал, там си е телефона и е верен, скоро поръчвах - направо му пиши на вайбъра, но трябва ВИН номер да му пратиш
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:люцкан.JPG
Прегледи:328
Размер:177.0 КБ
ID:6581385
              Прикачени файлове
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • kavi4a
                kavi4a коментира
                Редактиране на коментар
                Да, прав си, грешката е моя!

            • #9
              Разбор на изминалата седмица. Понеделник - след допитване в 4-5 сервиза, къде да отремонтирам главата, ХЕД (Боровец) надделя над МЕЙ (ТУ), с 4:1. Речено-сторено, оставям главата в ранният следобед, с уговорката да я надуят колкото се може по-скоро, пък другото когато стане. Сряда - става ясно, че главата "ще я бъде", междувременно проучвам въпроса за гарнитури и части. При един ги има половината неща, при друг-другата половина, при трети-след 3 дена ще дойдат, при четвърти-цените му к'ат на Миркат, при пети........... Бе, нямам бърза работа(тъй, или иначе блока не съм проверили още!). Петък - три дена търся читав изпускателен колектор-няма и няма! Накрая, Трифон вика:"ще ти дам моя изпускател", да ама греда - неговият от дългите "едноцевка", моят от късите "двуцевка". Остана варианта със заварка, намерихме човек(още не казвам "майстор", щото не съм му тествал "устллъка"😉), които завари изпускателя, и най-важното-челоса го, че к"ат мерихме колко е крив/изметнат-няма да се спука, ли!? Сега, вече е наред......Събота - на село, времето сякаш лети! Никога не ми стига времето, за каквото и да е! Неделя - викам си: дай да погледна, поне какво е положението с блока. Зачистих го внимателно(с тъпото на макетно ножче), и....греда - на трети цилиндър има пукнатина, на 6 мм от цилиндровата втулка! На всичкото отгоре, има и няколко язвички на 4-ти цилиндър(там, където изби гарнитурата). Иначе(мерено във всички посоки!), няма кривини и пропадания на блока - пластина 0,05 не влиза никъде! Обаче, там където е спукано, 0,05 влиза "к'ат у тях си", даже 0,10(нямам от 0,01 до 0,10) се опитва но не влиза(да кажем 0,08-0,09). Знам, че от 0,06 нататък вече работата е компрометирана, и реших да пробвам да го "доуакам". Цял следобед си играх, но накрая я докарах до там, че 0,05 влиза с много условности, и от четирите страни на пукнатината. Обясних на бащицата, че нещата не са никак розови, и би било по-добре да вземем друг двигател и да го ревизираме, или само блок, но той каза: "ето ти парй, вземи гарнитури и там каквото трябва, и ако се получат нещата-добре, ако не се получат-на части и за желязо. Денят взе да преваля, викам си: "слагам РВ, и приключвам за седмицата". Да, ама не! Липсва ми една направляваща(дистанционна?) втулка на шийката на вала. Кой, ма би през ръцете да оставям главата с втулките, без да ги сваля!? Вижда се, че втулката я е нямало при измиването на главата, но при приемането на главата за обработка, беше огледана обстойно и не беше констатирана лисата й. Пък, и тогава никой не напомни да си ги взема!? Търся втулка(едва ли ще ги има в продажба), някой ако има да услужи с един брои.

              Коментар


              • #10

                Коментар


                • #11
                  Този блок го пращай на вторични суровини.

                  Коментар


                  • #12
                    Блока е за заварка и шлайф, не го събирай така.
                    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                    Коментар


                    • #13
                      Имал ли си блок с такава заварка, и държи ли след това, отварял ли си го, да видиш дали има проблеми, сваля ли се блока или на място може да се извърши - заварка+ шлайф??? Разкажи малко повече!

                      Коментар


                      • #14
                        На това място не съм заварявал блок, за шлайф на място след заварка е несериозно. Ти и без това си разглобил гадната част, остават ти само болтове на лесно достъпни места и няколко часа играчка, да го доразглобиш, докато си пиеш бирата . Предполагам това спуканото мостче е около сантиметър надолу, елементарно е за заварка, също ще се напълнят и язвите. Ще загубиш още няколко дни и средства за заварка и шлайф, но ще знаеш че си направил каквото може да се направи.
                        Ако го събереш така по моя предценка ще изкара от 5000 до 20000км .
                        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                        Коментар


                        • kavi4a
                          kavi4a коментира
                          Редактиране на коментар
                          Така и ще направя. Хем, ще погледна как е съединителя, пък и семеринга на КВ отпред(ангренажа) ми прокапва малко, но най-вероятно и задният е тръгнал. Маслената помпа ще сменя. Биелни, основни лагери, задължително ли е да се сменят? В тоя ред на мисли, какво друго е препоръчително или задължително за смяна???

                      • #15
                        Ако не гори масло и не тропа не пипай нищо .
                        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X