Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нещо ми стана на блокажа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Нещо ми стана на блокажа

    Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
    Колега, изумен съм как от три години имаш самурай(един изключително прост като устройство джип) и досега не си му разбрал кое за какво е.

    Малко обяснение: Когато лоста на раздатката е на положение 2H си караш само на задния мост. При поставяне на лоста на 4Н се включва и предния мост. За да ти върши работа обаче трябва хъбовете да са включени... След като поставиш лоста на 4L все така продължават да са включени и двата моста, но вече си преминал на бавни предавки.
    Никакви блокажи не се включват през лоста на раздатката.
    На самураите блокажа на задния мост(ако го имат) се задейства посредством една ръкохватка с форма на "Т" която се намира между двете седалки. Май се завърташе за да се задейства, но не съм сигурен, нека самураяджиите да се изкажат. Оттам посредством жило се задейства самия блокаж.

    А бе ти залягал ли си под самурая да видиш какво има отдолу?
    Значи бавни предавки включвам... че каква файда от тях и как така като включа на бавни джипа излиза от там където се е окопал... какво става(знам че ще ме пратите в търсачката ама нищо не намерих което да ми обесни по прост начин)
    То това с бавните просто някаква по малко оборотна предавка...все едно както на жигулито си тръгвах на 2-ра като забуксувам някъде подобна ли е идеята

    Коментар


    • #17
      От: Нещо ми стана на блокажа

      Той човека, Кольо - като му чета мненията и цяла вечер да спи под джипа, нищо няма да вдене щом търси да включи блокаж на задния мост с лоста на раздатката... Просто до момента си е карал на 4Н, а като е виждал зор е включвал 4L и така до онзи ден - когато явно за първи път в кариерата му на оффроудър е загубил сцепление на по едно (противоположно) колело на ос! Остава да разберем дали има ръчка между предните седалки и да му обясним как и кога да я ползва (ако я има)...

      П.П. Щом само това е снимал, значи само това е видял (няма как да има ръчка за блокажа между седалките и да не го е видял за три години)! Колега, това е ръчката за раздатката, която няма нищо общо с блокаж на задния мост! Когато включиш "на бавни" раздатката променя въртящия момент който предава към мостовете и най-просто казано колата ти има повече специфична мощност предавана към гумите - затова и си излизал до момента. Твърдия блокаж (без значение на кой мост е) просто заключва диференциала и разпределя въртящия момент 50/50 между двете гуми! Ползва се когато едната гума (или две диагонално противоположни) загуби сцепление и започва да буксува или да се върти във въздуха! Тогава диференциала прехвърля всичко на буксуващата (висяща) гума/и...
      Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 03-01-12, 18:10.

      Коментар


      • #18
        От: Нещо ми стана на блокажа

        Колега, недей да пускаш такива теми вече. Досега си карал три години с блокаж, и сега изведнъж блокажа изчезна.....

        На снимката понеже доста тъмна не се вижда много добре, но май са само двата лоста-на скоростната и раздатъчната кутия. Онова за блокжа е доста по-различно, и не видях такова на снимката.

        Съжалявам, ама май нямаш блокаж.
        Има ли желание-има и начин!

        Коментар


        • #19
          От: Нещо ми стана на блокажа

          Колега, на снимката не се вижда, но между седалките, ако имаш оригинален блокаж трябва да има Т образен лост, който при завъртане отпуска жилото задействащо блокажа на задния диференциал. При скъсано жило на блокажа той остава включен. Което на сухо се усеща при завиване. На по-новите варинти има лампичка на таблото, на която пише DIF LOCK.
          Последно редактирано от niko_van; 03-01-12, 18:07. Причина: Допълване

          Коментар


          • #20
            От: Нещо ми стана на блокажа

            Нямам други ръчки м/у седалките... явно няма блокаж кажете поне за бавните това ли е идята поне... знам че се гавря с въпроса ама съм сигурен че не сте се родили научени и вие.

            Коментар


            • #21
              От: Нещо ми стана на блокажа

              Първоначално публикуван от cerebral Преглед на мнение
              Ето снимка ама какво ще помогне
              http://alfa.kachi-snimka.info/viewer...325605719d.jpg
              SJ 413 santana е модела

              Ами дори и такава снимка помага. Нямаш блокаж.

              Коментар


              • #22
                От: Нещо ми стана на блокажа

                Бавните увеличават предавателното число и респективно въртящият момент предаван на пътя, а намаляват скоростта с която се движи колата.

                От къде си колега? Смисъл тва нещо много лесно се демонстрира на полянка
                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                Коментар


                • #23
                  От: Нещо ми стана на блокажа

                  Първоначално публикуван от cerebral Преглед на мнение
                  Значи бавни предавки включвам... че каква файда от тях и как така като включа на бавни джипа излиза от там където се е окопал... какво става(знам че ще ме пратите в търсачката ама нищо не намерих което да ми обесни по прост начин)
                  То това с бавните просто някаква по малко оборотна предавка...все едно както на жигулито си тръгвах на 2-ра като забуксувам някъде подобна ли е идеята
                  Още не съм изгубил търпение, щото ми е забавно...
                  И така-още едно обяснение:
                  По нормален сух твърд равен път се кара на 2Н(4х2 бързи-High) T.e. силата от двигателя през скоростната кутия, раздатъчната кутия се предава само на задния мост. Все едно караш жигули.
                  Ако пътя стане хлъзгав и задницата започне да танцува-включваш на 4Н(4x4 бързи-High). Така значително се подобрява стабилността по пътя. Този режим помага също за изкачването на баири за които мощността на двигателя е достатъчна за преодоляването им на 1 предавка, но поради малкото сцепление задния мост буксува.. И като се включи и предния мост сцеплението се удвоява(щото започват да дърпат още две гуми) и джипа успява да се изкачи по нагорнището.

                  Когато по някаква причина мощността на двигателя не стига се прибягва до бавните предавки. Представи си, че раздатката е скоростна кутия, но само с две предавки. И тази кутия е сложена след нормалната скоростна кутия. В режим бързи(2Н или4Н) все едно скоростната кутия е на 2 предавка, а в режим бавни(4L) е на 1 предавка.

                  Сега изясни ли те се какво са бавните предавки?
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Нещо ми стана на блокажа

                    Ся да дообъркаме манджата - реално имаш 10 предни и две задни скорости, които се включват двустепенно през раздатката (за простота, щото иначе ск кутия с 10 скорости е голяма колкото самурая )
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #25
                      От: Нещо ми стана на блокажа

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      Ся да дообъркаме манджата - реално имаш 10 предни и две задни скорости, които се включват двустепенно през раздатката (за простота, щото иначе ск кутия с 10 скорости е голяма колкото самурая )

                      Тука вече го хвърли в оркестъра...!!!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Нещо ми стана на блокажа

                        Пък и машината става 2 пъти по-мощна.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Нещо ми стана на блокажа

                          Два пъти е ако е патрул. На самуря ми се върти да е 1,5 ама тука сузукистите ще кажат
                          И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                          Коментар


                          • #28
                            От: Нещо ми стана на блокажа

                            По постоплих отгоре отгоре...
                            Ама не мога да разбера за какво е толкова прехвален тоя джип(с риск да се доогавря до прди 2 дена мислех че имам даже блокаж и на предния мост и че се включват двта заедно-едновремено когато ръгна на бавни) вчера разбрах че е само с един блокаж днес че е въобще няма...и как така днес в 2 сервиза ми вдигаха рамене като то въобще няма блокаж то ясно за тях толкос рзбират ама как за 3 години на някой като му кажа самурая голяма работа имам блокаж на двата моста никой не ме поправи....
                            Като се замисля оня ден пробвах витара една за бартер самурая за витарата ама човека вика аз нямам ръчен блокаж имам автоматичен отзад само (и аз си викам то мърша) пък то излиза че тази витара трябва да извади по голяма проходимост щом има 4х4, бавни и смоблокиращ се диференциял.

                            Коментар


                            • #29
                              От: Нещо ми стана на блокажа

                              Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                              Два пъти е ако е патрул. На самуря ми се върти да е 1,5 ама тука сузукистите ще кажат
                              За по-лесни сметки. Като за 3ти клас.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Нещо ми стана на блокажа

                                Първоначално публикуван от cerebral Преглед на мнение
                                пък то излиза че тази витара трябва да извади по голяма проходимост щом има 4х4, бавни и смоблокиращ се диференциял.
                                Не излиза.

                                Кажи от къде си, да измислиш ено шише ром и да ти обясним кое как, като освен теория ще има и практика.
                                И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X