Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С преден мост или не при спускане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: С преден мост или не при спускане?

    Интересно как се държи ABS на парт тайм при 4х4 може да има нещо , което да го изключва , защото тогава не е ясно точно на кое колело трябва да се отпусне спирачката , може би ще отпуска на двете блокирали, което е малко неефективно .
    0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

    Коментар


    • #32
      До: С преден мост или не при спускане?

      Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
      Тук нещата стават по-интересни.При нормални обстоятелства няма да изключат т.е. колелата ще продължат да въртят полуоските ако има нормално сцепление с пътя....Обаче...Ако терена е хлъзгав и натиснеш спирачката до степен на блокиране на колелата( предните) или някое от тях са възможни варианти...Ако нямаш АБС колелета/колелото/ ще блокира и МОЖЕ хъба да изключи в зависимост от това дали се въртят задните колела или и те са блокирали, и дали трансмисията е прттайм или фултайм.(Зависи от разпределението на спирачното усилие между колелата, т.е. от състоянието на спирачната система и от наличието или липсата на междинен диференциал)Ако трансмисията е фултайм при отпускане на спирачката , след блокиране на предните колела , то е ВЪЗМОЖНО хъбовете да се изключат.
      Ако трансмисията е парттайм и има АБС то предните колела НЕ МОГАТ да блокират , ако скоростта е над 7 км/ч и хъбовете ще останат зацепени .Когато скоростта падне под 7 км/ч и АБС-а вече не действа , предното колело/колела ще блокира и е възможно хъба да не зацепи при отпускане на спирачката.
      Горните вероятности важат само и единствено ако автомобила е на СВОБОДНА ,изключен от скорост.
      ....Не знам дали схвана смисъла на пространното ми обяснение , но извода е следния: НИКОГА не се спускай по хлъзгав терен на свободна ,а само на скорост и с блокиран междинен диференциал( ако има такъв).По този начин осигуряваш постоянна циркулация на въртящ момент между елементите на задвижването(двигател, скор. кутия , дифове, полуоски, колела) и чрез това, постоянно зацепване на автоматичните хъбове.
      Абе като покараш ще се научиш ......
      Добре си го обяснил, само дето още не е измислен фул тайм с хъбове, било то ръчни или автоматични

      Първоначално публикуван от travelling Преглед на мнение
      Интересно как се държи ABS на парт тайм при 4х4 може да има нещо , което да го изключва , защото тогава не е ясно точно на кое колело трябва да се отпусне спирачката , може би ще отпуска на двете блокирали, което е малко неефективно .
      При всички парт тайм ABS се изключва ако минеш в режим 4х4 на Паджерото със супер селект когато блокираш междиния диференциал пак спира ABS

      Коментар


      • #33
        До: С преден мост или не при спускане?

        Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
        При всички парт тайм ABS се изключва ако минеш в режим 4х4 на Паджерото със супер селект когато блокираш междиния диференциал пак спира ABS
        Грешиш, Яворе! Преди имах Паджеро със Супер Селект трансмисия , а от две години карам Терано 2 парттайм.След като прочетох поста ти излязох да си "поиграя" в снега и установих със сигурност( за пореден път !) , че дори в режим 4х4 и на бързи и на бавни АБС-а продължава да работи при скорости над ~7 км/ч.Едва когато скоростта падне съвсем колелата блокират и заорават в снега.
        ....Прочее, продължавам с експериментите , докогато има сняг и ще докладвам за установените явления.
        Успех!

        Коментар


        • #34
          До: С преден мост или не при спускане?

          Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
          Грешиш, Яворе! Преди имах Паджеро със Супер Селект трансмисия , а от две години карам Терано 2 парттайм.След като прочетох поста ти излязох да си "поиграя" в снега и установих със сигурност( за пореден път !) , че дори в режим 4х4 и на бързи и на бавни АБС-а продължава да работи при скорости над ~7 км/ч.Едва когато скоростта падне съвсем колелата блокират и заорават в снега.
          ....Прочее, продължавам с експериментите , докогато има сняг и ще докладвам за установените явления.
          Успех!
          АБС е дефектен

          Коментар


          • #35
            До: С преден мост или не при спускане?

            Първоначално публикуван от Явор-Vromos.com Преглед на мнение
            АБС е дефектен
            Хи Хи Хи, точно на мене ли се падна дефектен АБС....!!
            ...И сега сериозно...Разширих "експеримента" -оказва се , че и на заден ход АБС-а работи и на бързи и на бавни.Изглежда датчиците за въртене на колелата регистрират и в двете посоки и компютъра реагира адекватно.

            Коментар


            • #36
              До: С преден мост или не при спускане?

              Tе датчиците не могат да разберат на къде се въртят колелата , а и не ги интересува .
              0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

              Коментар


              • #37
                До: С преден мост или не при спускане?

                Една работа малко ми остана не ясна,за ОФБ при положение че е с вакуумен дискънектър,който кое включва- в раздатката нещо и то почва да предава мощност към предния мост,или хъбовете,а постоянно си се върти предния кардан.И друго, тези ръчни хъбове на парт-тайм 4х4 не са ли малко опасни за самото возило, един път като ги зацепиш и край-въртят железата до откат
                Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
                feikot@abv.bg
                Обратно дороги - НЕТ !

                Коментар


                • #38
                  До: С преден мост или не при спускане?

                  Първоначално публикуван от feikot Преглед на мнение
                  ... .И друго, тези ръчни хъбове на парт-тайм 4х4 не са ли малко опасни за самото возило, един път като ги зацепиш и край-въртят железата до откат
                  Е точно това им е хубавото на ръчните. Като ги включиш, знаеш, че са включени и ще останат така, докато ти не ги изключиш, а не да имат свое мнение по въпроса.
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #39
                    До: С преден мост или не при спускане?

                    Първоначално публикуван от feikot Преглед на мнение
                    Една работа малко ми остана не ясна,за ОФБ при положение че е с вакуумен дискънектър,който кое включва- в раздатката нещо и то почва да предава мощност към предния мост,или хъбовете,а постоянно си се върти предния кардан.И друго, тези ръчни хъбове на парт-тайм 4х4 не са ли малко опасни за самото возило, един път като ги зацепиш и край-въртят железата до откат

                    Хайде да не отклоняваме темата от въпроса за "спускане на 4х4 или заден мост".
                    no signature no problems

                    Коментар


                    • #40
                      До: С преден мост или не при спускане?

                      Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                      Хайде да не отклоняваме темата от въпроса за "спускане на 4х4 или заден мост".
                      Въпроса ми влиза в графата
                      Opel Frontera B 2.2 DTI,Пасат Б5 4motion
                      feikot@abv.bg
                      Обратно дороги - НЕТ !

                      Коментар


                      • #41
                        До: С преден мост или не при спускане?

                        Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
                        Връщането назад е задължително ако си с авт. хъбове. При изключването от който и да е 4х4 режим.
                        Трябва да пуснеш 4х4 преди да си се окопал в сняг вода лед. След това има вероятност да счупиш джипа и пак да не излезеш. Но както ти казаха вече тези и много други въпроси които ще възникнат ще откриеш, че вече са разисквани неедонкратно.
                        Съжалявам, че и аз ще се отклоня леко от темата за да не отварям нова тема излишно(ако е по добре да отворя нова тема ще го направя) Имам Фронтера спорт 2.0и 94г. с автоматични хъбове. Ако изключа предния мост в движение проблем ли е за хъбовете да карам извесно време докато намеря място да върна назад за да се изключат?

                        Коментар


                        • #42
                          До: С преден мост или не при спускане?

                          Не,не е проблем.Просто предните колела въртят полуосите и дифа.можеби леко се завишава разхода на гориво.Караи смело
                          Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                          Коментар


                          • #43
                            До: С преден мост или не при спускане?

                            Първоначално публикуван от drjanton Преглед на мнение
                            Не,не е проблем.Просто предните колела въртят полуосите и дифа.можеби леко се завишава разхода на гориво.Караи смело
                            А не се ли самоизключват при по висока скорост?

                            Коментар


                            • #44
                              До: С преден мост или не при спускане?

                              Не , чак като върнеш назад.
                              Приятелите може и да са фалшиви но враговете винаги са истински....

                              Коментар


                              • #45
                                До: С преден мост или не при спускане?

                                Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
                                Грешиш, Яворе! Преди имах Паджеро със Супер Селект трансмисия , а от две години карам Терано 2 парттайм.След като прочетох поста ти излязох да си "поиграя" в снега и установих със сигурност( за пореден път !) , че дори в режим 4х4 и на бързи и на бавни АБС-а продължава да работи при скорости над ~7 км/ч.Едва когато скоростта падне съвсем колелата блокират и заорават в снега.
                                ....Прочее, продължавам с експериментите , докогато има сняг и ще докладвам за установените явления.
                                Успех!
                                Аз карам Теракан и при мен също работи АБС-а при включени предавки а относно хъбовете мисля че са направени да се изключат в период изминат в движение независимо дали ще даваш на зад но така или иначе щетисе наложи
                                Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X