Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Смисъл от лифта?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Смисъл от лифта?

    Та колеги отдавна се каня да попитам всички за тази болест!Всеки прави някакъв лифт.Има ли смисъл примерно на самурай 1.3 да го дигаш така както се дига примерно вранглер 4.0?Да не би да става по проходим?Единственото нещо което виждам че си увеличаваш височината на шасито.Тоест че можеш да минаваш по лесно разни дървета ъгала на атака на наклони се увеличава.Но пък губиш от устойчивоста!Някой ще каже че има фланци.Айде да видим колко време ще издържат лагерите при сложен фланец и силно изнесени джанти?Друго спорет мен се губи вече единия от замислите на самурая малък и се провира.Не един човек спорет мен е виждал как джип се заклещва между дървета само заради силно изнесени гуми навън.Но си остана най-важния проблем.Колкото и да дигаш шасито и купето дифовете пак са си доло както правим?Слагаме 35" гуми?1.3 мисля че ще се мъчи и пак си на лебетка?Някой ще каже слагаме по як мотор?Тогава отиваме на карета,скорости и какво ли не още?
    Та главния ми въпрос е дали с минимален лифт няма да получим същите възможности като с огромен и цялостно преправяне?
    https://www.youtube.com/watch?v=xvZ7xkufXn4 HEAVY BONE RACING TEAM

  • #2
    До: Смисъл от лифта?

    Темата ще е доста интересна.От известно време и аз се питам същото.При различните подходи за лифт си има + и - и вкрайна сметка и аз си задавам същия въпрос има ли смисъл да си лифтовам Самурайчето и дали целта ще оправдае средствата.За лифта на Самурай инфото във форума е малко или поне за мен въпросът не е разискван достатъчно,че да даде отговор на въпросът.Надявам се в темата да се включат колегите с лифтовани самураи да споделят опит.Ще следя темата с интерес.
    "Човек е толкова голям колкото са големи мечтите му"

    Коментар


    • #3
      До: Смисъл от лифта?

      Ами то тогава да си ги караме в заводските им варианти. Винаги едно нещо е за сметка на друго. Преценяш какво караш повече и дали предпочиташ по-голям ъгъл на атака или по-голяма устойчивост на странични наклони и решаваш дали и колко да вдигаш. Аз самият се чеша да качвам ли камиончето на мостовите или не. Половин година вече не мога да взема решение.

      Коментар


      • #4
        До: Смисъл от лифта?

        Лифта, както всичко друго не е панацея, но безспорно е един лесен и сравнително безполезнен път към щастието...

        Задавайки въпроса - има ли смисъл от лифт е добре да си дадете сметка каква е алтернативата от другата страна??? Тя за мен е една - друго ново окачване.

        Целите на лифта са ясни - да повдигне, за да се пъхнат по-големи търкала, да носи едни килограми в плюс на моста, които стандартното не може (особено като е на 15+ години), да подобри артикулацията при тези, при които в заводска версия не впечатлява. Недостатъци - предимно последствията от първото по-горе - центъра на тежестта отива нагоре, стъпката трябва да се разшири за да компенсира лифта (поне донякъде) и т.н.

        И в това отношение предпочитам да сложа тунингово лифт окачване, предимства - готово решение, лесно за монтаж, тествано, изчислено и изпитано за моя 4х4. Не на последно място - по-евтино и доста по-ефикасно във всяко отношение от новото заводско окачване.

        Към DJ Davel
        - аз не съм чул за проблем с изнасянето на гумите навън, било то с минусови джанти или с фланци. Да, лагерите се товарят повече, но вместо да изкарат 300.000км. ще изкарат по-малко...

        Към goran
        - сега да не ми се обиждат собствениците на Самураи във форума, но вие колко добре направени Самураи сте виждали тук? Под добре направени се има предвид вкл. и коли в които се инвестира... На Самурая най-често се гледа като на едно от най-бюджетните 4х4. И в това отношение, въобще не очаквам някой да си купи Самурай за 3.000лв. и да даде още 1500лв. за окачване (истинско, не шпренговано и т.н.) и още 1200лв. за едни гуми, различни от Малатеста Кобра или от рода. А тунинговото окачване за Самурай е безспорно най-евтиното. Погледнете навън и ще видите за какво става дума.
        Последно редактирано от Yaro; 16-04-08, 19:59.

        Коментар


        • #5
          До: Смисъл от лифта?

          От финансова гледна точка всяко отклонение от решението на конструктора е не само безсмислено, но и вредно. От спортна гледна точка обаче се налага да се направят доста промени за да отговаря даден автомобил на определени изисквания. За това всеки трябва да си прецени какво му трябва и евентуално да си плати гяволъка.

          Коментар


          • #6
            До: Смисъл от лифта?

            Първоначално публикуван от abator Преглед на мнение
            От финансова гледна точка всяко отклонение от решението на конструктора е не само безсмислено, но и вредно...
            А Вие смятате ли окачването с лифт за отклонение от решението на конструкторите, и още повече за вредно??

            Коментар


            • #7
              До: Смисъл от лифта?

              Започнах да пиша, но Яро ме изпревари... Едва ли мога да добавя нещо след този изчерпателен отговор... Може би само това, че преди малко си поръчах ново окачване за Хулиганката, +4 инча... на първо време... Причината - два пъти "лягах по корем" в калта в Стара Загора... и не само тази....
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #8
                До: Смисъл от лифта?

                Аз пък мога да добавя много но не ми се пише толкова дълго.Първо колегата трябва да си отговори на въпроса докъде иска да стигне в офф-а.Ако има намерение да си прави софт разходки-да не го пипа-Ако ще скача в харда да си приготви много средства,много време и МНОООго нерви.
                Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                Коментар


                • #9
                  До: Смисъл от лифта?

                  Аз такова.... Извинявам се за глупавия вапрос и за спама, но човъркам по Calmini сайта, и гледам едно 3.5` кит-че http://www.puresuzuki.com/3_5_suspension.htm и се чудя Първата цена за кит-а ли е(целия от снимката-ресор,амове,и вс. шайби-майби..) ... какво е. После пак някаква цена? Не хващам много от Англ. ез. , за това попитВам.
                  Извинявам се пак.
                  Лека вечер. Темата е Супер

                  Коментар


                  • #10
                    До: Смисъл от лифта?

                    Аз (като по от скоро в тази общост) ще кажа следното - кога наистина ти трябва лифт? В повечето случаи хората се хващат да питат първо за лифта, а е грешно! Покарайте, вижте, и ако е само за гъзария - не си заслужава.
                    Като затънете първия път - вземете гуми!
                    Като затънете пак - вижте къде сгрешихте!
                    Като затънете трети път и викат трактор да ви тегли вземете лифт кит! Като затънете отново - взимайте по-сериозна машина!

                    Преди да си затънал поне веднъж - бързаш с лифта!


                    Може и да греша, но засега не съм затъвал и няма лифт

                    Коментар


                    • #11
                      До: Смисъл от лифта?

                      Щом караш офроуд значи трябва лифт ! И подходящи гуми .
                      Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                      Коментар


                      • #12
                        До: Смисъл от лифта?

                        Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                        Аз (като по от скоро в тази общост) ще кажа следното - кога наистина ти трябва лифт? В повечето случаи хората се хващат да питат първо за лифта, а е грешно! Покарайте, вижте, и ако е само за гъзария - не си заслужава.
                        Като затънете първия път - вземете гуми!
                        Като затънете пак - вижте къде сгрешихте!
                        Като затънете трети път и викат трактор да ви тегли вземете лифт кит! Като затънете отново - взимайте по-сериозна машина!

                        Преди да си затънал поне веднъж - бързаш с лифта!


                        Може и да греша, но засега не съм затъвал и няма лифт
                        Аз за това смених 3 вида лифт и 5 размера гуми преди да открия истината . Сега съм доволен от резултата но мисля че щеше да е по правилно още от началото да сложа правилния лифт, правилния размер гуми и да не правя нещата по 2-3 пъти защото всички проби и грешки са свързани със сериозни разходи ...
                        Най-добрия реглаж на преден и заден мост

                        Коментар


                        • #13
                          До: Смисъл от лифта?

                          Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                          Аз (като по от скоро в тази общост) ще кажа следното - кога наистина ти трябва лифт? В повечето случаи хората се хващат да питат първо за лифта, а е грешно! Покарайте, вижте, и ако е само за гъзария - не си заслужава...
                          Абсолютно правилно, че човек е добре първо да покара и усети колата.
                          Но в останалото казано от теб, не виждам къде е връзката въобще между лифта и калта, освен в твърде голяма кал (Ладога например), каквато тук няма?

                          Случаите, които посочих по-горе смятам за напълно основателни за нужда от лифт или от ново/ добро окачване. Ами нали като се качат едни 50 кила пред предния мост (лебедка, въже и малко желязо) трябва да има нещо да ги "носи", за да не кълве муцуната на всяка бабуна. Ами като се подкара на скорост по нивата? Повдигнатото окачване е най-често и подсилено, което помага (в по-голяма или в по-малка степен) да не удряш на тампони на всяка втора бабуна.

                          Още нещо - офроуда не се окончава винаги само с каране в голяма кал. Лифт-натото, в това число и подсилено окачване намира твърде широка употреба в Експедиционния офроуд. В страни като Австралия, където си трябва здраво окачване за да се придвижваш, големите фирми за окачване като TJM произвеждат лифт окачвания дори за леки автомобили като Субару. Съответно пак TJM и ARB правят и брони за тях, но това е друга тема.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Смисъл от лифта?

                            Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                            Абсолютно правилно, че човек е добре първо да покара и усети колата.
                            Но в останалото казано от теб, не виждам къде е връзката въобще между лифта и калта, освен в твърде голяма кал (Ладога например), каквато тук няма?

                            Случаите, които посочих по-горе смятам за напълно основателни за нужда от лифт или от ново/ добро окачване. Ами нали като се качат едни 50 кила пред предния мост (лебедка, въже и малко желязо) трябва да има нещо да ги "носи", за да не кълве муцуната на всяка бабуна. Ами като се подкара на скорост по нивата? Повдигнатото окачване е най-често и подсилено, което помага (в по-голяма или в по-малка степен) да не удряш на тампони на всяка втора бабуна.

                            Още нещо - офроуда не се окончава винаги само с каране в голяма кал. Лифт-натото, в това число и подсилено окачване намира твърде широка употреба в Експедиционния офроуд. В страни като Австралия, където си трябва здраво окачване за да се придвижваш, големите фирми за окачване като TJM произвеждат лифт окачвания дори за леки автомобили като Субару. Съответно пак TJM и ARB правят и брони за тях, но това е друга тема.
                            Аз по никакъв начин не оспорвам казаното от теб до тук! Напротив. Аз също в тази посока съм тръгнал, но не следва да се орави самоцелно и винаги е свързан с по-комплескен "тунинг" (иска ми се някак си да избягаме от наложилото се приложение на тази дума, но..). В смисъл, че да се тругва с лифт е вероятно не най-добрия избор - или поне не преди да е ясна нуждата от него. В общи линии ако ти трябва лифт ти трябва и лебедка и обратното . Освен това се очаква, че вече си си взел гуми ( с джанти вероятно)!

                            Несъмнено лифтът подобрява проходимостта на 4х4 машините и едва ли има две мнения за това особено, когато човек иска да си подсигури подобаващо представяне извън пътя.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Смисъл от лифта?

                              Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                              ... не виждам къде е връзката въобще между лифта и калта, освен в твърде голяма кал (Ладога например), каквато тук няма?
                              ...
                              Това с гумите е по-скоро в смисъл, че с шосейни гуми тругно се стига до там, където ти трябва лифти и, че ако си със такива гуми явно целта не е по-хард офф-роуд а по-скоро каране по някой черен път до язовира, например.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X