Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За маслото, налягането и манометрите.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: За маслото, налягането и манометрите.

    Двигател на 170 000 км. при работна температура да е 1/4 на 800 об. и 3/4 над 2500 об. е нормално, не гори масло /е поне видимо - не пуши, пали и работи добре/, но след смяната съм минал около 500 км. маслото не е мръднало. Да се прави осн.ремот е твърде крайно.Сондирах мнения поради причината, че пое 4 л. вместо 5 л. Мислех защо?
    1. В картера има мърсотия. 2. Не беше загрят мотора и е останало от старото. Но маслото си е "бистро" само накрая на пръчката има малко черно. 3. Кобнинация от първите 2. /Маслото е Шел 15в40 в жълти бутилки/.
    Ще споделя моя случка от преди години. Купих Форд ескорт 1,6 i 16v зетек 93 г. Не беше каран 3 г., на вид и купе и салон и двг като нови /питаха ме откъде съм го взел нов, като не се произвежда от години/. След смяна на маслото изпаднах в ужас - гореше 1 л. масло на 150 км. и пушеше като двутактов. Нямах никакъв избор за момента - взех евтино масло и доливах. И така до около 1700 км. И една сутрин приготвяйки се за поредното доливане се изненадах - маслото не бе мръднало. Минах още около 400 км. и пак не беше мръднало, а и спря да пуши. Смених маслото с посоченото по горе. И я карам и до ден днешен 50 000 км. Работи перфектно, сменям масло на 8 000 км. с посоченото по горе масло, от смяна до смяна доливам около 300 мл.

    Коментар


    • #17
      До: За маслото, налягането и манометрите.

      Първоначално публикуван от Oldman Преглед на мнение
      Двигател на 170 000 км. при работна температура да е 1/4 на 800 об. и 3/4 над 2500 об. е нормално, не гори масло /е поне видимо - не пуши, пали и работи добре/, но след смяната съм минал около 500 км. маслото не е мръднало. Да се прави осн.ремот е твърде крайно.Сондирах мнения поради причината, че пое 4 л. вместо 5 л. Мислех защо?
      1. В картера има мърсотия. 2. Не беше загрят мотора и е останало от старото. Но маслото си е "бистро" само накрая на пръчката има малко черно. 3. Кобнинация от първите 2. /Маслото е Шел 15в40 в жълти бутилки/.
      Ами колега , радвай се тогава и си го карай със здраве !
      Познавайки търговците дано наистина си "на реални километри" !
      Последно редактирано от fanatic; 01-07-08, 22:44.
      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

      Коментар


      • #18
        До: За маслото, налягането и манометрите.

        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
        Връзка има . При силно износен двигател ( разбирай износени сегменти , цилиндрови втулки , основни и биелни лагери ) "работния такт" (трети от цикъла на добрия стар Ото Бенц ) се осъществява при по-малка от необходимата компресия - образно казано цилиндъра "се раздува" .Майсторите му казват "издухал двигател". Втози случай сегментите не ногат да уплътнят буталото с цилиндара , КПД-то на изгаряната гориво-въздушна смес се понижава , от там пада и мощността на двигателя . Едновременно с това маслените сегменти пропускат част от маслото в картера и то изгаря в цилиндрите - индикатор за това е черно масло , пушек в картера и намаляване нивото на маслото на щекера , така че трябва да се долива на далеч по-малко от 10 000 км. Това води и до повишаване температурата на маслото - става "на чорба" ,т.е. нисък вискозитет и цилиндрите нямат добро мазане , което допълнително ги износва. Е в този момент при работа на празен ход стрелката на манометъра на маслото пада , дори може да се види , че трепти , а при високи обороти тя не достига максимална стойност. Пак повтарям , че при "стегнат двигател" стрелката стои на макс. дори при ниски обороти -от личен опит , фронтерата ми е на 70000 след основен ремот. На 3000 оборота ако стрелката не е на макс , смятайте че двигателя ви е на над 200К км.! и не се заблуждавайте от думету на търговеца , че ви е "на реални" примерно 140 000. Друг е въпроса че и така джипката си върви де . Тези катъри минават по 500 000. Само че тогава трябва бързо да се продава.
        PS : това го пише и в учебниците по ДВГ , ама нали и в сервизите хляб ядат
        Приятел с два три термина се опитваш да ни обедиш в нещо,което не е възможно, това дали са заминали цилиндрите-сегментите ще има значение, ако на 100-на километра ти бяга 1-ин литър масло, тогава може и да има спад на налягане, даже и тогава не би трябвало да има осезаемо намаляване на налягането, нали се сещаш,че за минута се правят примерно 2-3000 оборота,при което, ако обяснението ти за намаляване на налягането би значило, че някой друг километър и ще трябва да сипваш масло !
        Недей така, помисли малко ,ако имаш една гума пълна с масло и имаш макар и микроскопична дупка през която да излиза това масло, след колко време ще остане без масло, ако постоянно му подаваш налягане ??? За да спадне тази гума без да може помпата да компенсира загубата, значи че дупката е много голяма и маслото ще изтече за нула време !!!
        Ако има причина, то тя не е в компресията на двигателя и изгаряне на маслото, ако има такова !!!!!

        Коментар


        • #19
          До: За маслото, налягането и манометрите.

          Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
          На 3000 оборота ако стрелката не е на макс , смятайте че двигателя ви е на над 200К км.! и не се заблуждавайте от думету на търговеца , че ви е "на реални" примерно 140 000.
          Аааа дойдохме си на думата. При мен макса го достига и на 2600-2700.
          Но на празен ход на мотора стрелката не трябва да е на макс.
          no signature no problems

          Коментар


          • #20
            До: За маслото, налягането и манометрите.

            Първоначално публикуван от fanatic Преглед на мнение
            Аааа дойдохме си на думата. При мен макса го достига и на 2600-2700.
            Но на празен ход на мотора стрелката не трябва да е на макс.
            И при мен е едно към едно,както си го описал...

            Коментар


            • #21
              До: За маслото, налягането и манометрите.

              При мен сутрин докато не загрее стой на 3/4 маслото,след като достигне работна температура пада на празен ход на 1/4,около 2000 оборота е на 3/4,когато колата се кара на дълго стои на 3/4 при около 2700 оборота,а маслото ми е минерално на 7000 км след смяната му,след 5 дена го сменям,защото джипа се кара предимно градско,и новото масълце ще му дойде добре



              Поздрави

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X