От: Привет и няколко въпроса за ОФА ДБ ТДС
Моят двигател е X20SE, не съм привърженик на дизелите, нямам спонсор за нафтата и нямам фирма, чрез която да си взема хубав нов дизел с 5 г. гаранция, но мога да кажа нещо за имото. Мисля, че е същото, като моето. Преди няколко години ми беше интересна темата и направих няколко дребни промени с моето.
Най-грубо и опростено казано, имобилайзерите са три поколения, като последните са непробиваеми. Моят, и евентуално твоят, са от първо поколение - носещата честота е 125 kHz , кодът (числото ) е с доста цифри, има поредица от предшестващи и завършващи битове. Предаването от процесора на имобилайзера до ЕКУ-то също отнема време, протокола не е от „бързите“ и за да протече нормално „процеса“ трябва близо секунда. Нервното мушкане и завъртане на ключа може да стане за по-малко от половин секунда и съответно - "чека" мига. Мисля, че не може да се ускори процеса с елементарни промени.
Всеки по-напредничав ключар може да ти направи копие на стика на имобилайзера на програмируем RFID таг за 7 - 10 лв. Но това означава още една пластмаса на връзката ключове. “Чип“ за входа, за асансьора, за гаража, за паркинга, за служебния вход ....., започнаха да стават много, имам проект за обединяването им в една пластмаса, но ще го осъществявам по-нататък. Конкретно за фронтерата - има при ключарите и по-малки програмируеми "чипове", струват малко повече но се събират в ключа. Преди около 30 г, когато за пръв път прочетох за тях, струваха 400 USD, но сега китайските са около 15 лв при ключаря. Свалих от моргата една четяща бубина за патронник, поставих я на моя патронник, прехвърлих кабелите от оригиналната към нея, при ключаря копирах моя код на малкия програмируем "чип", пъхнах го в дръжката на ключова заготовка и сега имам една пластмасова джаджа по-малко на ключодържателя. Цялата дандания ми излезе около 30 лв.
Но процесът на "опознаване" не се ускори. Пак му трябва около секунда да познае "ключа". Единствената полза беше, че на ключодържателя имам една пластмаса по-малко. Мисля, че може да се подмени цялата система с по-бърз имобилайзер от следващото поколение (12 MHz) и тогава този проблем ще изчезне, но .... това може да го направи човек, чието време струва много пари. Не знам някой да го е правил. Просто не си струва.
Що се отнася до ЕГР-а, аз моя съм го "затапил" но .... моят двигател е съвсем различен. Доколкото съм чел тук там - при дизелите "замислянето" преди да вдигне оборотите е по-малко. Ползите са по-малко от вредите при двигателя като цяло. А екологичните "ползи" са ....... "мижи да те лажем".
За гнездото за релето при фара - ще се радвам и аз да науча за какво е. Хванах че на една от буксите му има 12 V при ключа на контакт и от там си захранвам газовия компютър.
Първоначално публикуван от McNicko
Преглед на мнение
Най-грубо и опростено казано, имобилайзерите са три поколения, като последните са непробиваеми. Моят, и евентуално твоят, са от първо поколение - носещата честота е 125 kHz , кодът (числото ) е с доста цифри, има поредица от предшестващи и завършващи битове. Предаването от процесора на имобилайзера до ЕКУ-то също отнема време, протокола не е от „бързите“ и за да протече нормално „процеса“ трябва близо секунда. Нервното мушкане и завъртане на ключа може да стане за по-малко от половин секунда и съответно - "чека" мига. Мисля, че не може да се ускори процеса с елементарни промени.
Всеки по-напредничав ключар може да ти направи копие на стика на имобилайзера на програмируем RFID таг за 7 - 10 лв. Но това означава още една пластмаса на връзката ключове. “Чип“ за входа, за асансьора, за гаража, за паркинга, за служебния вход ....., започнаха да стават много, имам проект за обединяването им в една пластмаса, но ще го осъществявам по-нататък. Конкретно за фронтерата - има при ключарите и по-малки програмируеми "чипове", струват малко повече но се събират в ключа. Преди около 30 г, когато за пръв път прочетох за тях, струваха 400 USD, но сега китайските са около 15 лв при ключаря. Свалих от моргата една четяща бубина за патронник, поставих я на моя патронник, прехвърлих кабелите от оригиналната към нея, при ключаря копирах моя код на малкия програмируем "чип", пъхнах го в дръжката на ключова заготовка и сега имам една пластмасова джаджа по-малко на ключодържателя. Цялата дандания ми излезе около 30 лв.
Но процесът на "опознаване" не се ускори. Пак му трябва около секунда да познае "ключа". Единствената полза беше, че на ключодържателя имам една пластмаса по-малко. Мисля, че може да се подмени цялата система с по-бърз имобилайзер от следващото поколение (12 MHz) и тогава този проблем ще изчезне, но .... това може да го направи човек, чието време струва много пари. Не знам някой да го е правил. Просто не си струва.
Що се отнася до ЕГР-а, аз моя съм го "затапил" но .... моят двигател е съвсем различен. Доколкото съм чел тук там - при дизелите "замислянето" преди да вдигне оборотите е по-малко. Ползите са по-малко от вредите при двигателя като цяло. А екологичните "ползи" са ....... "мижи да те лажем".
За гнездото за релето при фара - ще се радвам и аз да науча за какво е. Хванах че на една от буксите му има 12 V при ключа на контакт и от там си захранвам газовия компютър.
Коментар