Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Теч на антифриз от изходящи колектори - 1.6 16в (G16B)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Теч на антифриз от изходящи колектори - 1.6 16в (G16B)

    Да напомня, накратко от предната тема : при нормално каране, автомобила е прегрян(хвърлил антифриз), долята му е охладителна течност, след което е каран около 10-12 км......
    Днес, късният следобед, успях да разгледам Витарата. На първо четене, маслото по щеката е добре - нивото не е мръднало(ни повече, ни по-малко), чисто и с нормален вискозитет и цвят. По капачката на капака на главата, няма отлагания и гняс. Погледнах антифриза в радиатора, но не видях нищо, както и в компенсационното казанче. Махнах термостата,(пак няма течност) долях вода на радиатора до горе, и взех да оглеждам за теч, но такъв нямаше, след което си викам: "ще пална за 20-30 секунди, да завърти водата, и после ще пусна от пробката на радиатора, да видя дали ще има оцветяване". Но, в момента в който запали(веднага запали,но работи на 3 цилиндъра), започна да пръска вода около изходящите колектори, а малко по късно и през ауспуха. Загасих, и източих водата от системата, като освен че антифриза беше по-блед(не розов,но най-вероятно от разреждането с вода), друго фрапиращо оцветяване не открих....
    Демонтирах радиатора и високо муфата с перката, разхлабих динамото и махна ремъка, разхлабих хидравличната помпа и махнах ремъка. Развих свещите, включих на 5-та и наместих белега на шайбата на КВ на 6°(после ще видя белега на зъбното колело на ГРВ, дали си е на белега). Взе да става тъмно, и оставих за сутринта останалата част от задачите. Напръсках изх. колектори(дано по лесно се развият).
    Проблем за сега ще видя, с демонтирането на входящите колектори, и инжекциона,.делкото! Кажете, кое след кое, и как се сваля??? Някаква схема, или някой да опише!?? Ще поровя в ръководствата за ремонт, но не съм добре с езиците, пък има и технически термини! Моля за помощ, поне до вечерта(преди да се върна в града) да мога да демонтирам главата, и да я взема за преглед!

  • #2
    Едва ли ще имаш проблем с изходащите колектори, ако никога не са махани. Преди няколко месеца го играх с 30 годишна Feroza. Изглеждат както изглеждат (ръждясали разбира се), дори топлинния щит при мен е на дупки от загниване, но с гайките на колектора, както и тия към ауспуха, нула проблем. Не знам от какво ги правят, защото особено тия на ауспуиха изглеждаха безнадеждно ръждясали, но всичко се отви без да скъсам нищо.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • kavi4a
      kavi4a коментира
      Редактиране на коментар
      За изходящите не се притеснявам. Там всичко е "джелезо", и да се скъса нещо(шпилка, гайка да превърти), като се свали главата ще го оправя. Проблема ми е инжекциона и входящите колектори, много кабелаци минават там, датчици разни, тпс-и, егр-и, вакууми....... Да не прецакам нещо по електрониката, ми е зора! Дайте съвети за там, кое след кое, и как се демонтира, тънкости разни, в ръководствата не виждам подобни стъпки описани!??

  • #3
    Откачи изпускателните, а смукателните ги свали заедно с главата и после ги отвиваш. Преди това откачи буксите.
    0886/706147 Тунинг на Vitara & Grand Vitara

    Коментар


    • #4
      Разбор на днешният ден. Сравнително лесно свалих изходящите колектори, но на 4-ти цилиндър колектора е спукан(заварка носи ли тоя чугун, или друг?). Наложи се да сваля разпределителният вал(без зъбното колело?), разхлабих всички кобилички(да се отпусне вала),свалих и шийките, чак тогава имах достъп до болтовете на главата, отпуснах ги на кръст(дали е правилно,ами на стягане после?). Разкачих всички букси и маркучи, доразвих болтовете на главата, и я демонтирах заедно с входящите колектори и инжекциона(благодаря, на ivan ivan popov за жокера!). На първо четене, се вижда издуханата гарнитура, и измитото до блясък бутало на 4-ти цилиндър. Направиха ми впечатление, фабричните отвори на гарнитурата за охл. течност-не повече от 4-5мм в диаметър. А, се вижда колко са големи отворите на главата и блока-около 3-4-5 пъти по големи! Да не казвам, че някой от тях бяха запушени съвсем! Не ми остана време, да огледам блока за пукнатини и да го зачистя(с какво обаче-с шабър,ситна шкурка или мека тел. четка?), и да направя замерване за кривини, но едва ли му има нещо, след като по главата няма видими пукнатини(въпреки това, ще я дам да я надуят), а гарнитурата освен, че беше и на разпадане, беше цъфнала к'ат "майска роза". Много се учудих, че на 2 и 3 цилиндри нямат ръб(с нокътя си минавам, въобще не закача!), пък последните 15 години машината си я знам-не е като да е шлайфан блока!? Взех да свалям входящите колектори(барабар с инжекциона), всичко върви добре, но една от гайките се закучи-заоблена(по закона на Мърфи, на най-терсене място!), но с "управителя" и секача бързо се предаде. Взе вече да се мръква, натоварих главата(кобилиците не съм ги свалял, ще трябва ли?), взех за всеки случай и разпределителният вал, и тръгнах обратно към града.

      Коментар


      • #5
        Единя цилиндър е пил яко вода, я буталото как свети. Това не е от 1-2 дни а от одааавна.Това е 16 винтилов мотор, той в повечето случай не обича прегряване.Много бързо пука глава и край. Все пак замерете блока за кривини, главата гарантирано е крива и то добре.

        Коментар


        • #6
          Так като гледам, двигателя в някой момент от живота си е каран само с нещо, само бегло приличащо на антифриз.

          Не му сипвай розов (G12/G13), като го сглобиш, че и маркучите не го обичат.

          По-малките отвори за охлаждаща течност спрямо отворите в главата/блока са нормални и нарочно са такива. Просто трябва да се кара с читав антифриз и никога няма да се запушат.

          И глава и блок аз чистя много внимателно с нов нож за макетно ножче. Но МНОГО внимателно и без бързане. Има и нарочни инструменти за това, купих си, но с ножа от макетен нож ми е по-удобно и мога да работя по-внимателно и финно с него.

          По канон кривина се мери с "косъм линия" + набор пластини. Не е тривиален и широко разпространен инструмент. Става и с всичко друго гарантирано право, но вариантите не са много.
          Последно редактирано от sparkybg; 30-03-20, 02:40.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #7
            Добра новина от днес! Главата е здрава, поне успяха да я тестват(един разход да отпадне!), пък за другото, имало шанс до края на седмицата да се получи. Повече ме притеснява, че нямах време да зачистя и замеря блока, та да не стане работата "на копчето, балтон да ушия"! Трябва да потърся и комплект гарнитури, имате ли идея какви да са, от къде да се закупят? Гледам в търговски партньори(по специално за Варна), колегата "Patrol fen", но нещо не го откривам на посоченият адрес, съобщение не мога да му пратя(?), тел. за връзка нямам? Търся си и изпускателни колектори, дали стават от 8 клапановия мотор, ако някой е пробвал да каже?

            Коментар


            • #8
              Първоначално публикуван от kavi4a Преглед на мнение
              Добра новина от днес! Главата е здрава, поне успяха да я тестват(един разход да отпадне!), пък за другото, имало шанс до края на седмицата да се получи. Повече ме притеснява, че нямах време да зачистя и замеря блока, та да не стане работата "на копчето, балтон да ушия"! Трябва да потърся и комплект гарнитури, имате ли идея какви да са, от къде да се закупят? Гледам в търговски партньори(по специално за Варна), колегата "Patrol fen", но нещо не го откривам на посоченият адрес, съобщение не мога да му пратя(?), тел. за връзка нямам? Търся си и изпускателни колектори, дали стават от 8 клапановия мотор, ако някой е пробвал да каже?
              нещо не си догледал, там си е телефона и е верен, скоро поръчвах - направо му пиши на вайбъра, но трябва ВИН номер да му пратиш
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:люцкан.JPG
Прегледи:427
Размер:177.0 КБ
ID:6581385
              Прикачени файлове
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • kavi4a
                kavi4a коментира
                Редактиране на коментар
                Да, прав си, грешката е моя!

            • #9
              Разбор на изминалата седмица. Понеделник - след допитване в 4-5 сервиза, къде да отремонтирам главата, ХЕД (Боровец) надделя над МЕЙ (ТУ), с 4:1. Речено-сторено, оставям главата в ранният следобед, с уговорката да я надуят колкото се може по-скоро, пък другото когато стане. Сряда - става ясно, че главата "ще я бъде", междувременно проучвам въпроса за гарнитури и части. При един ги има половината неща, при друг-другата половина, при трети-след 3 дена ще дойдат, при четвърти-цените му к'ат на Миркат, при пети........... Бе, нямам бърза работа(тъй, или иначе блока не съм проверили още!). Петък - три дена търся читав изпускателен колектор-няма и няма! Накрая, Трифон вика:"ще ти дам моя изпускател", да ама греда - неговият от дългите "едноцевка", моят от късите "двуцевка". Остана варианта със заварка, намерихме човек(още не казвам "майстор", щото не съм му тествал "устллъка"😉), които завари изпускателя, и най-важното-челоса го, че к"ат мерихме колко е крив/изметнат-няма да се спука, ли!? Сега, вече е наред......Събота - на село, времето сякаш лети! Никога не ми стига времето, за каквото и да е! Неделя - викам си: дай да погледна, поне какво е положението с блока. Зачистих го внимателно(с тъпото на макетно ножче), и....греда - на трети цилиндър има пукнатина, на 6 мм от цилиндровата втулка! На всичкото отгоре, има и няколко язвички на 4-ти цилиндър(там, където изби гарнитурата). Иначе(мерено във всички посоки!), няма кривини и пропадания на блока - пластина 0,05 не влиза никъде! Обаче, там където е спукано, 0,05 влиза "к'ат у тях си", даже 0,10(нямам от 0,01 до 0,10) се опитва но не влиза(да кажем 0,08-0,09). Знам, че от 0,06 нататък вече работата е компрометирана, и реших да пробвам да го "доуакам". Цял следобед си играх, но накрая я докарах до там, че 0,05 влиза с много условности, и от четирите страни на пукнатината. Обясних на бащицата, че нещата не са никак розови, и би било по-добре да вземем друг двигател и да го ревизираме, или само блок, но той каза: "ето ти парй, вземи гарнитури и там каквото трябва, и ако се получат нещата-добре, ако не се получат-на части и за желязо. Денят взе да преваля, викам си: "слагам РВ, и приключвам за седмицата". Да, ама не! Липсва ми една направляваща(дистанционна?) втулка на шийката на вала. Кой, ма би през ръцете да оставям главата с втулките, без да ги сваля!? Вижда се, че втулката я е нямало при измиването на главата, но при приемането на главата за обработка, беше огледана обстойно и не беше констатирана лисата й. Пък, и тогава никой не напомни да си ги взема!? Търся втулка(едва ли ще ги има в продажба), някой ако има да услужи с един брои.

              Коментар


              • #10

                Коментар


                • #11
                  Този блок го пращай на вторични суровини.

                  Коментар


                  • #12
                    Блока е за заварка и шлайф, не го събирай така.
                    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                    Коментар


                    • #13
                      Имал ли си блок с такава заварка, и държи ли след това, отварял ли си го, да видиш дали има проблеми, сваля ли се блока или на място може да се извърши - заварка+ шлайф??? Разкажи малко повече!

                      Коментар


                      • #14
                        На това място не съм заварявал блок, за шлайф на място след заварка е несериозно. Ти и без това си разглобил гадната част, остават ти само болтове на лесно достъпни места и няколко часа играчка, да го доразглобиш, докато си пиеш бирата . Предполагам това спуканото мостче е около сантиметър надолу, елементарно е за заварка, също ще се напълнят и язвите. Ще загубиш още няколко дни и средства за заварка и шлайф, но ще знаеш че си направил каквото може да се направи.
                        Ако го събереш така по моя предценка ще изкара от 5000 до 20000км .
                        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                        Коментар


                        • kavi4a
                          kavi4a коментира
                          Редактиране на коментар
                          Така и ще направя. Хем, ще погледна как е съединителя, пък и семеринга на КВ отпред(ангренажа) ми прокапва малко, но най-вероятно и задният е тръгнал. Маслената помпа ще сменя. Биелни, основни лагери, задължително ли е да се сменят? В тоя ред на мисли, какво друго е препоръчително или задължително за смяна???

                      • #15
                        Ако не гори масло и не тропа не пипай нищо .
                        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X