Обява

Свий
Няма добавени обяви.

С преден мост или не при спускане?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: С преден мост или не при спускане?

    Като се замисля нама логика хъбовете да се изквючват при натискане на спирачка, а точно обратното. Полуоските се опитват да задвижат колелата, а като ги спира спирачката им намалява оботорите и хъбовете трябва да продължават да са зацепени. Все едно включваш при спряло положение, когато не се въртят колелата, а полуоските започват да се въртят и зцепват хъбовете. Може би като се спуса джипката по инерция с висока скорост тогава се самоизключват хъбовете заради по-бързото въртене на колелата спрямо подаването на въртящ момент от двигателя към полуоските.

    Коментар


    • #17
      До: С преден мост или не при спускане?

      Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
      Като се замисля нама логика хъбовете да се изквючват при натискане на спирачка, а точно обратното. Полуоските се опитват да задвижат колелата, а като ги спира спирачката им намалява оботорите и хъбовете трябва да продължават да са зацепени. Все едно включваш при спряло положение, когато не се въртят колелата, а полуоските започват да се въртят и зцепват хъбовете. Може би като се спуса джипката по инерция с висока скорост тогава се самоизключват хъбовете заради по-бързото въртене на колелата спрямо подаването на въртящ момент от двигателя към полуоските.
      http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=38238

      Това е линка с дискусията по изключване на авт. хъбове при пускане.
      Иначе по темата : По принцип пускането по наклон на двигател със задно предаване е по- безопасно от това на автомобил с предно . В общия случай . Нямам предвид задкормилното устройство . Само че в този случай възниква въпроса : Ми тогава що ми е 4х4 ? Та след многостранните експерименти : при спускане с 4х4 парт тайм спускането става още по-добре от случая само със задно задвижване. Няма изключване на автоматичните хъбове . Това обаче ( последното ) не е гаранция , че задницата не може да тръгне да те изпреварва , т.е. необходим е избор на подходяща предавка , такава че да се налага минимално използване на спирачките ( в противен случай както казват колегите двигателят се стреми да гасне).
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #18
        До: С преден мост или не при спускане?

        Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
        Като се замисля нама логика хъбовете да се изквючват при натискане на спирачка, а точно обратното. Полуоските се опитват да задвижат колелата, а като ги спира спирачката им намалява оботорите и хъбовете трябва да продължават да са зацепени. Все едно включваш при спряло положение, когато не се въртят колелата, а полуоските започват да се въртят и зцепват хъбовете. Може би като се спуса джипката по инерция с висока скорост тогава се самоизключват хъбовете заради по-бързото въртене на колелата спрямо подаването на въртящ момент от двигателя към полуоските.
        При движение на принудителен празен ход( т.е. -по инерция , без газ и на скорост), в режим 4х4, автоматичните хъбове НЕ изключват.Сиреч, И ЧЕТИРИТЕ колела остават зацепени към трансмисията и упражняват спирачно усилие спрямо терена.Проверено многократно.Ако някой твърди обратното залагам си джипката , че съм прав !
        С една дума - спускайте се в режим 4х4 - по-безопасно и по-ефикасно е!
        Успех!

        Коментар


        • #19
          До: С преден мост или не при спускане?

          Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
          При движение на принудителен празен ход( т.е. -по инерция , без газ и на скорост), в режим 4х4, автоматичните хъбове НЕ изключват.Сиреч, И ЧЕТИРИТЕ колела остават зацепени към трансмисията и упражняват спирачно усилие спрямо терена.Проверено многократно.Ако някой твърди обратното залагам си джипката , че съм прав !
          С една дума - спускайте се в режим 4х4 - по-безопасно и по-ефикасно е!
          Успех!
          Просто от любопитство, ако се спускам по инерция (на нулева скорост) ще изключат ли хъбовете?

          Коментар


          • #20
            До: С преден мост или не при спускане?

            Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
            Просто от любопитство, ако се спускам по инерция (на нулева скорост) ще изключат ли хъбовете?
            Поправете ме ако греша.Заключени ръчни хъбове си остават такива при всички условия.Включени автоматични хъбове,под действието на въртящия момент,но при подадена команда от задкормилното устройство.Изключва се при обратна команда и промяна на въртящия момент.Само при промяна на движението не се изключва.Това би означавало че има 4Х4 само напред.Пак казвам че само разсъждзвамДокато не изключиш 4х4,не би трябвало автоматичните хъбове да изключват.

            Коментар


            • #21
              До: С преден мост или не при спускане?

              Колеги, прочетох няколко теми във форума за това кога и как се ползват 4H и 4L. Повечето мнения в тях са противоречиви. Вероятно всеки от писалите има своите основания... но аз видях обяснения как се правят много бели по машината при използването на 4х4. Има ли някъде инструкция за това как може да се ползват 4H и 4L, какво трябва да права преди това, какво трябва да направя след това....защото колкото повече чета, толкова повече започва да ме хваща страх да пипам малкото лошче
              ОФА КБ 2.0 '95

              Коментар


              • #22
                До: С преден мост или не при спускане?

                Първоначално публикуван от sony bono Преглед на мнение
                Просто от любопитство, ако се спускам по инерция (на нулева скорост) ще изключат ли хъбовете?
                Тук нещата стават по-интересни.При нормални обстоятелства няма да изключат т.е. колелата ще продължат да въртят полуоските ако има нормално сцепление с пътя....Обаче...Ако терена е хлъзгав и натиснеш спирачката до степен на блокиране на колелата( предните) или някое от тях са възможни варианти...Ако нямаш АБС колелета/колелото/ ще блокира и МОЖЕ хъба да изключи в зависимост от това дали се въртят задните колела или и те са блокирали, и дали трансмисията е прттайм или фултайм.(Зависи от разпределението на спирачното усилие между колелата, т.е. от състоянието на спирачната система и от наличието или липсата на междинен диференциал)Ако трансмисията е фултайм при отпускане на спирачката , след блокиране на предните колела , то е ВЪЗМОЖНО хъбовете да се изключат.
                Ако трансмисията е парттайм и има АБС то предните колела НЕ МОГАТ да блокират , ако скоростта е над 7 км/ч и хъбовете ще останат зацепени .Когато скоростта падне под 7 км/ч и АБС-а вече не действа , предното колело/колела ще блокира и е възможно хъба да не зацепи при отпускане на спирачката.
                Горните вероятности важат само и единствено ако автомобила е на СВОБОДНА ,изключен от скорост.
                ....Не знам дали схвана смисъла на пространното ми обяснение , но извода е следния: НИКОГА не се спускай по хлъзгав терен на свободна ,а само на скорост и с блокиран междинен диференциал( ако има такъв).По този начин осигуряваш постоянна циркулация на въртящ момент между елементите на задвижването(двигател, скор. кутия , дифове, полуоски, колела) и чрез това, постоянно зацепване на автоматичните хъбове.
                Абе като покараш ще се научиш ......
                Последно редактирано от nisanterano; 30-12-08, 23:13.

                Коментар


                • #23
                  До: С преден мост или не при спускане?

                  Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                  Колеги, прочетох няколко теми във форума за това кога и как се ползват 4H и 4L. Повечето мнения в тях са противоречиви. Вероятно всеки от писалите има своите основания... но аз видях обяснения как се правят много бели по машината при използването на 4х4. Има ли някъде инструкция за това как може да се ползват 4H и 4L, какво трябва да права преди това, какво трябва да направя след това....защото колкото повече чета, толкова повече започва да ме хваща страх да пипам малкото лошче
                  Значи ако те е страх от малкото лостче, просто не си за автомобил 4Х4! Това е на майтап! Сега съвсем сериозно ще те посъветвам- прочети още няколко пъти постовете! Във тях има много истина , която колегите са изцедили от практиката! След това започни да експериментираш всичко това сам със твоята кола, лекичко и внимателно! Гарантирам ти ,че в края на зимата вече няма да те е страх от Малкото лостче!
                  И последно съвет от мен- лигав ли е терена- кал,сняг и лед , карай на 4Х4, по-добрият вариант! На горе със газ, на долу без газ! Колата ти ще е мнго по стабилна, но ще се убедиш сам пробвайки всичко това!
                  Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                  А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                  Коментар


                  • #24
                    До: С преден мост или не при спускане?

                    Първоначално публикуван от EXALIBUR Преглед на мнение
                    Значи ако те е страх от малкото лостче, просто не си за автомобил 4Х4! Това е на майтап! Сега съвсем сериозно ще те посъветвам- прочети още няколко пъти постовете! Във тях има много истина , която колегите са изцедили от практиката! След това започни да експериментираш всичко това сам със твоята кола, лекичко и внимателно! Гарантирам ти ,че в края на зимата вече няма да те е страх от Малкото лостче!
                    И последно съвет от мен- лигав ли е терена- кал,сняг и лед , карай на 4Х4, по-добрият вариант! На горе със газ, на долу без газ! Колата ти ще е мнго по стабилна, но ще се убедиш сам пробвайки всичко това!
                    Не ме е страх да карам 4х4. Вече сам се убедих колко по-добре се държи колата така. Страх ме е да не направя някоя поразия по джипката. Тук разбрах, че не трябва да карам 4х4 на сухо мислих си, че не е проблем. На няколко места видях коментар, че след 4х4 трябва да върна няколко метра назад това и за H4 ли важи Малко е непрактично за каране в града Срещнах постове, че 4х4 трябва да са зацепени още преди да влезеш в калта, защото ако ги запиш вътре, може да стане беля. Това важи само за голямо "окопаване" или трябва да премина на 4х4 още преди да стъпя на леда в малката пряка Знам ли още какво.... някакви такива неща........
                    ОФА КБ 2.0 '95

                    Коментар


                    • #25
                      До: С преден мост или не при спускане?

                      Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
                      Тук нещата стават по-интересни.При нормални обстоятелства няма да изключат т.е. колелата ще продължат да въртят полуоските ако има нормално сцепление с пътя....Обаче...Ако терена е хлъзгав и натиснеш спирачката до степен на блокиране на колелата( предните) или някое от тях са възможни варианти...Ако нямаш АБС колелета/колелото/ ще блокира и МОЖЕ хъба да изключи в зависимост от това дали се въртят задните колела или и те са блокирали, и дали трансмисията е прттайм или фултайм.(Зависи от разпределението на спирачното усилие между колелата, т.е. от състоянието на спирачната система и от наличието или липсата на междинен диференциал)Ако трансмисията е фултайм при отпускане на спирачката , след блокиране на предните колела , то е ВЪЗМОЖНО хъбовете да се изключат.
                      Ако трансмисията е парттайм и има АБС то предните колела НЕ МОГАТ да блокират , ако скоростта е над 7 км/ч и хъбовете ще останат зацепени .Когато скоростта падне под 7 км/ч и АБС-а вече не действа , предното колело/колела ще блокира и е възможно хъба да не зацепи при отпускане на спирачката.
                      Горните вероятности важат само и единствено ако автомобила е на СВОБОДНА ,изключен от скорост.
                      ....Не знам дали схвана смисъла на пространното ми обяснение , но извода е следния: НИКОГА не се спускай по хлъзгав терен на свободна ,а само на скорост и с блокиран междинен диференциал( ако има такъв).По този начин осигуряваш постоянна циркулация на въртящ момент между елементите на задвижването(двигател, скор. кутия , дифове, полуоски, колела) и чрез това, постоянно зацепване на автоматичните хъбове.
                      Абе като покараш ще се научиш ......
                      Напално те разбрах. Благодаря подробния отговор.

                      Коментар


                      • #26
                        До: С преден мост или не при спускане?

                        Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                        Не ме е страх да карам 4х4. Вече сам се убедих колко по-добре се държи колата така. Страх ме е да не направя някоя поразия по джипката. Тук разбрах, че не трябва да карам 4х4 на сухо мислих си, че не е проблем. На няколко места видях коментар, че след 4х4 трябва да върна няколко метра назад това и за H4 ли важи Малко е непрактично за каране в града Срещнах постове, че 4х4 трябва да са зацепени още преди да влезеш в калта, защото ако ги запиш вътре, може да стане беля. Това важи само за голямо "окопаване" или трябва да премина на 4х4 още преди да стъпя на леда в малката пряка Знам ли още какво.... някакви такива неща........
                        Не всичко написано е вярно....
                        Това,което разбереш от написаното най-добре изпробвай сам.
                        Успех!
                        0+

                        Коментар


                        • #27
                          До: С преден мост или не при спускане?

                          Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                          Не ме е страх да карам 4х4. Вече сам се убедих колко по-добре се държи колата така. Страх ме е да не направя някоя поразия по джипката. Тук разбрах, че не трябва да карам 4х4 на сухо мислих си, че не е проблем. На няколко места видях коментар, че след 4х4 трябва да върна няколко метра назад това и за H4 ли важи Малко е непрактично за каране в града Срещнах постове, че 4х4 трябва да са зацепени още преди да влезеш в калта, защото ако ги запиш вътре, може да стане беля. Това важи само за голямо "окопаване" или трябва да премина на 4х4 още преди да стъпя на леда в малката пряка Знам ли още какво.... някакви такива неща........
                          Връщането назад е задължително ако си с авт. хъбове. При изключването от който и да е 4х4 режим.
                          Трябва да пуснеш 4х4 преди да си се окопал в сняг вода лед. След това има вероятност да счупиш джипа и пак да не излезеш. Но както ти казаха вече тези и много други въпроси които ще възникнат ще откриеш, че вече са разисквани неедонкратно.
                          no signature no problems

                          Коментар


                          • #28
                            До: С преден мост или не при спускане?

                            Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                            ... На няколко места видях коментар, че след 4х4 трябва да върна няколко метра назад това и за H4 ли важи Малко е непрактично за каране в града ...
                            Това важи в случай, че си с автоматични хъбове и искаш да изключиш предното. Но не е болка за умиране, ако не го направиш. Просто ще се върти железарията отпред, нищо, че ще си само на задно.


                            Първоначално публикуван от wsi4koznaj Преглед на мнение
                            ... Срещнах постове, че 4х4 трябва да са зацепени още преди да влезеш в калта, защото ако ги запиш вътре, може да стане беля. Това важи само за голямо "окопаване" или трябва да премина на 4х4 още преди да стъпя на леда в малката пряка Знам ли още какво.... някакви такива неща........
                            Това, което може да стане, като влезеш в калта без да си включил на решим 4х4, е да закъсаш. Дали това е беля е според зависи ...

                            На леда в "малката пряка" може и да не ти трябва 4х4. Виж, ако на въпросната заледена пряка има изкачване, ще е добра идея да си включиш предното преди да започнеш да се катериш. Защото, веднъж спрял, после може и да не може да тръгнеш от място.

                            А някаквите такива неща се усвояват лека-полека с натрупването на личен опит. Само с четене не става.
                            Ние не сме неутрални!

                            Коментар


                            • #29
                              До: С преден мост или не при спускане?

                              Първоначално публикуван от nisanterano Преглед на мнение
                              Тук нещата стават по-интересни.При нормални обстоятелства няма да изключат т.е. колелата ще продължат да въртят полуоските ако има нормално сцепление с пътя....Обаче...Ако терена е хлъзгав и натиснеш спирачката до степен на блокиране на колелата( предните) или някое от тях са възможни варианти...Ако нямаш АБС колелета/колелото/ ще блокира и МОЖЕ хъба да изключи в зависимост от това дали се въртят задните колела или и те са блокирали, и дали трансмисията е прттайм или фултайм.(Зависи от разпределението на спирачното усилие между колелата, т.е. от състоянието на спирачната система и от наличието или липсата на междинен диференциал)Ако трансмисията е фултайм при отпускане на спирачката , след блокиране на предните колела , то е ВЪЗМОЖНО хъбовете да се изключат.
                              Ако трансмисията е парттайм и има АБС то предните колела НЕ МОГАТ да блокират , ако скоростта е над 7 км/ч и хъбовете ще останат зацепени .Когато скоростта падне под 7 км/ч и АБС-а вече не действа , предното колело/колела ще блокира и е възможно хъба да не зацепи при отпускане на спирачката.
                              Горните вероятности важат само и единствено ако автомобила е на СВОБОДНА ,изключен от скорост.
                              ....Не знам дали схвана смисъла на пространното ми обяснение , но извода е следния: НИКОГА не се спускай по хлъзгав терен на свободна ,а само на скорост и с блокиран междинен диференциал( ако има такъв).По този начин осигуряваш постоянна циркулация на въртящ момент между елементите на задвижването(двигател, скор. кутия , дифове, полуоски, колела) и чрез това, постоянно зацепване на автоматичните хъбове.
                              Абе като покараш ще се научиш ......
                              За мен 4х4 по наклон ми е по лесно и по сигурно се чуствам, но днес цяла ден се чудя защо като карам бавно на 4х4 и натисна спирачките и абс не работи Благодаря ти колега за изчерпателния отговор

                              Коментар


                              • #30
                                До: С преден мост или не при спускане?

                                Първоначално публикуван от nasko76 Преглед на мнение
                                За мен 4х4 по наклон ми е по лесно и по сигурно се чуствам, но днес цяла ден се чудя защо като карам бавно на 4х4 и натисна спирачките и абс не работи Благодаря ти колега за изчерпателния отговор
                                Или го няма, или имаш изгорял датчик, или се обърни към някоя врачка.
                                no signature no problems

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X