Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на ламбда сонда

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Регулиране на ламбда сонда

    Колега,регулирал ли си клапаните?На този двигател се регулират ръчно с "болтче" и законтряща гайка.Става много лесно,има доста изписано по форума,включително и регилировъчни параметри.След реглажа най-много да се наложи смяна на гарнитурата на капака на главата(в краен случай може и със силикон).
    Успех.
    Jeep Cherokee XJ 4000 Limited, 2001 year. Ducati Multistrada 1200, 2014 year

    Коментар


    • #17
      До: Регулиране на ламбда сонда

      Първоначално публикуван от Nik16 Преглед на мнение
      Ще изчакам да се разхлади и започваме работа. Разбира се ще ви държа в течение
      АБЕ НИК 16 Тикараш ли тази ВИТАРА или само тате я чупи Сменете или махнете да няма термостат.
      [I]Георги Дим. Попов :Самоков тел.0882567867[/I]

      Коментар


      • #18
        До: Регулиране на ламбда сонда

        Ами то така както чета нагоре мнения, май ще се наложи първо да оправим охладителната система, че чак после да мислим за останалото. А колкото до термостата, ако го махна, предполагам, ще станат в последствие едни много мъчни истории
        Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

        0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
        /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

        Коментар


        • #19
          До: Регулиране на ламбда сонда

          Термостата се проверява много лесно. Свялаш го, слагаш го в едно канче с вода и на котлона. С един термометър до него. Може живачен до 100градуса примерно, може и някой мултицет с термосонда (задължително провери дали е яврно - под мишницата трябва да показва 36-37 градуса, ако не си болен, това е сериозно).
          И виждаш на колко градуса се отваря, отваря ли се изобщо и, по-важното, колко се отваря.

          Не би трябвало да ти прави чак такива проблеми на газ, нещо не ти е в ред много сериозно... то зависи на кое казваш баир де
          О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

          Коментар


          • #20
            До: Регулиране на ламбда сонда

            NIK 16 ако е само по баир възможно е елемента на катализатора да е прегорял и да запушва ауспуха от там да е червен изпускателния колектор.
            [I]Георги Дим. Попов :Самоков тел.0882567867[/I]

            Коментар


            • #21
              До: Регулиране на ламбда сонда

              Утре би трябвало вече да се разбере от къде би могъл да идва проблема. Днес достигнахме до няколко варианта, които могат да бъдат причината за прегряването на колата:
              1. Има вероятност силикона от виското да е изтекъл преди доста време, без някой да го разбере (двигателя е сменян, от Австрия е купуван от предния собственик)
              2. Така като гледам май термостата си е наред (движи се свободно без да запъва някъде; имам предвид с малко сила и хлътва навътре и после се връща в първоначална позиция) , не сме го свалили още ... запъва се магарето му с магаре
              3. Може да няма достатъчно антифриз в радиатора; следствие - прегряване, а липсата му (на антифриза) е лек теч вътре в купено на парното (есента го дадохме на калайджия , сега бие от някъде другаде )
              4. Перата на водната помпа може да са изгнили от антифриза, и да са се отложили някъде ...

              Утре да се надявам че ще мога да дам вече по-пълна информация.

              П.П. Днес притичахме до магазините за части и се оказа, че едно въшливо виско струва 120 лв. за има няма 1 кубик силикон вътре. Водната помпа е почти на половината на виското - 65лв.
              Има ли начин да разбера дали силикона на виското е изтекъл и ако търся от морга какво и къде да гледам дали е читаво виското? И разбира се ако имате информация на каква пара мога да го закупя

              И все пак си мисля че и перката е солидно замесена в аферата, защото ми се струва че не се върти бързо при загрят двигател както би трябвало да е според мен

              Благодаря!
              Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

              0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
              /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

              Коментар


              • #22
                До: Регулиране на ламбда сонда

                Първоначално публикуван от Nik16 Преглед на мнение
                Има ли начин да разбера дали силикона на виското е изтекъл и ако търся от морга какво и къде да гледам дали е читаво виското? И разбира се ако имате информация на каква пара мога да го закупя

                И все пак си мисля че и перката е солидно замесена в аферата, защото ми се струва че не се върти бързо при загрят двигател както би трябвало да е според мен

                Благодаря!
                Проверката на виското я има на няколко места из форума, ключовата дума е "вестник". Ако е тя, може да се заклини да се върти непрекъснато (това временно, докато купиш нова муфа). Така ще охлажда, лятото ще е ок. До есента трябва да я оправиш.

                ---
                как се проверява: загряваш машината и се опитваш да спреш перката със сгънат вестник. Ако успееш - не са добре нещата. На студена машина пък трябва да можеш да я спреш с вестника, ако пак не можеш, значи някой вече я е "лекувал".

                Коментар


                • #23
                  До: Регулиране на ламбда сонда

                  Първоначално публикуван от antiroad Преглед на мнение
                  Вчера ходих на място и питах-50лв с 6м.гаранция за леки коли и джипове,за камиони-80-120 лв в зависимост от това колко силикон се допълва.тел.0899814422-ГАНЧО ТОМЧЕВ/ако модераторите преценят,че е реклама да го трият,просто искам да помогна на колегите/
                  Има и вариант да сложиш ел.перка отпред, стига да ти се занимава с присаждане на датчик.

                  Съмнява ме водната помпа да е чак толкова изгнила, останалото си е възможно.
                  О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                  Коментар


                  • #24
                    До: Регулиране на ламбда сонда

                    А,как може да се заклини перката?Може ли да се застопори без да се сваля?Извинявам се!

                    Коментар


                    • #25
                      До: Регулиране на ламбда сонда

                      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                      Има и вариант да сложиш ел.перка отпред, стига да ти се занимава с присаждане на датчик.

                      Съмнява ме водната помпа да е чак толкова изгнила, останалото си е възможно.
                      1. Мислех си да присадим перка от Пежо (малките модели, по предложение от другата тема за перка на Витара) , но мисля да сложа едно щракало в купето (копче) чрез което да пускам втората перка. Не знам как ще реагирате, но за лятото е добро решение. А зимата няма да се включва втората перка и готово

                      2. Това вече е само като предложение, току що ми хрумна: освен ел. перката ще поговоря и с баш майстора (баща ми) за направата на едни въздохоотводи към радиатора. Давайте мнения ще ми е интересно да видя как би се приела тази идея

                      Поздрави

                      П.П. Сливен ми е малко далече, за да ходя да пълня виското. Някой варненец да знае някъде в нашия регион за такъв майстор?
                      Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                      0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                      /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                      Коментар


                      • #26
                        До: Регулиране на ламбда сонда

                        Ник,По този начин проблема няма да се отстрани нито да се реши.
                        Въпреки че вероятностите са много и са изброени до сега,трябва да се намери вярната диагноза.
                        Само пример: я си представи че турбинката на водната помпа е изгнила и я няма(виждал съм го на Нисан).Какво правиш с доп.вентилатор или въздуховод?
                        Мисля че охлаждането на Витарите е добре оразмерено и при нормални условия не би трябвало да дава проблем.Още един пример.Тия дни в жегите ходих до Гърция.И въпреки че виското ми не сработва-не зацепва,сигурен съм в това,колата нито веднъж не вдигна температура над нормалното.И между другото 120лв. не са чак толкова много за виско.Тук в 07 е 140 ,а за други коли съм чел да се пише за стотин лева.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Регулиране на ламбда сонда

                          Здравейте колеги. След дълги прерипетии днес направихме един тест драйв, но беше неспоучлив. Който е от Варна знае баира на Каменар какъв е, та ходихме до там и о ужас: загря отново по същия начин, с единствената разлика, че антифриза не преля. Операцията, която проведохме се състоеше в това, че "сварихме" темостата и се оказа че се отваря на 94,5 градуса. Това нормално ли е или не? Прегледахме да видим някъде за котлен калък (в случай, че колата е карана с вода) не открихме. В четвъртък при слагането на последния елемент - перката, се оказа, че съвсем се е скапала т.е. сцеплението й със силикона вътре беше малко. Днес накарах баща ми да види дали се движи по-бързо перката при натиснат педал на газта, той ми отговори, че не се движи толкова бързо както трябва да е. Сетих се за офертата за пълнене на силиконовия съединител, само че ако някой варненец знае дали тук има някой човек който ги пълни добре ще е, защото Сливен ми е далеч.

                          Искам да попитам също така, дали двигателя ще се тормози ако закрепя перката по начин, по който да се върти еднакво с двигателя - с еднакви обороти. Ако няма проблем с тази дейност, имате ли идея с какво мога да я застопоря ?

                          Благодаря

                          П.П. Водната помпа е добре нищо и нямаше
                          Термостата е под въпрос
                          Радиатора е наред
                          Последно редактирано от Nik16; 25-07-09, 13:30.
                          Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                          0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                          /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                          Коментар


                          • #28
                            До: Регулиране на ламбда сонда

                            Не знам специално за термостата на Витарата, но принципно термостатите отваят на окло 84гр.Гледал съм по каталози, че се предлагат и зимни, на няколко гр. повече.Сигурен ли си в термометъра с който сте мерили, а и че термостата не започва да отваря от по-рано ,но да не сте го забелязали?
                            Искам да направите и още един експеримент, за да е сигурно че водната помпа е наред и върти водата.
                            Махнете капачката на радиатора.Добре ще е ако нивото не е до горе а до средата на горното казанче.Загрейте колата до температура при която сте сигурни че термостатът е отворил.При подавне на газ трябва да се забелязва през гърлото на радиатора движение на водата и дори леко повдигане на нивото.А по този начин ще се види дали няма и издухана гарнитура ако прави мехури.
                            И чак след това застопорявайт перката по някакъв начин и повторете есперимента на баира.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Регулиране на ламбда сонда

                              Ако прави мехури в радиатора,това означава че гарнитурата е издухала.Това означава ли че и главата е заминала?Имам почти същият проблем.Значи маслото ми е чисто,водата също,на ауспуха не вади пара,само където ми надува маркуча дето влиза в радиатора и праща част от водата в разширителното казанче.Извинявам се,че се намесвам в чужда тема и благодаря

                              Коментар


                              • #30
                                До: Регулиране на ламбда сонда

                                Колега няма проблеми, че се намесваш. Колкото повече хора се включват толкова по добре за всички. След малко вкарвам джипарата в бокса за повторен оглед. Интересуваме само (от друга сходна тема) какви са симптомите за пукната глава ?

                                Благодаря
                                Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                                0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                                /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X