От: Въпрос за резервоар на Витара
СЪГЛАСЕН
Първоначално публикуван от tef4o
Преглед на мнение
Jimi, приятелю, а сега се успокой малко.
Щото днес ме ухапа кучето и си измъкнах помпата (покрай другото, имахме малко сблъсъци с Витарата, но затова в другата тема). Помпата ми в момента е от Мицубиши Лансер, 4G92, 113коня по каталог на 1600 кубика. Регулатора на налягането (и той не е на помпата - онова на помпата са предпазен клапан и обратен клапан), оригиналния, не се справяше с дебита, въпреки, че помпата е наполовина на габарит на оригиналната, аз затова я сложих, щото ми е дребно резервоарчето.
та помпата си вдига малко над 6 бара без регулатор. По-точно не мога да кажа, че я мерих с един обикновен манометър, а той не е особено точен, но някъде там.
Извадих един регулатор от 16V Витарско, припилих му леко крепежите и го сложих на мястото на оригиналния - заспа. И вече не се дави, като подам рязко газ, вероятно и разхода ми на бензин ще поспадне. Та толкова за помпите. предполагам, че проблема е бил в самия регулатор, но ме домързя да го чупя.
По принцип, ако е за самото заяждане, бензина може да се тормози до около 14 бара (по спомен, може и да бъркам с малко). От там нататък става мазало. Но подобно налягане за индиректно впръскване не помага на никого, затова разумния компромис е около 3 бара. Малко повече-малко по-малко, зависи как го е решил производителя. Някои системи имат допълнителен клапан, който при рязко ускорение затваря за момент регулатора (редуцира) и за момент налягането скача на 4-6 бара. Съответно дюзите пръскат мъжката и колата набира по-добре. Типичен пример - Мазда 323, 1.6/16V и Мазда MX3 със същия двигател. Една от малкото разлики е точно в това клапанче и като караш си личи... стига да работи
Някои моноинжекции са на бар-бар и половина, пак по спомен, неми се рови. Това си зависи донякъде и от конструкцията на дюзата - по-малко налягане се управлява с по-малко ток (грубо казано) и така нататък, но тук вече нагазваме в една теория, която не се отнася прако към темата.
Всяка помпа, която може да вдигне над 2.6 бара, става за моното на Витарата, стига дебитът и да не е като за ЗИЛ. Под 2.6 двигателя започва да работи нестабилно, под 2 направо си угасва. Нормалното е около 2.8, проверявах. На 3 работи поносимо добре, с малко повече мощност във високите и с лек преразход на гориво. Над 3 започва да се дави и да гори като ламя. Това последното от личен горчив опит.
Та пак казвам - почти всяка помпа може да свърши работа. Иска се само малко съобразяване с габарита и дебита. ясно е, че помпа от Ауди А8 ще е малко "тежичка"
А от Джета -моноинжекция няма да стане, щото е на бар и нещо. От друго - по избор.
Щото днес ме ухапа кучето и си измъкнах помпата (покрай другото, имахме малко сблъсъци с Витарата, но затова в другата тема). Помпата ми в момента е от Мицубиши Лансер, 4G92, 113коня по каталог на 1600 кубика. Регулатора на налягането (и той не е на помпата - онова на помпата са предпазен клапан и обратен клапан), оригиналния, не се справяше с дебита, въпреки, че помпата е наполовина на габарит на оригиналната, аз затова я сложих, щото ми е дребно резервоарчето.
та помпата си вдига малко над 6 бара без регулатор. По-точно не мога да кажа, че я мерих с един обикновен манометър, а той не е особено точен, но някъде там.
Извадих един регулатор от 16V Витарско, припилих му леко крепежите и го сложих на мястото на оригиналния - заспа. И вече не се дави, като подам рязко газ, вероятно и разхода ми на бензин ще поспадне. Та толкова за помпите. предполагам, че проблема е бил в самия регулатор, но ме домързя да го чупя.
По принцип, ако е за самото заяждане, бензина може да се тормози до около 14 бара (по спомен, може и да бъркам с малко). От там нататък става мазало. Но подобно налягане за индиректно впръскване не помага на никого, затова разумния компромис е около 3 бара. Малко повече-малко по-малко, зависи как го е решил производителя. Някои системи имат допълнителен клапан, който при рязко ускорение затваря за момент регулатора (редуцира) и за момент налягането скача на 4-6 бара. Съответно дюзите пръскат мъжката и колата набира по-добре. Типичен пример - Мазда 323, 1.6/16V и Мазда MX3 със същия двигател. Една от малкото разлики е точно в това клапанче и като караш си личи... стига да работи

Някои моноинжекции са на бар-бар и половина, пак по спомен, неми се рови. Това си зависи донякъде и от конструкцията на дюзата - по-малко налягане се управлява с по-малко ток (грубо казано) и така нататък, но тук вече нагазваме в една теория, която не се отнася прако към темата.
Всяка помпа, която може да вдигне над 2.6 бара, става за моното на Витарата, стига дебитът и да не е като за ЗИЛ. Под 2.6 двигателя започва да работи нестабилно, под 2 направо си угасва. Нормалното е около 2.8, проверявах. На 3 работи поносимо добре, с малко повече мощност във високите и с лек преразход на гориво. Над 3 започва да се дави и да гори като ламя. Това последното от личен горчив опит.
Та пак казвам - почти всяка помпа може да свърши работа. Иска се само малко съобразяване с габарита и дебита. ясно е, че помпа от Ауди А8 ще е малко "тежичка"
А от Джета -моноинжекция няма да стане, щото е на бар и нещо. От друго - по избор.СЪГЛАСЕН
Коментар