Обява

Свий
Няма добавени обяви.

По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

    Бих се радвал да прочета дали има развитие по темата, тоест кой и дали успя да сложи друг генератор с минимум разправии. Прави ми впечатление, че оригиналният на Витарата се справя трудно. А е с всички екстри и това си оказва влияние. Трудно зарежда голям акумулатор и затова гледам да я карам с 44амп.ч, който се оказва напълно достатъчен, но все пак.... Пусна ли фаровете и повечко консуматори оборотите видимо падат. Да не говоря колко полу-възможно е да подам ток макар и с маркови кабели на някого, за да запали. Чакаме по 5 минути поне. Другата ми кола подава ток, като от буустер, не е нужно и да работи даже.

    Коментар


    • #17
      От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

      Аз съм Витара 16V, 96та, ДБ и мога да потвърдя, че в действинолтс си работи на 14.1-2 при включени фарове на празен ход.

      Коментар


      • #18
        От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

        Абе то вярно, че има хиляда варианта, ама...

        Толкова ли е трудно някой да напише - пробвах такъв, ама трудно стана, после пробвах с онакъв стана много по-лесно...

        Защо трябва всички да ходим с шублерите по моргите...

        Не вярвам за толкова години, толкова Витари, няма начин някой да не е намерил правилния алтернатор.

        На Витарата наистина динамото е многоооо малко.

        Коментар


        • #19
          От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

          Ква е тая комплексарщина, бил малък. По каталог дават 38 ачаса за акумулатор и работи, пали от четвърт, японците са го измислили. Има си уравнения за големината на тока, сеченията и т.н. Промениш ли нещо еднократно, помисли за другото. Големината не означава КПД. Успех.

          Коментар


          • #20
            От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

            Абе кви са тези съждения , малък бил алтернатора на Витара. Ако имате спад на напрежение заради едни фарове то търсете проблема другаде , но не и в алтернатора. Аз съм с 45 А.ч. акумулатор и нямам никакъв проблем. А това , че на ниски об. , като включиш фарове се усеща , че оборотите леко спадат си е напълно нормално.
            Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

            Коментар


            • #21
              От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

              Мощноста на алтернатора има повече общо с мощноста на консуматорите, не с големината на акумулатора. В оригиналната комплектовка ще върши работа, естествено. Но като му сложиш два халогена, газово, четериканално радио, зарядни, компресори за гуми и други и му става лошо на мижавото динамо. Да не говорим за лебедки. Аз ще махам виското и ще слагам ел. перка 30А. Така, че не е комплексарщина.

              Разбира се трябва да се съобрази с ремъка. Стотина ампера смятам, че е нормално за този мотор и ремък.

              И темата не е дали е необходимо. На когото му е достатъчно си кара с оригиналния. Няма проблеми.

              Темата е за тези на които не им стигат 45А.

              Та някой ако е слагал по голямо динамо, да сподели!

              Коментар


              • #22
                От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                Ами седни и си сметни консуматорите, на това отгоре има тягови акумулатори, динамото зарежда акумулатора, който е предвиден за него, ако едното го смениш сменяш и другото, да махнеш виското и да сложиш ел. перка е може би най-голямата глупост, ако не ти охлажда добре си сложи и една перка пред радиатора и си я свържи както искаш, ако правиш машина за офроуд, концепцията ти е грешна първоначално, там е друга хава. Аз не можах да разбера, искаш някой да ти каже дали е слагал друг алтернатор на витара, с твоите подобрения по твоята, как да стане?

                Коментар


                • #23
                  От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                  Акумулатора служи за стартиране на двигателя и за буфер. Няма смисъл от голяма батерия, ако няма кой да я зарежда. Батерията само съхранява енергия. Истината е, че някой трябва да я създаде тази енергия - по голям алтернатор. Той моя акумулатор не е малък, но ако само консумираш от него се изтощава. Трябва с нещо и да се зарежда - по голям алтернатор.

                  Та ако слагаш повече консуматори, решението не е по голям акумулатор, а по голям алтернатор.

                  За перката - виското работи нормално, не загрява и в най големите жеги по големи байри. Допълнителна ел. перка си има на климатика, много лесно бих могъл да я управлявам от купето с едно ключе. Въпреки това ще ги махна и двете и ще сложа голяма, качествена, мощна и икономична перка, която аз ще управлявам както си искам. За оффроад - само леки разходки.

                  А темата е - на Витара, 1,6 , какъв алтернатор най-лесно може да се сложи, 80-100А би бил перфектен.
                  Последно редактирано от vitar; 13-01-18, 12:06.

                  Коментар


                  • #24
                    От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                    Trent, я обясни защо като сменяш алтернатор трябва да сменяш и акумулатор? Какво пречи да имаш по-мощен акумулатор със стандартния акумулатор?
                    А по темата, единичен клиновиден ремък държи до около 100-120 ампера алтернатор, след 120 ампера идват заигравките с двойните ремъчна шайби, и става сложно. Качествени ремъци тук са Gates green stripe. Тоя филм с големите алтернатори и ремъците го гледам постоянно по лодките.
                    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                    Коментар


                    • #25
                      От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                      http://zakolata.bg/blog/%D0%BA%D0%B0...5%D0%BC%D0%B0/

                      Големината на подаваният ток от алтернатора е съобразен с това колко може да поеме акумулатора, и обратно. Има едни числа и мерни единици на двете, та те са в зависимост едно от друго, затова производителят препоръчва определен модел акумулатор от към тези показатели, идеята е алтернатора да не презрежда или да не дозарежда акумулатора с цел по-добрата работа на автомобила и предпазване от повреди по ел. инсталацията. А кой какво си слага си е негов проблем, лошото е че няма санкции и самозапалени автомобили се виждат все по-често, успех.

                      Коментар


                      • #26
                        От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                        Първоначално публикуван от trent Преглед на мнение
                        http://zakolata.bg/blog/%D0%BA%D0%B0...5%D0%BC%D0%B0/

                        Големината на подаваният ток от алтернатора е съобразен с това колко може да поеме акумулатора, и обратно. Има едни числа и мерни единици на двете, та те са в зависимост едно от друго, затова производителят препоръчва определен модел акумулатор от към тези показатели, идеята е алтернатора да не презрежда или да не дозарежда акумулатора с цел по-добрата работа на автомобила и предпазване от повреди по ел. инсталацията. А кой какво си слага си е негов проблем, лошото е че няма санкции и самозапалени автомобили се виждат все по-често, успех.
                        Я сега си прочети линка който си дал и ми кажи къде точно се казва, че по голям алтернатор може да повреди малък акумулатор. Имаш ли идея за какво точно служи регулатора при алтернаторите? Жокер- Подаванив ток не зависи само от големината на алтернатора...

                        За аудиторията, редовно карам лодки с по 300 ампера алтернатори и 100 амперов стартови акумулатор. И акумулатора държи по 7-8 години. Това, че по големия алтернатор ще опече малкия акумулатор са ГЛУПОСТИ.
                        https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                        Коментар


                        • #27
                          От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                          vitar , не можеш в този форум да се вихриш по твоему.Не е етично.Решил си нещо си.Обоснови се защо.Изреди някакви консуматори , добре.По колко вата , колко време ще работят , при работещ мотор , или при неработещ...
                          Акумулаторът бил са стартиране и за буфер - пълни глупости ръсиш , без да си даваш сметка къде.
                          Напиши си домашното : какви фарове , кога , какви консуматори , кога , по колко вата и по колко време.Ще се намери някой да ти каже.Ма ти си искаш грандомански най-най по-то.Па тия ампери ще ги прекараш през кво и през къде - никой не разбра.Прилично се дръж с тук участващите и ще имаш някои успехи.
                          Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                          Коментар


                          • #28
                            От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                            Ама мога и с малък генератор да наеба големи акумулатори, когато няма консумация да го компенсира.
                            Е затова е реле регулаторът.И затова ,щото знае какво става из токовете този младеж си джитка през морето , а некоИ не моат си стигна и до село
                            Човешкият прогрес е резултат от обмен на информация?Аз поне съм съгласен.

                            Коментар


                            • #29
                              От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                              Етично?
                              За какво говориш?
                              trent ми е помагал по въпроси относно Витара, уважавам мнението му и съм благодарен, че е отделил от времето си за да се занимава с мойте проблеми.
                              Обаче това не означава, че не можем да обсъждаме технически теми.

                              За консуматорите - няма значение какви са.
                              Един иска лебедка, друг стерео усилвател 1 киловат.

                              Едно време имах Москвич 408 - правотоково динамо. Пълна трагедия. Да, палеше, зареждаше но за допълнителни консуматори - забрави. Сложих му алтернатор от Лада и всичко заспа.

                              Друг пример - мотоциклет Урал. Съвсем мъничко акумулатерче и много калпаво динамо. И да, всичко работеше нормално, те руснаците са го сметнали. Да, ама ние слагахме фарове, осветление, музика и какво ли още не. Слагахме мощни алтернатори със същите мизерни акумулаторчета.

                              Та отдавна се тровя с недостатъчни източници на електричество. И решението винаги е бил по-голям алтернатор.

                              Относно това, че големия алтернатор скапва малкия акумулатор - това е все едно да кажеш, че ако сложиш 5 ватова крушка на голям алтернатор, то тя ще изгори. Ами няма. За алтернатора, акумулатора се явява товар. Ако акумулатора е много разреден ще консумира ток колкото може да даде алтернатора. Ако е зареден - няма да консумира почти нищо. Защото тока и напрежението са свързани. Напрежението се регулира от реле-регулатора. Тока обаче, не се регулира. Той зависи от това колко ток може да даде алтернатора и от това дали има кой да го консумира. Ако към въртящ се алтернатора не е закачен никакв товар, напрежението ще бъде 14V, но тока ще бъде нула.

                              И за пореден път - темата не е дали, а как да се сложи по мощен алтернатор на Витара.

                              Коментар


                              • #30
                                От: По-голям алтернатор за Витара 1.6 моно?

                                Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                                Я сега си прочети линка който си дал и ми кажи къде точно се казва, че по голям алтернатор може да повреди малък акумулатор. Имаш ли идея за какво точно служи регулатора при алтернаторите? Жокер- Подаванив ток не зависи само от големината на алтернатора...

                                За аудиторията, редовно карам лодки с по 300 ампера алтернатори и 100 амперов стартови акумулатор. И акумулатора държи по 7-8 години. Това, че по големия алтернатор ще опече малкия акумулатор са ГЛУПОСТИ.
                                За лодките не знам, но според мен алтернаторът им не е еднакъв с витарският, нито по вид, нито по генерален принцип на работа, нашият изцяло попада под това описание, което е доста подробно и точно, към края му става и интересно.
                                https://alternatorparts.com/understa...ternators.html
                                Отделно качеството за нещо намиращо се в морето и на земята според мен е доста различно и се надявам да е така

                                Със здраве и успех на всички.

                                П.С. В алтернаторите няма реле-регулатор, има само при динамото, принципа на работа им е различен.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X