Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Регулиране на ламбда сонда

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Регулиране на ламбда сонда

    Недей с най-лошото де
    Ако ти прегрява от пукната глава ще бълбука в радиатора.
    Но глави се пукат на много места и симптомите може да са различни.Може да се спука м-у клапаните.Понякога се пука м-у 2 съседни камери,напречно на дължината на главата.Понякога продухва само гарнитурата.Понякога се получават шупли в отливката, не го допускам за японска глава,но знам ли? По-скоро от корозия.

    Коментар


    • #32
      До: Регулиране на ламбда сонда

      ctef благодаря за информацията. Това беше извън темата, защото ме заинтересува. И така продължаваме с размислите и почесването ... термостата отваря на приблизително 90 градуса. Може би ще трябва да потърся термостат за 82 градуса. Мисля че в този има нещо гнило: все пак за започне да отваря при 88 градуса е множко (мое мнение).
      Може и да съм объркал, но радиатора може да се промие с вода и маркуч отвътре нали?
      Стана ни много интересно с баща ми къде може да изчезва антифриза Сутринта точно преди да качим колата на баира, заредихме на бензиностанция и забелязах, че в преливното съдче нямаше антифриз, а предната вечер имаше. Да речем че се е обезвъздушил още радиатора докато стигем бензиностанцията, но преди малко като я местих пак погледнах съда и видях, че нивото на антифриза беше почти на LOW.
      Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

      0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
      /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

      Коментар


      • #33
        До: Регулиране на ламбда сонда

        Тревожно е че се губи антифриз толкова бързо.
        Но трябва да се убедите ,че не изтича от някъде.Имате газова-много допълнителни връзки.Сега в топлото течноста се изпарява по-бързо и не могат лесно да се забележат малките течове.Охлаждаща течност циркулира и в смукателния колектор,така че гледайте също и между главата и колектора,да не пропуска.
        Може да промивате радиатора.До сега ръждива вода имал ли е?Външно питата да не в кал?
        Махни термостата щом е съмнителен и направи пробата която ти казах за въртене на водата.Няма да е необходимо да подгрявате.След това направете и тест-драйв.Ако върти водата но прегрее и без термостат значи проблема не е нито в помпата нито в термостата.

        Коментар


        • #34
          До: Регулиране на ламбда сонда

          Питата е здрава, няма кал или други боклуци, които биха попречили да се охлажда. Водата (антифриза) когато го източваме е бистър като сълза и е чист: няма признаци да съдържа масло или други елементи.

          Утре ще махнем термостата, но относто пробата мисля, че може да изхвърли от гърлото на радиатора антифриза, докато не се уравновеси количеството вътре. Това мисля, че няма да е проблем. Ако запалим без термостата, водата от радиатора направо отива в двигателя и водната помпа ще хвърли хладкия антифриз навътре в мотора, но като нямаме добро охлаждане, в случая виското, сигурно пак ще се нагрява. (тя перката си върти, но както казах не е бързо ... нещо средно)

          Пак припомням, че колата прегрява само, когато има стръмен и продължителен баир. На прав път температурата е нормална, а когато върти на празен ход автомобила си поддържа отново температурата (нормална). И като прибавим и изчезването на антифриза се завърта една интересна мистерия.

          П.П. "Загрейте колата до температура при която сте сигурни че термостатът е отворил" Проблема е, че не можем да разберем кога термостатът се е отворил. Няма как да го засечем. Той започва да се отваря от приблизително 90 градуса (в тенджера с вода и термометър), но как да разберем каква е температурата на двигателя (водата) ?
          Последно редактирано от Nik16; 25-07-09, 22:14. Причина: Допълване на информация
          Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

          0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
          /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

          Коментар


          • #35
            До: Регулиране на ламбда сонда

            Добре си бъбрим
            Направете утре пробата и без термостата.
            Добре е че не прегрява винаги.
            Между другото,имате ли идея колко градуса е в момента ъгъла на аванса на запалването?Има ли стробоскоп около вас?

            Коментар


            • #36
              До: Регулиране на ламбда сонда

              Баща ми ходи при един негов приятел преди може би 2-3 месеца, не помня точно, но беше към края на зимата. Ъгъла е бил 20 градуса, а сега е около 10-11 градуса. Утре ще направим теста и ще пиша.

              Благодаря много за съдействието и търпението.
              Лека
              Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

              0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
              /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

              Коментар


              • #37
                До: Регулиране на ламбда сонда

                Термостата трябва да е на 82 градуса. 94 е далеч извън класацията.
                Пукната глава... хм... ако не се е смляла нацяло, когато двигателя не е натоварен (празен ход и до 2-3000 оборота на ход), всичко е ОК, при по-сериозен тормоз, антифриза изчезва за секунди. Като стиснеш леко изходящия маркуч (който може да пАри!), ако при рязко подаване на газ маркуча се втвърдява много - лошо. Главата се проверява най-сигурно на стенд, все някой във Варна ще има такъв.
                Преди половин час ми цъфна едно сузуки с такава диагноза, ей писна и! Накрая ще взема пак да отворя сервиза, поне да знам що съм все оцапан ...

                Ако зацепиш перката постояно, ще ти вдигне разхода с малко, шумотевицата с много. Ако проблема все пак се окаже, че е от нея, ориентирай се към ремонт или на ток, че ще ти надуе главата.
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #38
                  До: Регулиране на ламбда сонда

                  Колеги здравейте. Днес направихме последния тест-драйв. Всичко е наред. Причината за прегряването на двигателя се дължи единствено на перката. Виското не се върти както трябва и не охлажда течността в радиатора. Зацепихме перката с два винта (професионално направено) и сега върти на поразия и стрелката на таблото за температурата не помръдва от нормалното си положение.

                  Сърдечно благодаря на всички, които се включиха в разрешаването на проблема!

                  Поздрави
                  Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                  0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                  /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                  Коментар


                  • #39
                    Изхвърля антифриз

                    Ако колегата Nik16 не възразява, искам да пусна едно интересно продължение на темата за изхвърлянето на антифриза и прегряването.

                    Двигател G16B. Всички признаци на спукана глава. Обаче главата е здрава, днес мина тест на стенд. Не е и крива - проверено. Гарнитурата е сменяна с нова - нулев ефект. Водната помпа е здрава, термостата работи, без термостат пак същото.

                    Симптомитомите: на празен ход всичко ОК. На високи обороти леко надува маркучите, но може да си работи с часове, никакъв проблем. При по-сериозно натоварване антифриза е на асфалта и всичко ври и кипи, въпреки, че температурата едва не минава над 95 градуса.
                    На 1500-2000 оборота колата може да се кара дълго време, няма проблем, не губи антифриз. Мине ли оборотомера 3000 обаче (в движение, не на място), антифриза се изсипва на асфалта за 4-5 секунди.

                    Видими пукнатини по цилиндрите няма, не меши маслото, двигателя има отлична тяга. В момента обезкостяваме блока да се носи и той на стенд.

                    Ако обаче и той е здрав? Някакви идеи? Щото моите свършиха...
                    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                    Коментар


                    • #40
                      До: Регулиране на ламбда сонда

                      Крив блок
                      НАЙ-ГОЛЯМАТА ПРЕЧКА-СТРАХЪТ

                      Коментар


                      • #41
                        До: Изхвърля антифриз

                        Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
                        Ако колегата Nik16 не възразява, искам да пусна едно интересно продължение на темата за изхвърлянето на антифриза и прегряването.
                        Не възразявам. Обаче така като гледам проблема е много интересен и доста по-мистериозен от моя. Колегата може да е прав за крив блок ама ... Прегледа ли за запушвания някъде по двигателя? От преливника ли изплюва течността или от капачката на радиатора? (е това май беше тъп въпрос), но съм виждал витара, която изхвърля от двете места антифриза при над 3000 оборота на двг-то

                        П.П. Ако радиатора е запушен при ниски обороти май няма да имаш проблеми, но при по-високи горещия антифриз от двигателя не може да навлезе бързо в радиатора и оттам да избива ... ?!
                        Сузуки Витара '89година, 1.6 8v, автоматик, газ-бензин.

                        0883 55 13 48 и/или 0879 38 38 08 Николай Николчев
                        /e-mail: nikolaynkl@gmail.com/

                        Коментар


                        • #42
                          До: Регулиране на ламбда сонда

                          Здравейте колеги,не гарантирам за компетентност,но дали е възможно системата(охладителната де)да не е добре обезвъздушена.Парното духа ли топло.Да не е правен някакъв тунинг по предната решетка или бронята,та по този начин да е ограничен достъпа на въздух към радиатора в движение.Виското на перката,също може да не сработва(затяга) при повишаване на температурата.....Успех при решаване на проблема!!!
                          SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                          Коментар


                          • #43
                            До: Регулиране на ламбда сонда

                            Блока замина за стенд, утре ще се знае всичко със сигурност.

                            Иначе по колата нищо не е пипано, в смисъл никакви тунинги. Забравих да уточня, не става дума за Витара. Мотора е същия, но колата е Балено, перката е електрическа и си работи.

                            Това, което ме притеснява е характера на "изкипяването". Не, че кипи. На натоварен двигател, тоест колата си е в движение по равно или наклон нагоре, независимо дали мотора е топъл или студен, мине ли над 3000 оборота и антифриза изчезва моментално. И тъкмо защото го прави и на студено, не мисля, че радиатора има нещо общо.

                            Утре ако кажат, че и блока е ОК и ще изпадна в дълбок размисъл...
                            Чудя се дали е възможно болтовете на главата да са се прецакали по някакъв начин или просто да са сменени с някакви други? Макар, че си изглеждат оригинални и уж са наред. Щото като я отворихме, се оказа например, че буталата са от неизвестно какво, що пък да не са шибнали и други болтове, които да се разпъват или де да знам, започнах да плещя глупости вече
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #44
                              До: Регулиране на ламбда сонда

                              Колега,извинявам се ,че продължавам да те "обърквам",но щом изкипява и при студен дв.,сигурен ли си ,че гарнитурата е за този модел,дали всички отвори по нея съвпадат с тези на блока.И,провери отново дали прави въздушна възглавница някъде.Пуснете парното и обезвъздушете добре..За друго не се сещам...
                              SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                              Коментар


                              • #45
                                До: Регулиране на ламбда сонда

                                Първоначално публикуван от vadoiv Преглед на мнение
                                Колега,извинявам се ,че продължавам да те "обърквам",но щом изкипява и при студен дв.,сигурен ли си ,че гарнитурата е за този модел,дали всички отвори по нея съвпадат с тези на блока.И,провери отново дали прави въздушна възглавница някъде.Пуснете парното и обезвъздушете добре..За друго не се сещам...
                                Не ме объркваш, то нали това е идеята, да се обсъди проблема от различни гледни точки, все някоя ще е истинската. Другата идея е като се стигне до решение, всички да го знаят.

                                Гарнитурата е със същите отвори за водата (ако това имаш предвид), като старата, а с нея колата е изкарала 21000км як терор без никакъв проблем. Специално проверявах, понеже съм си патил от зимни гарнитури веднъж. Километрите ги давам само със сегашния собственик, но някои интересни признаци ме карат да мисля, че буталата, лагерите и сегментите, съответно и гарнитурата, са сменени точно преди продажбата.

                                Въздух ... доколкото е възможно да се обезвъздуши е объвъздушена. Термостата има клапан за обезвъздушаване и при бавно наливане на антифриза си работи. Освен това на ненатоварен двигател си работи с часове без проблем.
                                Има някакъв вариант като поработи малко и после тръгне да изстива, тогава да дръпва въздух от някъде и да скапва ситуацията, но то пък би трябвало да тече тогава от някъде, а не съм забелязал (което не значи, че не може просто да съм пропуснал нещо). Хм, днес вече ме мързи, но утре ще взема да огледам дали не капе от парното, че там никой не е гледал. Иначе парното работи като лудо.

                                Утре като тестват блока ще стане интересно.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X