Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С преден мост или не при спускане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • С преден мост или не при спускане?

    Пенеже нямам толкова много опит с 4х4 като това на Фронтерата, въпросът ми е да споделите от опит да изключвам ли предния мост при спускане на сняг и кал или да си карам 4х4. Карал съм само НИВА и при нея няма проблем заради междинния диференциал. А като е блокиран междинния диференциал става като на фронтерата - директен привод и почва да ме избутва при завоите.
    Та за това питам по добре ле е да изключвам предния мост при спускане на сняг и кал?
    Сигурен съм, че вие сте с повече опит и ще споделите как карате в такава ситуация

  • #2
    До: С преден мост или не при спускане?

    Само разсъждавам, но при заден мост се лишаваш от бавните скорости и двигателя не можи да служи добре за спиране. Задницата ти я избутва най вероятно заради слаби гуми. Поне при мен беше така. А според колеги от форума с автоматични хъбове при спускане без газ напрактика предно няма.

    Коментар


    • #3
      До: С преден мост или не при спускане?

      Много интересен въпрос. И аз се питах отначало и логически изводи правих, но докато не пробвах, не разбрах.

      Логиката води към извода, че само на задно е по добре. Практиката обаче показа друго. Всяко 4х4 с не включени блокажи е по добре от чисто задно предаване. Автомобила е много по устойчив и се получава комбинация на ефекта, бих го нарекъл " плаваща котва " , по аналогия с яхтите. Тоест задното предаване издърпва и изправя колата при отнемане на газ, а предното я вкарва и придържа в треактория при подаване на газ.

      При блокажи е възможно приплъзване, което разваля сцеплението и губи кривата на завоя. Усещането е че подхлъзва колата на тирета - - - - - -.
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #4
        До: С преден мост или не при спускане?

        И по двата начина може , но трябва да свикнеш понеже има чалъми , ако си на 4х4 и натиснеш спирачката блокират всички колела и се завърташ , ако спираш на скорост няма проблем само в завоите малко носи , но е малко и като му свикнеш няма проблем .
        0 8 9 8 4 8 1 3 3 0

        Коментар


        • #5
          До: С преден мост или не при спускане?

          Да, имаше в една друга тема дискусия за спускане с включен преден мост, но май беше и "да" и "не", че с автоматични хъбове без газ няма предно. Лично аз не виждам защо ще изключват хъбовете след като са зацепени /признавам не съм пробвал/. Но пък дори и да изключват то бавните би трябвало да ти работят и на задния диф.

          Коментар


          • #6
            До: С преден мост или не при спускане?

            Малкото опит, който събрах до момента... Снегът заваля точно 5 дни, след като взех джипката и ми даде възможност да й се порадвам и направя някой тест в градски условия. Те малките улици в София в кварталите са така добре почистени и без дупки, че си е чист offroad.
            Гумите на фронтерата са мнооого зле и още не е дошло ред да купя нови, та изживяването е още по хард. Та, за да се прибера, пускам 50тина метра приличен наклон по заледена улица, широка 2м, по която от 2те страни са паркирали други коли. Ами само веднъж пробвах само на задно и добре, че натиснах спирачките на място, в което имаше пролука от паркиралите от 2те страни авомобили.... джипката тръгна напред с вратите. Но при H4x4 грижи нямам никакви, дори и с тези галоши, които са на мястото на гумите ми. Бавно, без газ и като натисна спирачката на 1ва предавка без да натискам съединителя, колата дори се опитва да гасне.... но спира.
            ОФА КБ 2.0 '95

            Коментар


            • #7
              До: С преден мост или не при спускане?

              Моите впечатления са, че като се спукам на кал на 4х4 с бавни даже на места трябва да подавам газ за да не ме изхвърлят коловозите от пътя. Ясно е ,че като се спускам по-черен път и голям наклон е по-добре да съм на бавни за да използвам двигателя за спирачка, което автоматечно значи 4х4.
              Не съм пробвал на бързи 4х4 на спускане на сняг с по голяма скорост дали като тръгне да ми бяга предницата, като подам газ дали предния мост ще ме върне в пътя. Можеби е така, но още не ми стиска да се засиля и да пробвам. А като съм само на заден мост хубавото е, че като пусна газта си е като поведението на кола с задно предаване(задържа и ме връща в пътя). Но като вече е тръгнала предницата да изправя завоя и подам газ може да стане още по лошо и да излетя навън.
              Ясно е, че мойта лична практика ще ми покаже най-точно как да карам, но съвети от препатили вече могат да ми спестят предварително излитане към мантинелата или канавката. Другото ясно е, че като карам разумно бавно няма как това да ми се илучи ама нали сме си купили 4х4 и отвътре ни човърка до каде могат да стигнат възможностите. Знам също, че джипките не са за състезаване а за проходимост.
              Предполага че всички в форума мислят така. И всички ни човърка до каде са пределите на наште Фронтерки.

              Коментар


              • #8
                До: С преден мост или не при спускане?

                Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                ..... И всички ни човърка до каде са пределите на наште Фронтерки.
                В пряка зависимост са от пределите на бюджета за ремонти .... Ма то и с другите марки е така ....
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  До: С преден мост или не при спускане?

                  Първоначално публикуван от koi4a Преглед на мнение
                  Само разсъждавам, но при заден мост се лишаваш от бавните скорости и двигателя не можи да служи добре за спиране. Задницата ти я избутва най вероятно заради слаби гуми. Поне при мен беше така. А според колеги от форума с автоматични хъбове при спускане без газ напрактика предно няма.
                  Абсолютно вярно.

                  Коментар


                  • #10
                    До: С преден мост или не при спускане?

                    При спускане (и при спиране), по-голямата част от масата на колата е върху предните колела и затова предните колела могат да спират повече Дори конструкторите са открили този прост факт и са направили по-големи предните спирачки
                    При спускане Двигателната спирачка е за прдпочитане (говорим за стръмно и хлъзгаво) защото няма чак такава склонност към блокиране на колелата (което води до загуба на управление!), а и не прегряват спирачките и остават като финален вариант за екстремно спиране ако се наложи
                    След това дълго и досадно Въведение извода идва Сам, Предният мост ТРЯБВА да е зацепен към двигателя ако искаме по ефективно използване на двигателната спирачка!
                    Само на задно - колата просто няма да спира достатъчно (в повечето случаи) и ще се ускори повече от желаното, което неминуемо ще доведе до активното ползване на спирачки, което съчетано с липса на АБС и зараждащата се Паника (от скоростта) може да доведе до МНОГО Лоши последствия (Казвам може - защото има хора дето си Карат и могат Всякак и да спрът на стръмно и хлъзгаво и други неща съм виждал)

                    Коментар


                    • #11
                      До: С преден мост или не при спускане?

                      А пък аз точно пробвах пак как е на дълго,стръмно и заледено само с предно -много е забавно!само да удържаш да не те задминава задницата и нямаш грижи
                      Поздрави!
                      Грижа към другия, лична отговорост, свобода; 0886 534013 elffists.deviantart.com

                      Коментар


                      • #12
                        До: С преден мост или не при спускане?

                        Проба му е майката.Преди седмица на прохода Петрохан заваля много сняг и натрупа пътя.Когато започнах да спускам включих 4х4.Задницата не ми е изпреварвала предницата.Намалявах скоростта без да пипам спирачките ,просто преминавах на по ниска(2-ра) предавка.Колата се държа прекрасно.Излизайки от завоите като пипна малко газта колата се усеща че превърта гуми ,но се държеше стабилно и в платното ми за движение.

                        Убеден съм че при намаляване на скоростта при спускане на хлъзгав участък е по-добре да си в режим 4х4.

                        ПС:Ако се пипат спирачките при спускане на 4х4 с автоматични хъбове и колелата се пързалят блокирани от използване на спирачката е нормално да се изключат хъбовете (полуоската се върти на пред а гумата не,все едно си дал задна).Но логиката е че те пак са блокирани но за движение на заден ход.При отпускане на спирачката се включват отново.Тук въпроса е в задкормилното устройство,кога и как използва спирачката.
                        Последно редактирано от adwokat; 30-12-08, 08:58.
                        Някои се раждат риби...малки рибки.С израстването се оформят като дребни риби,като едри риби и като големи балъци.
                        NB !БАЛЪК-РИБА в превод от турски...

                        Коментар


                        • #13
                          До: С преден мост или не при спускане?

                          От alex markov и от advokat ясно разбрах, че ще е по-добре да съм с 4х4. Даже маи може и да е предимство при атоматичните хъбове (както е при мен), че се изключват, ако се наложи рязко спиране.
                          Мисля, че е по добре да съм 4х4 и това ще ми е за урок занапред. Справям се и само с преден мост, но мисля, че с 4х4 ще мога да влизам и излизам по-бързо в завоите (но с друг стил на каране).
                          Кеф голям е да мажеш да се зябявляваш по пътя и извън него. И наистина трябва да можеш да влагаш савсем различни умения при различните режими на каране. Имам още да уча.
                          Благодаря Ви!

                          Коментар


                          • #14
                            До: С преден мост или не при спускане?

                            Аз сам за включен преден мост! Много по-добре се управлява и спира а и бавните скорости много помагат! Незнам защо някои колеги казват, че автоматичните хъбове не работят при спускане аз карам ОФБ и ми се струва че държат.

                            Коментар


                            • #15
                              До: С преден мост или не при спускане?

                              Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                              Мисля, че е по добре да съм 4х4 и това ще ми е за урок занапред. Справям се и само с преден мост, но мисля, че с 4х4 ще мога да влизам и излизам по-бързо в завоите (но с друг стил на каране).
                              Кеф голям е да мажеш да се зябявляваш по пътя и извън него. И
                              Как така само на преден? кардана ли махаш? или ти е счупена раздатката?Аз имах предвид принудителни обстоятелства.
                              Грижа към другия, лична отговорост, свобода; 0886 534013 elffists.deviantart.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X