Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За маслото, налягането и манометрите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За маслото, налягането и манометрите.

    Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
    Привет - за лятото да, но мисля, че зимата парното няма да е ефективно. Иначе качи на средата само като я напънах по еден горски баир да пробвам двойното.
    Но за маслото нормално ли е за бензинов двигател на 800 об. стрелката да е малко под 1/4, а при 2000-4000 об. не качва средата. Мисля, че видях някъде снимка от таблото на Фанатик и там показваше така /на 800 об./ Е лампата не свети, но ????.
    Като запалиш на студен мотор със скоро сменено масло, стрелката стои над средата, като се стопли пада на 1/4 но при 4000 оборота трябва да се дига почти до края. Но имай едно наум, че този уред може да не показва вярно.

    Забелязал, съм че като дойде време за смяна на маслото и при мен не иска да се качи до края налягането и стои малко под 1/4
    no signature no problems

  • #2
    До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

    Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
    Като запалиш на студен мотор със скоро сменено масло, стрелката стои над средата, като се стопли пада на 1/4 но при 4000 оборота трябва да се дига почти до края. Но имай едно наум, че този уред може да не показва вярно.

    Забелязал, съм че като дойде време за смяна на маслото и при мен не иска да се качи до края налягането и стои малко под 1/4
    Да всъщност е точно така и при мен - 2,2 мотор. Допуснал съм грешка в предишния си пост - написал съм /2000 - 4000 об. не качва средата/, а имах в предвид минава средата, но стига най-много 3/4. Моля да ме извините за объркването. Притеснението ми идва от това, което съм описал в точка 2 при отваряне на темата, че вместо 5 л. пое 4 л. масло. Но при първа възможност ще отворя картера да го почистя. Дано да е лесен достъпа до него. За сега избягвам да я карам.

    Коментар


    • #3
      До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

      Колега, карай си колата спокойно и не рови там, където няма нужда. Направи си една промивка преди смяната и толкоз.
      "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
      Неизвестен мъдрец

      Коментар


      • #4
        До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

        Ако не е карана 5 години , значи лошо ! Колата е като жената - не я ли караш - разсъхва се . А сега сериозно : при изправен двигател манометъра сочи макс незамисимо от температурата. Падне ли на 1/4 значи че двигателя е към залеза на заводския си ресурс - моята беше така преди основния ремонт , после всичко си дойде на място.Така че колега , първо да ти премерят компресията на цилиндрите - паднала ли е под 10 atm поне на един от цилиндрите , знай че си за цепене на мотора. Пък ти решаваш за финансовата страна на проблема.Останалото е самозаблуда.Що се отнася до "глъхненето" при подаване на газ - не е болка за умиране. По-добре я карай така отколкото някой некадърник на елкон да ти я разцентрова нацяло. Ако прикачиш газова уредба - там не се усеща . Хайде със здраве !
        Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

        Коментар


        • #5
          До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          при изправен двигател манометъра сочи макс незамисимо от температурата. Падне ли на 1/4 значи че двигателя е към залеза на заводския си ресурс
          Май не си разбрал, че става дума за манометъра за налягане на маслото а не на компресия. И зависи много от температурата и гъстотата на маслото и няма нищо общо с ресурса на мотора.
          no signature no problems

          Коментар


          • #6
            До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

            Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
            Май не си разбрал, че става дума за манометъра за налягане на маслото а не на компресия. И зависи много от температурата и гъстотата на маслото и няма нищо общо с ресурса на мотора.
            Много добре разбирам и точно манометъра на маслото имам предвид. Просто нещата са свързани. За да пада показанието на 1/4 при загрял двигател причините са основно 2:
            1. Маслената помпа не създава достатъчно налягане. Причини : работа с неподходящо масло ( ама все пак човека не е сипал вретенно предполагам) , мърсотии които запушват отворите вследствие нередовна смяна на филтър или износени зъби на помпата.
            2. Износени сегменти на буталата и износени цилиндрови втулки.Е тук вече нещата опират до прослуженото време на мотора ! Меродавна диагностика в случая е проверка компресията на цилиндрите , за да е ясно за какво иде реч.
            Като се има предвид че джипката идва от Италия е ясно че не става въпрос за неподходящи масла ( там в сервизите поне това правят) .Само че жабарите са известни с това че не купуват коли да ги държат в гаража ( с изключение на тези които нашите търговци купуват от "бабички , на които е умрял мъжа им " , та затова са на "реални" километри ) , карат яко . Ако километража сочи 135 К при покупката , спокойно дръж 300 000 .Ама това е живота ......
            Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

            Коментар


            • #7
              До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

              Абе то общо с ресурса на мотора има, защото ако са изпилени основните и биелните лагери и на студен ДВГ няма да качи налягането на маслото. Само, че преди да започне с крайните заключения, да си го провери поне с един гарантирано работещ датчик или с контролен манометър. Щом се движи налягането в малки граници, според мен е по-вероятно клапана на маслената помпа да не е регулиган или да е с някакво калпаво рядко масло. На празен ход е съвсем нормално да седи стрелката на 1/4, но при 3-4 хил оборота, особено на студен мотор трябва да си качва до горе.
              "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
              Неизвестен мъдрец

              Коментар


              • #8
                До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                Меренето на компресията е глупав метод за установяване качеството на мотора ,този метод се използва за установяване на големи разлики между цилиндрите със цел установяване на повреден клапан ,распределителен вал , повредено бутало или цилиндър . Обеснявам защо е глупав , както здравия мотор които уплатнява на сигменти така и износения уплатнява на масло докато се мери със компресомер. А що се отнася до налягането на на мслото на 2.2 16v по каталог на загряло е 1.5/ 850 оборота ,докато при 3500 е 5 бара
                МИСЛЕНЕ МУ Е МАЙКАТА

                Коментар


                • #9
                  До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                  Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                  Много добре разбирам и точно манометъра на маслото имам предвид. Просто нещата са свързани. За да пада показанието на 1/4 при загрял двигател причините са основно 2
                  Aз ти казвам, че не си разбрал ти не та не.
                  При загрял мотор и работа на празни обороти трябва да седи на 1/4.
                  Смятам, че тук всички са достатъчно технически грамотни за да се сетят, че при загрял мотор и високи обороти маслото трябва да се качва над 1/4.
                  no signature no problems

                  Коментар


                  • #10
                    До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                    Първоначално публикуван от isuzo Преглед на мнение
                    Меренето на компресията е глупав метод за установяване качеството на мотора ,този метод се използва за установяване на големи разлики между цилиндрите със цел установяване на повреден клапан ,распределителен вал , повредено бутало или цилиндър . Обеснявам защо е глупав , както здравия мотор които уплатнява на сигменти така и износения уплатнява на масло докато се мери със компресомер. А що се отнася до налягането на на мслото на 2.2 16v по каталог на загряло е 1.5/ 850 оборота ,докато при 3500 е 5 бара
                    За умни и глупави си има отделна тема , аз само ще дам един пример: Имам ОФА - КБ 2l i `94. Купих я от жабарите на 135 000 км. След първата смяна на дв. масло налягането на манометъра на празен ход при загрят двигател падна почти на 1/4 , включително и колебание на стрелката , а при 3000об. и нагоре не надвишаваше показание 3/4. Замерихме въпросната компресия на цилиндрите : между 9 и 10.5 атм. Последва основен ремонт на двигателя - директно 3-ти ремонт на буталата + основни и биелни лагери . След разработване към 10 000 км. спря напълно да харчи и масло ( противно на данните от руските сайтове където дават цифри от порядъка на 750 гр./10К км. ) , а от любопитство на около 25000км. премерихме компресията - 16 атм. и на четирите цилиндъра!За сведение стрелката на манометъра за масло и до ден днешен (на 75 000 км.) сочи max независимо от температурата на маслото и оборотите. Та затова смятам че замерването на компресията си е сериозна диагностика за състоянието на износването на мотора. Иначе на колегата пожелавам да му е прецакан само датчика или самия манометър - и да се размине само с малкия дявол
                    Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                      ...и още нещо само че станах досаден : на колегата двигателя е от по-новия модел , но принципна разлика в бензиновите двигатели в двата случая няма. А това че повечето хора карат колите на "1/4" идва от факта че караме "до дупка и продаваме" щот не на всеки му се нрави цифра от порядъка на 1500 лв. за ремонт ... но това е въпрос на избор. Не оставайте с лоши чувства !
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Купих си Фронтера, но що е то Екотек

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                        ...и още нещо само че станах досаден : на колегата двигателя е от по-новия модел , но принципна разлика в бензиновите двигатели в двата случая няма. А това че повечето хора карат колите на "1/4" идва от факта че караме "до дупка и продаваме" щот не на всеки му се нрави цифра от порядъка на 1500 лв. за ремонт ... но това е въпрос на избор. Не оставайте с лоши чувства !
                        Лоши чувства няма за това сме се тук да обменяме информация и да си помагаме. Само да ти кажа, че това ми 3-тия автомобил (личен) който има манометър на маслото. Общите километри с изминатите 3 автомобила надхвърля 300 000. Нито един от изброените автомобили не е показвал максимум на манометъра при еднакви условия. И ми се струва, че никой няма да направи скала с движеща се стрелка ако трябваше винаги да показва или макс. или мин. Някак си не звучи логично. Автомобилите винаги си поддържам с качествени части и винаги във възможно най-доброто техническо състояние. Затова колега нека занапред да не се осланяме на 1 манометър в 1 автомобил. Има много техническа информация написана от производителите на тези автомобили където има стойности и условия на експлоатация. Именно там са посочени данните за които говорим, а те не са такива каквито вие твърдите.

                        Пак без лоши чувства.
                        П.С. Смени си манометъра.
                        no signature no problems

                        Коментар


                        • #13
                          До: За маслото, налягането и манометрите.

                          нещо не виждам връзка м/у налягането на маслото и налягането в цилиндрите,ако може колегата да я обясни
                          Калин Владов,09РСПБЗН

                          Коментар


                          • #14
                            До: За маслото, налягането и манометрите.

                            Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                            нещо не виждам връзка м/у налягането на маслото и налягането в цилиндрите,ако може колегата да я обясни
                            Просто няма такава !
                            Стрелката може да се промени от вида на маслото, дали е студен двигателя или примерно старо масло-на километри, помпата или работи или не, средно положение няма, същото е за датчика за маслото или показва или не, на 1/4 е напълно нормало да показва на слаби обороти !
                            Колега, не разбрах къде ти е притеснението ?

                            Коментар


                            • #15
                              До: За маслото, налягането и манометрите.

                              Първоначално публикуван от kalin09 Преглед на мнение
                              нещо не виждам връзка м/у налягането на маслото и налягането в цилиндрите,ако може колегата да я обясни
                              Връзка има . При силно износен двигател ( разбирай износени сегменти , цилиндрови втулки , основни и биелни лагери ) "работния такт" (трети от цикъла на добрия стар Ото Бенц ) се осъществява при по-малка от необходимата компресия - образно казано цилиндъра "се раздува" .Майсторите му казват "издухал двигател". Втози случай сегментите не ногат да уплътнят буталото с цилиндара , КПД-то на изгаряната гориво-въздушна смес се понижава , от там пада и мощността на двигателя . Едновременно с това маслените сегменти пропускат част от маслото в картера и то изгаря в цилиндрите - индикатор за това е черно масло , пушек в картера и намаляване нивото на маслото на щекера , така че трябва да се долива на далеч по-малко от 10 000 км. Това води и до повишаване температурата на маслото - става "на чорба" ,т.е. нисък вискозитет и цилиндрите нямат добро мазане , което допълнително ги износва. Е в този момент при работа на празен ход стрелката на манометъра на маслото пада , дори може да се види , че трепти , а при високи обороти тя не достига максимална стойност. Пак повтарям , че при "стегнат двигател" стрелката стои на макс. дори при ниски обороти -от личен опит , фронтерата ми е на 70000 след основен ремот. На 3000 оборота ако стрелката не е на макс , смятайте че двигателя ви е на над 200К км.! и не се заблуждавайте от думету на търговеца , че ви е "на реални" примерно 140 000. Друг е въпроса че и така джипката си върви де . Тези катъри минават по 500 000. Само че тогава трябва бързо да се продава.
                              PS : това го пише и в учебниците по ДВГ , ама нали и в сервизите хляб ядат
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X