Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

    Здравейте,наближава времето да се сдобия с първият ми автомобил ( да на 19 години съм) и от около седмица чета и гледам само subaru outback 2001 година.Понеже не видях тема в която да е посочено точно къде са слабите места на мпс-то,бих искал тази тема да е за това.Примерно какво как и къде да се гледа по колата при оглед на автомобил,кои са често срещани проблеми(аз четох и четох и явно излиза че никога не се чупи според форума),колко долу горе излиза едно обслужване на автомобила и тем подобни неща,кой е за предпочитане 2.5 или 3.0 .Аз съм от малък град..Силистра и тука трафикът не е кой знае какъв проблем,тоест няма кой знае каква разлика в разхода (извънградско и градско).Четох наляво-надясно и установих че 3.0 H6 на Subaru се представя много добре и на сняг и на кал и тн.,само че имало по специфична газове уредба за която не разбрах.От друга страна 2.5 H4 не е бил толкова капризен към газта,маалко по-малък разход дава от брат си (3.0).И пак стигам да въпроса по-горе..Кой е за предпочитане при малък трафик,кой би ме надживял и така..

    ППС :На кратко казано с този пост бих искал да разбера редовни проблеми на мпс-тата (ако може и на двата мотора),какво да гледам при оглед на автомобил и бих ли се справил с поддръжката това искам да знам



    Благодаря предварително за съветите и отговорите

  • #2
    От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

    Здравей,

    Преди всичко - този Аутбек с 2.5 двигателя и автомат е изключително спъната кола. Имаме такава в семейството и е чувствително по-тромава от другото Субару - Форестер 2.0 с ръчка. Ако ще е Аутбек, търси 3.0 Н6.

    Поддръжка - не знам, всичките ми коли винаги са се трошали и ремонтирали горе-долу с еднакъв бюджет. (Единствено с Лендкрузъра 100 сега ми се повдигат леко веждите от ценоразписа на някои части) Важното е да намериш наблизо сервиз, където що-годе ги познават и могат да ти помогнат и с огледите.

    За преглед на двигател не мога да се изкажа, но имай пред вид, че всички части по муцуната - престилки на бронята, фарове за мъгла, мигачи и т.н. - са силно дефицитни на пазара втора ръка. Гледай да са налични и здрави.
    Право казват докторите, че калта е целебна. Колкото по-дълбоко се бухнеш, толкова по-нахилен излизаш...

    TLC 100 1HD-FTE manual '02 | Forester '98 | Моntesa 315 '99

    Коментар


    • #3
      От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

      Имам сериозен опит и с двата мотора на точно този модел. От 9 години имам 2.5. Запознат съм с подръжката и всички детайли и по 3.0 на много близък приятел. Той наскоро продаде неговата. Моята е на 350000 истински километра, от които последните 100 хил. на газ (ГИ). Това е "най-евтината" за подръжка кола, която съм имал. Преди това съм имал Фиат (частите са евтини, но се чупи постоянно) и BMW (скъпи части, чупи се сравнително често).

      С две думи предимставата на 2.5 пред 3.0:
      - по подходящ за газифициране
      - по-икономичен с малко
      - по-лесно се обслужва двигателя (свещи, клапани, гарнитури и т.н. могат да се правят без да се сваля двигателя)
      - по-малко "грее" от 3.0, който е известен с проблемите си с охлаждането. На 3.0 е препоръчително да се ползват оригинални радиатор, термостат и т.н. елменти, защото при неизправна охладителна система лесно духа гарнитури и ремонта е по-труден и скъп в сравнение с 2.5

      Предимставата на 3.0 пред 2.5:
      - върви осезаемо повече при незначително по-голям разход (около 1л повече)
      - двигателят е с верига
      - по-добро задвижване (VDC + VTD variable torque distribution). Много рядко тази комплектация я има при 2.5 Там повечето са с multiplate clutch, който е част от скоростната кутия
      - по-добър интериор (някои 2.5 имат същия интериор като на 3.0, но са по-рядко)

      ремонтите, които съм правил по моята за километрите, които съм минал:
      - датчик детонации (сериен проблем на модела - 96лв от официалния вносител; 15лв ако си го поръчаш от САЩ/Канада през e-bay). Като купих колата беше заминал и го смених с оригинален. След около 100хил. км замина отново и сложих афтърмаркет от Канада.
      - предно дясно външно каре. Имах скъсан маншон и от мързел и несериозност не го смених повече от година (60 лв афтърмаркет от Англия пак през e-bay или 90-100 лв ново оригинално)
      - лагер главина отпред вдясно по вина на майсторите които ми смянаха карето. Не бяха затегнали централната гайка добре. Карах така известно време без да успеем да диагностицираме проблема докато не се разби лагера... Около 300 лв. беше целия ремонт - оригинален лагер, главина и още някакви консумативи като маншони...
      - гарнитури на главите (известен проблем и на 2.5 и на 3.0) целия ремонт със смяна на всичко излиза около 1000 лв. с оригиналните части. В тази цена включвам и ангренажния комплект, който смених защото двигателя беше разглобен така или иначе.
      - дреболии по окачването: 2 пъти отпред кормилни накрайници, биелети и някой друг шарнир (карам много по черно). Веднъж отзад (биелети и тампони)
      - предни дискове
      - воден радиатор и маркучи (100тина лв. китайски радиатор и 100тина лв за всички маркучи) за всеки случай, като правих главите за да си спестя проблеми с прегряване. Моя радиатор си беше добре, но се притеснявах, че може да е затлачен (не знаех как е поддържана колата преди да я купя)


      Май това е всичко... За 19 годишна кола на 350000 км според мен е повече от добре. Ако ги сметна всички разходи по подръжка за годините каране излиза нищожна сума.

      Първоначално обслужване:
      Скоро ми е време за смяна на ангренаж и вчера питах за цена:
      330 лв. комплект всичко за неоригинален
      560 лв. оригинален.
      Освен ангренажа (важи само за 2.5 понеже както писах 3.0 е с верига) трябва да смениш всички масла и филтри. Единствено на кутията е малко по-сериозен разход, че е 7 литра по 30тина лева. В двигателя (2.5) е около 5 литра и още около литър за двата диференциала. Цялостното обслужване би трябвало да ти излезе между 500 и 1000 лв. в зависимост от цените на маслата и дали ще ползваш оригинални части.

      Това се сещам на пръв прочит. Ако те интересува нещо конкретно, питай.

      ПП: Не купувай евтино Субару с неизвестна история. Може да влезеш в голям филм...
      Последно редактирано от Dobs; 30-09-19, 16:07.

      Коментар


      • #4
        От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

        страдат от ръжда по задните калници и гарнитурите на главата изгниват и протичат /1000лв./, моя 2,5 го карам вече 8 години, няма газова и не ми е тромав, но аз не съм и състезател. Харчи много, обаче - помисли дали ще можеш да го изхранваш.
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #5
          От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

          Благодаря за изчерпателния отговор, но в какъв ценови диапазон да гледам. Смисъл доли горе къде почват читавите(знам че примерно за 5 хил. лева може да е по-зле от тия за по 3500 лв), защото имам лимит от около 5 хил. лв или най много 5200-5500 ама това е тавана.И само да обобщим, да гледам веждите задните калници, подразбира се и отдолу трябва да се гледа за ръжда, да гледам за издухана гарнитура, четох че и някой път надува маркучите, или не връща антифриз към разширителният съд. Аа най честно къде да гледам за издухана гарнитура?

          Коментар


          • #6
            От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

            Цената не внаги е фактор. Най-добрата кола която съм купувал беше за колосалната сума от 2600лв. като същия ден гледах други 3 същия модел на цени 3200-3700лв. които не можеха да и стъпят и на малкия пръст нито по състояние, нито като ниво на оборудване, бяха уморени кошници, а тази която взех беше изключително запазена.
            Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
            Телефон - в профила!

            Коментар


            • #7
              От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

              Първоначално публикуван от StaskoSpasko Преглед на мнение
              Благодаря за изчерпателния отговор, но в какъв ценови диапазон да гледам. Смисъл доли горе къде почват читавите(знам че примерно за 5 хил. лева може да е по-зле от тия за по 3500 лв), защото имам лимит от около 5 хил. лв или най много 5200-5500 ама това е тавана.И само да обобщим, да гледам веждите задните калници, подразбира се и отдолу трябва да се гледа за ръжда, да гледам за издухана гарнитура, четох че и някой път надува маркучите, или не връща антифриз към разширителният съд. Аа най честно къде да гледам за издухана гарнитура?

              Най-добре е човек, който отбира, да присъства на огледа и теста...ще си спестиш много проблеми.
              Животът е харизан кон според мен...

              Теди

              Коментар


              • #8
                От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                Аз бих разучил има ли в Силистра майстор дето няма да гледа боксерите като голям камик
                Иначе не че не е опция да я караш до Варна - тука знам 2-3 сервиза дето с това си изкарват хляба и салама ( салама от най убавия ).



                Land Rover Discovery II, V8 4.0
                VW Golf VI variant
                Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

                Коментар


                • #9
                  Амии то като цяла в СС няма кой знае колко Outback-а, ако не се лъжа са 3-4, което незнам дали е много хубаво. Трябва да говоря с някой собственик на такъв автомобил да разчука аджаба къде как и защо, ноо все пак благодаря, не се бях замислям за сервизи в СС, а мислех директно или в русе или в Добрич на оторизиран сервиз на Субару(не съм сигурен в кой град го има затова Русе или Добрич ило Варна).

                  А също така имам въпросче с свързано с частите. Понеже по форумът тая кола няма чупене, но все пак от къде аджеба се намират тея златни части, има ли ги в примерно в Косер, Auto Box и тн.. съответно какви са цените долу горе?
                  Последно редактирано от CarTest™; 01-10-19, 16:10.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                    Първоначално публикуван от StaskoSpasko Преглед на мнение
                    ... аз четох и четох и явно излиза че никога не се чупи според форума ...
                    Те в него форум като си седнат в "колите" всичките си мислят, че карат космически кораби, ама са много далеч от истината.
                    По принцип тоя Аутбек, за който си чел е последното истински здраво Субару.

                    Първоначално публикуван от StaskoSpasko Преглед на мнение
                    ... да гледам веждите задните калници, подразбира се и отдолу трябва да се гледа за ръжда, да гледам за издухана гарнитура, четох че и някой път надува маркучите, или не връща антифриз към разширителният съд. Аа най честно къде да гледам за издухана гарнитура?
                    Да почнем оттам, че Субару се гледа с някой, при който се поддържат такива коли. Не че тоя боксер е нещо извънземно. На повечето не им се занимава с тоя мотор. Има един много специфичен звук (piston slap), който ако се чува тогава не е добре. Но пак ти казвам това го знае човек с набито ухо и опит с тия коли.
                    Относно гледането за ръжда - не само се подразбира да гледаш отдолу, а основно отдолу гледай. Не е проблема, че на тия кенефи им гният калниците, ами че им гният бомбетата и гредите отзад покрай коша за резервната гума. Също така ако свалиш подкалниците пак можеш да се изненадаш неприятно.
                    Гледаш и полуоските на кутията за течове, че да не тече оттам на оня тъпия маркуч между термостата и водната помпа. Пробие ли се тоя маркуч ... излиза духа от бутилката
                    Не само 3.0 има проблем с охлаждането, всичките го имат. Сменяш термостати, радиатори и анасъннамъ - Субару се кара с едното око към показанието на темрературата. Заради "перфектно" изчислената им охладителна система главата пред шофьора е термично по-натоварена.
                    Автоматите наистина са здрави, обаче са супер мудни. 3 типа са като и 3-те са 4-скоростни. 2.5 масово са с разпределение на въртящия момент 90%/10% преден/заден мост, а другите са с 60/40. 3-ките с VTD са 45/55. Повече за кутиите - тук. VTD е прекрасна опция и им го признавам, работи много добре и е ефикасна система.
                    Външните карета ръждясват зверски в полуоските и докато ги избиеш свят ще ти се завие. Мисля, че от от тия Аутбеци има някои, които са на въздух.

                    С две думи, лично мнение - имах едно Субару за година и 3 месеца, което си обслужих от-до и с което не съм имал никакви ядове, обаче честно т'ва братче си е Вартбург - евтино направено, никакво обезшумяване и изолация. Откъм екстри също с нищо не блести.
                    Всичките им атмосферки са с голям разход на фона на посредствения вървеж. За да върви трябва турбина. Обаче тогава почва да топли още повече. Силата на Субару-то е в завоите, ама не е кола (включае и STI), която да я завариш с 200+ на магистралата, 'щото не след дълго стрелката на температурата почва да върви нагоре успоредно с тая на оборотите.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                      Здрасти,

                      Не че ми е работа, ама на 19 години за какво ти е семеен автомобил? Ако си се мераклосал на Суби, защо не почнеш от по - малките варианти - импреса, форестър?

                      Иначе (от почти личен опит) - хубав и здрав автомобил, ако се счупи нещо - олеле и безумен разход на гориво, на фона на мощността.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                        Не че ми трябва семейна кола, знам го това,но просто формата и като цяло самата кола ми харесва. Гледах много видове коли Пасат 1.8Т Бмв е34 Кадилак Зафира която пак е семейна баш баш семейна.. И тн.. Но за сега съм се спрял на субару, нооо ако не намеря някой сервиз явно ще огледам за друга каручка..

                        Коментар


                        • #13
                          От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                          Първоначално публикуван от StaskoSpasko Преглед на мнение
                          Благодаря за изчерпателния отговор, но в какъв ценови диапазон да гледам. Смисъл доли горе къде почват читавите(знам че примерно за 5 хил. лева може да е по-зле от тия за по 3500 лв), защото имам лимит от около 5 хил. лв или най много 5200-5500 ама това е тавана.И само да обобщим, да гледам веждите задните калници, подразбира се и отдолу трябва да се гледа за ръжда, да гледам за издухана гарнитура, четох че и някой път надува маркучите, или не връща антифриз към разширителният съд. Аа най честно къде да гледам за издухана гарнитура?
                          За цената не мога да ти кажа. Не съм гледал как вървят. Моята примерно бих я оценил за под 5000 лв, а смея да твърдя, че като изключим външните забележки (драскотини, осуркани брони тук там), е в добро състояние. Всичко под 4000 лв. трябва да се гледа внимателно според мен.

                          Относно гарнитурите на главите. В повечето случаи протичат навън при студен двигател. Т.е. ще има локвичка антифриз под едната от двете (или двете) глави. Ако надува маркучите значи вече нещата са МНОГО напреднали. Т.е. карана е много време с духналата гарнитура с всички последствия от това.

                          За ръжда гледай под декоративните "вежди" на задните калници. Там съм виждал да тръгват (моята няма).

                          За piston slap-а, който спомена един колега по-горе - не е фрапиращ проблем. Освен това трудно се чува и преценя дали е точно това. Боксера принципно звучи по-различно от другите двигатели и неопитен човек може да се подведе. Също така ако колата има нужда от реглаж на клапаните може да звучи точно като piston slap. И последно, дори и да е piston slap това, не значи, че двигателят е за ремонт. Може да караш така докато колата умре от старост така или иначе. Сам по себе си този проблем, мен не би ме отказал от иначе добра кола.

                          За горенето - гори. С 2.5 под 15/100 в града е трудна работа. Извън градско - 9/100 ако караш като баба. Ако настъпваш - 12/100.
                          С 3.0 литър отгоре.

                          За екстрите - не съм съгласен с колегата. За кола на 16-19 години има всичко, което предлагат премиум марките от тези години. Дори сравнително "базовите" модели имат подгрев навсякъде - седалки, странични огледала, предно стъкло. Всички автомати са с cruise control. Почти всички са с климатроник. Често са с ел. седалки. Нямат единствено навигация, но такава има вече всеки телефон, а също така има афтърмаркет системи, които влизат на мястото на оригиналната и не са скъпи.

                          Моделът изобщо не е лош и е дълговечна кола ако попаднеш на запазена и си я обслужваш редовно. Не е бегачка със сигурност, по-скоро добър компромис ако пътуваш дълго по хубав път и накрая имаш 10-20 км. черен път... И естествено за зимата е перфектна.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                            Добре благодаря ви много, сега остана да намеря по на близо сервиз, понеже не искам аз да се уча на колата и да стане някоя беля.

                            Коментар


                            • #15
                              От: Subaru Outback 2.5 H4 или 3.0 H6 1999-2004г.

                              Има една особеност , на тези двигатели , 4-ти цилиндър.
                              На около 300 000 изтропва. Е моята изтропа на 600 000 + , ама късмет.
                              Като цяло , хубава кола , ако е била в подходящ стопанин.
                              Не знам защо повечето говорят за голям разход. На мен като спазвам ограниченията ми даде 7,2 среден разход - засечен 3 пъти на една колонка , по маршрута Русе-Димитровград. На метан едната , даваше 6-8 кг; другата на пропан 8-10, след облсужването качи 10-13 .
                              Обслужване , на всички течности ( дифове, скорости и двг) + всички гарнитури - около 2000 лв
                              Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
                              За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

                              A1+

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X