До: За маслото, налягането и манометрите.
Двигател на 170 000 км. при работна температура да е 1/4 на 800 об. и 3/4 над 2500 об. е нормално, не гори масло /е поне видимо - не пуши, пали и работи добре/, но след смяната съм минал около 500 км. маслото не е мръднало. Да се прави осн.ремот е твърде крайно.Сондирах мнения поради причината, че пое 4 л. вместо 5 л. Мислех защо?
1. В картера има мърсотия. 2. Не беше загрят мотора и е останало от старото. Но маслото си е "бистро" само накрая на пръчката има малко черно. 3. Кобнинация от първите 2. /Маслото е Шел 15в40 в жълти бутилки/.
Ще споделя моя случка от преди години. Купих Форд ескорт 1,6 i 16v зетек 93 г. Не беше каран 3 г., на вид и купе и салон и двг като нови /питаха ме откъде съм го взел нов, като не се произвежда от години/. След смяна на маслото изпаднах в ужас - гореше 1 л. масло на 150 км. и пушеше като двутактов. Нямах никакъв избор за момента - взех евтино масло и доливах. И така до около 1700 км. И една сутрин приготвяйки се за поредното доливане се изненадах - маслото не бе мръднало. Минах още около 400 км. и пак не беше мръднало, а и спря да пуши. Смених маслото с посоченото по горе. И я карам и до ден днешен 50 000 км. Работи перфектно, сменям масло на 8 000 км. с посоченото по горе масло, от смяна до смяна доливам около 300 мл.
Двигател на 170 000 км. при работна температура да е 1/4 на 800 об. и 3/4 над 2500 об. е нормално, не гори масло /е поне видимо - не пуши, пали и работи добре/, но след смяната съм минал около 500 км. маслото не е мръднало. Да се прави осн.ремот е твърде крайно.Сондирах мнения поради причината, че пое 4 л. вместо 5 л. Мислех защо?
1. В картера има мърсотия. 2. Не беше загрят мотора и е останало от старото. Но маслото си е "бистро" само накрая на пръчката има малко черно. 3. Кобнинация от първите 2. /Маслото е Шел 15в40 в жълти бутилки/.
Ще споделя моя случка от преди години. Купих Форд ескорт 1,6 i 16v зетек 93 г. Не беше каран 3 г., на вид и купе и салон и двг като нови /питаха ме откъде съм го взел нов, като не се произвежда от години/. След смяна на маслото изпаднах в ужас - гореше 1 л. масло на 150 км. и пушеше като двутактов. Нямах никакъв избор за момента - взех евтино масло и доливах. И така до около 1700 км. И една сутрин приготвяйки се за поредното доливане се изненадах - маслото не бе мръднало. Минах още около 400 км. и пак не беше мръднало, а и спря да пуши. Смених маслото с посоченото по горе. И я карам и до ден днешен 50 000 км. Работи перфектно, сменям масло на 8 000 км. с посоченото по горе масло, от смяна до смяна доливам около 300 мл.
Коментар