Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на ламбда сонда

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Регулиране на ламбда сонда

    Здравейте колеги. Искам да попитам дали ламбда сондата може да се регулира, защото при смяната на двигателя от предния собственик са завили до край сондата. Питам това, защото днес стана инцидент по пътя. Според стрелката (която се намираше все още в бялата зона, но на път към червената) двигателя не беше баш прегрял, но след като спрях и изключих двигателя, ми се изсипа антифриза през свободното маркуче на казанчето. На връщане към Варна пак същата история, но спрях по-рано, за да предотвратя отново изтичане (вече нямах антифриз в наличност). Отворих пак капака и забелязах, че мястото където се събират 4те колекторни тръби беше нажежено до червено (точно на това място е и ламбда сондата). Предполагаме с баща ми че сондата е поставена неправилно в следствие на което не отчита правилно.

    Благодаря

    П.П. Това прегряване се дължи на това, че задната дясна спирачка се търка постоянно в барабана и оттам дойде проблема. (задните спирачки ги сменяхме преди 4 дена, но явно не сме доизкусурили едната, макар че не даваше дефекти при предното извънградско дълго каране)
    Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

    0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
    /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

  • #2
    До: Регулиране на ламбда сонда

    Доколкото съм запознат с ламбдасондата и с неиното предназначение тя няма отношение към прегряването на мотора
    Тя не отчита докато караш на газ
    Червенееното на колектора е нормално и не влияее на сондата
    Когато караш на газ горивнта смес е по бедна и изгаря при по висока температура от там и червения колектор
    Мотора ти прегрява поради някои от следните проблеми
    Неизправност в силикона на перката
    Скъсана торбинка на водната помпа
    Запушен радиатор
    Издухала гарнитура на главата
    Проблем в изпарителя
    Прецакан термостат
    Прецакана капачка на радиатора
    Не претендирам да съм изброил всички възможни причини които могат да доведът до прегрявате на витарата но мога да ти кажа със сигурност че този мотор ако всичко му у изправно със 5 човека из наи големите баири и при наи яката жега на бавни държи стрелката в нормално положение малко преди средата
    Та надали с едно блокирало колело си успял да го претовариш та чак да го прегрееш
    Потърси проблема в нещата кото ти изброих и остави ламбдасондатата на мира

    Коментар


    • #3
      До: Регулиране на ламбда сонда

      Благодаря Още от утре ще започна да преглеждам нещата, които ми изброи.
      Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

      0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
      /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

      Коментар


      • #4
        До: Регулиране на ламбда сонда

        Първоначално публикуван от Nik16 Преглед на мнение
        Здравейте колеги. Искам да попитам дали ламбда сондата може да се регулира, защото при смяната на двигателя от предния собственик са завили до край сондата. Питам това, защото днес стана инцидент по пътя. Според стрелката (която се намираше все още в бялата зона, но на път към червената) двигателя не беше баш прегрял, но след като спрях и изключих двигателя, ми се изсипа антифриза през свободното маркуче на казанчето. На връщане към Варна пак същата история, но спрях по-рано, за да предотвратя отново изтичане (вече нямах антифриз в наличност). Отворих пак капака и забелязах, че мястото където се събират 4те колекторни тръби беше нажежено до червено (точно на това място е и ламбда сондата). Предполагаме с баща ми че сондата е поставена неправилно в следствие на което не отчита правилно.

        Благодаря

        П.П. Това прегряване се дължи на това, че задната дясна спирачка се търка постоянно в барабана и оттам дойде проблема. (задните спирачки ги сменяхме преди 4 дена, но явно не сме доизкусурили едната, макар че не даваше дефекти при предното извънградско дълго каране)
        Човече, ти ме шашна!
        Знаеш ли къде се намиа ламбда сондата и какво се регалира по нея?
        По мои женски спомени е заврена на п. си майна отзад т.е. в ауспухя и мери количеството не свързан кислород в изгорелите газове. Не се регулира механично. Като и стане топло от изгорелите газове и проработва. От нея взема сигннал компа и бърка некакви мешавици с бензин и въздух. А ако колата ти прегрява и не можеш да изкопаш друга причина не базикай ламда сондата, а промени предваринето.

        А пък за задната спирачка, че се търка може да почервени само барабана, но не и колекторните тръби и не може да прегрее антифриза.

        А аз като прочетох твоя пост така здраво си треса "гюбека", че утре ще заформя мускулна треска.

        Коментар


        • #5
          До: Регулиране на ламбда сонда

          Абе то може да изглежда смешно, но в действителност доста се стреснах, защото това автоматиче все още го гледам като писано яйце, въпреки че колеги са ми казвали, че двигателя и скоростите са доста здрави. По повод забележката, която ми отправи за ламбда сондата ... как тогава се нарича сензора, който е на мястото, което описах в първия пост Много пъти в мои теми е ставало въпрос за този сензор и по мои спомени съм го запомнил като ламбда

          П.П. Може и аз да бъркам, но все пак забелязах, че колегата павле не е отправил тази поправка към мен
          Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

          0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
          /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

          Коментар


          • #6
            До: Регулиране на ламбда сонда

            Ще стане пак-много баби хилаво дете.
            Павле е дал изчерпателен отговор.
            Но все пак не ми стана ясно,на газ ли го направи проблема?Ако да,то влиянието на сондата може да се изключи.Макар че както помня,колата ти е автоматик и там компютърното управлени е малко по-сложно и не знам компа не влияе ли и на ъгъла на изпреварване на запалването.
            Но червен колектор на такъв тип двигател ми се струва малко прекалено.
            Не се ли почувства загуба на мощност преди случката?
            И още нещо.Стрелката на температурата за мен е най-важния уред на таблото и окото ми е все там.Всяко изместване от нормалната и позиция е повод за тревога.

            Коментар


            • #7
              До: Регулиране на ламбда сонда

              Червени от нагряване колекторни тръби не значат непременно прегрял двигател. Така че, не може да се види на термометъра на таблото.

              Ламбда-сондата на различните автомобили е на различно място по изпускателната уредба, но няма особен принос към температурата на изгорелите газове. Тя зависи от натоварването и от момента на запалване. Също и от въздушния поток в коша на двигателя.

              Потвърждавам предположението за неправилен аванс на запалването. Ако някъде в тази кола има нок-сензор (датчик за детонация) е твърде възможно той да е източник на проблема. Друго, което трябва да се преслуша, е охладителната перка и питата на радиатора (на повечето коли само оттам влиза въздух към коша).

              п.с. тази машина защо има свободен маркуч на антифриза?

              Коментар


              • #8
                До: Регулиране на ламбда сонда

                На тези машини клапана за налягане е капачката на радиатора.Преливния съд е отворен към атмосферата с едно преливно маркуче.За да е тръгнало да изтича от там,голямо кипене е паднало.
                И защо сондата да не може да има принос към температурата въобще?Та нали тя следи качеството на отработилите газове и съответно наред с другите датчици определя (обогатява или обеднява) сместа. При една повредена сонда каво пречи сместа да е преобогатена или обеднена. И двете водят до прегряване. Но все пак първо би трябвало да се усети загуба на мощност.

                Коментар


                • #9
                  До: Регулиране на ламбда сонда

                  Първоначално публикуван от ctef Преглед на мнение
                  И защо сондата да не може да има принос към температурата въобще?Та нали тя следи качеството на отработилите газове и съответно наред с другите датчици определя (обогатява или обеднява) сместа. При една повредена сонда каво пречи сместа да е преобогатена или обеднена. И двете водят до прегряване. Но все пак първо би трябвало да се усети загуба на мощност.
                  На нормален компютър ламбда-сондата не може да предизвика такова обедняване или обогатяване, че да промени забележимо температурата на газовете. Компютърът просто би отписал такъв сигнал като недостоверен и би карал по таблицата. Даже и да се работи с крайното обедняване или обогатяване (4-7%) това е по-добро, отколкото средна ръка карбуратор.

                  Колкото до мощността, вероятно автоматикът прикрива някои работи.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Регулиране на ламбда сонда

                    Тия дни май има шап по Сизикитата, вчера ми цъфна едно Балено със същия проблем. На ниски обороти всичко ОК, като се понастъпи - антифриза на асфалта. Довечера ще знам дали е само гарнитура или има нещо пукнато.
                    Колега пиши какво е развитието на проблема при теб.
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #11
                      До: Регулиране на ламбда сонда

                      Когато карам на газ винаги имам проблеми по баирите (скоростта рязко пада и сменя предавка). Затова вместо да мъча двигателя и той стресово да сваля предавка, преди баира сменям на бензин и нямам проблеми. Поддържа си и скорост и обороти. Само че вчера не вървеше така добре както предни дни.

                      Когато направи белята с антифриза бях на бензин. Усещаше се едно леко придърпване, но това предполагам е защото задните (десните) челюсти са били зацепени по цялото продължение на баира.
                      Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                      0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                      /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                      Коментар


                      • #12
                        До: Регулиране на ламбда сонда

                        Не е добре че ти прави такива проблеми на газ.Това си е мъка.То че малко се губи от мощноста си е така,но чак пък до такава степен !?Не знам дали има някой друг колега на газ с автоматик, да сподели как е.
                        Колкото до спирачката.
                        И на мен ми го направи веднъж тоя номер.
                        Отзад в барабана има едни зъбчати устройства за самонатягане на ръчната.Понякога правят номер.Особено в комбинация с клеясало въже.На витарата въжетата са 2-ляво и дясно.Имат и регулаж вътре в купето зад лоста.Вдигни мокета и виж въжетата имат ли ходове при дърпане и отпускане на лоста.Ако дясното няма-ясно.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Регулиране на ламбда сонда

                          Ще изчакам да се разхлади и започваме работа. Разбира се ще ви държа в течение
                          Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                          0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                          /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                          Коментар


                          • #14
                            До: Регулиране на ламбда сонда

                            Може би датчика за температура на охладителната течност работи правилно, а дали е така се разбира по следния начин: Мулти сет с контактен термометър залепен някъде на главата или в близост до изхода на маркуча /горния, топло/ към радиатора. А може и клапана на капачката да е дал фира и гумата да се е напукала и да не затваря, тогава системата става отворена и при по-голяма надморска височина кипва по-лесно. Капачката най-добре да се смени с друга читава пак от Витара или дори нова, не струма милиони.

                            Може да прегрява от бедна смес или от неправилен момент на възпламеняване, т.е. "аванс" и мисля, че на тези двигатели може да се променя ръчно, но не съм сигурен.

                            При много богата смес се наблядава лек черен пушек, като от дизел, има ли го във вашия случай? Ако е така проверете и въздушния филтър.

                            Въпрос към знаещите: може ли да прегрява от много богата смес?
                            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Регулиране на ламбда сонда

                              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                              Въпрос към знаещите: може ли да прегрява от много богата смес?
                              Може, но трудно.

                              С каквото и да влошиш работата на двигателя, той почва да отделя повече топлина. За да стане обаче тази топлина повече от ефективността на охладителната уредба, трябват сериозни усилия. Обикновено охладителните уредби се проектират със запас, който не може да бъде изчерпан само с влошаване на режима на двигателя по смес и аванс. Разбира се, самата охладителна уредба може да бъде стара, запушена и неизправна, тогава проблемите се наслагват.

                              Тъй че, ВСЯКО прегряване е първо проблем в охлаждането и чак после на режима на двигателя.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X