Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем зимата с ОФБ дълга база!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

    До Нива Ман:
    Аз бих казал следното:
    1. Теренът го познавам до последната бъбунка на пътя, защото го минавам минимум 2 пъти седмично...
    2. След интервенцията по джипката от страна на Лозан нещата се промениха достаааа... Оказва се, че преди съм карал на лед и сняг едва ли не с леко блокирало задно колело ( или поне не е работело и на 50 % от това, което трябва да прави ). Вчера вечерта трябваше да се ходи до Бояна и на горното блато из полето просто беше друг автомобил.

    Вече ми писна да чувам, че всичко си зависи от ситуацията и т.н. Мисля, че въпросът ми е пределно ясен:
    При остър завой и след това наклон при зимно време ( сняг, лед и/или киша ), какви са предимствата и недостатъците да се подходи на бавни с по-висока предавка или на бързи и ниска ( втора ) предавка?
    Това е което ме интересува, а не да ми казва някой: включи 4х4, дай газ и т.н. За това се грижи 4 годишния "навигатор" на задната седалка
    Opel Frontera 2000 [SIZE=3][COLOR=red][B]3,2[/B][/COLOR][/SIZE] V6 205 hp

    Коментар


    • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

      Добре колега-пиша ти най-често как преодолявам аз сериозен пътен участък,без да претендирам че давам най-точната насока и така:стигам до проблемния участък-ако не познавам мястото задължително спирам и оглеждам терена.След това се връщам назад за евентуална засилка-това разбира се,ако позволява конкретното място.Винаги избирам възможно най-високата предавка при която разбира се на мотора ще му стигне мощността,независимо дали съм на бавни или бързи.Целта на това занятие е максимално да се използват тяговите качества на двигателя,тъй като слезеш ли на излишно ниска предавка гумите по-лесно ще превъртят и ще спреш.Това важи особено за твоя случай-баир,остър завой,лед,страничен наклон.Мотора ти е силен,затова най-вероятно ще е по-добре да караш на бързите и максимално да ползваш въртящия му момент.И запомни:щом има страничен наклон в никакъв случай не позволявай буксуване-това автоматически води до странично плъзгане по склона и влошаване на ситуацията.Преди да тръгнеш към въпросния участък е добре и да нормализираш за ситуацията налягането в гумите-1.0-1.5атм. е правилното налягане за сложни пътни участъци,че даже някои гуми понасят и по-ниско.Вярвай ми това също е много важно.Успех-дано да съм ти бил полезен.
      Последно редактирано от Янко Желязков; 12-03-10, 13:36.

      Коментар


      • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

        Малко допълнение от мен- имай в предвид ,че ако влезеш в завой със много газ, по скоро няма да го вземеш, а ще изхвърчиш от него. Просто когато си на 4Х4 предните колелета лесно губят сцепление защото превъртат по хлъзгавото. Няма го ефекта като при колите със предно предаване когато със подаването на газ се прибираш в завоя.
        Съветвам те да обърнеш внимание на този момент, избери си завой със сняг и пробвай да го вземеш със много газ и без рязане. Ще видиш каква разлика има. Без газ се взема по-лесно.
        Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

        А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

        Коментар


        • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

          Първоначално публикуван от asspida Преглед на мнение
          До Нива Ман:

          Вече ми писна да чувам, че всичко си зависи от ситуацията и т.н. Мисля, че въпросът ми е пределно ясен:
          При остър завой и след това наклон при зимно време ( сняг, лед и/или киша ), какви са предимствата и недостатъците да се подходи на бавни с по-висока предавка или на бързи и ниска ( втора ) предавка?
          Това е което ме интересува, а не да ми казва някой: включи 4х4, дай газ и т.н. За това се грижи 4 годишния "навигатор" на задната седалка
          Порови се в интеренет има клипове с уроци как се кара 4х4 е ще намериш доста неща, които ще са ти полезни. Преди време (беше отдавна), гледах подобни клипове за рейндж ровър. Сигурно има и други.
          Ако ги намеря ще ти пратя линкове да ги видиш.

          Коментар


          • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

            Първоначално публикуван от asspida Преглед на мнение
            До Нива Ман:
            Аз бих казал следното:
            1. Теренът го познавам до последната бъбунка на пътя, защото го минавам минимум 2 пъти седмично...
            2. След интервенцията по джипката от страна на Лозан нещата се промениха достаааа... Оказва се, че преди съм карал на лед и сняг едва ли не с леко блокирало задно колело ( или поне не е работело и на 50 % от това, което трябва да прави ). Вчера вечерта трябваше да се ходи до Бояна и на горното блато из полето просто беше друг автомобил.

            Вече ми писна да чувам, че всичко си зависи от ситуацията и т.н. Мисля, че въпросът ми е пределно ясен:
            При остър завой и след това наклон при зимно време ( сняг, лед и/или киша ), какви са предимствата и недостатъците да се подходи на бавни с по-висока предавка или на бързи и ниска ( втора ) предавка?
            Това е което ме интересува, а не да ми казва някой: включи 4х4, дай газ и т.н. За това се грижи 4 годишния "навигатор" на задната седалка
            Четох,четох и стигнах до извода че теб просто те е страх.Аз също имам фронтера,само че КБ отскоро(1.5г) и в началото ми беше трудно да приема че джипа се кара по трудно от лека кола,но използвам всяка възможност да се навра в л....ната за да се уча,а съм шофьор от 20г.Скачаи смело и успех!!!

            Коментар


            • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

              Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
              Порови се в интеренет има клипове с уроци как се кара 4х4 е ще намериш доста неща, които ще са ти полезни. Преди време (беше отдавна), гледах подобни клипове за рейндж ровър. Сигурно има и други.
              Ако ги намеря ще ти пратя линкове да ги видиш.
              Намерих един урок
              Jeep Grand Cherokee 5.7 HEMI Quadra Drive II

              Коментар


              • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                До asspida:
                Разгледай и тук в тази тема някъде гледах имаtе уроци, но не мога точно сега да се поровя да ги открия, че нямам време.
                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=17544

                Коментар


                • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                  Колега незнам но темата ти доста се разводни!(Съжелявам за заключението).От всички постове прочетени тук немога да разбера какво точно искаш да ти се каже!Ако толкова ти е притеснено викни някои да ти щурмува пътя преди теб за показно но пак не е гаранция че ако той се качи ти ще можеш!Аз например моита фронтера я карам само на заден мост дори по снеговете които бяха тези дни и несъм имал нужда от 4-ката(освен когато се забия в някоя преспа за да паркирам!) цяла зима за бавни съм се сетил само 1 път и то за да извадя един съсед от една яко кална поляна!Казвам ти го просто с наи добри чуства и като човек които на ден минава наи малко 100км с джипа си!А за лоши пътища можем да се конкурираме!Вилата ми е над Своге в гората където минават само "Виетнамки" и можеш да се сетиш за какви колковози става въпрос и за какъв път, там чъкъла е лукс!Дори там никога не ми се е налагало да включвам бавни!Та немога да разбера ако някои ти изброй предавателните числа на всяка скорост на определени обороти какво толкова ще ти помогне!Какво ще ти помогне това че аз карам само на заден мост и съм спокоен в джипа си ако ти не се чустваш спокоен дори при включена четворка?И с риск да направя това което ти неискаш ще ти кажа като повечето че трябва сам да си намериш начина на каране на хубавата марка!
                  П.С. Извинявай все пак ако съм те засегнал с нещо найстина не е било от лоши чуства!
                  Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
                  LZ1NES

                  Коментар


                  • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                    Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                    Като купуваш А/Т гуми, обърни внимание на скоростния им индекс и ако е над 150 км/ч. няма да имаш проблеми да караш с 140-150 км/ч. Няма значение колко са шумни щом са изчислени за такава скорост няма да имаш проблем. Даже над 120 утихват. И с биенето няма да имаш проблем, ако не са регенерат.
                    Гумите с по-висок скоростен индекс са по-тежки,защото са с повече слоеве,за да издържат на по-високата центробежна сила.По-скъпи са,и возят по-твърдо!За 4х4 е предостатъчен скоростен индекс "Т"-160км./ч.,като имат задължително минимум 10% дуракоустойчивост на по-висока скорост!
                    А,гуми да утихват с увеличение на скоростта ми се струва направо абсурдно!Освен увеличения шум на двигателя да надделява над шума на гумите...
                    Изказвам само личното си мнение,което не е критерий!
                    много автомати-слаби резултати!

                    Коментар


                    • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                      Първоначално публикуван от mbenz Преглед на мнение
                      Гумите с по-висок скоростен индекс са по-тежки,защото са с повече слоеве,за да издържат на по-високата центробежна сила.По-скъпи са,и возят по-твърдо!За 4х4 е предостатъчен скоростен индекс "Т"-160км./ч.,като имат задължително минимум 10% дуракоустойчивост на по-висока скорост!
                      А,гуми да утихват с увеличение на скоростта ми се струва направо абсурдно!Освен увеличения шум на двигателя да надделява над шума на гумите...
                      Изказвам само личното си мнение,което не е критерий!
                      То просто става толкова шумно, че ти е все тая, даже ти се струва, че е по-тихо.

                      Коментар


                      • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                        Първоначално публикуван от neshko Преглед на мнение
                        .....Аз например моита фронтера я карам само на заден мост дори по снеговете които бяха тези дни и несъм имал нужда от 4-ката(освен когато се забия в някоя преспа за да паркирам!) цяла зима за бавни съм се сетил само 1 път и то за да извадя един съсед от една яко кална поляна!...
                        Нешко , само от любопитство : с какви гуми си ? Щото и аз не съм от кротките , та често се завирам в голяма кал и сняг . Но на бързи определено не ми стига мощност в такива случаи , а пък само на заден мост в кал си е като танц на лебеди ... и тук става въпрос за възможностите на Фронтерата , а не за задкормилното...


                        Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                        То просто става толкова шумно, че ти е все тая, даже ти се струва, че е по-тихо.

                        Момци , недейте така ! От гума - до гума има огромна разлика !
                        А подкарайте един Медвед със 140 да видите за какво става въпрос ! Няма страшно , аз ще съм отзад с товарен камион - подвижна работилница .... Болтовете , пружинките и дребните елементи ше ги заметеме с метлата
                        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                        Коментар


                        • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                          Здравейте момчета,
                          Баирчето беше преодоляно от първия опит с включено 4х4, на 3-та бавна и доста емоции... Подходих с около 30 км/ч, с едно на ум ( без газ в завоя ) и в момента, в който фаровете огряха правия склон давах газ, колкото да не се стига до момента гумите да превъртат много. По средата на склона се наложи да сляза на 2 и така до края. С една съществена подробност: през цялото време в 30-35 см мек и лепкав сняг задницата танцуваше като в "чалгарница" ( имам и снимки, ама евентуално утре ). Тъй като от доста време ми се върти в главата, че задницата ми е лека на следващия ден от един разрушрн зид натоварих три големички камъчета ( и на тях имам снимки ). И както казва Neshko, качих баирчето само на втора БЕЗ да включвам предния мост ( по вече направените коловози ). Вече въодушавен отидох на един черен път, който определено ми се струва доста здраво наклонче ( не се наемам да определям градуси, проценти, ъгли и т.н. ) и там с четири въртящи колела на 2-ра бавна направо се учудих от възможностите на тая машинка - драпа като снегорин, трупа сняг по муцуната и не знае какво е назад... После на една полянка се потренирах, как по-лесно да завивам с включен преден мост и стигнах до извода, че става много лесно, като се "помпа" газта ( натискаш плавно и пускаш рязко ). Определено смятам, че темата е с вярно заглавие, защото наистина машинката е имала проблем в задвижването на задното ляво колело и с леката задница. За следващата зима ще бъда или с тежести в багажника или с тръба зад задната броня . Остава въпросът за гумите: според Дядо Владо и Калин са добри, а според мен и Лозан за следващия сезон си трябват нови...
                          Opel Frontera 2000 [SIZE=3][COLOR=red][B]3,2[/B][/COLOR][/SIZE] V6 205 hp

                          Коментар


                          • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                            Само внимавай с помпането, щото на асвалта реакцията е малко по-различна. Иначе, като няма движение и аз обичам да взимам така завоите...
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                              Както обещах имаше и снимки. За съжаление валя сняг и не можах да хвана нещо по-панорамно, за да се види наклона и т.н. Ето с тия три камъчета в багажника положението се променя коренно. А главата в дясно е на личния бодигард на децата.
                              Прикачени файлове
                              Opel Frontera 2000 [SIZE=3][COLOR=red][B]3,2[/B][/COLOR][/SIZE] V6 205 hp

                              Коментар


                              • До: Проблем зимата с ОФБ дълга база!

                                [QUOTE=Vlado_Ts;1082821]Нешко , само от любопитство : с какви гуми си ? Щото и аз не съм от кротките , та често се завирам в голяма кал и сняг . Но на бързи определено не ми стига мощност в такива случаи , а пък само на заден мост в кал си е като танц на лебеди ... и тук става въпрос за възможностите на Фронтерата , а не за задкормилното.

                                Здравей Владко!
                                Моита е обута с "Fulda tramp 4X4 yukon" и се държи много добре!
                                А възможностите на фронтерата извиниме но никои неможе да ти каже на 100%!А и може да не съм прав но за мен възможностите идват предимно от задкормилното и колко е лудо то!
                                Range Rover P38 4,6 автомат 99г. (на въоръжение в момента),Опел Фронтера А КБ. 2.0 94г.(нов проект за гората.
                                LZ1NES

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X